#نکته_ی_قنادی
#نکات_قنادی
✅ به این عکس دقت کنید.
این یه کیک کارخونه ای هست ، ببینین بافتش چقدر ریز و منظمه ، فوق العاده کیک لطیفی هست و یه بوی خاصی داره که البته من اون عطر رو نمیپسندم ، اما عموم مردم دوستش دارن.
حالا کار به عطرش ندارم. بافتش برام مهمه.
کاملا ریز و یکدست و مرتب
آیا کیک هایی که ما در منزل میپزیم هم بافت ریز و یکدست و مرتبی دارن؟
قطعا خیر
خب چرا بافت کیک های خونگی اینجوری نمیشه؟؟🧐🧐
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید.👇
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
#نکته_ی_قنادی
#نکات_قنادی
اندر ادامه ی پیام قبلی ..
✅ دلیلش وجود ماده ی ژل مانندی به نام فولکس هست.
در کیک های کارخونه ای از ژل بی رنگی به نام ژل فولکس استفاده میشه.
مزیت هایی استفاده از این ژل اینه که :
✅ در صورت استفاده از این ژل مصرف تخم مرغ ۷۵ درصد کاهش پیدا میکنه و این موضوع هم صرفه ی اقتصادی داره و هم سبب ماندگاری بیشتر محصول میشه.
✅ این ژل یه بافت بسیار ریز و یکدست و منظمی به کیک میده.
✅ ماندگاری محصول رو به طور قابل توجهی بالا میبره.
✅ کیکی که با ژل فولکس درست میشه بافت فوق العاده لطیفی داره.
عع ، حالا که اینهمه خوبه چرا ما ازش استفاده نکنیم؟؟😍😍😍
وایستین آقا ، وایستین👌👌
ما از ژل فولکس استفاده نمیکنیم چون روی صحت و سلامت این ژل بسیار بحثه.
عده ای معتقد هستن که این ژل سرطان زاست و عده ای هم میگن نه.
من خودم هیچ تحقیقات جامع و کاملی در موردش نداشتم و نمیتونم نظر قطعی بدم.
و در طول این هفت سالی که پا در عرصه ی قنادی گذاشتم فقط و فقط و فقط یکبار با ژل فولکس کیک پختم. به لحاظ بافت ، کیک بسیار خوبی شد ، اما من حس خوبی نسبت بهش نداشتم🤷♀🤷♀🤷♀
و نکته ی دوم اینکه از نظر من تمام کیک هایی که با ژل فولکس درست میشن ، در نهایت ته مزه ی مشابهی دارن و البته عطر غالب ژل فولکس که از نظر من پسندیده نیست ، اما همانطور که گفتم عموم مردم عطر کیک های کارخونه ای رو میدوستند.🤷♀🤷♀
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید .👇
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از آموزش های ارائه شده در این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال در فضای ایتا بلامانع است.
تا به حال چندین پیام مختلف از شما داشتم که اگر بخوام بافت کیکم شبیه کیک های X و Y و Z باشه ، باید چی کار کنم؟
دیروز عصر مجلس ختم یکی از آشناها بودم ، در هنگام خروج از مسجد ، پک پذیرایی تقدیم کردن ، امروز صبح اومدم با اون پک از خودم پذیرایی کنم ، کیکو که باز کردم ،تا چشمم به بافت منظمش افتاد ، یاد سوال پر تکرار شما افتادم و گفتم بیام پست بذارم در موردش.
کیک های کارخونه ای برای من اصلا جذاب نیستن بچه ها ، اصلا و ابدا
به نظرم هیچ طعم و مزه ای ندارن و هیچ وقت هم نمیخرم.
لازم به ذکره که بسیاری از کارگاههای قنادی درجه دو و سه ، از ژل فولکس برای کیک هاشون استفاده میکنن.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
.
زین پس شما قناد هستین و یک قناد ، هر جایی میره که با کیک و شیرینی ازش پذیرایی میشه ، زودی اون کیک یا شیرینی رو نمیخوره😁😁
اول ظاهرش رو بررسی میکنه😎
بعد بافتش🧐
بعد عطرش🤓
در نهایت طعمش😋
😉😉😉😉
اگر در منزل آشنایان بودین که تمام این کارها رو به تابلوترین حالت ممکن میتونین انجام بدین ، اما اگر خونه ی غریبه رفتین ، خیلی ریز و سوسکی برین تو کارش که یه وقت بهشون بر نخوره😂😂😂😂
.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
خلاصه که فوت این خانوم آشنا و نحوه ی پذیراییشون سبب شد شما الان یه نکته ی جدید یاد بگیرین و بر اطلاعاتتان افزوده گشت.
فلذا ، در صورت دلخواه ، یک هدیه ی معنوی روانه ی احوال روح ایشون کنین.
با تشکر 😘😘😘😘
چندین و چند ساله که از بیرون کیک و شیرینی نخریدم.
البته اعتراف میکنم که کلوچه ی سیمرغ و بیسکوئیت های بای خیلی دوست دارم و میخرم😁😁
کیک و شیرینی از بیرون نمیخرم اما هر جا مهمونی باشم و با کیک و شیرینی ازم پذیرایی بشه ، قطعا میخورم.
میخورم اما مطابق مراحل زیر :
اول بررسی ظاهر
بعد عطر و بافت
در نهایت طعم
و دلیل بعدی که خونه ی فامیل و آشنا کیک میخورم این جمله ای هست که معمولا ۹۹ درصدشون موقع پذیرایی به زبون میارن👇👇👇
«حالا پذیرایی خونه ی ما که به پای کیک و شیرینی های خونه ی شما نمیرسه»
خدا میدونه که من چقدر از این جمله ای که به زبون میارن بدم میاد و معذب میشم🤦♀🤦♀🤦♀
هفته ی پیش خیلی از کیک باقلوا گفتم و انصافا ترکوندین😎😎😎
خیییییلی از عکس هایی که برام میفرستین رو تو کانال نمیذارم ، چون حوصلتون سر میره.
این هفته میخوام هدایتتون کنم سمت شیرینی کشمشی.
https://eitaa.com/violetsugarr/171
اینم لینکش ، برین بترکونین☺️☺️