eitaa logo
ولایت عشق
765 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
478 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم خوش آمدی!😊♥️ خیلی جات اینجا خالی بود 😉😇 💖اینجا جایی برای ✅ حال خوب . 💭حرفی سخنی بفرررمایید☺️. @Bidabadi77 تو دار و ندار منی ای ضامن آهو🌸💫🌙🌸🌸 •♥️•
مشاهده در ایتا
دانلود
❄️با توکل به خدا ♥️ ❄️سلام صبحتون بخیر ❄️براتون یه روز عالی ❄️پر از لطف و رحمت الهی ❄️پر از خیر و برکت وسلامتی ❄️به دور از غصه وغم آرزومندم ❄️در سایه لطف رب العاامین ❄️صبح شنبه تون پراز بهترینها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸داوطلبی و فدارکاری امیرالمؤمنین ــــــــــــــــــــــــــــ💠ـــــــ یک مرد جوان، که در خانه همسری و فرزندان محبوبی دارد، تمام زندگی اش در جبهه می گذرد و همهٔ کارش در رابطه با تحکیم اسلام و نظام است. هرجا پای فداکاری در میان بود، آن جا بود. آن جایی که پیامی باید رسانده بشود -در زمان نبی اکرم- و ابلاغش دشوار است، امیرالمؤمنین داوطلب بود. هرجایی که جای اظهار وجود جوهر انسانی بود، این بزرگوار می آمد جلو، سبقت! سبقت! در همهٔ کارهای دشوار سبقت می گرفت. همین مرد را در دورانی در نظر بگیرید که به سن کمال وپختگی رسیده است، یکی از شخصیت های جامعه خود به حساب می آید، همه به او احترام می گذارند و شاید هزاران تعریف و تمجید و ستایش او را از زبان پیغمبر شنیده اند. این تعریف ها و تمجیدهایی که از زبان پیغمبر برای امیرالمؤمنین نقل شده است گمان نمی کنم با این کمیت و محتوا، هیچ یک از محدثین مسلمان -اعم از فرق اسلامی- درباره کس دیگری غیر از امیرالمؤمنین نقل کرده باشند. بدیهی است؛ یکی از این تعریف ها کافی است که یک انسان مغرور، معجب به نفس، از خود بی خود و در انتخاب وظیفه را دچار اشتباه کند. ◀️مبحث: 📚📚صهبا ✔️🔴نشر متن و کپی با عبارت *انسان ۲۵۰ ساله، صهبا* می باشد. @Velayate_eshgh_313 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
🔸فصل امامت امیرالمؤمنین ــــــــــــــــــــــــــــ💠ــــــــ پس از آن که حکومت پیغمبر اکرم پس از ده سال، با ارتحال این بندهٔ شایستهٔ خدا به جوار رحمت حق، پایان گرفت، فصل تازه ای در زندگی جامعهٔ اسلامی به وجود آمد که فصل امامت بود. ماجرای سقیفه پیش آمد، مسئلهٔ سیاست بازی های یک عده مردمی که به دین و به اسلام و جامعهٔ اسلامی آن چنان علاقهٔ وافری نداشتند. کوتاه شدن دست علی از ادارهٔ اجتماع اسلامی در این موقعیت حساس در دو چیز بیان شده است: انحصارطلبی بود، خودخواهی بود؛ دنیا را برای خود طلبیدن بود. این جا علی بر سر دو راهی است: 1. ستمی را بر خود و بر انسانیت موقتاً تحمل کند و آماده بشود که مردم صد در صد مسلمان نباشند اگرچه نوددرصد، هشتاددرصد مسلمانند. 2.خود را آماده کند که اسلام از بین برود و قرآن نابود شود، نظام جامعهٔ نوپای اسلامی متلاشی بشود و هرگز علی راه دوم را انتخاب نخواهد کرد. بیست و پنج سال سکوت کرد به خاطر این؛ تن به مصلحتی داد و از مصلحتی گذشت. ◀️مبحث: 📚📚صهبا ✔️🔴نشر متن و کپی با عبارت *انسان ۲۵۰ ساله، صهبا* می باشد. @Velayate_eshgh_313 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
