eitaa logo
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
664 ویدیو
12 فایل
کانال آموزشهای رایگان @violetsugarr کانال معرفی کلاسهای مجازی @violetsugar کانال نمونه کار هنرجو جانان @violetsugarrr آی دی مربی @zahrakheirabadi1395 لینک نصب اپلیکیشن .https://app.violet-sugar.com/ سایت www.violet-sugar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
اول از همه بیاین ببینیم از بین این تخم مرغ ها کدومش برای کار ما بهتره؟ تخم مرغ خونگی؟ مارک دار؟ ساده؟ غنی شده؟ 🤔🤔🤔🤔 @violetsugarr خب ، واقعیت اینه که از همشون میتونین استفاده کنین ، اما ترجیح من استفاده از تخم مرغ های شونه ای ساده هست . چرا؟ چون هم بوی زحم کمتری دارن و هم رنگ زرده در اونها روشن هست. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d تخم مرغ های خونگی و غنی شده ، بوی زحم زیادی دارن و رنگ زرده ی اونها هم به نارنجی میزنه و این رنگ ، روی رنگ کیک و شیرینی شما تاثیر می‌ذاره. توصیه میکنم تا جای ممکن از این تخم مرغ ها استفاده نکنین ، یعنی من خودم هیچ وقت استفاده نمیکنم. @violetsugarr حالا شاید با خودتون بگین خب رنگ کیک و یا شیرینی من چه اهمیتی داره ؟ آقا مهمه دیگه ، در خمیر بعضی شیرینی ها رنگ خمیر برای ما بسیار مهمه مثل شیرینی برنجی ، نارگیلی آردی ، انواع کوکی ها و سابله های وانیلی اینها هر چه رنگ روشن تری داشته باشن بهتره و ظاهر محصول ما زیباتره. @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید بوی زحم زرده هم که همیشه خیلی زیاد برامون مهم بوده و هست و خواهد بود. بنابراین توصیه ی اکید من این هست که تا جای ممکن از تخم مرغ های شونه ای ساده استفاده کنین ، حالا مارک دار هم بود زیاد مسأله ای نیست ، ولی غنی شده و خونگی ترجیحا نه https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ، نوع تخم مرغ مشخص شد ، آیا سایزش هم مهمه؟؟ بچه ها در بیشتر رسپی های خارجی ، میزان تخم مرغ بر حسب گرم بیان شده مثلا تو رسپی اومده ، تخم مرغ بدون پوست ۱۵۰ گرم @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید اما در رسپی هایی که ما کار میکنیم ، معمولا تخم مرغ رو بر حسب تعداد بیان میکنیم. اما آیا ما از هر سایز تخم مرغی میتونین استفاده کنیم؟؟ قطعا خیر سایز تخم مرغی که مورد استفاده قرار میدین مهمه ، اگر این تخم مرغ خیلی ریز باشه ،کیک پف لازم رو نخواهد داشت و اگر این تخم مرغ خیلی درشت باشه تعادل مایعات رسپی بهم میخوره و بعد پخت ممکنه مرکز کیک حالت فرورفتگی ایجاد بشه ، یا کیک از دیواره ها فاصله بگیره ، یا اینکه بافت کیک خیلی سست باشه و انسجام لازم رو نداشته باشه و ... @violetsugarr خلاصه آقا هر کاری حساب کتاب داره😉😉😉 و شما به دلخواه خودتون نباید کار کنین. تخم مرغی که برای تهیه ی کیک و شیرینی ازش استفاده میکنین ، باید بین ۶۰ تا ۷۰ گرم باشه. کمتر و بیشتر از این بازه ، براتون مشکل ساز میشه. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugarr حالا لازم نیست حتما وزنش کنین ، بیشتر تخم مرغ ها تو همین رنج هستن ، به صورت چشمی تخم مرغ متوسط رو به درشت انتخاب کنین. من خودم هیچ وقت تخم مرغ ها رو وزن نمیکنم ،مگر اینکه به چشمم خیلی ریز یا خیلی درشت بیان. و در طول این چند سال کار ، تخم مرغ از ۴۲ گرم تا ۱۱۰ گرم هم دیدم☺️☺️☺️☺️ https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خب ، حالا ما سایز تخم مرغ رو به درستی انتخاب کردیم دمای اون به چه صورت باشه؟ تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار بدم یا بذارم به دمای محیط برسه ؟؟ 🤔🤔🤔 من باب این موضوع بین اساتید بحث زیاده عده ای میگن به صورت سرد یخچالی استفاده کنین و عده ای هم میذارن تخم مرغ به دمای محیط برسه و بعد مورد استفاده قرار میدن استدلال هر دو هم برای این کارشون بسیار درست و منطقی هست. @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید اونایی که تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار میدن ، دلیلشون این هست که میگن سفیده وقتی سرده بهتر فرم میگیره و چون پف اصلی کیک ما از سفیده میاد ، پس مهمه که سفیده خوب فرم بگیره ، پس بهتره تخم مرغمون سرد باشه. و اما اونهایی که میگن تخم مرغ باید به دمای محیط برسه ، به این دلیل هست که زرده ی تخم مرغ وقتی به دمای محیط رسیده باشه ، بهتر هم میخوره ، و بوی زحم اون بهتر از بین می‌ره. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugarr این وسط یه عده هم هستن که زرنگ بازی در میارن😁😁😁 تخم مرغ رو از یخچال خارج میکنن، زرده و سفیده ی اونو جدا می‌کنن ،سفیده رو دوباره میذارن یخچال و زرده رو میذارن دمای محیط خب میشه گفت اینم یه راه حلی هست ، اما دقت کنین که اگر خواستین این کار رو بکنین ، حتما حتما حتما روی زرده رو درپوش بذارین که رویه نبنده. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید در کل باید بگم که من خودم همیشه تخم مرغ رو میذارم به دمای محیط برسه و بعد ازش استفاده میکنم ، مگر اینکه در دستور ذکر شده باشه که تخم مرغ حتما سرد باشه. داریم دستورهای این چنینی ، مثلا برای پختن شیرینی زبان و ناپلئونی ، باید تخم مرغ سرد باشه. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انشاءالله ادامه ی مطالب فردا... بچه ها اگر از مطالب امروز خلاصه برداری کردین ، برام عکس بفرستین ، انرژی بگیرم☺️☺️☺️
این پیامو بخونین بچه ها ایشون از هنرجوهای کلاسهای حضوری من هستن همین طور که ایشون نوشتن ، مطالبی که امروز ارائه دادم بخشی از آموزش های کلاسهای حضوری من هست. قدر بدونین 😉😉 وقتی در جایگاه مربی قرار میگیرم و تصمیم میگیرم آموزش بدم ، واقعا برام فرقی نمیکنه اون آموزش رایگان هست یا در قبالش شهریه دریافت میکنم هر آنچه رو که لازم باشه بیان میکنم
شما اینجا قراره چند رسپی رایگان از کیک و شیرینی دریافت کنین دلم میخواد با دانش و آگاهی برین سراغ اون رسپی ها که نتیجه ی کارتون عالی بشه پس لطفا سر سری از مطالب ارائه شده ، نگذرین☺️☺️😘
سلام سلام سلام به روی ماهتون عیدتون مبااااااااااااااااااارک
در ادامه ی مطالب دیروز ایشونم سوال خوبی پرسیدن👌👌👌 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
شکر قهوه ای: یکی از سوالات متداول و همیشگی هنرجو ها اینه که : میشه به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنیم؟؟ و معمولا من در جواب این سوالشون میپرسم : چرا میخواین این کارو بکنین؟ و پاسخ همیشگی اونها اینه که : چون شکر قهوه ای رژیمیه آموزش رایگان قنادی👈 عضو شوید @violetsugarr انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
