💠 مجموعه نشستهای علمی
#فلسفه_تفسیر
🔹مباحثی پیرامون #تفسیر_قرآن
✔️ استاد معظم آیت الله علیدوست
📢 قابل توجه طلاب و اعزه علاقمند به تفسیر و علوم قرآنی
🔻مجموعه_نشستهای_علمی #فلسفه_تفسیر ارائه شده توسط استاد معظم حضرت #آیت_الله_علیدوست از امروز به طور روزانه در کانال وارثین بارگذاری خواهد شد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 1.pdf
100.3K
#استاد_علیدوست
#تفسیر
#فلسفه_تفسیر
#متن_نشست
✍️ متن جلسه اول فلسفه تفسیر
تاریخ جلسه: 1390/07/06
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 2.pdf
98.5K
#استاد_علیدوست
#تفسیر
#فلسفه_تفسیر
#متن_نشست
✍️ متن جلسه دوم فلسفه تفسیر
تاریخ جلسه: 1390/07/13
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 3.pdf
91.7K
#استاد_علیدوست
#تفسیر
#فلسفه_تفسیر
#متن_نشست
✍️ متن جلسه سوم فلسفه تفسیر
تاریخ جلسه: 1390/07/20
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 4.pdf
101.5K
#استاد_علیدوست
#تفسیر
#فلسفه_تفسیر
#متن_نشست
✍️ متن جلسه چهارم فلسفه تفسیر
تاریخ جلسه: 1390/07/27
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
#آموزش_پژوهش
#پروپوزال
📝 یادآوری یکسری نکات مهم هنگام نگارش پروپوزال
1️⃣در قسمت بیان مساله، ابتدا اثبات کنید که یک مشکل وجود داره ( با ذکر منبع) بعد اهداف و راه حل پیشنهادی خودتون رو مطرح کنید.
2️⃣قسمت سوالات فرعی با فرضیه ها متناسب باشند. ( فرضیه ها به صورت یک جمله خبری باشند)
3️⃣زمانی که پیشینه مینویسید حتما یک جدول هم آخر این قسمت ترسیم کنید و تفاوت ها و تشابه های کار خودتون رو با پیشینه در این جدول بررسی کنید. این کار نوآوری کار شما رو مشخص خواهد کرد. حداقل 10 مقاله که 5 تا داخلی و 5 تا خارجی باشه برای پیشینه کفایت میکنه ( به روز).
4️⃣لازم نیست در پیشینه تمام بخش های مقالات انگلیسی ترجمه بشه، همین که عنوان، اهداف، روش تحقیق، ابزار پژوهش، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری رو بدونید کفایت میکنه که اینها هم در قسمت چکیده استاندارد یک مقاله وجود داره.
5️⃣منابع آخر رو طبق یک فرمت استاندارد بنویسید. به ترتیب حروف الفبا، فارسی جدا و انگلیسی هم جدا. 👌
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟
یک پژوهشگر قبل از شروع نگارش پایان نامه باید بداند که دنبال چه چیزی میگردد و قصد نوشتن کدام بخش از مقاله را دارد تا بر مبنای آن، به دنبال مطالب از مقالات بگردد. در زیر به بخشهایی که میتوان از یک مقاله در نگارش پایان نامه استفاده کرد اشاره میکنیم.
۱- انتخاب موضوع پژوهش
۲- نگارش بیان مساله (پروپوزال و فصل یک پایان نامه)
۳- پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه)
۴- مواد و روش ها (فصل سوم پایان نامه)
۵- بحث و نتیجهگیری (فصل پنج یا شش پایان نامه)
(لازم به ذکر است در برخی رشتههای علوم انسانی پایان نامه چهار فصل یا بیش از پنج فصل دارد).
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
💢 «عدالتخواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است/ «مدرنیزم» بزرگترین حجابِ عدالت/ عدالتخواهی باید ذیل اقامهی عدالت تاریخی و اجتماعی باشد
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:
🔹 این انقلاب باید تبدیل به دولت یعنی حکمرانی اسلامی بشود. ما الان در این مرحلهایم. اگر به تحقق حکمرانی اسلامی کمک نکنیم به عدالت کمک نکردهایم. عدالتخواهی اگر در این مسیر نباشد و به این وسعت نباشد عدالتخواهی کور است و به نتیجه نخواهد رسید.
🔹 یکی از شاخصهای تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر مکتب باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال میکنیم.
🔹 انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است، ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت بهکار میگیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. ما باید عدالتِ مبتنی بر مبانی خودمان را تعریف کنیم، نظریهی اجتماعی و نظریهی عدالتمان هم مبتنی بر مبانی خودمان باشد و بعد آنوقت دنبال تحقق چنین عدالتی باشیم.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/794204
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
◾️ آیتالله تسخیری «طلایهدار وحدت اسلامی» دارفانی را وداع گفت
✔️ آیتالله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام پس از عمری مجاهدتهای فراوان در عرصه تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.
🔹 آیتالله تسخیری پس از مرحوم آیتالله واعظ زاده خراسانی، سالها دبیرکلی مجمع التقریب را بر عهده داشت و با توجه به توانایی علمی و آشنایی با زبانهای عربی و انگلیسی اقدامات مؤثری در زمینه وحدت جهان اسلام انجام داد.او همچنین مدتی نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را برعهده داشت که پس از موضعگیریهای عجیب قرضاوی استعفاء داد.
📜 زندگینامه، حیات علمی، فرهنگی و سیاسی👈 https://b2n.ir/940526
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
🏴 رهبر انقلاب درگذشت حجتالاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند
✔️ حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجتالاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند.
📜 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمةاللهعلیه دار فانی را وداع گفته است.
🔹 کارنامهی این مرد نستوه و خستگیناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزهی ایشان حتی بر ناتوانیهای جسمانی در چند سال اخیر فائق میآمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطهی لازم و مفید استمرار میبخشید.
🔹 مسئولیتها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاشهای این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همهی همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
✍🏼 #مطالعهٔ_اکتشافی و #مطالعهٔ_تفصیلی (مطالعهٔ اصلی)
✅مطالعهٔ اکتشافی، مطالعهای مقدماتی است؛ که بنا بر نوع تحقیق عمدتاً از طریق مطالعات #کتابخانهای، مشاهده، یا #مصاحبه شکل میگیرد.
✅علت انجام #مطالعات# اکتشافی عبارتند از:
1️⃣ غنی کردن #پرسش #پژوهش خود.
✏️از طریق مطالعات اکتشافی #اهداف مطالعهٔ خود را بهتر شناخته و حوزهٔ معرفتی خود پیرامون موضوع مورد نظر را گسترش میدهیم. قابل توجهاست که مطالعات اکتشافی به دنبال شناخت اجمالی و کلی از #مسئله زوایای مختلف بحث و دیدگاههای مختلف در این زمینه میباشند.
2️⃣ مطالعه و پرس و جو از اهل فن به جهت شناخت منابع و متون اصلی پژوهش.
🖍به عبارت دیگر امکانات مورد نیاز پژوهش و امکانات موجود خود را میشناسیم. (مصاحبه میتواند در مطالعات اجتماعی با نمونهای از افرادی باشد که قرار است تا دربارهٔ موضوعی پیرامون ایشان به تحقیق بپردازیم) مطالعهٔ اکتشافی، کوشش پژوهشگر به جهت کسب آگاهی اجمالی از کاری است که درصدد انجام آن میباشد.
📕مطالعهٔ اکتشافی شبیه مطالعهٔ اجمالی یک کتاب است که در آن با مروری اجمالی بر عنوان کتاب، فهرست مطالب آن و فصول مختلف آن آمادهٔ مطالعهٔ تفصیلی میگردیم. مطالعات اکتشافی پیش زمینهٔ مطالعات اصلی میباشند.
بسیاری تصور میکنند که پژوهش یافتن پاسخ پرسشهای آن است. در حالی که پژوهش در درجهٔ اول یافتن پرسشی اصیل و شایستهٔ پرسیدن و پژوهش کردن است.
شخصیت علمی دانشجو در گرو استحکام رسالهٔ پژوهشی وی و شخصیت رسالهٔ پژوهشی وی در گرو پرسشهای مندرج در آن است.
از این رو هر چه پژوهشهای اولیه جدیتر گرفته شوند، بر ارزش نهایی کار علمی شما افزوده میشود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
#اصطلاحات
#ملل_و_نحل
#خوارج
خَوارِج، گروهی از سپاه امام علی(ع) در جنگ صفین که علی بن ابیطالب را متهم به کفر کردند و علیه او شوریدند. آنها که به دلیل خروج علیه خلیفه مسلمین، خوارج نامیده شدند، همه کسانی که حکمیت را پذیرفتند و معتقد به کفر علی نبودند، را کافر میشمردند.
شعار دادن علیه امام علی در مسجد کوفه، و تهدید وی به قتل، از کارهای خوارج شمرده شده است. آنان پس از اجرای حکمیت، در مخالفت با امام علی(ع) سرسختتر شدند، با عبدالله بن وهب بیعت کردند، و در مسیر خروج از کوفه و رفتن به نهروان، مردم بیگناه را کشتند. امام علی پس از اتمام حجت با آنان، در سال ۳۸ق با آنها وارد جنگ شد و بسیاری از آنها کشته شدند. با این حال گروهی از آنها زنده ماندند. فرقههای مختلف خوارج در طول تاریخ منقرض شدهاند و تنها اباضیه که آرایشان به عقاید سایر مسلمانان نزدیکتر است، در مناطقی از قبیل عمان و الجزایر حضور دارند.
در منابع اسلامی، ویژگیهای مختلف و گاه متضادی برای خوارج ذکر شده است؛ از جمله اینکه اهل حفظ و قرائت قرآن بدون تدبر در آن بودهاند، جهل و تنگنظری، غرور و ستیزهجویی و همچنین تعصب در باورها. آنها اولین گروه معارض و اولین فرقه دینی در تاریخ اسلام دانسته شدهاند. به باور خوارج، کسی که مرتکب گناه کبیره میشود، کافر است. بیشتر خوارج، با نصب خلیفه از سوی پیامبر(ص) مخالف و معتقد به انتخابی بودن خلیفه بودند. آنها همچنین سنگسار زناکار را رد کرده و با تقیه در قول و عمل مخالف بودهاند.
با آنکه گرایش به مباحث علمی در میان خوارج نخستین، بسیار کم بوده است، اما آثاری در علوم قرآنی، کلام، فقه و اصول فقه و همچنین درباره توحید و امامت، از آنها نقل شده است. به باور ابن ندیم، خوارج آثار خود را به دلیل مخالف مردم پنهان میکردهاند. تالیفات مستقل و غیرمستقلی در ردّ اندیشهها و اعمال خوارج گزارش شده است؛ از جمله روایاتی که در ردّ خوارج نقل شده و همچنین نگاشتههای مفسرانی از قبیل ابن ابی الحدید در ردّ اعتقاد آنان به کافر بودن کسانی که مرتکب گناه کبیره میشوند.
ادامه دارد...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk