چهارم، صبر زینب است. مقایسه حضرت زینب و جناب آسیه، همسر فرعون، این بُعد شخصیت حضرت را بهخوبی نشان میدهد. آنجا که آسیه زیر شکنجههای فرعون فغان آورد و گفت: «و نجّنى من فرعون و عمله؛ من را از دست فرعون و عمل گمرهکننده فرعون نجات بده ... امّا در مقابل همه این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنى»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد: پروردگارا! از ما قبول کن.» ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
#زینب_کبری_قهرمام_جهاد_تبین
محمد علی نجفی:
#نصایح
❗️اصل، ولایت امیرالمومنین علیه السلام است...
استاد الهی:
▫️خدای متعال ولایت خودش را بر اساس محبت امیرالمؤمنین علیهالسلام گره زده و سخط (غضب) خودش را در بغض امیرالمومنین علیهالسلام قرار داده است.
▫️ اگر ما به این معنا برسیم و حقیقت این حرف را درک بکنیم؛ تمام امور اخلاقی، تمام امور دنیایی و تمام امور اخروی خودمان را بر اساس آنچه که خدا میخواهد، شکل داده ایم.
▫️اگر این اتفاق نیفتاد و من در عوض به شاخه ها پرداختم، دونه دونه دنبال حل رذائل اخلاقی بودم؛ عمر من تمام میشود و قدمی از قدم برنداشتم.
▫️اصرار خدا و تکلیف کردن به پیغمبراکرم صلیاللهعلیهوآله در مورد معرفی ولایت علی علیهالسلام علت داشت.
«و ان لم تفعل فما بلغت رساله...»
و اینکه پیغمبر صلیاللهعلیهوآله آنقدر مواظبت کردند و سفارش کردند که با علی علیهالسلام دشمن نشوید، با بچههای علی -علیهالسلام- دشمن نشوید، اینها همه علت داشت.
▫️علت این بود: نقطه اصلی که همه چیز با آن مرتبط است اینجاست. اگه این درست بشود، بقیه امور هم درست میشود.
مثال میزنم، اگه اعصاب دستت سالم بود و حس داشت، با ورزش قوی میشود ولی دستی که حس ندارد، قوی نمیشود.
حالا اینجا هم، همین است، اگر ولایت در قلب یک نفر باشد، شما میتوانی او را به کمالات دعوت کنی. اما وقتی ولایت اهل بیت و امیرالمؤمنین علیهمالسلام در او نیست، دعوت به چی میکنی!؟
▫️حتی نماز هم که یک عبادت است و از طرف خدا جعل شده، بدون ولایت علی علیهالسلام نماز نیست! خود خدا میفرماید!
مگر میشود نماز از خاصیت بیفته!؟ بله. نمازی هم که اصل عبادت است بدون ولایت علی -علیهالسلام- هیچی نیست.
▫️حضرت فرمودند: کسانی که ولایت را قبول ندارند، از لحظه تکبیرهالاحرام نماز تا آخر نماز، خدا مشغول لعن آنها میشود، چون ولایت علی علیهالسلام را ندارند.
این خیلی مهم است! اصل این است! اگر چیزی اصل شد، شما اصل را نگاه کن...
@ostadelahi
برخورد قاطع با مروجان بیدینی توسط برخی سلبریتیها-https://farsnews.ir/my/c/122339
حمایت کنید و به دیگران بفرستید
نوشین معراجی در یک جلسه رسمی در جشنواره فیلم فجر امسال، اعلام میکند که اگر دو نفر که مثلا نامزد هستند و نسبت به هم عشق دارند، با هم در ارتباط باشند و بچهای به دنیا آید، حتی اگر صيغه ای نخوانده باشند، این بچه حلالزاده است و در واقع میگوید که این گونه روابط درست و مجاز هستند.
باید با این فرد و همفکران و حامیان آنان که گناه کبیره زنا که حرمت آن به صراحت در آیات قرآن ذکر گردیده است را مجاز اعلام می کنند و بدین ترتیب بی دینی را در سطح جامعه و بویژه جوانان ترویج و تبلیغ می کنند، برخورد قاطعی صورت گیرد و برای آنان تنبیه و مجازات مناسبی تعیین گردد تا دیگر شاهد این گونه تبلیغات ضددین توسط این افراد نباشیم.
ممنوعیت فعالیت در سینما و رسانه برای چند سال، می تواند حداقل مجازات و تنبیه وزارت ارشاد برای این شخص و موارد مشابه آن باشد. از مسئولین وزارت ارشاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مراجع عظام تقلید و دادستان کل کشور میخواهیم با برخوردی قاطع و مناسب، جلوی تکرار این گونه دین ستیزیها را بگیرند.
🏴#سلام
🏴 #یازینب
🏴 #وفات_شهادت_گونه
🏴 #لبیک_یا_زینب
🏴#مطالبه_گری
🏴#برخوردقاطع_بامروجان_بی_دینی
🏴 #ثامن_مدیا_قزوین
https://rubika.ir/rayehe_omid🌹
https://eitaa.com/SALAM42🌹
🔻 چرا حضرت #زینب (سلام الله علیها)، «عالمة غیر معلّمة» توصیف شده است؟
🔹 برخی مؤمنین «صابر»ند و برخی دیگر «صبور»؛ امّا خواص از مؤمنیناند که «صبّار»ند؛ یعنی در نهایت صبر. صبر در مصیبتها و امتحانات الهی، صبر در عبودیت و اطاعت از دستورات الهی و صبر در ترک معصیت و گناه. همچنین برخی از مؤمنین «شاکر»ند و برخی دیگر «شکور».
🔹 انسان مؤمنی که در تحمل مصیبت و انجام طاعت و ترک معصیت، صبّار باشد و صبرش نیز فقط برای کسب رضای خدا باشد و از همه بالاتر اینکه، نه تنها از دچار شدن به انواع سختیها حتی اندکی هم در دلش احساس نارضایتی نمیکند، بلکه از خداوند بسیار هم شاکر باشد، آنگاه چشم دلش باز و فهمش از دین و منابع دینی، فهمش از زندگی، فهمش از موضوعات مختلف اجتماعی - سیاسی و فهمش از بسیاری مسائل دیگر، فهمی حکیمانه میشود. خداوند بندگان خاص خود را پس از طی کردن سختیهایی طاقت فرسا در زندگی، به فهمی حکیمانه نائل میسازد. و هر چه «صبر» و «شکر» انسان بیشتر باشد، فهمش نیز حکیمانهتر خواهد بود.
🔹 و این همان معنای این کریمه قرآن است که میفرماید تنها کسانی به فهم عمیق و حکیمانه از آیات الهی دست مییابند که هم «صبّار» باشند و هم «شکور»: «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» (ابراهیم: ۵، لقمان: ۳۱، سبأ: ۱۹، شوری: ۳۳)
🔹 حضرت زینب (سلام الله علیها) یکی از بارزترین مصادیق عینی این آیه شریفه است. زن مؤمنی که پس از تحمّل سختیها و مصائب فوق العاده سنگین، همه آنان را زیبا میبیند، یعنی هم «صبّار» است و هم «شکور». و در نتیجه طبق فرمایش این آیه کریمه، علم و فهم او نیز علم و فهمی خدادای خواهد بود؛ همانگونه که امام سجاد (ع) خطاب به ایشان فرمودند: «وَ أنْتِ بِحَمْدِ اللهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَة» (احتجاج طبرسی؛ ج ۲ ص ۳۰۵)
🆔 @balagh_ir
در حدیث پرمعنایی میخوانیم مردی با پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نماز خواند هنگامی که نماز تمام شد و آن مرد برگشت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله به او اشاره کرد و فرمود: این مرد از اهل بهشت است. عبد اللّه بن عمرو که از اصحاب حاضر در جلسه بود گفت: من به دنبال آن مرد رفتم و به او گفتم: عموجان میهمان میخواهی؟ گفت:
آری. دیدم خیمه ای و گوسفندی و نخلی برای امرار معاش دارد. هنگام عصر از خیمه اش بیرون آمد گوسفند را دوشید و مقداری رطب از نخل چید و پیش روی من گذاشت. با یکدیگر غذا خوردیم او خوابید و من بیدار ماندم. او صبح افطار کرد و من روزه (مستحبی) گرفتم و این کار سه شبانه روز ادامه یافت. (من چیز مهمی در زندگی او ندیدم) به او گفتم: رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره تو فرمود: تو اهل بهشت هستی! بگو ببینم کار مهم تو چیست؟ گفت: نزد همان کسی که این خبر را به تو داده است برو تا راز این مطلب را برای تو بگشاید. من خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدم و جریان را از آن حضرت سؤال کردم، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: نزد
خودش بازگرد و به او بگو تا خودش سرّ این مطلب را بگوید. نزد او آمدم و گفتم: رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور داده است خودت به من خبر دهی. گفت: اکنون مانعی ندارد میگویم. (بدان) اگر تمام دنیا مال من باشد و از من بگیرند غمگین نمی شوم و اگر تمام دنیا را به من بدهند شادی نمی کنم و شب هنگام که میخوابم در دل من کینه و حسدی نسبت به هیچ کس نیست. عبد اللّه گفت: ولی به خدا سوگند من چنین نیستم همه شب عبادت میکنم و روزها غالباً روزه دارم؛اما اگر از مال دنیا گوسفندی به من داده شود شاد میشوم و اگر از من گرفته شود غمگین میگردم و خداوند تو را برتری آشکاری بر ما داده است. [۱]
----------
[۱]: تفسیر در المنثور، ذیل آیه ۱۰ سوره حشر.
