eitaa logo
والعادیات
135 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
100 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 حرف زور 🔹 ظاهراً وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، تصمیم جدی به اعمال محدویت علیه کسانی که واکسن نمی‌زنند گرفته‌اند. گروهی که اغلب انقلابی هستند، و به علت ابهامات بی‌شمار در مورد واکسن، نمی‌خواهند واکسن بزنند. واکسن‌هایی که پروسه دریافت مجوز تزریق عمومی آن‌ها، به طور نرمال، یک بازه پنج تا هفت ساله است، و اکنون صرفا با مجوز اضطراری در حال تزریق هستند! اما مبنای اعمال محدودیت در مورد حقوق اولیه و اساسی شهروندان جامعه اسلامی قرار می‌گیرد! 🔹 پرداختن به این ابهامات، و تناقض‌های رفتارهای ستاد کرونا و وزارت بهداشت، در موضوع کرونا، و سیاست‌هایی که به طور آشکار و بی‌پرده، خلاف نظر حضرت آقا اتخاذ شد، از حوصله این مطلب خارج است، اما به هر صورت، مجموع این رفتارها، اعتماد عمومی، و لااقل جریان انقلابی تیزبین را نسبت به تخصص و تعهد عملی وزارت بهداشت، از بین برده، و این جریان را، درباره دریافت واکسن دچار تردید جدی کرده‌است. 🔹 اما اعمال این محدودیت‌ها چیز جدیدی نیست. سال‌هاست که جامعه مذهبی و انقلابی، از بسیاری خدمات عمومی و اجتماعی محروم است. سال‌هاست که فضاهای تفریحی و حتی خدماتی کشور، در شأن و مناسب خانواده‌های مذهبی نیست، سال‌هاست که یک خانم عفیف مذهبی برای مراجعه به پزشک و مراکز درمانی (حتی دولتی)، با انواع مشکلات از حیث مواجهه با نامحرم روبروست، تهدید می‌کنند که اجازه سوار شدن به مترو و تاکسی و اتوبوس و هواپیما نمی‌دهند مگر می‌شود با خانواده سوار تاکسی شد؟ وقتی تمام تاکسی‌ها از آهنگ و موسیقی لبریز است. مگر می‌شود با خانواده از مترو استفاده کرد؟ وقتی فضای متروها پر از انواع ناهنجاری‌ها و انحرافات رفتاری است، و هر مرد باغیرتی را جلوی خانواده‌اش شرمنده می‌کند. 🔹 پارک‌ها و بوستان‌ها، فرهنگ‌سراها و تفرجگاه‌ها، سینماها و انواع مراکز فرهنگی، محل جولان افراد هنجارشکن و بی‌حیا شده، و هر نوع خدماتی به ایشان داده می‌شود، و خانواده‌های مذهبی، به طور خودکار هیچ سهمی از این مراکز ندارند. یادم هست که چندسال پیش، با هزار ذوق و شوق، به اتفاق خانواده به باغ کتاب رفتیم، که از افتخارات دوران شهرداری قالیباف به حساب می‌آمد، اما فضای آنجا به قدری چندش آور و رها بود، که بیشتر به پاتایا و آنتالیا شباهت داشت، و پشت دستمان را داغ کردیم که دیگر هوس چنین رفتارهای فرهنگی به سرمان نزند! سال‌هاست که مذهبیون هیچ سهمی از سواحل شمال، و جزایر جنوبی ندارند، و مذهبی‌هایی هم که به این فضاها می‌روند یا خود را به بی‌تفاوتی زده‌اند، یا فضاهای اختصاصی و مرفهانه دارند. 🔹 ما از همه دنیا، یک مسجد و هیئت، و حرم های مطهر اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، را داشتیم، که آن‌ها را هم تعطیل کرده‌اند. همین ها را داشتیم برای تجدید قوای روحی و بهجت معنوی، نه اهل شمال و جنوب بودیم، نه آنتالیا و دبی، یک اربعین داشتیم، که همان را هم از ما گرفتند. سال‌هاست که جماعت حزب‌اللهی، کمترین سهم را از خدمات عمومی دارد، بنابراین یک ابزار فشار دیگر پیدا کنید. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
مثل روز روشن است که دلیل ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی، در کلام حضرت آقا، غیرقابل اطمینان بودن فرمول و محتویات این واکسن‌هاست، نه محل تولید آنها. بنابراین این واکسن‌ها، در هر جا تولید شده‌باشند، باز هم واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی هستند، چون برند، همان برند، و فرمول، همان فرمول است. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔴 حرف اضافه 🔸 تفسیر واضحات 🔹 امام خامنه‌ای: «ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.» ◀️ افاضه اول: منظور ایشان، ممنوعیت از مبدأ آمریکا و انگلیس است. بنابراین اگر همان واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را به کشور دیگری ببریم و از آن کشور ثالث وارد کنیم، اشکالی ندارد. ◀️ افاضه دوم: منظور ایشان، واکسن‌های ساخته شده در آمریکا و انگلیس است، بنابراین اگر شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی در کشوری دیگر به تولید همان واکسن‌ها بپردازند، وارد کردن آن واکسن‌ها اشکالی ندارد. مثل واکسن آسترازنکای انگلیسی که در کره تولید می‌شود. ◀️ افاضه سوم: منظور ایشان، این بوده که ما به آمریکا و انگلیس پول پرداخت نکنیم، و پول ما در جیب آنها نرود. و مثلا اگر کشور دیگری از آنها خریداری کند، و ما از آن کشور ثالث واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را بخریم، اشکالی ندارد، چون پول ما در جیب آمریکا و انگلیس نمی‌رود. ◀️ افاضه چهارم: حضرت آقا فرمودند ورود این واکسنها به «کشور» ممنوع است، ولی معین نکردند که منظورشان از «کشور»، کدام کشور است. بنابراین این که این کشور را چه کشوری در نظر بگیریم، را به عهده خود مسئولین گذاشته‌اند، و در صورتی که مسئولان، کشور را کشوری به جز ایران در نظر بگیرند، واردات واکسن به ایران مانعی ندارد. ◀️ افاضه پنجم: حضرت آقا گفتند ورود واکسن‌های «آمریکایی و انگلیسی» به کشور ممنوع است. حرف اضافه «و» معنای همراهی دارد، و بنابر‌این اگر در محموله‌ای واکسن آمریکایی و انگلیسی، به همراه یکدیگر به کشور وارد شوند، ایراد دارد، ولی اگر به صورت جداگانه و در محموله‌های مستقل به کشور وارد شوند، اشکالی ندارد. حضرت آقا خودشان به ادبیات مسلط هستند، و اگر منظورشان ممنوعیت هر دو نوع واکسن بود، به جای «و» از «یا» استفاده می‌کردند. ◀️ .... افاضه شونصدم: حضرت آقا خودشان می‌دانند که ما چه موجودات توجیه‌گر و بی‌خاصیتی هستیم، و برای توجیه تمردمان از فرمایش ایشان، آسمان را به زمین می‌بافیم! بنابراین اگر واقعا می‌خواستند واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور وارد نشوند، خودشان شخصا به فرودگاه می‌رفتند، و جلوی آن را می‌گرفتند. پس معلوم می‌شود ایشان منظور دیگری داشته‌اند. ✍ پلاچ @valaadiyat
وقتی در دولت انقلابی، دستوری به این وضوح و تفسیرناپذیری، تحریف و تأویل می‌شود، واقعاً چه انتظاری برای اجرای دیگر مطالبات امام خامنه‌ای وجود دارد؟ روایتی از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) درباره عمار وجود داشت، که «او را گروه ستمکاران خواهندکشت» وقتی در صفین، عمار در سپاه امیرالمومنین و به دست سپاه معاویه کشته شد، ولوله ای در میدان افتاد، و می‌رفت که روسیاهی معاویه، و حقانیت امیرالمومنین برای همه اثبات شود. اما معاویه با تأویل آن روایت، گفت عمار را علی کشت، که او را به این کارزار آورد. و همین! حجتِ برخی جاهلان، برای ایستادن روبروی امیرالمومنین شد. تمام دوران نوجوانی‌ام، به عمق جهالت و حماقت برخی مسلمانان صدر اسلام، با دیده حیرت و تردید نگاه کردم، ولی بعدها، و در دوران مدرنیسم و عصر اطلاعات، همه انواع آن‌ها را با عمق بیشتر، مشاهده کردم. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
«فایزر آمریکایی»، برای مادران باردار! هدف‌گیری نسل آینده، از این واضح‌تر؟! چه اشتراکاتی (نفری و فکری) بین تیم فعلی وزارت بهداشت، و تیم دهه هفتاد وزارت بهداشت وجود دارد؟ همان‌ها که تیشه به ریشه نسل شیعه زدند، و با های جدی، جلوی افزایش جمعیت در کشور را گرفتند ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 آقای محترمی که می‌خواهی به امام خامنه‌ای دروغ ببندی! لطفاً لااقل یک دور صحبت‌های ایشان را مطالعه کن! 🔹 ببینید چطور حرف خودش را به انتهای حرف حضرت آقا می‌چسباند، و آن را توجیه واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی معرفی می‌کند! 🔹 در مورد اماممان با هیچ کس تعارف نداریم ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 مبدأ کلمه‌ی «مبدأ» در ادبیات واکسنی، که با تحریف فرمایش حضرت آقا، توجیه واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی شد، این توئیت این آقا بود! ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
علامه حسن زاده آملی: گوش‌تان به دهان رهبری باشد چون ايشان گوششان به دهان حضرت خاتم انبیاست.
