@violetsugarr
✅ برای تهیه ی کیک ها باید از شکر دانه ریز استفاده کنین ، در بازار هم شکر دانه ریز داریم و هم شکر دانه درشت.
با چشم کاملا میتونین تشخیص بدین که الان این دانه ریزه یا درشت.
✅ لطفا از سوپر مارکت ها و هایپرمارکت ها ، شکر بسته بندی نخرین. اونا معمولا دانه درشت هستن.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
✅ شکر رو به صورت فله ، از فروشگاههای لوازم قنادی بخرین و در زمان خرید قید کنین که شکر دانه ریز میخوام.
✅ خب حالا اگر شکر دانه درشت تو خونه داشتیم ، یعنی قابل استفاده نیست؟؟😐😐
چرااااااا ، میشه استفاده کرد☺️☺️
اون شکر رو بریزین تو آسیاب و در حد دو پالس آسیاب کنین ، دقت کنین ،فقط دو پالس
یعنی آسیاب رو روشن کنین و بشمارین ،( یک _ دو )
تمام
بیشتر از این نزنین که شکر پودر میشه
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
✅ حالا اگر در حد همون دو پالس هم آسیابش نکنم و همینجوری دونه درشت مورد استفاده قرار بدم ، چی میشه؟
بافت کیکتون سفت میشه☺️☺️☺️
@violetsugarr
✅ میتونم به جای شکر از پودر قند استفاده کنم؟
خیر☺️☺️☺️
پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیکتون میشه.
❌آقا خلاصه ی کلوم اینکه :
بهترین شکر برای استفاده داخل کیک ، شکر دانه ریز هست.
شکر دانه درشت باعث سفت شدن بافت کیک و پودر قند باعث خمیر شدن بافت کیک میشه👌
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
بچه ها سوالی در مورد شکر اگر دارین بپرسین
فعلا تا همینجا یادداشت کنین
سر شب میام و ادامه ی مطالب رو میذارم
سوال خیلی خوبی پرسیدن👌👌👌
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
#مواد_اولیه
اول از همه بیاین ببینیم
از بین این تخم مرغ ها کدومش برای کار ما بهتره؟
تخم مرغ خونگی؟
مارک دار؟
ساده؟
غنی شده؟
🤔🤔🤔🤔
@violetsugarr
خب ، واقعیت اینه که از همشون میتونین استفاده کنین ، اما ترجیح من استفاده از تخم مرغ های شونه ای ساده هست .
چرا؟
چون هم بوی زحم کمتری دارن و هم رنگ زرده در اونها روشن هست.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
تخم مرغ های خونگی و غنی شده ، بوی زحم زیادی دارن و رنگ زرده ی اونها هم به نارنجی میزنه و این رنگ ، روی رنگ کیک و شیرینی شما تاثیر میذاره.
توصیه میکنم تا جای ممکن از این تخم مرغ ها استفاده نکنین ، یعنی من خودم هیچ وقت استفاده نمیکنم.
@violetsugarr
حالا شاید با خودتون بگین خب رنگ کیک و یا شیرینی من چه اهمیتی داره ؟
آقا مهمه دیگه ، در خمیر بعضی شیرینی ها رنگ خمیر برای ما بسیار مهمه
مثل شیرینی برنجی ، نارگیلی آردی ، انواع کوکی ها و سابله های وانیلی
اینها هر چه رنگ روشن تری داشته باشن بهتره و ظاهر محصول ما زیباتره.
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
بوی زحم زرده هم که همیشه خیلی زیاد برامون مهم بوده و هست و خواهد بود.
بنابراین توصیه ی اکید من این هست که تا جای ممکن از تخم مرغ های شونه ای ساده استفاده کنین ، حالا مارک دار هم بود زیاد مسأله ای نیست ، ولی غنی شده و خونگی ترجیحا نه
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ، نوع تخم مرغ مشخص شد ، آیا سایزش هم مهمه؟؟
بچه ها در بیشتر رسپی های خارجی ، میزان تخم مرغ بر حسب گرم بیان شده
مثلا تو رسپی اومده ، تخم مرغ بدون پوست ۱۵۰ گرم
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
اما در رسپی هایی که ما کار میکنیم ، معمولا تخم مرغ رو بر حسب تعداد بیان میکنیم.
