#اعلام_برنامه #ویژه_برنامه
⚫️ سوگواره
▪️ به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام
🕖 چهارشنبه 14 شهریور ماه، ساعت 11:00
🎙 حجت الاسلام والمسلمین نیشابوری
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سمی که باعث شهادت امام رضا علیه السلام شد از طریق چه میوهای منتقل شد؟
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_جباری
✔️ #شبکه_جهانی_ولی_عصر_عج_الله_فرجه
✔️ #آینه_تاریخ
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
علت قبول ولايتعهدی مامون از سوی امام رضا عليه السلام در حديث ريان بن صلت
حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه قال: حدثنا علي بن إبراهيم بن هاشم عن أبيه، عن الريان بن الصلت، قال: دخلت على علي بن موسى الرضا عليهما السلام فقلت له: يا بن رسول الله الناس يقولون: إنك قبلت ولاية العهد مع إظهارك الزهد في الدنيا؟ فقال عليه السلام: قد علم الله كراهتي لذلك، فلما خيرت بين قبول ذلك وبين القتل إخترت القبول على القتل، ويحهم! أما علموا أن يوسف عليه السلام كان نبيا ورسولا دفعته الضرورة إلى تولي خزائن العزيز "قال إجعلنى على خزائن الأرض إني حفيظ عليم" ودفعتني الضرورة إلى قبول ذلك على إكراه وإجبار بعد الاشراف على الهلاك، على أني ما دخلت في هذا الامر إلا دخول خارج منه فالى الله المشتكى وهو المستعان.
ريان بن صلت میگويد: بر على بن موسى الرضا عليهما السلام وارد شدم و عرضه داشتم يا ابن رسول الله مردم میگويند: شما با كمال زهد بدنيا و پارسایى كه اظهار میداريد با اين حال ولايتعهدى مأمون را پذيرفتهايد! آن بزرگوار فرمود: خدا خود میداند كه من تا چه حدّ اين كار را نمىپسنديدم، ولى وقتى كه امر دائر شد ميان قبول اين امر و كشته شدن، آن را بر قتل نفس برگزيدم. واى بر ايشان! آيا نمیدانند كه يوسف پيامبر بود و چون ضرورت اقتضا كرد به پادشاه مصر گفت: اجْعَلْنِي عَلى خَزائِنِ الْأَرْضِ... تا آخر آيه، مرا هم ضرورت و ناچارى با كمال اكراه و نادلخوشى بدين كار كشيد و پس از اينكه مشرف بر هلاک بودم آن را به اكراه پذيرفتم؟ و در اين امر داخل نگشتم مگر مانند كسى كه از آن خارج شده باشد و شكايت را بخدا میبرم و از او يارى مىجويم.
📚 الصدوق، عيون أخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۱۵۰-۱۵۱ ح۲
⭕️ محتوای رضوی سایت مؤسسه ولیعصر عجل الله تعالی فرجه
🔺 مقالات
▫️ اخلاق عملی در سیره رضوی
▫️ خبرهای غیبی امام رضا علیهالسلام
▫️ ویژگیهای فردی امام رضا علیه السلام
▫️ امام رضا علیه السلام در بینش اهل سنت
▫️ آثار زیارت امام رضا علیه السلام در تراث شیخ صدوق
▫️ گزارشهای شهادت امام رضا علیه السلام بر اساس کتاب عیون اخبار الرضا علیه السلام
▫️ بیان جامع امام رضا علیه السلام در گرامیداشت ایام محرم، عزاداری، ثواب گریه بر امام حسین علیه السلام
🔺 پرسش و پاسخ
▫️ آیا روایت امام رضا علیه السلام که در آن قرآن را تنها راه هدایت میداند، با حدیث ثقلین تعارض دارد؟
▫️ آیا روایت پاداش زیارت امام رضا علیه السلام با روایت شدّ الرّحال مخالف نیست؟
🔺 مستندات تصویری
▫️ مولود با برکت
▫️ ثواب زیارت امام رضا علیه السلام
▫️ پاداش زیارت امام رضا علیه السلام
▫️ ارادت علمای اهل سنت به امام رضا
▫️ امام رضا علیه السلام از نگاه اهل سنت
▫️ پرهیز از عُجب و غرور در کلام امام رضا
▫️ حاجت گرفتن عالم اهل سنت از امام رضا
▫️ تعظیم ابنخزیمه به بارگاه ملکوتی امام رضا
▫️ ابن حبان و زیارت امام رضا و حاجت روایی
بیان بخشی از مقامات و علوم اهل بیت در حدیثی از امام رضا علیه السلام
اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله پس از ایشان جانشین و حافظ میراثشان بودهاند که البته با ظلم ظالمان زمان، این مقام در عرصهی خلافت و حکومت سیاسی به ظهور و بروز نرسید.