🔸 عیار انقلابی 🔹 آیت‌الله یزدی، علامه مصباح، و اکنون علامه حسن‌زاده روزها و ماه‌های گذشته، شرایط سختی را برای جبهه انقلاب رقم زدند. بعد از حاج قاسم که ستون خیمه مدافعان ولایت بود، رفتن این سه بزرگوار، که هرکدام در نوع خود پرچمی برای حمایت از نظام، و شخص حضرت آقا بودند، باعث غربت بیشتر ایشان شده‌است. هرچند نیروهای وفادار به ولایت در ایران و ملت‌های مختلف دنیا کم نیستند، اما برخی حکم علمداران سپاه را دارند. 🔹 امروز و در کوران فتنه‌های مختلف داخلی و خارجی، برای حفظ و تعالی نظام، آنچه باید از آن مراقبت کنیم، ولایت فقیه، و مظلومیت شخص حضرت آقاست. متأسفانه شخصیت‌های مختلف کشور، مسئولان، و چهره‌های تاثیرگذار رسانه‌ای، بیشتر از آنکه به دنبال پیگیری مطالبات حضرت آقا باشند، نظرات و تحلیل‌های شخصی خودشان را ارائه می‌دهند. 🔹 در همین قضیه بعضی از شخصیت‌های انقلابی رسانه‌ای، به جای نگاه کردن به دهان حضرت آقا، و پیگیری مطالبات ایشان، فرمایشات صریح ایشان را رها کردند، و به تفسیر به رأی های این و آن، و نظرات متخصص‌نماها نگاه می‌کنند، افرادی که بعضاً هرچند عنوان کارشناس و متخصص را یدک می‌کشند، اما وقتی از نزدیک و بادقت بیشتر، بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که فقط یک ضبط صوت، برای پخش نظرات سازمان‌های معلوم‌الحال جهانی، از جمله سازمان بهداشت جهانی هستند، و هیچ‌گونه اجتهاد کارشناسی، یا نظری که مبتنی بر کار تحقیقی و علمی خودشان باشد، ارائه نمی‌دهند. 🔹 مسیر انقلاب، هر چه به پیش می‌رود، عیار نیروهای انقلابی بیشتر نمایان می‌شود، این که آیا حضرت آقا را برای نظرات خودمان هزینه می‌کنیم؟ یا برای فراگیر شدن و پذیرش عمومی کلماتی که از زبان ایشان صادر شده، روشنگری می‌کنیم، و مطالبات ایشان را سر دست می‌گیریم. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔴 حرف اضافه 🔸 دشنام 🔹 یک مقام خیلی آگاه گفت: منظور رهبر انقلاب از تقبیح دشنام در فضای مجازی، دشنام از پدر و مادر و جد و آباء بوده‌است، یعنی منظورشان این بوده که دشنامی که به پدر و مادر و جد و آباء برمی‌گردد ندهید، ولی دشنام از مبادی دیگر اشکال ندارد. وی با اشاره به اینکه در این زمینه از رهبر انقلاب استفساریه‌ای گرفته شده، گفت این استفساریه پیش خودم محفوظ است. وی همچنین در پاسخ به این سوال که شاهد شما در رابطه با این استفساریه کیست، گفت: دُم روباهم! ◀️ نتیجه‌گیری اخلاقی: حسن و قبح همه چیز نسبی است، و بعضاً بستگی به مبدأ دارد. ◀️ نتیجه‌گیری منطقی: بعد از این حتی اگر رهبر انقلاب گفتند ماست سفید است، نپذیرید، شاید منظورشان این بوده که ماست قرمز است، بنابراین منتظر استفساریه‌های مقامات آگاه بمانید. ◀️ نتیجه‌گیری فرهنگی: دشنام در فضای مجازی (با رعایت شرایط)، می‌تواند باعث روشنگری شود. ◀️ نتیجه‌گیری ولایتمدارانه: از این به بعد، هر کس در فضای مجازی دشنام ندهد، _دشنام از غیر مبدأ جد و آباء_ ضدولایت فقیه است. ✍ پلاچ @valaadiyat
