eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
18 دنبال‌کننده
36 عکس
18 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنجارشکنی جدید دیجی‌کالا! بعداز آن که دفتر مرکزی دیجی‌کالا به علت ترویج و مانور کشف‌حجاب پلمپ شد، به دوهفته نکشیده به‌سرعت فک پلمپ گرفت. این شرکت البته در تعهد خود اعلام کرد: هنجارشکنی موردتأیید مدیریت دیجی‌کالا نیست، با متخلف برخورد کردیم و ملزم به قوانین هستیم. اینک این شرکتِ افسارگسیخته در حرکتی دیگر دست به هنجارشکنی زده تا نشان دهد با برهم‌زدن نظم و شکستن اتحاد مردمی به برکت مقاومت ملی مردم ایران، قصد ساختارشکنی، دمیدن در خاکستر اغتشاش، و شاخ‌وشانه‌کشی با دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دارد. رپ‌خوانی دخترکان مکشوفه* و ترویج نقاشی‌های سروپاوشکم‌لخت در تبلیغات خدمات فروشگاه‌ساز «دیجی‌فای» که از اقمار دیجی‌کالا است آن هم بااستفاده از چهره‌های تأثیرگذار فضای مجازی جدیدترین دستاورد دولت «کشف‌حجاب حق‌شهروندی است» و قوه قضائیه‌ی «باید ناهنجاری اجتماعی را کم‌هزینه کرد» است که به عنوان کارفرهنگی در راستای ترویج حجاب به ملت ایران عرضه می‌گردد. ولنگاران قربانی ول‌انگاری مسؤولان هستند، و در این میان، قطعاً سبب اقوی از مباشر است. نگاهی به عملنکرد دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ در ۳۵ سال گذشته نشان می‌دهد که مشکل اصلی نحوه عملکرد حکومت نیست، بلکه مشکل آن است که اساساً حکومت بر سر کار نیست؛ و نتیجه طبیعی آن؟ برهنگی سیاست در ایران به سیاست برهنگی لغزیده است. *مطابق مصوبه کمیسیون ماده ۸ «قانون نحوه رسیدگی به لباس‌های خلاف شرع» مصوب ۱۳۶۵: مصادیق البسه و آرایش غیرمجاز الف. ۱. کلاه برای زنان الف. ۲. نپوشاندن کامل: موی سر، گردن، سینه و هر جای دیگر بدن برای زنان جز وجه و کفین 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادآوری به آقای طحان نظیف: بخشنامه خرداد وزارت کشور: ورود افراد در وضعيت كشف حجاب به اماكن تحت اشراف دولت منوط به رعايت پوشش قانوني است. در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲ روزنامه اعتماد بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به انتشار بخشنامه غیرعلنی شماره ۹۷۴۳ وزارت کشور به تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ کرد. اعتماد نوشت: «مطابق این بخشنامه ورود افراد در وضعيت كشف حجاب به اماكن تحت اشراف دولت منوط به رعايت پوشش قانوني بوده و در مراكزي چون ايستگاه‌هاي مترو از ورود آقايان به واگن بانوان جلوگيري شود. همچنين در ايستگاه‌هاي خلوت ممانعت از ورود افرادي كه قوانين پوشش را رعايت نمي‌كنند مي‌بايست به سرعت عملياتي شود. ... اين بخشنامه خطاب به بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي ازجمله آموزش و پرورش، اتحاديه‌هاي اصناف، وزارت صمت، شهرداري‌ها، مترو، دانشگاه‌هاي سراسر كشور و... ابلاغ شد.» حتماً آقای طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان پیش ازانتشار غیرقانونی این بخشنامه به آن دسترسی داشته‌اند، اما اگرنه، لازم است مطلع باشند وزارت کشور محتوای بخشنامه را تأییدکرده و دراین باره توضیحاتی داده است. اما برای اینکه هرگونه احتمالی درباره بی‌اطلاعی جناب سخنگو از میان برداشته شود، دیروز دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ رسانه‌ها اعلام کردند مدیرمسؤول روزنامه اعتماد به خاطر چاپ و انتشار اسناد رسمی ومحرمانه دردادگاه مجرم شناخته شد. پس سخنگوی کجا گفته «هیچ کس را نمی توان به بهانه حجاب از حق رأی محروم کرد»؟ آیا اخبار این قضایا به شورای نگهبان می‌رسد؟ و آیا تشویش اذهان عمومی یک عنوان مجرمانه در قوانین این کشور مزین به امضای شورای نگهبان نیست؟ 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این آزادی که شما می‌خواهید مملکت را به باد می‌دهد 🔻این آزادی که شما می‌خواهید راه را برای مستکبران باز می‌کند. 🔻شما به دنبال این هستید بعد از یک نسل دیگر انسان متعهدی در این کشور نباشد. 🔹سخنرانی کمتر شنیده شده از امام خمینی 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
ای مالک!* مبادا افراد خوش‌کردار و بدکردار در نظرت به يك پايه باشند، كه اين شيوه باعث كم رغبتى و دلسردی نيكوكار در نيكى، و جرئت‌مندی و تشويق بدكاران در زشتكارى است! و با هر كدامشان همان گونه كه در خور او است رفتار كن و ادبى را كه خودش لازم خود كرده است به او بده، تا خدايت به آن سود بخشد و تو همکارانت را به آن سود بخشى. از نامه حضرت امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran _________________________ * و لا یکوننّ المحسن و المسیء عندک بمنزلة سواء؛ فإنّ فی ذلک تزهیدا لأهل الإحسان فی الإحسان، و تدریبا لأهل الإساءة علی الإساءة. و ألزم کلاّ منهم ما ألزم نفسه أدبا منک، ینفعک اللّه به، و ینتفع به أعوانک. تمام نهج البلاغه، مکتوبات، عهد ۳.
🌺 مبارک! حجاب یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی؛ نه. ... اینها بچّه‌های خودمانند، دخترهای خودمانند. ... البته همه‌ی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم.* شما اگر بدانيد كه فرزند خودتان دچار يک انحطاط اخلاقى شده كه از نـظر شـما و از نـظر جـامعه زشت است، يا در معرض آن قرار گرفته، چگونه عكس العمل نشان مى‌دهيد؟ ... آيا حكومت مى تواند بگويد من آزادى و امنيت را فراهم مى كنم، مردم خودشان بروند ميدان معارضه و بحث عرضه و تـقاضاست، هـر كس هر چه توانست، در بازار عرضه و تقاضا مطرح كند، هر چه شـد، شـد؟! نـه، بـه هـيچ وجه، ايـن جـزو وظـايف دولـت اسلامى است كه در اين آشـفته بازار احتمالى، يا حتى غير آشفته بازار, در بازار عرضه فرهنگ و عقيده و اخـلاق، نگذارد عائله‌ى او يعنى ملت دچار گمراهى بشوند، يعنى همان احساسى را كـه انسان نسبت به زن و بچه خودش دارد، همان را بايد نسبت به ديگران هم داشـته باشد. ... در اسلام فرقى بين فرزند خود انسان و فرزند ديگران نيست، يعنى اگر چيزى را مشاهده مى‌كنيد كه براى فرزند شما نامطلوب و سنگين و غيرقابل‌تحمل است، عيناً هـمين احـساس را بـايد نـسبت بـه فرزندان ديگران داشته باشيد،... [انسان] اگـر مـشاهده مى‌كند كـه فـرزند ديگرى دارد در مـزبله‌ئى سـقوط مى كند، يـا در لغزشگاهى دارد قرار مى‌گيرد كه اگر فرزند خودش بود، جلوى او را مى‌گرفت، بايد جلوى فرزند ديگرى را هم بگيرد. مـن و شـما كـه مسؤولان اين حكومت هستيم. چه نماينده مجلس، چه وزير، چه عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى، چه رئيس جمهور؛ و بايستى به مقوله فرهنگ و اضلال فـرهنگى بـا اين چشم نگاه كنيم. ... مقولات با هم مختلفند. در بـعضى جـاها دولت وظيفه‌ئى ندارد، اين در زمينه مسائل عبادى هم هست، در زمـينه مـسائل ديـنى هـم هـست. فرض بفرماييد بخشنامه صادر كنيم كه كارمندان ادارات بايد سرظهر حتماً نماز اول وقت بخوانند! نه، به شما چه؟! ... ما هزاران مقوله از اين قبيل داريم كه جاى بخشنامه و دخالت دولت نـيست و دخـالت يـا افـراد را بـيزار مى‌کند, يـا رياكار تربيت مى كند، اينها را بـايد كنار