.
خب ، الوعده وفا☺️
قرار بود چند تا ایده ی بسته بندی برای چاشت مدرسه ی بچه ها براتون بذارم که ظاهر جذابی داشته باشه و بچه ها ازش استقبال کنن👌👌
.
.
آقا ما یه جوجه 🐣 طلایی اینجا داریم که تو کیک 🧁 و شیرینی 🍰 و کوکیِ 🍪 خونگی غرق شده ، و توی خونه هم به شدت استقبال میکنه از این خوشمزه جات و دوستشون داره 😋
اما
تا پاش به سوپری باز میشه ، هوس کیک های کارخونه ای رو می کنه و دلش اونا رو می خواد
و تنها دلیلش ، بسته بندی رنگی رنگی و جذاب محصولات کارخونه ای هست.👌
وگرنه اگر بحث طعم و مزه باشه ، محصولات کارخونه ای ، انگشت کوچیکه ی کیک و شیرینی های خونگی هم نمیشن.😎
اینم بگم که فقط امیر علی این مدلی نیست ها ، اون زمانی که مربی فرهنگسرا بودم ، دغدغه و ناراحتی همیشگی هنرجو ها این بود که بچه های ما کیک هایی که درست میکنیمُ توی خونه میخورن ، اما مدرسه نمیبرن 🤦♀🤦♀🤦♀
امیر علی محصولات کارخونه ای رو که می خره ، با یه لذت خاصی بسته بندیشو باز میکنه و به منم میگه عمه جون نیگا چی خفنه😁😁
باور کنین اینقدری که به قول خودش از آن باکسِ اون محصول لذت میبره ، از خوردنش نه❌❌
.
.
خب ، حالا که فهمیدیم آب از کجا گل آلوده ، بهتر نیست سر و سامانش بدیم؟؟☺️😉
برای حل این مشکل دو تا کار باید انجام بدیم:
۱) کیک ها رو تک نفره بپزیم👌
۲) قشنگ و جذاب بسته بندیش کنیم ، تا میتونیم رنگی رنگی 🌈
و من الان می خوام دو تا کار انجام بدم
۱) قالب ها و کپسول هایی که مناسب پخت کیک به صورت تک نفره أس رو بهتون معرفی کنم.
۲) چند تا ایده ی بسته بندی بهتون بدم که این ایده ها رو از پینترست گرفتم.
.
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
. با توجه به به اینکه بوی ماه مهر میاد ، یه اشاره ای کنم به آموزش های رایگانی که مناسب مدرسه ی بچه
.
بچه ها تمام کیک هایی که اینجا براتون لیست کردم ، قابلیت پخت به صورت تک نفره رو دارن
فقط باید از قالب ها و کپسول های کوچیکتر استفاده کنیم و در این صورت ، دمای پخت هیچ تغییری نمیکنه ، اما مدت زمانِ پخت در حد ده دقیقه کمتر میشه .
حالا بیاین قالب ها و کپسول های مناسبی که در فروشگاههای لوازم قنادی وجود دارنُ با هم ببینیم 👇👇👇
.
.
این کپسولها در سه سایز مختلف ( کوچیک ، متوسط و بزرگ ) در فروشگاههای لوازم قنادی موجوده.
شما باید مایه ی کیکُ مستقیم داخل این کپسولها بریزین و این کپسولُ داخل سینی فر قرار بدین و بره برای پخت👌
.
.
اگر مدل در دارشو پیدا کردین که خود همون در کفایت میکنه و به نظرم دیزاین دیگه ای لازم نداره ، اما اگر مدل بدون درشو تهیه کردین اینجوری میتونین قشنگ ترش کنین 👇👇👇👇
.
.
و یا اینجوری
اون کاغذ سفید رنگی که بالای کار هست ، اسمش کاغذ گیپوره ، در سایزهای مختلف در فروشگاههای لوازم قنادی موجوده 👌
شما اگر کیک صبحانه ی آموزش های رایگانُ داخل این کپسولها بپزین ، ظاهرش دقیقا شبیه این کیک میشه ، گنبدی پف میکنه و وسطش شکاف میخوره.
آموزش کیک صبحانه اینجاست 👇👇
https://eitaa.com/violetsugarr/1334
یه کیک ساده ، با میزان چربی و شیرینی بسیار کم و نرمال 👌👌
.
.
و اما ایده ی بعدی 👌
برای اجرای این ایده میتونین مایه ی کیکو مستقیم داخل ظرف های آلومینیومی بریزین و بذارین داخل فر بپزه ، بسیاری از این ظرف ها درهای طلقی شفاف دارن و میتونین درشو بخرین و یا اگر نخریدین ، با کاغذهای کاهی یا وکس پیپرها و روبان کارُ جمع کنین ، در نهایت یا سلفون بکشین و یا داخل به پلاستیکِ شفافی که هم سایزِ ظرفه بذارین👌👌
پی نوشت:
بعضیا معتقدن که اگر آلومینیوم در مجاورت گرما قرار بگیره ، ماده ی سمی آزاد می کنه و اون خوراکی که داخلش هستُ آلوده می کنه.
بچه ها من در این زمینه دانش تخصصی و اطلاعات معتبر علمی ندارم ، اگر خواستین از این ایده استفاده کنین ، بهتره قبلش تحقیق کنین و از سلامت محصول مطمئن بشین.
.