🔸 لبیک 🔹 از دوشنبه که حضرت آقا، صحبت از جهاد روشنگری در فضای مجازی فرمودند، سرتاپای فضای مجازی پر شده از لبیک نیروهای انقلابی، و صحبت درباره اینکه حضرت آقا فرمان جهاد صادر کرده‌اند، و فرمایشات ایشان بارها در صفحات و کانال‌های مختلف انتشار داده‌می‌شود. این توجه نسبت به فرمایشات حضرت آقا بسیار خوب است، 🔹 اما سوال! ❓ چرا در موارد دیگری که حضرت آقا درباره فضای مجازی صحبت می‌کنند، جریان انقلابی فعال در فضای مجازی، خود را به نشنیدن می‌زند؟ ❓ چرا وقتی حضرت آقا بارها و با الفاظ مختلف، فضای مجازی کشور را فضای «ول» و «رها» خواندند، صدایی از این جریان بلند نشد؟ ❓ چرا مطالبات ایشان در زمینه مدیریت فضای مجازی، و چگونگی مواجهه کلان با این فضا، که بسیار بیشتر از مطالبات ایشان در خصوص فعالیت و کاربری مثبت در فضای مجازی است، توسط جریان انقلابی پیگیری نمی‌شود؟ ❓ آیا این مطالبات فقط متوجه مسئولان است، و جریان انقلابی هیچ نقشی در این زمینه ندارد؟ 🔹 واقعیت این است که نقل کردن صِرف یک دستور، مبنی بر فعالیت در فضای مجازی، می‌تواند هر نوع فعالیت ما در هر قالبی را توجیه کند، و در حقیقت، جریان انقلابی، عموماً با این دستور، نیاز به انجام کار جدیدی ندارد، و فقط آن را به عنوان یک توجیه بزرگ، ضمیمه فعالیت‌هایش می‌کند. 🔹 در حالی که پرداختن به همه دستورات حضرت آقا و منظومه نگاه ایشان به فضای مجازی، تکالیف و محدودیت‌هایی را بر نوع فعالیت ما در این فضا مترتب می‌کند، و فعالین انقلابی مجازی، عموماً ترجیح می‌دهند از این مسیر سخت و دشوار عبور نکنند، و به جای مانور دادن روی فرمایشات حضرت آقا درباره فضای مجازی، و پیگیری مطالبات ایشان، به مسائل اولویت‌دارتر! بپردازند. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
بعضی بزرگواران، الان دارند دنبال یک خوب و خوش‌مسیر، برای واردات لوازم خانگی کره‌ای می‌گردند! ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔸 ریاضت و شهادت چند نکته در باب جایگاه شهادت 🔹 در روزهای گذشته، نوشته‌ای از همسر یکی از شهدای مدافع حرم خبرساز شد و عده‌ای نیز بر مبنای آن، از برخی کج‌سلیقگی‌ها در معرفی شهدا گله کردند. 🔹 واقعیت این است که عموماً هنگام سخن گفتن از شهیدان، دو نوع نگاه مطرح می‌شود، و یا حداقل نوع طرح بحث به گونه‌ای است که مخاطب را به سمت یکی از این دو نگاه سوق می‌دهد، ▪️ نگاه اول شهدا را انسان‌هایی دست‌نیافتنی معرفی می‌کند، که عامل به تک‌تک مستحبات، و منزه از تمام مکروهات بوده‌اند، و در طول عمرشان هیچ خطایی از ایشان سر نزده‌است. نتیجه این نگاه، دورشدن شهدا، از دسترس نوجوانان و جوانان، و درنتیجه، ناامیدی ایشان از رشد معنوی و نزدیک شدن به مقام شهداست. ▪️ نگاه دوم مبتنی بر این است که شهیدان، غالباً اهل مستحبات و مکروهات نبوده، و‌ فقط آدم‌هایی مهربان و خانواده‌دوست بوده‌اند. نحله‌های افراطی این نگاه، بعضاً به مخاطب القا می‌کند که بخش قابل توجهی از شهدا حتی نسبتی با احکام و برخی واجبات شرعی هم نداشته‌اند، و وقتی شهدا چندان نسبتی با دین نداشته‌باشند، مسئله «سرباز وطن» مطرح می‌شود، و این که شهدا برای حفظ وطن رفتند، نه برای اسلام و انقلاب و امام. (در این رابطه قبلاً در گفتیم) 🔹 هرچند نگاه اول عمدتا در دهه هفتاد رایج بود، و سال‌هاست که منسوخ شده، و شاید فقط در رسانه‌ای کوچک، یا به سلیقه شخصی بعضی خبرنگاران صداوسیما اعمال شده باشد، اما نگاه دوم به علت فراگیرشدن رویکرد روشنفکری در مذهبیون، و عرفی سازی شهید و شهادت، به شدت طرفدار دارد و پیگیری می‌شود. و اصلا در کشور انگار عده‌ای خود را موظف می‌دانند که هر از گاهی این نگاه را یادآوری کنند! اما لااقل در یکی دو دهه اخیر، آنچه ما در رسانه‌ها و حتی رسانه ملی دیده‌ایم، نگاه دوم بوده، و سعی در زمینی نشان دادن شهدا، و حتی بعضاً سریال‌هایی در تلویزیون پخش شده، که شهدا را آدم‌هایی عیاش، و اهل بگو و بخند با نامحرم در خلوت‌ها نشان داده‌اند، 👇👇👇