شکر قهوه ای رژیمیه😐😐😐🤦‍♀🤦‍♀🤦‍♀ عزیزانم ، قشنگای من کی به شما گفته شکر قهوه ای رژیمی هست؟؟ میزان کالری و کربوهیدرات شکر سفید و شکر قهوه ای نزدیک به هم هست ، تنها ارجحیت شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید اینه که کلسیم بالاتری داره. دقت کنین ، نسبت به شکر سفید کلسیم بالاتری داره ، نه اینکه بمب کلسیم باشه. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید و نکته ی بعدی اینکه اگر قرار باشه به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنین ، باید بیشتر از دستور بریزین بنابراین کالری و کربوهیدرات بیشتری وارد مایع کیک میشه فلذا اون کیک نه تنها رژیمی محسوب نمیشه ، بلکه کالری و کربوهیدرات بیشتری هم داره😁😁😁 حالا یه ذره کلسیم هم داره ، که اون مقدار کلسیم رو با نوش جان کردن یک لیوان شیر ، به راحتی میتونین وارد بدنتون کنین. @violetsugarr نکته ی بعدی اینکه ، شکرهای قهوه ای ایرانی متاسفانه اصلا کیفیت خوبی ندارن ، شکر قهوه ای خارجی بخرین ، شکر قهوه ای خارجی بافت مرطوبی داره و به لحاظ قیمت هفت برابر شکر قهوه ای ایرانی و شکر سفید ، گران تر هست @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید خلاصه شکر قهوه ای و شکر سفید از لحاظ کربوهیدرات و کالری با هم برابرند (تقریبا ) ، ولی شکر قهوه‌ای کلسیم بیشتری داره و قیمتشم هفت برابر بیشتره رو طعم و بافت کیک هم تاثیر میذاره☺️☺️ با توجه به این مطالب ، آیا این جایگزینی توجیه پذیر است؟ به نظر من که نه☺️☺️☺️ https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
اون شکری که صحبت از صحت و سلامتش هست ، شکر قهوه ای نیست شکر سرخه https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d که من تا حالا باهاش کار نکردم و نمی‌دونم چه تاثیری رو بافت کیک می‌ذاره ، بنابراین نظری هم نمیدم. حتی نمی‌دونم واقعا شکر سالمی هست یا نه ، هیچ وقت تحقیق جدی و جامع در موردش نکردم ، فقط جسته گریخته مطالبی شنیدم من باب اینکه این شکر نسبتا سالمه حالا شما اگر مشتاقین ، میتونین بیشتر در موردش تحقیق کنین 👌👌 @violetsugarr آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
حالا که بحث شکر باز شد یه نکته هم در مورد پودر شکر و پودر قند بگم بچه ها ، ما ، برای تهیه ی شیرینی های خشک و بعضی کیک های کره ای از پودر قند استفاده میکنیم. پودر قند با پودر شکر فرق داره ، پودر قند سفید تره شیرین تره سبک تره نرم تره @violetsugarr متاسفانه حدودا یک سال و اندی هست که دیگه پودر قند تو بازار پیدا نمیشه و اون چیزی که به اسم پودر قند به شما میفروشن ، پودر شکر هست. قبلا که هر دو در بازار موجود بود ، من اصلا و ابدا پودر شکر نمیخریدم ، شیرینی هایی که با پودر قند می‌پزیم ، به مراتب خوش بافت تر از شیرینی هایی هستن که با پودر شکر میپزیم. https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d اما از اونجایی که الان پودر قند تو بازار نیست ، منم به ناچار از همون پودر شکر استفاده میکنم. البته تو مشهد پودر قند پیدا نمیشه ، شاید تو بقیه ی شهر ها باشه. @violetsugarr شاید براتون سوال پیش بیاد که میتونیم خودمون قند رو آسیاب کنیم؟ بله میتونین ، اما باید آسیاب صنعتی داشته باشین ، با آسیاب های خونگی اونجوری که باید پودر نمیشه و یه ذره زبر و درشته. آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugar انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️