بدیهی است که افرادی که پس از پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله خلفای حقیقی ایشان هستند، بایستی اعلم خلق باشند.
امام رضا علیه السلام در حدیثی معتبر به بخشی از علوم و مقامات اهل بیت علیهم السلام اشاره میکنند.
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن عبد العزيز بن المهتدي، عن عبد الله بن جندب أنه كتب إليه الرضا عليه السلام: أما بعد، فان محمدا صلى الله عليه وآله كان أمين الله في خلقه فلما قبض صلى الله عليه وآله كنا أهل البيت ورثته، فنحن أمناء الله في أرضه، عندنا علم البلايا والمنايا، وأنساب العرب، ومولد الاسلام، وإنا لنعرف الرجل إذا رأيناه بحقيقة الايمان، وحقيقة النفاق، وإن شيعتنا لمكتوبون بأسمائهم وأسماء آبائهم، أخذ الله علينا وعليهم الميثاق، يردون موردنا ويدخلون مدخلنا، ليس على ملة الاسلام غيرنا وغيرهم، نحن النجباء النجاة، ونحن أفراط الأنبياء ونحن أبناء الأوصياء، ونحن المخصوصون في كتاب الله عز وجل، ونحن أولى الناس بكتاب الله، ونحن أولى الناس برسول الله صلى الله عليه وآله، ونحن الذين شرع الله لنا دينه فقال في كتابه: "شرع لكم (يا آل محمد) من الدين ما وصى به نوحا (قد وصانا بما وصى به نوحا) والذي أوحينا إليك (يا محمد) وما وصينا به إبراهيم وموسى وعيسى (فقد علمنا وبلغنا علم ما علمنا واستودعنا علمهم نحن ورثة اولي العزم من الرسل) أن أقيموا الدين (يا آل محمد) ولا تتفرقوا فيه (وكونوا على جماعة) كبر على المشركين (من أشرك بولاية علي) ما تدعوهم إليه (من ولاية علي) إن الله (يا محمد) يهدي إليه من ينيب" من يجيبك إلى ولاية علي عليه السلام
عبدالله بن جندب میگوید: امام رضا (علیه السلام) برای او نوشت: اما بعد؛ به راستى محمد (صلی الله علیه و آله) امین خدا در خلقش بوده است و چون وفات کرد ما اهل بیت وارثانش بودیم و ما امناء خداوندیم در زمین خدا. علم بلاها و مرگ و میرها نزد ما است و انساب عرب و علم پیدایش اسلام هم در نزد ماست. (یعنى نژاد صحیح و فاسد عرب را میشناسیم و از محل تولد اسلام که دل انسانست آگاهیم) و به راستى ما هر مردى را ببینیم مىشناسیم که از روى حقیقت مؤمن است یا منافق است. شیعیان ما به نام خودشان و پدرشان ثبت شدهاند. خداوند از ما و آنها تعهد گرفته است. شیعیان ما از سرچشمه ما آب نوشند و به راه ما مىروند. جز ما و آنها کسى در کیش اسلام نیست. ما نجیب و ناجى هستیم و ما بازماندگان پیغمبرانیم و ما زادگاه اوصیائیم و ما صاحبان امتیاز در کتاب خداى عزوجل هستیم. ما از همهى مردم به کتاب خدا شایستهتریم و ما از همه مردم به رسول خدا نزدیکتریم. ما هستیم که خدا دین خود را به حساب ما تشریع کرده و در قرآن فرموده (۱۳ سوره شورى): "مقرر کرد براى شما اى آل محمد از دین، آنچه وصیت کرد بدان نوح (را به ما سفارش داده همان را که به نوح سفارش داده) و آنچه را به تو وحى کردیم (اى محمد) و آنچه را به ابراهیم و موسى و عیسى سفارش دادیم (خدا به ما آموخته و رسانیده آنچه را باید