اما آیا ما از هر سایز تخم مرغی میتونین استفاده کنیم؟؟
قطعا خیر
سایز تخم مرغی که مورد استفاده قرار میدین مهمه ، اگر این تخم مرغ خیلی ریز باشه ،کیک پف لازم رو نخواهد داشت و اگر این تخم مرغ خیلی درشت باشه تعادل مایعات رسپی بهم میخوره و بعد پخت ممکنه مرکز کیک حالت فرورفتگی ایجاد بشه ، یا کیک از دیواره ها فاصله بگیره ، یا اینکه بافت کیک خیلی سست باشه و انسجام لازم رو نداشته باشه و ...
@violetsugarr
خلاصه آقا هر کاری حساب کتاب داره😉😉😉 و شما به دلخواه خودتون نباید کار کنین.
تخم مرغی که برای تهیه ی کیک و شیرینی ازش استفاده میکنین ، باید بین ۶۰ تا ۷۰ گرم باشه.
کمتر و بیشتر از این بازه ، براتون مشکل ساز میشه.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
حالا لازم نیست حتما وزنش کنین ، بیشتر تخم مرغ ها تو همین رنج هستن ، به صورت چشمی تخم مرغ متوسط رو به درشت انتخاب کنین.
من خودم هیچ وقت تخم مرغ ها رو وزن نمیکنم ،مگر اینکه به چشمم خیلی ریز یا خیلی درشت بیان.
و در طول این چند سال کار ، تخم مرغ از ۴۲ گرم تا ۱۱۰ گرم هم دیدم☺️☺️☺️☺️
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ،
حالا ما سایز تخم مرغ رو به درستی انتخاب کردیم
دمای اون به چه صورت باشه؟
تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار بدم یا بذارم به دمای محیط برسه ؟؟
🤔🤔🤔
من باب این موضوع بین اساتید بحث زیاده
عده ای میگن به صورت سرد یخچالی استفاده کنین و عده ای هم میذارن تخم مرغ به دمای محیط برسه و بعد مورد استفاده قرار میدن
استدلال هر دو هم برای این کارشون بسیار درست و منطقی هست.
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
اونایی که تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار میدن ، دلیلشون این هست که میگن سفیده وقتی سرده بهتر فرم میگیره و چون پف اصلی کیک ما از سفیده میاد ، پس مهمه که سفیده خوب فرم بگیره ، پس بهتره تخم مرغمون سرد باشه.
و اما اونهایی که میگن تخم مرغ باید به دمای محیط برسه ، به این دلیل هست که زرده ی تخم مرغ وقتی به دمای محیط رسیده باشه ، بهتر هم میخوره ، و بوی زحم اون بهتر از بین میره.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
این وسط یه عده هم هستن که زرنگ بازی در میارن😁😁😁
تخم مرغ رو از یخچال خارج میکنن، زرده و سفیده ی اونو جدا میکنن ،سفیده رو دوباره میذارن یخچال و زرده رو میذارن دمای محیط
خب میشه گفت اینم یه راه حلی هست ، اما دقت کنین که اگر خواستین این کار رو بکنین ، حتما حتما حتما روی زرده رو درپوش بذارین که رویه نبنده.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
در کل باید بگم که من خودم همیشه تخم مرغ رو میذارم به دمای محیط برسه و بعد ازش استفاده میکنم ، مگر اینکه در دستور ذکر شده باشه که تخم مرغ حتما سرد باشه.
داریم دستورهای این چنینی ، مثلا برای پختن شیرینی زبان و ناپلئونی ، باید تخم مرغ سرد باشه.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انشاءالله ادامه ی مطالب فردا...
بچه ها اگر از مطالب امروز خلاصه برداری کردین ، برام عکس بفرستین ، انرژی بگیرم☺️☺️☺️
این پیامو بخونین بچه ها
ایشون از هنرجوهای کلاسهای حضوری من هستن
همین طور که ایشون نوشتن ، مطالبی که امروز ارائه دادم بخشی از آموزش های کلاسهای حضوری من هست.
قدر بدونین 😉😉
وقتی در جایگاه مربی قرار میگیرم و تصمیم میگیرم آموزش بدم ، واقعا برام فرقی نمیکنه اون آموزش رایگان هست یا در قبالش شهریه دریافت میکنم
هر آنچه رو که لازم باشه بیان میکنم
شما اینجا قراره چند رسپی رایگان از کیک و شیرینی دریافت کنین
دلم میخواد با دانش و آگاهی برین سراغ اون رسپی ها که نتیجه ی کارتون عالی بشه
پس لطفا سر سری از مطالب ارائه شده ، نگذرین☺️☺️😘
در ادامه ی مطالب دیروز
ایشونم سوال خوبی پرسیدن👌👌👌
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d