در حدیث پرمعنایی میخوانیم مردی با پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نماز خواند هنگامی که نماز تمام شد و آن مرد برگشت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله به او اشاره کرد و فرمود: این مرد از اهل بهشت است. عبد اللّه بن عمرو که از اصحاب حاضر در جلسه بود گفت: من به دنبال آن مرد رفتم و به او گفتم: عموجان میهمان میخواهی؟ گفت:
آری. دیدم خیمه ای و گوسفندی و نخلی برای امرار معاش دارد. هنگام عصر از خیمه اش بیرون آمد گوسفند را دوشید و مقداری رطب از نخل چید و پیش روی من گذاشت. با یکدیگر غذا خوردیم او خوابید و من بیدار ماندم. او صبح افطار کرد و من روزه (مستحبی) گرفتم و این کار سه شبانه روز ادامه یافت. (من چیز مهمی در زندگی او ندیدم) به او گفتم: رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره تو فرمود: تو اهل بهشت هستی! بگو ببینم کار مهم تو چیست؟ گفت: نزد همان کسی که این خبر را به تو داده است برو تا راز این مطلب را برای تو بگشاید. من خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدم و جریان را از آن حضرت سؤال کردم، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: نزد
خودش بازگرد و به او بگو تا خودش سرّ این مطلب را بگوید. نزد او آمدم و گفتم: رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور داده است خودت به من خبر دهی. گفت: اکنون مانعی ندارد میگویم. (بدان) اگر تمام دنیا مال من باشد و از من بگیرند غمگین نمی شوم و اگر تمام دنیا را به من بدهند شادی نمی کنم و شب هنگام که میخوابم در دل من کینه و حسدی نسبت به هیچ کس نیست. عبد اللّه گفت: ولی به خدا سوگند من چنین نیستم همه شب عبادت میکنم و روزها غالباً روزه دارم؛اما اگر از مال دنیا گوسفندی به من داده شود
❤️ #در_محضر_علما
🔔 غصه نخور
✅ حاج اسماعیل دولابی:
هر جا خدا امتحانت کرد و یک خورده عقب رفتی غصه نخور!... این امتحان لازم بود تا به ناقص بودن خود پی ببری، یک کمی تلاش کنی جبران میشود... امتحان فضل خداست؛ و برایِ رشد نافع و لازم!
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
اما بعد (از حمد و ثنای الهی) انسان گاهی به سبب از دست رفتن چیزی ناراحت میشود در حالی که (بر حسب تقدیر الهی و عالم اسباب) امکان وصول به آن وجود نداشته است و شادمان میشود از چیزی که هرگز از دست رفتنی نبوده است، بنابراین شادی تو باید به چیزی باشد که از آخرتت به دست آوردی و تاسف تو بر چیزی باشد که از آخرت از دست میدهی. والسلام». [۲]
----------
[۲]: میزان الحکمة، ج
هدایت شده از مدافع حرم
✅ *دوازده پیام مدیریتی از امیرالمؤمنین علی علیهالسلام*
۱ _ به جای ازدیاد کارها به *تداوم صحیح* آنها بیندیشید. (حکمت ۲۷۰)
۲ _ برای رسیدن به هدفها و مقامهای بلند، *همّت بلند* داشته باشید. «خطبه ۲۱۱»
۳ _ از تجارب و اندرزها *پند* بگیرید و از آنها بهرهبرداری کنید تا دچار نقص نشوید . «خطبه ۱۷۵»
۴ _ از شدت سختی *نهراسید* ، زیرا هراس، شکنندهتر از خودِ کار است و به گشایش امور *امیدوار* باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶»
۵ _ اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن *وفا* کنید. «حکمت۳۲۷
۶ _ هیچ وقت کارهای *اهم* را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱»
۷ _ پیش از پذیرش هر کاری، به *دانش* آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹»
۸ _ خویشتن را *اصلاح* کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه»
۹ _ پستها، *امانت* و وسیله خدمتگذاریاند، نه منبع بهرهبرداری. «خطبه ۱۳۱»
۱۰ _ پستها میزان *آزمایش* شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳»
۱۱ _ *مشورتپذیر* باشید، اگر مشورت نکنید، تباه میشوید. «نامه ۶۹»
۱۲ _ با زیردستان خود مانند *پدری مهربان* رفتار کنید. «نامه ۵۲»
💐
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
🚩 «اَلسَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أباعَبْدِاللهِ (ع)
وَ عَلَى الأرْواحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنائِكَ
عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً مَا بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ
وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ (ع)
وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (ع)
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ (ع)
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ (ع)»
▫️ امام جعفر صادق علیه السلام:
«وَ اللهُ يَزُورُهُ فِي كُلِّ لَيْلَةِ جُمُعَةٍ يَهْبِطُ مَعَ الْمَلَائِكَةِ إِلَيْهِ وَ الْأَنْبِيَاءُ وَ الْأوْصِيَاءُ»
خداوند به همراه ملائكه و پيامبران و اوصیاء، در هر «شب جمعه» امام حسین (ع) را زيارت میكنند. (کامل الزیارات؛ ج ۱، ص ۱۱۲)