.
و پنجشنبه ای که گذشت ، دوباره من با همون آرد ها حلوا پختم و اینبار ، از همون ابتدا ، مقدار شربت رو یک و نیم برابر کردم.
تمام مواد یک دستور بود ، اما شربت یک و نیم دستور
و دو تا سینی بزرگ و دو تا سینی کوچیک حلوا بهم داد.
ببینین من یکبار با این آرد حلوا پختم ، قلقش دستم اومد.
برای همینه که بهتون میگم مواد اولیه رو همیشه از یک فروشگاه ثابت بخرین.
👌👌👌👌
.
بچه ها طعم و بافت این حلوایی که من پختم ، با همیشه فرق داشت و اینقدر این تفاوت آشکار بود که همه فهمیدن 😁
پایان مراسم دختر عمه ها ،دختر عموها ، عروس عمه ها ، عروس عموها رو صدا کردم و گفتم بیاین با دقت این حلوا رو تست کنین و بگین این خوشمزه تره یا حلوای سه آردی که همیشه میپزم؟
برام جالب بود که شصت درصدشون گفتن این خوشمزه تره و چهل درصد گفتن اون قبلی بهتر بود.
لازم به ذکره که اون چهل درصد ، دستی در پخت حلوا داشتن 😉😉 و البته که خودمم همون حلوای همیشگی رو بیشتر میپسندم.
خلاصه آقا مثل اون حلوای روز اول من دیگه نمیتونم بپزم ، چون تمام آب و شکری که در مراحل بعدی اضافه کردم ، همه چشمی بود 😅😅😅
.
.
نکته ی موجود در این تجربه رو براتون خلاصه وار مینویسم 👇👇
اگر حلوا پختین ، سطحش ترک خورد ، به این معناست که شربت حلوا کم بوده ( یعنی در واقع میزان جذب آب توسط اون آردی که مصرف کردین زیاد بوده .)
راهکار اینه که کمی شربت اضافه کنین.
چقدر؟
نمیدونم ، ذره ذره اضافه کنین تا حلوا دوباره لطیف بشه.
و نکته ی مهمتر اینکه ، قبل از اضافه کردن شربت ، حلوا رو تست کنین ، اگر میزان شیرینی حلوا اوکی بود ، دیگه نیازی نیست شربت درست کنین ، فقط آب جوش ذره ذره اضافه کنین تا حلواتون اوکی بشه👌👌
.
اون شب من خیلی اذیت شدم بچه ها ، دلیل اصلی اذیت شدنم ، استراحت کم در طول ۲۴ ساعت گذشته و ترس از درد دستم بود.
وگرنه من عاشق این اتفاقاتم ، اینا همه برای من درسه.
به عنوان یک مربی با عشق از این گونه اتفاقات استقبال میکنم.
اینا برای من عاااااااااالی هستن☺️☺️
.
.
بچه ها از رمضون ابزار بخرین ، خدایی ابزارشو از همه جا ارزون تر میده ، ولی مواد اولیه نخرین😁😁😁
.
.
بیخیال رمضون
دختر عمم رفته ازش سینی بخره ، تو ابعاد دچار شک و تردید شده ، نخریده.
بعد زنگ زد از من پرسید و روز بعدش رفته خریده.
رمضون بهش گفته :
رفتی از دختر داییت اجازه گرفتی اومدی خرید 😂😂😂😂
یه روز رفته بودم مغازش ، یه هو ، بدون هیچ پیش زمینه ای برگشت گفت
تو بره چی خودت آموزشگاه نمزنی ، به نظروم آموزشگاه بزن ، بره خودت کار کو
😅😅😅😅
رمضون یه ذره خسته اس بچه ها
کلا آدم خاص و عجیبیه
آدرس مغازشو نمیزارم
ولی اونایی که میشناسینش ازش ابزار بخرین ، قیمت ابزارش خییییییلی خوبه☺️☺️☺️☺️
.
آخ آخ آخ
یکی از اشتباهات فوق سمی در کار قنادی اینه که مشتری مواد اولیه بیاره و شما براش کار کنین🤦♀🤦♀🤦♀
❌❌❌❌❌❌
هرگز
هرگز
و هرگز
اینگونه سفارشات رو قبول نکنین.
هم آرد برنج و هم آرد سفید ، هر دو میتونن علت ترک حلوا بشن.
اما در داستان من که اینهمه شربت مجبور شدم اضافه کنم ، قطعا زیر سر آرد برنج بود.