خب ،
حالا ما سایز تخم مرغ رو به درستی انتخاب کردیم
دمای اون به چه صورت باشه؟
تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار بدم یا بذارم به دمای محیط برسه ؟؟
🤔🤔🤔
من باب این موضوع بین اساتید بحث زیاده
عده ای میگن به صورت سرد یخچالی استفاده کنین و عده ای هم میذارن تخم مرغ به دمای محیط برسه و بعد مورد استفاده قرار میدن
استدلال هر دو هم برای این کارشون بسیار درست و منطقی هست.
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
اونایی که تخم مرغ رو به صورت سرد یخچالی مورد استفاده قرار میدن ، دلیلشون این هست که میگن سفیده وقتی سرده بهتر فرم میگیره و چون پف اصلی کیک ما از سفیده میاد ، پس مهمه که سفیده خوب فرم بگیره ، پس بهتره تخم مرغمون سرد باشه.
و اما اونهایی که میگن تخم مرغ باید به دمای محیط برسه ، به این دلیل هست که زرده ی تخم مرغ وقتی به دمای محیط رسیده باشه ، بهتر هم میخوره ، و بوی زحم اون بهتر از بین میره.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
این وسط یه عده هم هستن که زرنگ بازی در میارن😁😁😁
تخم مرغ رو از یخچال خارج میکنن، زرده و سفیده ی اونو جدا میکنن ،سفیده رو دوباره میذارن یخچال و زرده رو میذارن دمای محیط
خب میشه گفت اینم یه راه حلی هست ، اما دقت کنین که اگر خواستین این کار رو بکنین ، حتما حتما حتما روی زرده رو درپوش بذارین که رویه نبنده.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
در کل باید بگم که من خودم همیشه تخم مرغ رو میذارم به دمای محیط برسه و بعد ازش استفاده میکنم ، مگر اینکه در دستور ذکر شده باشه که تخم مرغ حتما سرد باشه.
داریم دستورهای این چنینی ، مثلا برای پختن شیرینی زبان و ناپلئونی ، باید تخم مرغ سرد باشه.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انشاءالله ادامه ی مطالب فردا...
بچه ها اگر از مطالب امروز خلاصه برداری کردین ، برام عکس بفرستین ، انرژی بگیرم☺️☺️☺️
این پیامو بخونین بچه ها
ایشون از هنرجوهای کلاسهای حضوری من هستن
همین طور که ایشون نوشتن ، مطالبی که امروز ارائه دادم بخشی از آموزش های کلاسهای حضوری من هست.
قدر بدونین 😉😉
وقتی در جایگاه مربی قرار میگیرم و تصمیم میگیرم آموزش بدم ، واقعا برام فرقی نمیکنه اون آموزش رایگان هست یا در قبالش شهریه دریافت میکنم
هر آنچه رو که لازم باشه بیان میکنم
شما اینجا قراره چند رسپی رایگان از کیک و شیرینی دریافت کنین
دلم میخواد با دانش و آگاهی برین سراغ اون رسپی ها که نتیجه ی کارتون عالی بشه
پس لطفا سر سری از مطالب ارائه شده ، نگذرین☺️☺️😘
در ادامه ی مطالب دیروز
ایشونم سوال خوبی پرسیدن👌👌👌
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
شکر قهوه ای:
یکی از سوالات متداول و همیشگی هنرجو ها اینه که :
میشه به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنیم؟؟
و معمولا من در جواب این سوالشون میپرسم : چرا میخواین این کارو بکنین؟
و پاسخ همیشگی اونها اینه که :
چون شکر قهوه ای رژیمیه
آموزش رایگان قنادی👈 عضو شوید
@violetsugarr
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
شکر قهوه ای رژیمیه😐😐😐🤦♀🤦♀🤦♀
عزیزانم ، قشنگای من
کی به شما گفته شکر قهوه ای رژیمی هست؟؟
میزان کالری و کربوهیدرات شکر سفید و شکر قهوه ای نزدیک به هم هست ، تنها ارجحیت شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید اینه که کلسیم بالاتری داره.
دقت کنین ، نسبت به شکر سفید کلسیم بالاتری داره ، نه اینکه بمب کلسیم باشه.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
و نکته ی بعدی اینکه اگر قرار باشه به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنین ، باید بیشتر از دستور بریزین
بنابراین کالری و کربوهیدرات بیشتری وارد مایع کیک میشه
فلذا اون کیک نه تنها رژیمی محسوب نمیشه ، بلکه کالری و کربوهیدرات بیشتری هم داره😁😁😁
حالا یه ذره کلسیم هم داره ، که اون مقدار کلسیم رو با نوش جان کردن یک لیوان شیر ، به راحتی میتونین وارد بدنتون کنین.