گذاشت. بعضى جاها هم اصلاً بايد تغافل كرد و به رو نياورد، بايد تـجاهل العارف كـرد، مـى‌بينيد خـطاست، بـايد رويـتان را برگردانيد يعنى من نـديدم. يک جـاهايى هـم دخـالت اصلاً حرام است. ... اما يک جا هم بايد وارد بشويد، يک جا هم بايستى دخالت قـانونى بكنيد، يک جا هم بايد نظارت قانونى بكنيد، مانع چيزى و مؤيد چيزى بشويد، چيزى را تسهيل و در جلوى چيزى مانع ايجاد كنيد. ... نـسبت بـه مقوله‌ى فرهنگ نمى‌شود بى‌تفاوت بود. آن كسانى كه به ما مى‌گويند شما بـى‌تفاوت بـاشيد، در زمـينه‌هاى خـودشان هـمان‌طـور كه گفتم خيلى متعصبانه برخورد مى‌كنند. ... آن جايى كه جاى وارد شدن است، از تهمت و شانتاژ و اين كه شما ديـن را دولتى كرديد نهراسيد، چون شما دولت دينى هستيد. ... آن جايى كـه جاى دخالت است، تشخيص بدهيم، وارد بشويم، پافشارى كنيم و از شانتاژ و مـقابله هـم نترسيم. ... پـيغمبر اسـلام و قـانون اسـلامى يک جا از حدود سنگين استفاده مى‌کرد... يک جا هم از اخلاق استفاده مى كرد، يـک جـا هـم از گـذشت اسـتفاده مـى‌كرد، يک جا نصيحت مى‌كرد، يک جا هم جلوى تـندروی‌ها را مـى‌گرفت و مـى‌گفت چـه كـار داريـد، به شما مربوط نيست... آن وقتى كه در مـقابل طغيان‌ها و سركشى‌ها و ياغيگری‌ها لشكركشى مى‌شود، در بسيارى از موارد لـبّ مطلب يک امر فرهنگى است.** حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید»... ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست... آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد... آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»،... در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ ... این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را میکنند.*** 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran _____________________ *بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴. https://khl.ink/f/51655 **بیانات در ديدار اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، ۱۳۷۹/۹/۱۹. https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/93456/0 ***بیانات در دیدار مداحان، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷. https://khl.ink/f/39136
🌺 میلاد امیرالمؤمنین مبارک! 🔰 بازنشر به مناسبت ۱۳ رجب 🔰
«علی(ع) در مقررات خدایی مرد خشنی بود» 🔰در ستایش خشونت قانونی 🔹من امروز درباره دو واژه توضیح میدهم و امیدوارم دلهای شما عزیزان و دلهای ملت اسلام، چنان توجّهی به این دو مسأله پیدا کند که بعد از این اگر چیزی هم گفتند و نوشتند، کسانی که دلشان مریض است، نتوانند دلها را از هم جدا کنند. یک واژه، واژه «خشونت» است؛ یک واژه، واژه «اصلاح» است. 🔸 خشونت یعنی چه؟ خشونت، یعنی کشتن، کتک زدن، زندانی کردن، بداخلاقی کردن، تندی کردن. خشونت، یک امر واضح و یک معنای بدیهی است. الان چند ماه است که در بعضی از مطبوعاتِ ما دائم دنبال میشود که خشونت خوب است یا بد است؛ یا فلان کس طرفدار خشونت است، فلان کس مخالف خشونت است؛ یا اسلام خشونت را قبول دارد، یا قبول ندارد! آیا این مسأله این‌قدر مهم و مشکل است!؟ یا نه؛ پشت سر این قضیه، نیّت‌های دیگری است!؟ 