1.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
فردا دومین سالگرد عمومه
و حلوای مراسمُ رو من قراره بپزم
آردشو گذاشتم که با حرارت کم تفت بخوره
عزیزی پی وی پیام دادن و گفتن اگر حرارت کم باشه ، مدت زمان طولانی میشه🥴
اولا که چهره ی قشنگتونو اینجوری 👈 🥴 در هم نکشین
ثانیا قرار نیست که دائم رو سرش باشیم و مرتب همش بزنیم که🤷♀🤷♀
ما آردُ با حرارت کم میذاریم تفت بخوره ، از اونور میریم پِی کارهای روزانمونو میگیریم ، هر هفت هشت دقیقه یکبار ، این آرد طفلکُ یه هَمِش میزنیم ☺️☺️
.
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
عزیز دیگری پیام دادند و فرمودند
وقتی آردُ تفت دادم ، دود کرد ، طبیعیه ؟
اوایل کار که آرد دود نمیکنه ، از وقتی که دیگه داره تغییر رنگ میده ، آره یه ذره دود میکنه.
اگر حیاط یا تراس دارین ، ترجیحا این کارُ اونجا انجام بدین ، اگر ندارین یا مثل من کار دارین و مجبورین تو آشپزخونه آردُ تفت بدین که به بقیه ی کاراتونم برسین ، خُب از هود استفاده کنین ☺️☺️
.
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
تا این بزرگوار تغییر رنگ میده
ما هم بریم به آزمون و خطا هامون برسیم
💪💪
.
.
خب اینم یک پیام پر تکرار
طی چند ساعت گذشته ، چندین عزیز این درخواست رو داشتن.
رفقا
فرمانده ی من ، تمام کارها رو چشمی انجام میده.
اصلا معیار و وزن و پیمانه و این چیزا تو کارش نیست 🙃🙃
بنابراین ، از آموزش های فرمانده بگذرین
آموزش های فرمانده وقتی کارسازه که زهرا گلی کنار مامانش وایسته و هر چی مامانش چشمی برمیداره رو وزن کنه و یادداشت کنه ، تا به یک رسپی معتبر برسه.
دقیقا کاری که برای سوپ جو انجام دادم و نتیجه woooooow😍😍 شد.
ولی سالاد مشهدی رو بیخیال شین.
اینجانب یک عدد مشهدی هستم که معتقدم سالاد مشهدی پدیده ی سالمی نیست😁😁
بسیار خوشمزه أس ، اما حس خوبی نسبت بهش ندارم.
احساس میکنم برای معده مضره🤦♀
.
.
تازه این سالاد یه بدی دیگه هم داره😏
از اونجایی که خیلی خوشمزه أس ، وقتی میاد تو سفره ، باعث میشه بیشتر غذا بخوری و بدین سان چاق میشی🚶♀🚶♀
دنبالش نباشین ، از هر زاویه بهش نگاه میکنم ، میبینم ضررش بیشتر از منفعتشه
🙃🙃🙃
.
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
دو دقیقه
فقط و فقط و فقط و دو دقیقه اومد پیشم
سرم به کارام گرم بود ، یه هو دیدم گفت :
عمه جون ، من احساس میکنم که باید فرار کنم و فرار کرد 🏃♂🏃♂🏃♂
اومدم اینور دیدم همچین گندی زده🤦♀
خُب🥷
دارم براش🤌
.
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
قراره حلوای سه آرد بشه.
آرد سفید و آرد برنجُ تفت دادم ، شعله رو خاموش کردم و آرد نخودُ اضافه کردم.
بچه ها ، یادتونه ازم سوال پرسیدین که
میشه در حلوای زعفرانی ساده ، به جای مقداری از آرد سفید ، آرد نخود بریزیم و من بهتون گفتم نه❌
چرا گفتم نه؟
✅ دلیل اول ، وقتی نوع آرد عوض میشه ، میزان جذب آب و روغن هم عوض میشه ، بنابراین به راحتی نمیتونیم آردها رو جایگزین هم کنیم.
✅ دلیل دوم که بسیار مهمه
آرد نخود ، آرد پخته ای هست و احتیاج به تفت زیاد نداره ، اگر شما این نکته رو ندونین و از همون ابتدا آرد نخود رو با آرد سفید تفت بدین ، حلواتون طعم تلخی میگیره🙃
نتیجه ی اخلاقی اینکه 👇
تا وقتی یه قناد حرفه ای نشدین ، هیچ وقت به دلخواه خودتون دستورات قنادی رو بالا پایین نکنین ، یا اگر کردین و نتیجه پسندتون نبود ، مسئولیت پذیر باشین و اشتباهتونو گردن بگیرین😉😉
.
✅✅
بچه ها
برای این پسر خرابکاره که اومد اینجا شلوغ کاری کرد و خودشم خیلی خوب فهمید که باید فرار کنه وگرنه پِخ پِخ میشه😉😉
میخوان که یه پرینتر بخرن ، ولی نمیدونن چه برندی
اگر کسی اطلاعاتی داره ،لطفا راهنمایی کنه
پرینتر در حد چاپ سیاه و سفید
برای کاربرگ های مدرسه
منتظر شنیدن تجربیات شما هستم 😘👇
@zahrakheirabadi1395
.