.
آقا ما یه جوجه 🐣 طلایی اینجا داریم که تو کیک 🧁 و شیرینی 🍰 و کوکیِ 🍪 خونگی غرق شده ، و توی خونه هم به شدت استقبال میکنه از این خوشمزه جات و دوستشون داره 😋
اما
تا پاش به سوپری باز میشه ، هوس کیک های کارخونه ای رو می کنه و دلش اونا رو می خواد
و تنها دلیلش ، بسته بندی رنگی رنگی و جذاب محصولات کارخونه ای هست.👌
وگرنه اگر بحث طعم و مزه باشه ، محصولات کارخونه ای ، انگشت کوچیکه ی کیک و شیرینی های خونگی هم نمیشن.😎
اینم بگم که فقط امیر علی این مدلی نیست ها ، اون زمانی که مربی فرهنگسرا بودم ، دغدغه و ناراحتی همیشگی هنرجو ها این بود که بچه های ما کیک هایی که درست میکنیمُ توی خونه میخورن ، اما مدرسه نمیبرن 🤦♀🤦♀🤦♀
امیر علی محصولات کارخونه ای رو که می خره ، با یه لذت خاصی بسته بندیشو باز میکنه و به منم میگه عمه جون نیگا چی خفنه😁😁
باور کنین اینقدری که به قول خودش از آن باکسِ اون محصول لذت میبره ، از خوردنش نه❌❌
.
.
خب ، حالا که فهمیدیم آب از کجا گل آلوده ، بهتر نیست سر و سامانش بدیم؟؟☺️😉
برای حل این مشکل دو تا کار باید انجام بدیم:
۱) کیک ها رو تک نفره بپزیم👌
۲) قشنگ و جذاب بسته بندیش کنیم ، تا میتونیم رنگی رنگی 🌈
و من الان می خوام دو تا کار انجام بدم
۱) قالب ها و کپسول هایی که مناسب پخت کیک به صورت تک نفره أس رو بهتون معرفی کنم.
۲) چند تا ایده ی بسته بندی بهتون بدم که این ایده ها رو از پینترست گرفتم.
.
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
. با توجه به به اینکه بوی ماه مهر میاد ، یه اشاره ای کنم به آموزش های رایگانی که مناسب مدرسه ی بچه
.
بچه ها تمام کیک هایی که اینجا براتون لیست کردم ، قابلیت پخت به صورت تک نفره رو دارن
فقط باید از قالب ها و کپسول های کوچیکتر استفاده کنیم و در این صورت ، دمای پخت هیچ تغییری نمیکنه ، اما مدت زمانِ پخت در حد ده دقیقه کمتر میشه .
حالا بیاین قالب ها و کپسول های مناسبی که در فروشگاههای لوازم قنادی وجود دارنُ با هم ببینیم 👇👇👇
.
.
این کپسولها در سه سایز مختلف ( کوچیک ، متوسط و بزرگ ) در فروشگاههای لوازم قنادی موجوده.
شما باید مایه ی کیکُ مستقیم داخل این کپسولها بریزین و این کپسولُ داخل سینی فر قرار بدین و بره برای پخت👌
.
.
اگر مدل در دارشو پیدا کردین که خود همون در کفایت میکنه و به نظرم دیزاین دیگه ای لازم نداره ، اما اگر مدل بدون درشو تهیه کردین اینجوری میتونین قشنگ ترش کنین 👇👇👇👇
.
.
و یا اینجوری
اون کاغذ سفید رنگی که بالای کار هست ، اسمش کاغذ گیپوره ، در سایزهای مختلف در فروشگاههای لوازم قنادی موجوده 👌
شما اگر کیک صبحانه ی آموزش های رایگانُ داخل این کپسولها بپزین ، ظاهرش دقیقا شبیه این کیک میشه ، گنبدی پف میکنه و وسطش شکاف میخوره.
آموزش کیک صبحانه اینجاست 👇👇
https://eitaa.com/violetsugarr/1334
یه کیک ساده ، با میزان چربی و شیرینی بسیار کم و نرمال 👌👌
.
.
و اما ایده ی بعدی 👌
برای اجرای این ایده میتونین مایه ی کیکو مستقیم داخل ظرف های آلومینیومی بریزین و بذارین داخل فر بپزه ، بسیاری از این ظرف ها درهای طلقی شفاف دارن و میتونین درشو بخرین و یا اگر نخریدین ، با کاغذهای کاهی یا وکس پیپرها و روبان کارُ جمع کنین ، در نهایت یا سلفون بکشین و یا داخل به پلاستیکِ شفافی که هم سایزِ ظرفه بذارین👌👌
پی نوشت:
بعضیا معتقدن که اگر آلومینیوم در مجاورت گرما قرار بگیره ، ماده ی سمی آزاد می کنه و اون خوراکی که داخلش هستُ آلوده می کنه.
بچه ها من در این زمینه دانش تخصصی و اطلاعات معتبر علمی ندارم ، اگر خواستین از این ایده استفاده کنین ، بهتره قبلش تحقیق کنین و از سلامت محصول مطمئن بشین.
.
.
ببخشید که عکس تاره
از پینترست اسکرین شات گرفتم ،کیفیتش کم شد.
هدفم از گذاشتن این عکس فقط اینه که نظر شما رو به مدل پلاستیک پیچ کردن این کیک جلب کنم.
گوشه های کارُ ببینین چقدر تمیز و مرتب جمع کردن.
حالا ممکنه شما همین کیکو بپزین ، داخل یه پلاستیک فریزر بذارین و بدین دست بچتون ، اونم نگاش میکنه و می گه ، نمی خوامش😐
در حالیکه اگر یه ذره ، فقط یه ذره بیشتر وقت بذارین ، با همون متریال ، بسته بندی جذاب تری خواهید داشت.😍
زیرشم که کاغذ گیپور گذاشته که در پیام های بالاتر گفتم از فروشگاههای لوازم قنادی میتونین تهیه کنین.
و در نهایت میتونین دستی روی یه کاغذ ، یه پیام محبت آمیز برای جوجه بنویسین و روی کار بذارین☺️☺️☺️
البته این پیشنهاد آخر واسه دخترا جوابه ، پسرا این کارا رو بر نمیتابن😅
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.