eitaa logo
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
170 دنبال‌کننده
47 عکس
13 ویدیو
0 فایل
مطالب متنوع ارزشی ، تفریحی ، خبری و ... شناسه ameennn کد شامد 1-1-731495-61-0-1 لینک احراز صحت http://t.me/itdmcbot?start=ameennn هدف : یک گام فراتر برای شناخت و معرفت آل الله
مشاهده در ایتا
دانلود
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 « ارض » در مقابل «سماء» است و با تعریفی که از سماء بدست آوردیم _ که سماء معطوف به عالم معناست _می توان گفت، ارض در نظر اول عالم ظاهر است، چون همه افراد لیاقت آنرا ندارند که مرید عالم معنا و سماء و باطن این عالم گردند. و چون « ارض» در مقابل «سماء» قرار دارد، می توان نتیجه گرفت که این «ارض» برای ذات حق تعالی با ارزش می باشد. به عبارت دیگر از اهمیتی که سماء برای خداوند دارد می توان به اهمیت ارض پی برد. پس دیگر نمی توان قبول کرد که ارض زمینی باشد که بهر نقطه این جهان بتوان آن را اطلاق کرد. آنجا که در سوره الرحمن ابتداءً سماء به صورت : « وَ السَّماءَ رفعها » آمده است، امام معصوم (ع) می فرمایند : « سماء » رسول خدا (ص) است. و در «وَضَعَ المیزان» نیز بنا به فرمایش امام (ع) «میزان» جناب علی (ع) است. پس باید در آیه بعد که می فرماید: وَ الْأَرْضَ وَضَعَها لِلْأَنامِ قدم را از ظاهر فراتر نهاد و چنین اظهار داشت: چون کلمه و فعل «وضع» در هر دو آیه و در یک سوره تکرار شده است لذا با یک جمع بندی می توان نتیجه گرفت که « ارض » در تأویل؛ همانا وجود انبیا و رجال حق در روی زمین می باشد. 🔸 ارض می تواند در سطح تأویل و در یک بعد هم معطوف به قرآن مجید باشد. 📗 علی (ع) و فوج مقتحم ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
❣پیامبر مهربانی(ص) آنکه می خواهد غمش از بین برود، گره از کار گرفتاری باز کند . 📕نهج الفصاحه، ح ۲۹۶۱ ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
عَنِ الصّادِقِ عليه ‏السلام عَنْ ابائِهِ قالَ: قالَ رَسُولُ اللّهِ صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله : اِنَّ اللّه‏َ تَعالى جَعَلَ لاَِخى عَلِىِّ بْنِ اَبى طالِبٍ فَضائِلَ لا يُحْصى عَدَدَها غَيْرُهُ. فَمَنْ ذَكَرَ فَضيلَةً مِنْ فَضائِلِهِ مُقِرّا بِها غَفَرَ اللّه‏َ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ ما تَأَخَّرَ وَ لَوْ وافَى الْقِيامَةَ بِذُنُوبِ الثَّقَلَيْنِ. وَ مَنْ كَتَبَ فَضيلَةً مِنْ فَضائِلِ عَلِىِّ بْنِ اَبى طالِبٍ، لَمْ تَزَلِ الْمَلائِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ ما بَقِىَ لِتِلْكَ الْكِتابَةِ رَسْمٌ. وَ مَنِ اسْتَمَعَ اِلى فَضيلَةٍ مِنْ فَضائِلِهِ غَفَرَاللّه‏ُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِى اكْتَسَبَها بِالاِْسْتِماعِ. وَ مَنْ نَظَرَ اِلى كِتابَةٍ فى فَضائِلِهِ غَفَرَاللّه‏َ لَهُ الذُّنُوبَ الِّتِى اكْتَسَبَها بِالنَّظَرِ. ثُمَّ قالَ رَسُولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله : اَلنَّظَرُ اِلى عَلِىِّ بْنِ اَبى طالبٍ عِبادَةٌ، وَ ذِكْرُهُ عِبادَةٌ، وَ لايُقْبَلُ ايمانُ عَبْدٍ اِلاّ بِوِلايَتِهِ وَالْبَرائَةِ مِنْ اَعْدائِهِ. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
امام صادق عليه ‏السلام از پدران بزرگوارش از رسول خدا صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله نقل كرد كه آن حضرت فرمود: به درستى كه خداوند براى برادرم، على بن ابى طالب عليه ‏السلام فضايلى قرار داده كه تعداد آن ‏ها را غير از خودش كس ديگرى نمى‏ تواند شمارش نمايد. پس هر كس فضيلتى از فضايل او را در حالى كه به آن اقرار دارد بيان كند، خداوند گناهان گذشته و آينده او را مى‏ بخشد؛ اگر چه، با گناهان جنّ و انس به قيامت درآيد. و هر كس فضيلتى از فضايل على ‏بن ‏ابى‏ طالب عليه ‏السلام را بنويسد، پيوسته ملائكه برايش استغفار مى‏ كنند تا زمانى كه آن نوشته باقى است. و هركس گوش دهد به فضيلتى از فضايل او، خداوند تمام گناهانى را كه از طريق شنيدن كسب كرده، مى‏ آمرزد. و هركس به نوشته‏ اى كه در آن فضايل على عليه ‏السلام است نظر كند، خداوند گناهانى را كه با نگاه كردن انجام داده، مى‏ بخشد. و در ادامه، رسول خدا صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله فرمود: نگاه به چهره على ‏بن ‏ابى‏ طالب، عبادت است، ذكر و ياد او را نمودن عبادت است و ايمان بنده ‏اى پذيرفته نمى‏ شود، مگر به دوستى با او و دشمنى و بيزارى از دشمنانش. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
-912384254_823856189.mp3
6.94M
🔊🔊 آهنگ مولا امیرالمؤمنین سید خلیل عالی نژاد 📣📣 برای شنیدن بقیه مطالب عضو شوید 👇👇👇👇 ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 مرحوم علّامه عالی مقام، مجلسی رضوان اللَّه تعالی علیه از ابن‌اثیر جزری نقل می کند که وی در «النهایة» این حدیث را آورده و بیان کرده است که چرا نگاه کردن به علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام عبادت است؟ ابن‌ اثیر، چنین گفته است که : « انَّ علّیاً کان إذا برز قال الناس : لااله‌الّااللَّه ما اشرف هذا الفتی.» وقتی علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام در مقابل مردم ظاهر می شد، مردم با دیدن او می گفتند : لااله‌الّااللَّه! چقدر شریف است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اکرم هذا الفتی.» چقدر کریم و بزرگوار است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اعلم هذا الفتی.» چقدر دانشمند است این جوان! «لااله‌الّااللَّه ما اشجع هذا الفتی.» چقدر شجاع است این جوان! خلاصه این‌ که، ابن‌ اثیر می گوید وقتی مردم به علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام می نگریستند، از بس صفات او برجسته بود، مکرّر در مکرّر تهلیل می گفتند و ذکر خدا می کردند. از این جهت، نگاه کردن به او عبادت است. مجلسی این بیان را قبول ندارد و می گوید : ابن‌ اثیر خواست یک فضیلت را از علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام سلب کند؛ که خودِ نگاه کردن به او، به خاطر خودِ علی بن ‌ابی طالب علیه‌ السّلام عبادت باشد. این را خواست سلب کند. اما چند فضیلت دیگر را، من حیث لایشعر، برای علی بن ‌ابی طالب علیه‌السّلام اثبات کرد! ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
قطره ای از اقیانوس بیکران فضائل حضرت علی علیه السلام ماجرای توسل مرد یهودی به اسم اعظم الهی ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🕊 حي علی المهدی (عج) 🕊
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 صاحب کتاب عیون الاخبار روایت کرده است: روزی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در راهی می گذشت، یک نفر یهودی که از یهودیان خیبر بود با آن حضرت همراه شد. در بین راه به دره ای که بر اثر سیل آب زیاد در آن جمع شده بود رسیدند، یهودی فورا پارچه ای را که نخی یا پشمی بود به خود پیچیده و روی آب به راه افتاد، مقداری که رفت علی علیه السلام را صدا زد و گفت: اگر آن چه من می دانم تو می دانستی از آب عبور می کردی همان طور که من عبور کردم. امیر المومنین به او فرمودند: قدری توقف کن، سپس اشاره ای فرمود، فورا آب منجمد گردید و سفت شد و روی آب به راه افتاد. یهودی که چنین دید خود را بر قدم های علی علیه السلام انداخت و عرض کرد: ای جوانمرد؛ چه چیزی گفتی که آب را به سنگ تبدیل کردی؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: تو چه چیز گفتی که بر روی آب عبور کردی؟ عرض کرد: انا دعوت الله باسمه العظم من خدا را به اسم اعظم او خواندم. امیرالمومنین علیه السلام فرمود اسم اعظم خدا چیست؟ عرض کرد اسم جانشین حضرت محمد صلی الله علیه و آله. امیر المومنین علیه السلام فرمود من جانشین حضرت محمدم. یهودی به حقانیت آن حضرت اعتراف کرد و اسلام آورد. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️