🔹 اسلام درباره‌ی مسأله خشونت نظر روشن و واضحی دارد. اسلام استفاده از خشونت را اصل قرار نداده؛ اما در مواردی که خشونت قانونی باشد، آن را نفی هم نکرده است. ما دوگونه خشونت داریم: یک خشونت قانونی است؛ یعنی قانون خشونتی را اعمال میکند؛ مینویسد که اگر فلان کس این کار را کرد، او را به زندان ببرند. این خشونت است، اما این خشونت بد نیست. این خشونت در برابر تجاوز به حقوق انسانهاست. این خشونت در مقابل آدمِ بیقانون است. این خشونت در مقابل متجاوز است. اگر در مقابل متجاوز خشونت اعمال نشود، تجاوز در جامعه زیاد خواهد شد. این‌جا خشونت لازم است. یک خشونت هم خشونت غیر قانونی است. مثلاً یک نفر بیجا، خودسر، خودرأی، بر طبق میل خود، برخلاف قانون و بر خلاف دستور، نسبت به کسی اعمال خشونت میکند؛ یک سیلی به گوش کسی میزند. آیا این خوب است یا بد است؟ معلوم است که این بد است. در این شکّی نیست. 🔹 اسلام درباره‌ی معاشرت و اخلاق فردی پیامبر میفرماید: «فبما رحمة من الله لنت لهم ولو کنت فظّا غلیظ القلب لانفضوا من حولک».(۱۶) پیامبر را به خاطر نرمش او و به خاطر لینتش در برخورد با مردم، ستایش میکند و میگوید تو غلیظ و خشن نیستی. همین قرآن در جای دیگر به پیامبر میگوید: «یا ایّها النّبی جاهد الکفّار والمنافقین و اغلظ علیهم»؛ (۱۷) با کفّار و منافقان با خشونت رفتار کن. همان ماده غلظ که در آیه قبلی بود، در این‌جا هم هست؛ منتها آن‌جا با مؤمنین است، در معاشرت است، در رفتار فردی است؛ اما این‌جا در اجرای قانون و اداره جامعه و ایجاد نظم است؛ آن‌جا غلظت بد است؛ این‌جا غلظت خوب است. آن‌جا خشونت بد است؛ این‌جا خشونت خوب است. 🔹 پیامبر اکرم وارد مکه شد و با مردمی روبه‌رو گردید که سیزده سال او را اذیّت و تکذیب و شکنجه کرده و همه سختیها را بر سر او درآورده بودند؛ اما به همه آنها گفت شما آزادید؛ از آنها انتقام نگرفت. ولی در همان سفر، پیامبر عدّه‌ای را به نام ذکر کرد و گفت هر کجا اینها را یافتید، بکُشید! در میان آنها، چهار نفر زن و چهار نفر مرد بودند. این‌جا خشونت لازم بود؛ اما آن‌جا نرمش لازم بود. اسلام در مورد تشخیص گناه میگوید تجسّس نکنید، دنبال نکنید، در پی گناه این و آن نگردید، بیخودی افراد را متّهم و گناهکار نکنید؛ اما آن‌جایی که گناه ثابت میشود، میفرماید: «و لا تأخذکم بهما رأفة فی دین الله»؛ (۱۸) شما بایستی این گناهکاران را مجازات کنید؛ مبادا نسبت به آنها رأفتی احساس کنید. 🔹 اسلام دین جامعی است؛ دین یک بعدی نیست. آن‌جایی که حکومت اسلام در مقابل زور و تجاوز و اغتشاش و تعدّی از قانون قرار میگیرد، بایستی با قدرت، با قاطعیت، با خشونت - از اسم خشونت که نباید ترسید - رفتار کند؛ اما آن‌جایی که در مقابل آحاد مردم و برای کمک به مردم است، نه؛ آن‌جا رفتار عمومی حکومت اسلامی با مردم خود، با رفق و مداراست؛ «عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم» (۱۹). در سختیهایی که بر شما وارد میشود، پیامبر رنج میبیند. همیشه همین‌طور است؛ هر سختی‌ای که بر مردم وارد آید، پیداست کسانی که دلسوز مردمند، داغدار میشوند و رنج میبینند. لذا آن‌جا، جای آن است؛ این‌جا هم جای این است. 🔹 وقتی که پیامبر در سال هشتم هجری برای حجّ آخر - حجّة الوداع - به مکه رفته بودند، امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام در یمن مأموریت داشت. پیامبر آن حضرت را به یمن فرستاده بود، برای این‌که در آن‌جا دین را به یمنیها یاد دهد؛ زکات آنها را بگیرد و کمکشان کند. وقتی امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام شنید که پیامبر به حج رفته است، به‌سرعت خود را به مکه رساند. از مردم یمن مبالغی زکات گرفته شده بود که در بین آنها مقداری حُلّه یمنی هم وجود داشت؛ یعنی لباسهای دوختِ یمنِ آن روز که بسیار مطلوب و مقبول بود. امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرصت نداشت که با این کاروان حرکت کند.
