22.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍پیاده روی درمسیربهشت
🔷حضورحضرت آیت الله العظمی کریمی جهرمی
در کربلای معلی
سال 1395 شمسی
@varesoon
📷 شرحِ تصویر 👇
🗒 بمناســبت ۹ صفر ، سـالروزِ إرتحالِ
مجتهدِ والامقام حضرت علّامه طهرانی
(رضوان اللّٰه تعالیٰ علیه)
🔹 سمتِ راست >
حضرت آیتاللّه علّامه
حاج سـیّد محمّدحسین حسینی طهرانی
🔹 سمتِ چپ >
علّامـه زادهٔ لواســٰانی ، حضرت آیت اللّه
آقای حاج ســـیّد کاظم حسینی لواسـانی
مکان: سفرِ پُرخیرِ حجّ تمتّع، سرزمین منا.
📬 تشکّراز هبهٔ مناسبتی تصویر ازجنابِ
مستطابِ حجّـةالإسـلام آقای حـٰاج ســیّد
ابراهیم لواســٰانی «دامت افاضاته»
صهرِ مکرّمِ آن علامهٔ فقید .
@varesoon_lavasani
شیخ جلال الدین علامه حائری (١٢٩٣-١٣٩٩ق)
فرزند شیخ علی
ایشان در کربلا متولد شد و تحصیلات خود را نزد جد و پدر و عموی خویش شیخ محمد صالح آغاز کرد سپس عازم نجف شد و از محضر سید محمد فیروزآبادی، ملامحمدعلی خوانساری، شیخ الشریعه اصفهانی بهره برد سپس به سامرا رفت و از محضر میرزا محمدتقی شیرازی بهره برد و موفق به کسب اجازات اجتهاد از بزرگان زمان خود چون علامه مازندرانی، سید محمد حسینی یزدی و شیخ محمد صالح مازندرانی گردید.
ایشان پس از تحصیل در نجف عازم بابل شد و مجلس درس و جماعت در مسجد جامع بابل برپا کرد.
ایشان در بابل نماز جمعه را اقامه میفرمود و با ایجاد گروه طرفداران مکتب قران با استعمار انگلیس و حزب توده و بهاییت علم مبارزه برداشت.
شیخ جلالالدین از حامیان امام خمینی بود و در حل مشکلات مردم همیشه پیشقدم بود و بین مردم و روحانیت نفوذ فراوان داشت.
رساله استصحاب ، مبانی تشیع و کتاب طهارت از آثار ایشان است.
شیخ جلالالدین در ۴ محرم در بابل درگذشت و در امامزاده قاسم کنار پدربزرگوارش مدفن یافت.
@varesoon_mazandaran
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اربعین حسینی علیه السلام
در بیانات خادم الإمام الحسين علیهالسلام
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره
@varesoon
@varesoon_safi
آیا روایات وجوب زیارت امام حسین را هم می رسانند؟ 1 - <unknown>.mp3
1.85M
🎙آیا میتوان از روایات، وجوب زیارت امام حسین علیه السلام را استنباط کرد؟
💠 آیت الله محسن فقیهی
@varesoon
#لحظات_ماندگار
✅📌حضرات آیات وحجج الاسلام:
1️⃣حاج شیخ احمدمجتهدی تهرانی
2️⃣حاج شیخ محمدتقی فلسفی
3️⃣سیدمحمدحسین طهرانی
4️⃣حاج شیخ محمدعلی نجفی فرید
5️⃣حاج سیدکاظم ارفع
@varesoon
فرازی از خطبه امام سجاد(علیه السلام) کنار دروازه مدینه:
فَلَقَدْ بَکَتِ السَّبْعُ الشِّدادُ لِقَتْلِهِ، وَبَکَتِ الْبِحارُ بِأَمْواجِها، وَالسَّمواتُ بِأَرْکانِها، وَالاَْرْضُ بِأَرْجائِها، وَالاَْشْجارُ بِأَغْصانِها، وَالْحِیتانُ وَلُجَجُ الْبِحارِ، وَالْمَلائِکَةُ الْمُقَرَّبُونَ، وَأَهْلُ السَّمواتِ أَجْمَعُونَ.
به یقین آسمان هاى هفت گانه به آن سختی ، دریاها با امواجش، آسمان ها با ارکانش، زمین با همه نواحى و جوانبش، درختان با شاخسارهایش، ماهیان و دریاهاى عمیق، و فرشتگان مقرّب الهى و همه آسمانیان، بر شهادت او گریستند.
ملهوف(لهوف)،ص226_23۰
@varesoon
.
آیت اللّه آقاسید عزالدین زنجانی فرمودند:
تنها و تنها حضرت سیدالشهداء (سلاماللهعلیه) است که در بازار عالم، جنس بُنْجُل را می خرد ....!
تنها اوست که مشتری جنسهای باد کردهای مثل ما ست.
ما را میخرد، درهم هم میخرد.
.
منبع:آرشیومصاحبه،دانشنامه فقاهت
.
#امام_حسین سلاماللهعلیه
#سیدالشهدا سلاماللهعلیه
#کربلا
#آیت_الله_سید_عزالدین_زنجانی
#سید_عزالدین_حسینی_زنجانی
@varesoon
حضرت آیت الله محفوظی :
از نشانه های انسان عاقل آن است که به موقع و به جا سخن می گوید . امیر مؤمنان علی ( ع ) می فرماید : تَكَلَّمُوا ، تُعرَفوا فَانّ المرءَ مخبوء تحت لسانِهِ ؛ سخن بگویید تا شناخته شوید ، زیرا انسان در زیر زبان خود پنهان است . روشن است که لازمهٔ به موقع و به جا سخن گفتن ، فکر و اندیشه است ؛ یعنی سخن ، وقتی زیبا و با نفوذ و کارساز است که در جا و مکان و موقعیت مناسب و با تفکر و اندیشه باشد . امیر مؤمنان ( ع ) فرمود : لسانُ العاقِلِ وَراءَ قلبه و قلب الحمقِ وراءَ لسانه ؛ زبان عاقل در پشت قلب او جای دارد و قلب احمق ، پشت زبان اوست .
لقمان حکیم به فرزندش فرمود :
فرزند عزیزم ، چه بسا که من از سخن گفتن پشیمان شده ام اما بخاطر سکوت ، افسوس نخورده ام .
@varesoon
✔️العبد محمدتقی بهجت:
🔲 خدا میداند که ابوذر، مقداد و عمار چه مقامی داشتهاند! اگر امثال آنها در اصحاب نبودند، حقانیت مکتب اسلام شناخته نمیشد. به واسطهی مقام آنها معلوم شد که اسلام و قرآن مدرسهی تربیت و ترقی است.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٣
@varesoon
@varesoon_bahjat
قال الإمامُ الحسينُ (عليه السلام):
لَيست العِفَّةُ بِمانِعَةٍ رِزْقا ، ولا الحِرصُ بجالِبٍ فَضْلاً ، وإنَّ الرِّزقَ مَقْسومٌ والأجَلَ مَحتومٌ ، ؤاسْتِعمالُ الحِرصِ طَالبُ المَأْثَمِ .
امام حسين (عليه السلام) فرمودند:
نه عفّت و مناعت مانع روزى مى شود و نه حرص زدن روزى بيشتر مى آورد ؛ زيرا روزى تقسيم شده و اجل حتمى است و حرص زدن ، طلب گناه است .
أعلام الدين : ص 428
@varesoon