سلام دوستان شبتون بخیر 🌺🌺🌺 در خدمت شما هستیم با تفسیر قرآن کریم 📿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺آیه 46 سوره بقره الَّذِینَ یَظنُّونَ أَنهُم مُّلَقُوا رَبهِمْ وَ أَنهُمْ إِلَیْهِ رَجِعُونَ‏(46) آنها كه ایمان دارند خداى خود را ملاقات مى ‏كنند و به سوى او باز مى‏ گردند. ❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣ 🌼خلاصه تفسیر نمونه: 💫در این آیه ،خاشعان را چنین معرفى مى‏ كند ؛ 👈همانها كه مى ‏دانند پروردگار خود را ملاقات خواهند كرد و به سوى او باز مى‏ گردند ( الذین یظنون انهم ملاقوا ربهم و انهم الیه راجعون ) 👉 💢یظنون از ماده ظن گاه👈 به معنى گمان و گاه 👈به معنى یقین مى ‏آید و در اینجا مسلما به معنى ایمان و یقین قطعى است ✅ زیرا ایمان به لقاء الله و باز گشت به سوى او👈 حالت خشوع و خداترسى و احساس مسئولیت 🍃را در دل انسان زنده مى‏ كند ✨ 💢و این یكى از آثار تربیتى ایمان به معاد است كه همه جا در برابر انسان صحنه آن دادگاه بزرگ را مجسم مى‏ سازد 💫و به 👈انجام مسئولیتها و 👈حق و 👈عدالت، دعوت مى ‏كند.☑️ 🔴این احتمال نیز وجود دارد كه ظن، در اینجا به معنى گمان باشد ، و این در حقیقت یك نوع🔸 مبالغه و تاكید🔸 است كه اگر انسان فرضا به آن دادگاه بزرگ ،ایمان نداشته باشد و فقط گمان كند ، كافى است كه از هر گونه خلافكارى خوددارى نماید ⛔️ و در واقع سرزنش به علماء يهود است كه اگر ايمان شما حتى به درجه ظن و گمان برسد باز بايد احساس مسئوليت كنید و دست از اينگونه تحريفات برداريد.🚫🚫 🔵 لقاء الله چیست ❓ 🔆تعبیر به لقاء الله در قرآن مجید كرارا آمده است ، و همه به معنى 👈حضور در صحنه قیامت مى ‏باشد ،💢 بدیهى است منظور از لقاء و ملاقات خداوند ملاقات حسى ، مانند ملاقات افراد بشر با یكدیگر نیست ✖️ ♦️چه اینكه خداوند نه جسم است و نه رنگ و مكان دارد كه با چشم ظاهر دیده شود ، 👈بلكه منظور ؛ یا مشاهده آثار قدرت او در صحنه قیامت و پاداشها و كیفرها و نعمتها و عذابهاى او است ، چنانكه گروهى از مفسران گفته ‏اند. و یا به معنى یك نوع شهود باطنى و قلبى است ، زیرا انسان گاه به جائى مى‏ رسد كه گوئى خدا را با چشم دل در برابر خود مشاهده مى ‏كند ، به طورى كه هیچگونه شك و تردیدى براى او باقى نمى ‏ماند.👌👌👌👌👌 👈این حالت ممكن است بر اثر پاكى و تقوا و عبادت و تهذیب نفس در این دنیا براى گروهى پیدا شود ،🌺🍃 🌷چنانكه در نهج البلاغه مى ‏خوانیم : 👇👇👇 يكى از دوستان دانشمند على (ع) به نام ذعلب يمانى از امام (ع) پرسید هل رایت ربك : آیا خداى خود را دیده ‏اى ⁉️ 🔰امام (ع) فرمود ا فاعبد ما لا ارى آیا خدائى را كه نبینم پرستش كنم ⁉️ و هنگامى كه او توضیح بیشتر خواست امام اضافه كرد : لا تدركه العیون بمشاهدة العیان و لكن تدركه القلوب بحقائق الایمان چشمهاى ظاهر هرگز او را مشاهده نكنند ، بلكه قلبها بوسیله نور ایمان او را درك مى ‏نمایند.💫✨ ⚡️ولى این حالت شهود باطنى در قیامت براى همگان پیدا مى‏ شود ،⚡️⚡️ چرا كه آثار عظمت و قدرت خدا در آنجا آنچنان آشكار است كه 👈👈هر كوردلى هم ایمان قطعى پیدا مى‏ كند💯✔️ _________________________ 🌸🌺🌸🌺 از استاد