eitaa logo
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
664 ویدیو
12 فایل
کانال آموزشهای رایگان @violetsugarr کانال معرفی کلاسهای مجازی @violetsugar کانال نمونه کار هنرجو جانان @violetsugarrr آی دی مربی @zahrakheirabadi1395 لینک نصب اپلیکیشن .https://app.violet-sugar.com/ سایت www.violet-sugar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام به روی ماهتون بله میتونین ☺️☺️☺️ https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
سلام عزیزم مرسی بهم انرژی مثبت میدین بچه ها مطالب طولانی هست ، خسته نشین یه وقت ، ذره ذره یادداشت کنین. یکبار برای همیشه این اطلاعات باید براتون جا بیفته👌 شاید بدون دانستن این اطلاعات هم بتونین کیک و شیرینی بپزین ، اما اگر نتیجه خوب نباشه ، قطعا متوجه اشکال کار نمیشین هر کاری رو اگر علمی و اصولی یاد بگیرین ، یه روزی و یه وقتی اگر در اون کار دچار چالش بشین ، به خوبی از پس چالش ها بر خواهید آمد💪💪💪💪 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
سلام عزیزم خب از اونجایی که من ساکن مشهد هستم ، فقط فروشگاه‌های همین شهر رو میشناسم برای تهیه ی آرد ، در شهر مشهد ، میتونین به یکی از فروشگاه‌های زیر مراجعه کنین. لوازم قنادی ترانه ، نبش امامت هفتاد لوازم قنادی حکمت ، بین معلم ۳۰ و ۳۲ لوازم قنادی قندیل ،بین کاشانی ۶۵و ۶۷ لوازم قنادی مهسا , الهیه ۳۲ دقت کنین که من فقط برای آرد اینها رو معرفی کردم ☺️☺️☺️ این پنج فروشگاه مطمئن هستم که آرد کلاله دارن. ترانه تنوع آردش خیلی زیاده. آرد ستاره و خزرخوشه هم داره. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
بریم آیتم بعدی؟؟😉😉😉
و اما شکر... @violetsugarr خیلیا فکر میکنن نقش شکر در کیک فقط شیرین کنندگی هست و رو حساب همین تفکر ، میان از میزان شکر موجود در دستورها کم میکنن که مثلا کیک سالم تری داشته باشن😅😅😅😅 نکنین آقا ، نکنین رسپی ها رو به دلخواه خودتون تغییر ندین آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید شکر چه نقشی تو مایه ی کیک داره؟؟ ۱) طعم دهی و شیرین کنندگی ۲) هوادهی ( یعنی در پف کیک تاثیر گذاره) ۳) ایجاد رطوبت ( یعنی در مدت زمان ماندگاری کیک تاثیر داره) ۴) کاراملیزاسیون ( یعنی باعث خوش رنگ شدن کیک میشه) @violetsugarr بنابراین وقتی شما از میزان شکر دستور کم میکنین ، درسته شیرینی کیک کمتر میشه ، اما پف کیک هم کمتر میشه مدت زمان ماندگاری هم کمتر میشه و کیکتون کمی از رنگ و رو میفته😉😉😉 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
@violetsugarr ✅ برای تهیه ی کیک ها باید از شکر دانه ریز استفاده کنین ، در بازار هم شکر دانه ریز داریم و هم شکر دانه درشت. با چشم کاملا میتونین تشخیص بدین که الان این دانه ریزه یا درشت. ✅ لطفا از سوپر مارکت ها و هایپرمارکت ها ، شکر بسته بندی نخرین. اونا معمولا دانه درشت هستن. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d ✅ شکر رو به صورت فله ، از فروشگاه‌های لوازم قنادی بخرین و در زمان خرید قید کنین که شکر دانه ریز می‌خوام. ✅ خب حالا اگر شکر دانه درشت تو خونه داشتیم ، یعنی قابل استفاده نیست؟؟😐😐 چرااااااا ، میشه استفاده کرد☺️☺️ اون شکر رو بریزین تو آسیاب و در حد دو پالس آسیاب کنین ، دقت کنین ،فقط دو پالس یعنی آسیاب رو روشن کنین و بشمارین ،( یک _ دو ) تمام بیشتر از این نزنین که شکر پودر میشه آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید ✅ حالا اگر در حد همون دو پالس هم آسیابش نکنم و همینجوری دونه درشت مورد استفاده قرار بدم ، چی میشه؟ بافت کیکتون سفت میشه☺️☺️☺️ @violetsugarr ✅ میتونم به جای شکر از پودر قند استفاده کنم؟ خیر☺️☺️☺️ پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیکتون میشه. ❌آقا خلاصه ی کلوم اینکه : بهترین شکر برای استفاده داخل کیک ، شکر دانه ریز هست. شکر دانه درشت باعث سفت شدن بافت کیک و پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیک میشه👌 https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
بچه ها سوالی در مورد شکر اگر دارین بپرسین فعلا تا همینجا یادداشت کنین سر شب میام و ادامه ی مطالب رو میذارم
😍😍😍😍😍 عاشقتونم❤️❤️❤️
سوال خیلی خوبی پرسیدن👌👌👌 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
اول از همه بیاین ببینیم از بین این تخم مرغ ها کدومش برای کار ما بهتره؟ تخم مرغ خونگی؟ مارک دار؟ ساده؟ غنی شده؟ 🤔🤔🤔🤔 @violetsugarr خب ، واقعیت اینه که از همشون میتونین استفاده کنین ، اما ترجیح من استفاده از تخم مرغ های شونه ای ساده هست . چرا؟ چون هم بوی زحم کمتری دارن و هم رنگ زرده در اونها روشن هست. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d تخم مرغ های خونگی و غنی شده ، بوی زحم زیادی دارن و رنگ زرده ی اونها هم به نارنجی میزنه و این رنگ ، روی رنگ کیک و شیرینی شما تاثیر می‌ذاره. توصیه میکنم تا جای ممکن از این تخم مرغ ها استفاده نکنین ، یعنی من خودم هیچ وقت استفاده نمیکنم. @violetsugarr حالا شاید با خودتون بگین خب رنگ کیک و یا شیرینی من چه اهمیتی داره ؟ آقا مهمه دیگه ، در خمیر بعضی شیرینی ها رنگ خمیر برای ما بسیار مهمه مثل شیرینی برنجی ، نارگیلی آردی ، انواع کوکی ها و سابله های وانیلی اینها هر چه رنگ روشن تری داشته باشن بهتره و ظاهر محصول ما زیباتره. @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید بوی زحم زرده هم که همیشه خیلی زیاد برامون مهم بوده و هست و خواهد بود. بنابراین توصیه ی اکید من این هست که تا جای ممکن از تخم مرغ های شونه ای ساده استفاده کنین ، حالا مارک دار هم بود زیاد مسأله ای نیست ، ولی غنی شده و خونگی ترجیحا نه https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ، نوع تخم مرغ مشخص شد ، آیا سایزش هم مهمه؟؟ بچه ها در بیشتر رسپی های خارجی ، میزان تخم مرغ بر حسب گرم بیان شده مثلا تو رسپی اومده ، تخم مرغ بدون پوست ۱۵۰ گرم @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید اما در رسپی هایی که ما کار میکنیم ، معمولا تخم مرغ رو بر حسب تعداد بیان میکنیم. اما آیا ما از هر سایز تخم مرغی میتونین استفاده کنیم؟؟ قطعا خیر سایز تخم مرغی که مورد استفاده قرار میدین مهمه ، اگر این تخم مرغ خیلی ریز باشه ،کیک پف لازم رو نخواهد داشت و اگر این تخم مرغ خیلی درشت باشه تعادل مایعات رسپی بهم میخوره و بعد پخت ممکنه مرکز کیک حالت فرورفتگی ایجاد بشه ، یا کیک از دیواره ها فاصله بگیره ، یا اینکه بافت کیک خیلی سست باشه و انسجام لازم رو نداشته باشه و ... @violetsugarr خلاصه آقا هر کاری حساب کتاب داره😉😉😉 و شما به دلخواه خودتون نباید کار کنین. تخم مرغی که برای تهیه ی کیک و شیرینی ازش استفاده میکنین ، باید بین ۶۰ تا ۷۰ گرم باشه. کمتر و بیشتر از این بازه ، براتون مشکل ساز میشه. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugarr حالا لازم نیست حتما وزنش کنین ، بیشتر تخم مرغ ها تو همین رنج هستن ، به صورت چشمی تخم مرغ متوسط رو به درشت انتخاب کنین. من خودم هیچ وقت تخم مرغ ها رو وزن نمیکنم ،مگر اینکه به چشمم خیلی ریز یا خیلی درشت بیان. و در طول این چند سال کار ، تخم مرغ از ۴۲ گرم تا ۱۱۰ گرم هم دیدم☺️☺️☺️☺️ https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ، حالا ما سایز تخم مرغ رو به درستی انتخاب کردیم دمای اون به چه صورت باشه؟ تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار بدم یا بذارم به دمای محیط برسه ؟؟ 🤔🤔🤔 من باب این موضوع بین اساتید بحث زیاده عده ای میگن به صورت سرد یخچالی استفاده کنین و عده ای هم میذارن تخم مرغ به دمای محیط برسه و بعد مورد استفاده قرار میدن استدلال هر دو هم برای این کارشون بسیار درست و منطقی هست. @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید اونایی که تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار میدن ، دلیلشون این هست که میگن سفیده وقتی سرده بهتر فرم میگیره و چون پف اصلی کیک ما از سفیده میاد ، پس مهمه که سفیده خوب فرم بگیره ، پس بهتره تخم مرغمون سرد باشه. و اما اونهایی که میگن تخم مرغ باید به دمای محیط برسه ، به این دلیل هست که زرده ی تخم مرغ وقتی به دمای محیط رسیده باشه ، بهتر هم میخوره ، و بوی زحم اون بهتر از بین می‌ره. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugarr این وسط یه عده هم هستن که زرنگ بازی در میارن😁😁😁 تخم مرغ رو از یخچال خارج میکنن، زرده و سفیده ی اونو جدا می‌کنن ،سفیده رو دوباره میذارن یخچال و زرده رو میذارن دمای محیط خب میشه گفت اینم یه راه حلی هست ، اما دقت کنین که اگر خواستین این کار رو بکنین ، حتما حتما حتما روی زرده رو درپوش بذارین که رویه نبنده. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید در کل باید بگم که من خودم همیشه تخم مرغ رو میذارم به دمای محیط برسه و بعد ازش استفاده میکنم ، مگر اینکه در دستور ذکر شده باشه که تخم مرغ حتما سرد باشه. داریم دستورهای این چنینی ، مثلا برای پختن شیرینی زبان و ناپلئونی ، باید تخم مرغ سرد باشه. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d