@violetsugarr
نکته ی بعدی اینکه ، شکرهای قهوه ای ایرانی متاسفانه اصلا کیفیت خوبی ندارن ، شکر قهوه ای خارجی بخرین ، شکر قهوه ای خارجی بافت مرطوبی داره و به لحاظ قیمت هفت برابر شکر قهوه ای ایرانی و شکر سفید ، گران تر هست
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
خلاصه
شکر قهوه ای و شکر سفید از لحاظ کربوهیدرات و کالری با هم برابرند (تقریبا ) ، ولی شکر قهوهای کلسیم بیشتری داره و قیمتشم هفت برابر بیشتره
رو طعم و بافت کیک هم تاثیر میذاره☺️☺️
با توجه به این مطالب ،
آیا این جایگزینی توجیه پذیر است؟
به نظر من که نه☺️☺️☺️
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
اون شکری که صحبت از صحت و سلامتش هست ، شکر قهوه ای نیست
شکر سرخه
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
که من تا حالا باهاش کار نکردم و نمیدونم چه تاثیری رو بافت کیک میذاره ، بنابراین نظری هم نمیدم.
حتی نمیدونم واقعا شکر سالمی هست یا نه ، هیچ وقت تحقیق جدی و جامع در موردش نکردم ، فقط جسته گریخته مطالبی شنیدم من باب اینکه این شکر نسبتا سالمه
حالا شما اگر مشتاقین ، میتونین بیشتر در موردش تحقیق کنین 👌👌
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
حالا که بحث شکر باز شد
یه نکته هم در مورد پودر شکر و پودر قند بگم
بچه ها ، ما ، برای تهیه ی شیرینی های خشک و بعضی کیک های کره ای از پودر قند استفاده میکنیم.
پودر قند با پودر شکر فرق داره ،
پودر قند سفید تره
شیرین تره
سبک تره
نرم تره
@violetsugarr
متاسفانه حدودا یک سال و اندی هست که دیگه پودر قند تو بازار پیدا نمیشه و اون چیزی که به اسم پودر قند به شما میفروشن ، پودر شکر هست.
قبلا که هر دو در بازار موجود بود ، من اصلا و ابدا پودر شکر نمیخریدم ، شیرینی هایی که با پودر قند میپزیم ، به مراتب خوش بافت تر از شیرینی هایی هستن که با پودر شکر میپزیم.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
اما از اونجایی که الان پودر قند تو بازار نیست ، منم به ناچار از همون پودر شکر استفاده میکنم.
البته تو مشهد پودر قند پیدا نمیشه ، شاید تو بقیه ی شهر ها باشه.
@violetsugarr
شاید براتون سوال پیش بیاد که میتونیم خودمون قند رو آسیاب کنیم؟
بله میتونین ، اما باید آسیاب صنعتی داشته باشین ، با آسیاب های خونگی اونجوری که باید پودر نمیشه و یه ذره زبر و درشته.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugar
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
#مواد_اولیه
شیر و ماست
@violetsugarr
شیر و ماست جزء مایعات رسپی محسوب میشن .
به جای ماست نمیتونین شیر استفاده کنین ، اما به جای شیر ، میتونین ماست رو با کمی آب رقیق کنین و استفاده کنین.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
✅تو هر رسپی که شیر داشت ،میتونین به جای شیر آب بزنین ، یا هر جا آب بود ، به جاش شیر بزنین
این جایگزینی در بافت کیک تاثیری نداره، اما در طعمش چرا 👌
✅ پر چرب و یا کم چرب بودن شیر خیلی مهم نیست 😉😉😉
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
#مواد_اولیه
روغن و کره
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
چربی مورد نیاز محصول رو تامین میکنه ، باعث میشه کیک لطیف و خوش خوراک شه و از همه مهمترین نقش نگهدارنگی داره و باعث میشه کیک مدت زمان طولانی تری ، تر و تازه بمونه👌👌👌
@violetsugarr
نکته ی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی مهم
❌به هیچ عنوان کره و روغن رو جایگزین هم نکنین❌
@violetsugar
✅ در مورد روغن مایع ، اینکه سرخ کردنی باشه یا پخت و پز خیلی مهم نیست ، هر کدوم دم دستتون بود استفاده کنین.
✅ هر جا تو دستور ذکر شده بود کره
شما هم میتونین از کره های گیاهی ( مارگارین ) استفاده کنین و هم کره های پاستوریزه
این انتخاب رو بافت محصول تاثیر چندانی نداره، اما رو طعمش چرا👌👌
من خودم همیشه کره ی گیاهی استفاده میکنم ، چون عطر و طعم کره ی پاستوریزه رو داخل کیک نمیپسندم ، ولی سلیقه ای هست دیگه ، شما هر کدومو بیشتر میپسندین ، از همون استفاده کنین.☺️☺️
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
✅ بین کره های پاستوریزه ، بهترین برند ، خرم و شکلی هست
و بین کره های گیاهی ، اطلس طلایی و لادن طلایی
( بچه های کره ی گیاهی مهگل به معنای واقعی کلمه افتضاحه 😐😐😐 و نمیدونم چه طور شده که با این حجم از بی کیفیتی ، بازار رو تسخیر کرده🤦♀🤦♀🤦♀ البته الان بی کیفیته ، شاید در آینده خوب شد🤷♀🤷♀)
@violetsugarr
✅ علاوه بر روغن مایع و کره ، روغن های دیگه ای هم در عرصه ی قنادی استفاده میشه
که فعلا کاری با اونها نداریم.( روغن صاف ، روغن ۴۴ ، آریستو کروسان، آریستو کیک و ..)
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات آموزشی این کانال ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال ، بلامانع است.