بدانیم و به ما سپرده علم آنان را، ما وارثان رسولان اولی العزمیم) براى آنکه دین را بر پا دارید (اى آل محمد) و در آن تفرقه نشوید و جدایى نیندازید (و متحد باشید). بر مشرکان بسیار سخت و ناگوار است (هر که در ولایت على مشرک است) آنچه را بدان دعوتشان کنید (از ولایت بلافصل على (علیه السلام)). به راستى خدا (اى محمد) هدایت کند هر که به جانب او برگردد» (یعنى ولایت على (علیه السلام) را از تو نپذیرد).
📚 الکلینی، الکافی ج۱ ص۲۲۳-۲۲۴ ح۱
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
#اعلام_برنامه
🔸 ویژه برنامه انیس النفوس
🔻 به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام
🕡 چهارشنبه 14 شهریور ماه، ساعت 20:30
🎙 کارشناس: استاد قادری
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سخنی که اگر مکتوب و به آن عمل میشد حتی دو نفر هم در اسلام با یکدیگر اختلاف نمیکردند
🎙 #آیت_الله_دکتر_حسینی_قزوینی
✔️ #شبکه_جهانی_ولی_عصر_عج_الله_فرجه
✔️ #سحاب_رحمت
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
#عکس_نوشته
💠 موسوعه امام رضا علیهالسلام ثمره هشت سال تلاش...
📝آیت الله حسینی قزوینی
#امام_رضا_علیه_السلام
#موسوعه
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
علت انتقام امام زمان عجل الله تعالی فرجه از نوادگان قاتلان امام حسین علیه السلام و علت جاری کردن حد بر کلیدداران و پردهداران کعبه در حدیثی از امام رضا علیه السلام
در حدیثی معتبر از امام رضا علیه السلام چنین میخوانیم:
حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه قال: حدثنا علي ابن إبراهيم، عن أبيه عن عبد السلام بن صالح الهروي قال: قلت لأبي الحسن علي ابن موسى الرضا "ع" يا بن رسول الله ما تقول في حديث روي عن الصادق "ع" أنه قال: إذا خرج القائم قتل ذراري قتلة الحسين "ع" بفعال آبائها فقال "ع" هو كذلك فقلت فقول الله عز وجل (ولا تزر وازرة وزر أخرى) ما معناه؟ فقال صدق الله في جميع أقواله لكن ذراري قتلة الحسين يرضون أفعال آبائهم ويفتخرون بها ومن رضى شيئا كان كمن أتاه ولو أن رجلا قتل في المشرق فرضي بقتله رجل في المغرب لكان الراضي عند الله شريك القاتل وإنما يقتلهم القايم إذا خرج لرضاهم بفعل آبائهم، قال: قلت له بأي شئ يبدء القايم فيهم إذا قام؟ قال يبدأ ببني شيبة ويقطع أيديهم لأنهم سراق بيت الله عز وجل
ابوالصلت میگوید: به امام رضا علیه السلام عرض کردم: نظرتان درباره این حدیث که از امام صادق علیه السلام روایت شده است، چیست که حضرت فرمودهاند: زمانى که قائم علیه السلام قیام کند فرزندان قاتلان حسین علیه السلام را به دلیل کردار پدرانشان خواهد کشت؟ حضرت فرمودند: همینطور است. عرض کردم پس معنى این آیه چیست: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى» (هیچ کس بار گناه دیگرى را به دوش نخواهد کشید- انعام: ۱۶۴)؟ فرمودند: خداوند در تمام گفتارهایش درست گفته است اما فرزندان قاتلان حسین علیه السّلام از کار پدرانشان راضى هستند و به آن افتخار مىکنند و هر کس از کارى راضى باشد مثل کسى است که آن را انجام داده است و اگر کسى در مشرق کشته شود و دیگرى در مغرب از این قتل راضى باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود و قائم علیه السّلام در هنگام قیام خود به دلیل رضایتشان از کردار پدرانشان، ایشان را خواهد کشت.عرض کردم : وقتى قائم شما علیه السّلام قیام کند از چه کارى شروع مىکند؟ فرمودند: در آغاز دستان بنى شیبه را قطع مىنماید زیرا آنان دزدان خانه خدا هستند.
📚 الصدوق، علل الشرائع ج۱ ص۳۰۷-۳۰۸ ح۱
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
#اعلام_برنامه
🔸برنامه برگی از تاریخ
🔻 با موضوع: لیلة المبیت
🕡 پنجشنبه 15 شهریور ماه، ساعت 20:30
🎙 کارشناس: آیت الله دکتر حسینی قزوینی
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
تصریح مخالفین شیعه بر رفتار قرآنی امام حسن علیه السلام در موضوع صلح با معاویه به دلیل حفظ جان و عمل به سنت پیامبر و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما
وتدلّ على جواز مصالحة الکفار والبغاة إذا خاف الإمام على نفسه أو على المسلمین. کما فعله رسول الله صلّى الله علیه وسلّم عام الحدیبیة. وکما فعله أمیر المؤمنین علىّ علیه السلام بصفین. وکما فعله الحسن علیه السلام من مصالحة معاویة.
[حاکم نیشابوری میگوید] و این آیه (آیه ۱۹۵ سوره بقره) بر جواز مصالحه با کفار و بغاة دلالت میکند هنگامی که امام بر جان خویش یا مسلمانان بترسد همانطور که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در حدیبیه و امیرالمؤمنین (علیه السلام) در صفین و امام حسن (علیه السلام) در برابر معاویه چنین کردند.
📚 القاسمى، محاسن التأویل ج۲ ص۶۲
نکات مهم بر مبنای کلام حاکم نیشابوری:
الف) معاویه و اهل صفین دست کم "باغی" هستند. (این مساله بر مبنای کلام پیامبر (صلی الله علیه و آله) نیز ثابت است)
ب) امام مسلمین ممکن است بر جان خویش نیز بیمناک شود همانطور که میتواند بر جان مسلمانان بیمناک شود و در بیم امام مسلمین بر جان خویش هیچ طعنی نهفته نیست آن طور که بسیاری از نواصب – لعنة الله تعالی علیهم اجمعین – در مورد حضرت ولی عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف – چنین میپندارند و حتی ممکن است امام مسلمین بر مبنای همین بیم تصمیمهای اساسی بگیرد.
ج) امام حسن علیه السلام دست کم معاویه را باغی دانستند و به منظور حفظ جان خود و یا مسلمین با او مصالحه کردند. (همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام اهل صفین را دست کم باغی میدانستند)
📝#عکس_نوشته
💠 جنون بنیامیه و پیروانش در مقابله با عاشورا در حد برگزاری جشن در چنین روزی
🖋#حجت_الاسلام_والمسلمین_روستایی
#شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر_عج
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
روبیکا:
🔹https://rubika.ir/valiasr_tv2🔹
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286