او عجله داشت خودش را به پیامبر برساند؛ لذا یک نفر را در رأس کاروان گذاشت که آن اموال را بیاورد؛ خودش را هم به پیامبر در مکه رساند که اوّلِ اعمال حج با پیامبر باشد. بعد که آن کاروان رسید، امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام سراغ آنها رفت؛ اما دید حلّه‌های یمنی را در غیاب حضرت، بین خودشان تقسیم کرده و هر کدام یک حلّه زیبا پوشیده و آمده‌اند! فرمود چرا اینها را پوشیده‌اید!؟ گفتند غنیمت و زکات است؛ لذا متعلّق به ماست! فرمود تا قبل از آن‌که به پیامبر برسد - به تعبیر امروز، به خزانه واریز شود - قابل تقسیم نیست؛ این خلاف مقررّات و خلاف دین است. لذا حلّه‌ها را از آنها گرفت. بعضی نمیدادند، به‌زور از آنها گرفت. طبیعی است اگر از کسی امتیازی را بگیرند، چنانچه خیلی مؤمن نباشد، ناراحت میشود. پیش پیامبر آمدند و از امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام شکایت کردند! پیامبر فرمود: چرا شکایت میکنید؛ مگر چه شده است؟ عرض کردند علی آمد و اینها را از ما گرفت. پیامبر در جواب آنها گفت: علی را بر این کار ملامت نکنید؛ «انّه خشن فی ذات الله»؛ (۲۰) او در مسأله مقرّرات خدایی، مرد خشنی است. 🔹 آن مرزی که اسلام معیّن میکند، همین است: خشونت قانونی. خشونت قانونی، امری است که نه فقط خوب است، بلکه لازم است. خشونت غیرقانونی، نه فقط بد است، بلکه جنایت است و باید با آن مقابله شود. این نظرِ اسلام است. این دیگر بحث و جدل ندارد که کسانی بیایند و بدون اطّلاع از مبانی اسلامی و بدون آگاهی از حقایق امر، صفحات بعضی از مطبوعات را با تیترهای محرّک و مهیّج و گمراه کننده پُر کنند! البته دشمنانی که مایلند مردم سر این بحثها با هم درگیر شوند، غرض دیگری دارند. آنها که خشونت را یک امر کلّی میدانند و بین خشونت قانونی و غیرقانونی فرق نمیگذارند، با خشونت قانونی مخالفند. آنها میگویند اگر کسی در خیابانهای تهران اغتشاش به راه انداخت، امنیت مردم را به هم زد، اموال مردم را تضییع کرد و بچه‌های مردم را به خطر انداخت، با او برخورد نشود؛ چون خشونت است. اما خود آنها در اطراف دنیا خشن‌ترین و فجیع‌ترین خشونتها را انجام میدهند! امروز همین رژیم صهیونیستی که رادیوِ آن، یکی از مروّجان ضدّیت با خشونت است و مرتّب شعار ضدّ خشونت میدهد، روزانه جنوب لبنان را بمباران میکند و زن و بچه و کوچک و بزرگ را از بین می‌برد. رفقایشان هم در اطراف دنیا - اینهایی که رسانه‌های جهان را دارند - همین‌طورند! 🔹 من این درد درونی خودم را فراموش نمیکنم که در یکسال‌ونیم پیش، وقتی که شهید عالی‌مقام و سیّد عزیز و بزرگوار، شهید لاجوردی به شهادت رسید - کسی که چهره بسیار درخشانی بود و بسیار کسان از مجاهدات او در دوران مبارزات و در دوران اختناق خبر ندارند که این مرد چه کرد و کجاها بود و چگونه زندگی کرد؛ چه زندانهایی کشید و چه زحمتهایی متحمّل شد. بعد از انقلاب نیز بیتظاهرترین کارها را که سخت‌ترین هم بود، بر دوش گرفت و آخر هم شهید شد - یکی از روزنامه‌های آلمان نوشت ترور لاجوردی، ترور نیست! یعنی آنها عنوان ترور را هم عوض کردند؛ چرا؟ چون به وسیله ناراضیان داخلی انجام گرفته است!... منطق آنها این است. 🔹ما که نباید به آنچه که دشمن در فضا پرتاب میکند، فریب بخوریم. ما خودمان باید فکر کنیم. یکی از بزرگترین مظاهر استقلال انسان، استقلال فکری است. ببینید اسلام چه میگوید؛ ببینید منطق صحیح چه میگوید. آیا خشونت بد است یا خوب؟ جواب این است که نه بد است، نه خوب؛ هم بد است، هم خوب. خشونت قانونی، خوب و لازم است؛ اما خشونت غیرقانونی، بد و زشت و جنایت است. طرح این‌گونه مطالب را به صورت یک مسأله روز درآورده‌اند. مسأله روز هم که تمام شدنی نیست. مرتّب از این نقل میکنند، از آن نقل میکنند؛ حرفهای بعضی از بزرگان را تحریف میکنند، برای این‌که بتوانند جو متشنّجی در کشور درست کنند. جوانی میگوید خشونت خوب است، جوان دیگر میگوید خشونت بد است. این او را به خشونت متّهم میکند، او این را به خشونت متّهم میکند! چرا این کار را میکنند؟ جوانان ما هم اهل خشونت نیستند؛ مؤمنین ما هم اهل خشونت نیستند؛ متدیّنین ما هم اهل خشونت نیستند. آن‌جایی که قانون خشونت را نسبت به کسی بخواهد، البته خشونت اعمال خواهد شد. قانون هم قانون است؛ قانون یک امر پنهانی نیست. آن روزی که پیامبر دستور داد آن افراد را ترور کنند، درِ گوش کسی نگفت. علناً گفت هر کس هند را پیدا کرد، او را بکشد. هر کس فلان‌بن‌فلان را پیدا کرد، او را بکشد. امام رضوان‌الله‌علیه گفت هر کس سلمان رشدی را پیدا کرد، او را بکشد. امروز هم رهبری اگر بر طبق احکام اسلام یک جا تکلیفش اقتضا کند، علنی خواهد گفت. مخفیانه و درِ گوشی نیست.
🔸واژه دوم، واژه «اصلاحات» است. ... اما اصلاحات چیست؟ ... حرف قاطع در این زمینه، یک کلمه است: اصلاحات، یا اصلاحات انقلابی و اسلامی و ایمانی است و همه مسؤولان کشور، همه مردم مؤمن و همه صاحب‌نظران با آن موافقند؛ یا اصلاحات، اصلاحات امریکایی است و همه مسؤولان کشور، همه مردم مؤمن و همه آحاد هوشیار ملت با آن مخالفند. ... بدیهی است که در میان جامعه مواردی وجود دارد که باید اصلاح شود. ... اینها را باید اصلاح کرد. اصلاحات اینهاست. اگر مردم دچار حالت بی‌انضباطی‌اند - بخصوص مسؤولان بخشهای اداره کشور بی‌انضباطند - و انضباط اجتماعی نیست، این فساد است. اگر احساس مسؤولیت نیست، این فساد است. اگر در جوانان، ملکات انسانی - یعنی شجاعت، صفا، صدق، نشاط، فعالیت و کار - رشد پیدا نمیکند، این فساد است. اگر روابط جنسىِ ناسالم در جامعه هست، این فساد است. اگر اعتیاد در جامعه هست، این فساد است. اگر سطح معرفت و شعور عمومی در حدّ مطلوب نیست، این فساد است. اگر وظیفه‌شناسی در مسؤولان نیست، این فساد است. اگر کسانی هستند که خانواده‌ها را ناامن میکنند؛ اگر کسانی هستند که شهرها و خیابانها و جاده‌ها و روستاها را ناامن میکنند، این برای کشور فساد است. ... اینها فساد است و باید اصلاح شود. باید از جرم و جنایت پیشگیری کرد. انقلاب، ما را به ایجاد این اصلاحات امر میکند و فرمان میدهد. همه خوشحالند و دوست میدارند که این‌گونه اصلاحات در جامعه انجام گیرد. البته این اصلاحات هم با تعارف انجام نمیگیرد؛ این اصلاحات، با قاطعیّت و با اقدام انجام میگیرد. ... 