شاید براتون سوال پیش بیاد که
آیا من میتونم با آرد کیک , شیرینی بپزم یا بالعکس؟؟
آره بچه ها ، میتونین
فقط اینکه اگر قراره با آرد شیرینی ، کیک بپزین ، باید یه کم کمتر از دستور مورد استفاده قرار بدین ، یا اینکه اگه قراره با آرد کیک ، شیرینی بپزین باید کمی بیشتر از دستور مورد استفاده قرار بدین.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
یادتون باشه که آرد شیرینی ، سنگین تر از آرد کیک هست.
@violetsugarr
من بهتون توصیه میکنم تا تازه کار هستین ، از این کارا نکنین
چون ممکنه این یه مقدار کمتر و بیشتر رو نتونین تشخیص بدین و کارتون خراب بشه و اعتماد به نفستان کم بشه.
اوایل کارتون بهتره کاملا اصولی کار کنین ، تا بهترین نتیجه رو بگیرین و انگیزه و اعتماد به نفسون بالا بره.
حالا حرفه ای تر که شدین ، اونوقت از این آزمون و خطاها بکنین👌👌👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
در مورد نحوه ی نگهداری آرد ، به این نکته توجه کنین که آرد رو باید در یک مکان سرد نگه دارین ، اگر جاش گرم باشه ، شپشک میزنه🤦♀🤦♀
با آرد شپشک زده چه کنیم؟؟؟
اگر فقط در حد شپشک هست میتونین الک کنین و مورد استفاده قرار بدین ، اما اگر این شپشک ها تبدیل به کرم شدن ، لطفا اون آرد رو دور بریزین.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
توصیه ی کلی من به شما اینه که آرد رو کم کم بخرین ، مخصوصا در فصل تابستان .
👌👌👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
اگر سوالی در مورد آرد دارین بپرسین تا بریم سراغ آیتم های بعدی
من اینجام👇👇👇
@zahrakheirabadi1395
سلام به روی ماهتون
بله میتونین ☺️☺️☺️
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
سلام عزیزم
مرسی بهم انرژی مثبت میدین
بچه ها مطالب طولانی هست ، خسته نشین یه وقت ، ذره ذره یادداشت کنین.
یکبار برای همیشه این اطلاعات باید براتون جا بیفته👌
شاید بدون دانستن این اطلاعات هم بتونین کیک و شیرینی بپزین ، اما اگر نتیجه خوب نباشه ، قطعا متوجه اشکال کار نمیشین
هر کاری رو اگر علمی و اصولی یاد بگیرین ، یه روزی و یه وقتی اگر در اون کار دچار چالش بشین ، به خوبی از پس چالش ها بر خواهید آمد💪💪💪💪
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
سلام عزیزم
خب از اونجایی که من ساکن مشهد هستم ، فقط فروشگاههای همین شهر رو میشناسم
برای تهیه ی آرد ، در شهر مشهد ، میتونین به یکی از فروشگاههای زیر مراجعه کنین.
لوازم قنادی ترانه ، نبش امامت هفتاد
لوازم قنادی حکمت ، بین معلم ۳۰ و ۳۲
لوازم قنادی قندیل ،بین کاشانی ۶۵و ۶۷
لوازم قنادی مهسا , الهیه ۳۲
دقت کنین که من فقط برای آرد اینها رو معرفی کردم ☺️☺️☺️
این پنج فروشگاه مطمئن هستم که آرد کلاله دارن.
ترانه تنوع آردش خیلی زیاده. آرد ستاره و خزرخوشه هم داره.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
#مواد_اولیه
و اما شکر...
@violetsugarr
خیلیا فکر میکنن نقش شکر در کیک فقط شیرین کنندگی هست و رو حساب همین تفکر ، میان از میزان شکر موجود در دستورها کم میکنن که مثلا کیک سالم تری داشته باشن😅😅😅😅
نکنین آقا ، نکنین
رسپی ها رو به دلخواه خودتون تغییر ندین
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
شکر چه نقشی تو مایه ی کیک داره؟؟
۱) طعم دهی و شیرین کنندگی
۲) هوادهی ( یعنی در پف کیک تاثیر گذاره)
۳) ایجاد رطوبت ( یعنی در مدت زمان ماندگاری کیک تاثیر داره)
۴) کاراملیزاسیون ( یعنی باعث خوش رنگ شدن کیک میشه)
@violetsugarr
بنابراین وقتی شما از میزان شکر دستور کم میکنین ، درسته شیرینی کیک کمتر میشه ، اما
پف کیک هم کمتر میشه
مدت زمان ماندگاری هم کمتر میشه
و کیکتون کمی از رنگ و رو میفته😉😉😉
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
@violetsugarr
✅ برای تهیه ی کیک ها باید از شکر دانه ریز استفاده کنین ، در بازار هم شکر دانه ریز داریم و هم شکر دانه درشت.
با چشم کاملا میتونین تشخیص بدین که الان این دانه ریزه یا درشت.
✅ لطفا از سوپر مارکت ها و هایپرمارکت ها ، شکر بسته بندی نخرین. اونا معمولا دانه درشت هستن.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
✅ شکر رو به صورت فله ، از فروشگاههای لوازم قنادی بخرین و در زمان خرید قید کنین که شکر دانه ریز میخوام.
✅ خب حالا اگر شکر دانه درشت تو خونه داشتیم ، یعنی قابل استفاده نیست؟؟😐😐
چرااااااا ، میشه استفاده کرد☺️☺️
اون شکر رو بریزین تو آسیاب و در حد دو پالس آسیاب کنین ، دقت کنین ،فقط دو پالس
یعنی آسیاب رو روشن کنین و بشمارین ،( یک _ دو )
تمام
بیشتر از این نزنین که شکر پودر میشه
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
✅ حالا اگر در حد همون دو پالس هم آسیابش نکنم و همینجوری دونه درشت مورد استفاده قرار بدم ، چی میشه؟
بافت کیکتون سفت میشه☺️☺️☺️
@violetsugarr
✅ میتونم به جای شکر از پودر قند استفاده کنم؟
خیر☺️☺️☺️
پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیکتون میشه.
❌آقا خلاصه ی کلوم اینکه :
بهترین شکر برای استفاده داخل کیک ، شکر دانه ریز هست.
شکر دانه درشت باعث سفت شدن بافت کیک و پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیک میشه👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
بچه ها سوالی در مورد شکر اگر دارین بپرسین
فعلا تا همینجا یادداشت کنین
سر شب میام و ادامه ی مطالب رو میذارم
سوال خیلی خوبی پرسیدن👌👌👌
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d