#ماقوت
#مشکوفی
@violetsugarr
مواد لازم:
شیر یک لیتر معادل پنج پیمانه
نشاسته ی گل ۵ ق غ معادل ۵۰ گرم
شکر ۸ ق غ معادل ۸۰ گرم
گلاب یک سوم پیمانه
کره بیست گرم
خامه ی قنادی پنجاه گرم
@violetsugarr
طرز تهیه : ابتدا نشاسته را با مقدار کمی شیر باز کنید تا کاملا یکدست شود. حال کره ، شکر و مابقی شیر را به آن افزوده و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید ، وقتی جوش آمد شعله را کم کرده و بیست دقیقه زمان دهید تا بجوشد و غلیظ شود و بوی خامی نشاسته کاملا از بین برود. حال گلاب را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود. شعله را خاموش کرده و خامه ی قنادی باز شده را همگن کنید و به کل مواد اضافه کنید.
مواد را سه قسمت کرده و به یک قسمت زعفران آب شده ی غلیظ و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.
@violetsugarr
✅ از اولین لحظه ای که قابلمه رو ، روی حرارت قرار میدین تا آخرین لحظه ، روی سرش وایستین و دائم هم بزنید.
✅ من همیشه از شیر پرچرب استفاده میکنم و کره رو حذف میکنم.
✅ نیازی به فرم دادن خامه ی قنادی نیست ، فقط زودتر از فریزر بذارین بیرون ، همین که یخش باز شه کافیه.
@violetsugarr
✅ خامه ی قنادی قابل حذفه ، فقط اینکه اگر خامه رو حذف کردین ، دو ق غ خوری به میزان شکر دستور اضافه کنین.
✅ به جای خامه ی قنادی از خامه ی صبحانه هم میتونین استفاده کنین ، در اینصورت چهار ق غ شکر به میزان شکر دستور اضافه کنید.
✅ همگن کردن به معنای یکدست و یک دما کردن است ، برای همگن کردن خامه ی قنادی ، خامه رو در ظرفی مناسب ریخته و یک ملاقه از ماقوت داغ بهش اضافه کنین و با قاشق هم بزنین تا یکدست شه ، اونوقت به قابلمه اضافه کنین.
@violetsugarr
✅ در صورت دلخواه میتونین کمی وانیل هم اضافه کنین ، من هیچ وقت وانیل اضافه نمیکنم ، به نظرم عطر و طعم خامه ی قنادی براش کافیه.
✅ به جای خامه ی قنادی میتونین صد گرم بستنی وانیلی اضافه کنین ، بستنی هم باید همگن شه و وقتی شعله خاموش شد ، اضافه شه.
✅ میتونین به دلخواه کمی خلال بادام هم به ماقوت اضافه کنین.
@violetsugarr
✅ بهتره پودر کاکائو رو با کمی آب جوش باز کنین و بعد به ماقوت اضافه کنین.
✅ اگر احساس کردین ، ماقوت خیلی جوشیده و بیش از اندازه سفت شده ، میتونین یه کم شیر بهش اضافه کنین ، نیازی نیست شیر داغ باشه ، سرد هم میتونین اضافه کنین.
@violetsugarr
✅ اگر خواستین ماقوت قالبی تهیه کنین ، بذارین موادتون یه کم بیشتر بجوشه تا غلیظ تر شه و قالبتونو حتما چرب کنین.
✅ اگر خواستین ماقوت رو مانند تصویر لایه لایه روی هم بریزین ، هر لایه رو که داخل ظرف سرو ریختین ، چند دقیقه داخل فریزر قرار بدین تا خودشو بگیره و بعد لایه ی بعدی رو به آرومی روی اون بریزین. فقط مراقب باشین داخل فریزر یخ نزنه ، در حدی که خودشو بگیره کافیه.
@violetsugarr
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
دوستان جان ، لازم به ذکره که اصل دستور ماقوت با نشاسته ، آب ، شکر ، گلاب و کره هست.
حالا مازندرانی های عزیز و دوست داشتنی به جای آب ، از شیر استفاده میکنن و بهش میگن مشکوفی.
من علاوه بر اینکه به جای آب ، از شیر استفاده میکنم ، کمی خامه هم اضافه میکنم ، و بینهایت طعمش به بستنی نزدیک میشه.
و همچنان بهش میگم ماقوت😁😁😁
این رسپی ها از غیب به من الهام میشه 😜😜
🌹🌹 مرسی که به من لطف دارین و بهم انرژی مثبت میدین🌹🌹
اما علت اینکه این رسپی ها اینقدر دقیق هستن ، آزمون و خطاهای فراوانی هست که انجام میدم.
من برای ارائه ی هر کلاسی ، پیش چند استاد مختلف آموزش میبینم ، تمام رسپی ها رو تست میزنم ، گاهی اوقات رسپی ها رو ترکیب میکنم ، خلاصه حسابی میکوبم و میسازم ، و در نهایت رسپی که از نظر خودم بهترین هست رو ارائه میدم☺️☺️☺️
این همه صبر و حوصله ای که در این راه دارم ، لطف خداست.
وگرنه ذاتا انسان صبوری نیستم😅😅
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امشب یه جا افطاری دعوتم
با دستور سوپ جوی کانالم سوپ درست کردن ، میگن بیا ببین خوبه یا نه😅😅😅
به نظرم هنوز خوب جا نیفتاده ، به نظرتون الان زهرای بدجنس درونم اکتیو بشه و بهشون بگم
یا زهرای مهربونم درونمو فعال کنم و بگم عااااااالیه؟؟🤪🤪🤪
دوستان جان
برای آشنایی با پکیج آموزش مجازی زولبیا ، بامیه ، گوشفیل
و دیدن نمونه کار هنرجویان سه سال گذشته ، در صورت تمایل عضو کانال زیر بشین.
https://eitaa.com/joinchat/3583574369Cfeca3cafd6
به پاس حضور ارزشمندتون در این کانال ، آموزش رایگان خاگینه ی خرما تقدیم نگاه پر مهرتون میشه👌👌👌
روی لینک زیر ضربه بزنین ، هم آموزش خاگینه ی خرما رو ببینین و هم نمونه کار هنرجو های کلاس زولبیا 👌👌👌
https://eitaa.com/joinchat/3583574369Cfeca3cafd6
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
شاید براتون سوال پیش بیاد این دوستمون چه طور تونستن سفارش بگیرن؟؟
ایشون بار اول که زولبیا بامیه درست کردن ، به صورت تعارفی بین همسایه ها توزیع کردن ، اونا هم کشته مرده ی کیفیت زولبیاها و البته مرام ایشون شدن و دارن بهشون سفارش میدن😅😅😅
و اما هایپر :
بسته های نیم کیلویی آماده کردن و بردن هایپر محل ، صاحب مغازه گفتن قیمتش بالاست ، از فلان قنادی دارن برامون کیلویی صد تومان میارن ، ایشون هم گفتن فعلا این چند تا بسته رو بذارین تو فروشگاهتون ، تا ببینیم استقبال به چه صورت هست.
فرداش به اون آقا زنگ زدن و گفتن ، زولبیا بامیه ها فروش رفت ؟
و اون آقا فرمودن نه تنها فروش رفت ، بلکه مشتری ها دوباره اومدن دنبالش ، برای فردا تا ساعت پنج عصر ، قبل از اذان چند بسته ی دیگه بیارین برامون 😎😎😎😎
و بدین سان ، چرخ سفارشاشون داره میچرخه 😎😎😎😎