🔹 آری؛ دشمن ناامنی را تشویق میکند. تابستان گذشته در خیابانهای تهران اغتشاش و جنایت اتّفاق افتاد و ناامنی ایجاد شد، که دشمن آن را تشویق میکرد! اگر دستگاه قضایی، با آن جنایتکار و با آن اغتشاشگر برخورد قاطع قضایی و قانونی بکند، این را دشمن مورد بمباران تبلیغاتی قرار میدهد. ما که نباید فریب دشمن را بخوریم. 🔸 من از همه گروهها، از همه جمعیتها، از همه آحاد مردم، از عموم ملت ایران و جوانان... خواهش میکنم که مراقب فریب دشمن باشند. الان هم هیچ گله و شکوه‌ای از مردم نیست؛ شکوه از کسانی است که بایستی افکار مردم را جهت بدهند؛ اما گاهی به وظایفشان عمل نمیکنند و یا آشنا نیستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران‌ ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3002
ول‌انگاران را بشناسید👇👇👇
هدایت شده از حمید رسایی
32.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ آقای محسنی‌ اژه‌ای شما مردم را ناامید کردید/ خطابه شنیدنی حمید رسایی درباره 🔹این پست‌ها را هم ببینید: https://eitaa.com/rasaee/9260 https://eitaa.com/rasaee/8828 https://eitaa.com/rasaee/9199 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
کتاب برگزیده طاقچه برای آخرهفته تصاویر نیمه‌برهنه کارمندان طاقچه را که یادتان هست؟ پشت آن تصویربرهنه این تفکربرهنه قراردارد‌: کتاب منتخب طاقچه ازشما می‌خواهد مقابل «ما» بشورید و به خدای «من» تعظیم کنید، با تخفیف ۱۰۰٪! تبلیغ اباحی‌گری (ضدیت با دین «حجاب»): این چه خوشی و شادی است که دست همه، حتی دستان ناپاک، بر آن است؟ این چه خردی است که حتی ابلهان بتوانند بر من امر کنند؟ این چه آزادی است که همهٔ موجودات بر من اربابی کنند؟ این چه زندگی است که فقط باید سر خم کرد و رضایت داد و فرمان برد؟ ولی من از این آیین تباهی و فساد دست کشیده‌ام. از هیولای «ما»، که واژهٔ بردگی، چپاول، فلاکت، نادرستی و شرم است، دست شسته‌ام. اکنون روی خداوند را می‌بینم و آن را در سراسر زمین برمی‌افرازم، خدایی که انسان از بدو هستی در جست‌وجویش بوده، خدایی که به او شادی و آرامش و غرور بخشیده است. این خدا، این یگانه واژه: «من.» تبلیغ هرج‌ومرج (ضدیت با انتخابات): واژهٔ «ما» نباید بر زبان آورده شود، مگر به انتخاب فرد و به‌منزلهٔ مفهومی ثانوی. این واژه نباید در روح و اندیشهٔ انسان در اولویت باشد، وگرنه هیولایی می‌شود که ریشهٔ تمام پلیدی‌های روی زمین، اساس شکنجهٔ انسان به دست انسان و بنیان دروغی دهشتناک از او خواهد بود. واژهٔ «ما» چون چسبی است که انسان‌ها را کنار هم می‌چیند و چون سنگ سخت می‌کند و هر چه زیر آن باشد خرد می‌کند و سفید و سیاه به‌طور یکسان در هالهٔ خاکستری آن محو می‌شوند. با این واژه است که فاسد، محاسن نیکان را می‌رباید، ضعیف زورِ توانمندان را و ابله، خرد فرزانگان را می‌دزد. 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran