eitaa logo
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
664 ویدیو
12 فایل
کانال آموزشهای رایگان @violetsugarr کانال معرفی کلاسهای مجازی @violetsugar کانال نمونه کار هنرجو جانان @violetsugarrr آی دی مربی @zahrakheirabadi1395 لینک نصب اپلیکیشن .https://app.violet-sugar.com/ سایت www.violet-sugar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
اینم از نتیجه ی قرعه کشی امشب☺️☺️
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
بریم که داشته باشیم طرز تهیه ی دیکچه ی زهرا پز ، 😎😎😎💪💪💪 البته به سبک بی بی جانم ، خدا رحمتشون کنه هر سال صفر نذر دیکچه داشتن و ایشون یک دیکچه پز حرفه ای بودن ، از اول محرم تا آخر صفر هر کدوم از دوستاشون میخواستن دیکچه بپزن ، این کارو با نظارت ایشون انجام میدادن☺️☺️☺️ یادشون همواره بین ما گرامی هست و امیدوارم روحشون هم شاد باشه🙏🙏🙏🙏
😎😎😎 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید @violetsugarr مواد لازم: برنج نیم کیلو شیر یک لیتر و نیم شکر ۸۰۰ گرم تا یک کیلو پودر هل دو ق چ گلاب یک سوم پیمانه کره پنجاه گرم زعفران دم شده ی غلیظ به میزان لازم https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d چند نکته در مورد مواد اولیه: ۱) بهتره از برنج نیمه ی طارم استفاده کنید ، عطر این برنج محشره☺️☺️☺️ ولی میتونید از برنج گرده هم استفاده کنید، ولی دیکچه با برنج طارم اصلا یه چیز دیگه اس.😎😎😎 ۲) بهتره که از شیر پرچرب استفاده کنید. و اینم بگم ممکنه شیر یک لیوان کمتر یا بیشتر از این چیزی که من گفتم استفاده شه، رو این موارد خیلی حساس نشین. @violetsugarr ۳) به جای کره میتونید از روغن مایع استفاده کنید ولی خب ، کره به مراتب بهتره. ۴) میزان شیرینی شکرهای موجود در بازار متفاوته ، شکر دانه ریز شیرین تر از شکر دانه درشته. بنابراین میزان شکر رو دقیق بیان نکردم ، اول هشتصد گرم اضافه کنید و بعد تست کنید ، اگر لازم بود بازم بریزین. حتی اگر اعضای خانواده ی شما خیلی شیرینی دوست و شیرینی پسندم نیستن ، مقدار شکرُ کمتر از ۸۰۰ گرم هم میتونین اضافه کنین . نکته نکته نکته ؛ یک اشتباه رایج بین همه وجود داره که فکر میکنن میزان شیرینی دسرهایی مثل دیکچه ، شله زرد ، شیر برنج بعد از سرد شدن بیشتر میشه ، اما این تصور غلطه و در واقع میزان شیرینی این دسرها بعد از سرد شدن تا حد کمی کاهش پیدا می‌کنه. @violetsugarr ۵) من همیشه پودر هل میزنم و با وجود دونه های سیاه هل تو دیکچه هم هیچ مشکلی ندارم ، اما شما اگر دوست ندارین اون دونه های سیاه هل تو دیکچه دیده شه ، میتونید پودر هلو از شب قبل با گلاب ترکیب کنین ، تا عطر هل آزاد شه و اونوقت فقط گلابو اضافه کنید و یا اینکه به جای پودر هل میتونین از عرق هل استفاده کنین. ۶) میتونید از پودر کاکائو هم استفاده کنید ، تا دیکچه ی سه رنگ داشته باشید. ولی دیگه نوستالژی نیست ، همون دو رنگش قشنگ تره😁😁😁 آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️ ❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
حالا بریم سراغ طرز تهیه: @violetsugarr اول از همه برنجو با آب و مقدار کمی گلاب دو ساعت خیس می کنیم ،(حداقل دو ساعت ، حداکثر شش ساعت)، دقت کنین در حدی آب بریزین که فقط تا روی برنج بیاد ، قراره نیست این آب بعدا دور ریخته شه ، اگر این کارو بکنیم مقداری از عطر برنجمونو از دست دادیم. حالا برنجو به همراه یک لیتر شیر روی حرارت قرار میدیم و بهش زمان میدیم تا بپزه و دونه هاش شکفته شه ، اواسط پخت حجم شیر کم میشه و اونجا مابقی شیر رو هم اضافه میکنیم، لازم نیست شیرو گرم کنین ، همون‌جوری سرد اضافه کنین ، اتفاقی نمیفته براش. وقتی دونه های برنج باز شد ، شکر رو اضافه میکنیم و حرارتو زیاد میکنیم تا شکر کاملا حل شه. حالا هل و گلاب و کره رو اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. در قابلمه رو دم کنی میذاریم ، شعله ی گازو کم می کنیم و اجازه میدیم یک ساعت دم بکشه. @violetsugarr حالا چند تا نکته ی طلایی😎😎 ✅ اگر قبل از افزودن شکر ، ترکیب شیر و برنج به نظرتون غلیظ اومد ، نیازی نیست شیر اضافه کنین ، چون به محض اضافه کردن شکر ، ترکیب حاصل کمی رقیق تر میشه. ✅ غلظت کلی مواد قبل از دم کردن ، باید به اندازه ای باشه که به زحمت از کفگیر بریزه. اگه خیلی راحت و روون بریزه ، دیکچتون حالت برشی پیدا نمیکنه و اگر خیلی سفت باشه و اصلا از کفگیر نریزه ،دیکچتون زود بیات میشه. @violetsugarr ✅ سعی کنین قابلمه ی بزرگ برای پخت دیکچه انتخاب کنین ، که ارتفاع موادتون موقع دم کردن زیاد نباشه. به ارتفاع دیکچه ای که من ساختم تو عکس دقت کنین ، کلا موادتون تو قابلمه این قدر ارتفاع داشته باشه . اگر حجم زیادی از مواد روی هم باشه ، بازم نمی‌تونین برش های زیبایی بزنین. ✅ من در طول یک ساعت دم کردن دیکچه ، مدام قابلمه رو روی گاز میچرخونم تا همه جاش یکسان ته دیگ ببنده.☺️☺️☺️ اصلا دیکچه با ته دیگش خوشمزه اس🤪🤪🤪 @violetsugarr ✅ اگر خواستین دیکچه ی زعفرونی داشته باشین ، قبل از دم کردن ، زعفرون آب شده ی غلیظ اضافه کنین و حسابی هم بزنین. من همیشه ، مواد داخل قابلمه رو از وسط نصف میکنم ، نصفیشو زعفرونی میکنم و نصف دیگه ی قابلمه سفیده. ✅ دقت کنین ، در زمان پخت برنج بهتره که هر ده دقیقه یه بار برین سراغش و سه چهار دقیقه ای همش بزنین ، این کار باعث میشه دونه های برنج زودتر شکفته شن و میزان شیر کمتری مصرف شه، وقتی با میزان شیر کمتری برنجو می‌پزین ، دیکچتون حالت خمیری نداره😎😎😎😎 @violetsugarr ✅ بعد از پخت حداقل شش ، هفت ساعت به دیکچه زمان بدین تا سرد شه، بعد برش بزنین. ✅ از قابلمه ی ضخیم واسه پختن دیکچه استفاده کنین و باز چه بهتر که قابلمتونو مسی باشه. ✅ اگر خواستین دیکچه ی قالبی داشته باشین ، نصف پیمانه نشاسته ی گل ، داخل آب باز کنین و به همراه گلاب و هل به دیکچه اضافه کنین و بذارین ده دقیقه بجوشه تا بوی خامی نشاسته از بین بره ، یک رب دیکچه رو دم کنین و بعد تو قالب مورد نظرتون که از قبل کمی چربش کردین بریزین و اجازه بدین کاملا سرد شه، اونوقت از قالب جداش کنین .ولی این کارا دیگه قرتی بازی محسوب میشه😉😉😉 دیکچه همون سنتیش خوشکل تره☺️☺️☺️ @violetsugarr انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️ ❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
اینم ته دیگش امیدوارم درست کنین و لذذذذذذت ببرین💜💜💜 انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
سی ثانیه وقت بذارین و این پیامو بخونین پیام بعدیشون ، تازه قشنگ تره😅😅😅 این پیام رو در یکی از گروههای رفع اشکال ،خطاب به سایر هنرجو ها گذاشته بودن☺️☺️
خدا از این خانواده های مهربون نصیب و قسمت و روزی همتون کنه🙏🙏🙏😉😉😉
به نظر من که خواهر شوهرشون ،خواهر شوهر بازی درآوردن😁😁😁 وگرنه ، زولبیاهایی که ما می‌سازیم کجا😎😎 و زولبیاهای قنادی یزدی ها کجا🤷‍♀🤷‍♀ (( ما تو مشهد یه قنادی یزدیها داریم که به کیفیت مشهوره))
بچه ها یه چیزی میگم ،حمل بر خودستایی نشه😁😁😁 میدونین که من خودشیفته نیستم😉😉 آقا من شش تا پسر عمه دارم ، تا دلتون بخواد بد غذا و بد ادا هستن😐😐 و به نود درصد خوراکی هایی که میخورن ، ایراد میگیرن😏😏 یکی از این پسر عمه ها ، شوهر دختر عمومه و افطار دیشب در جمع ما بود. بعد از نوش جان کردن زولبیا و بامیه ها چند بار با تعجب گفت ، چرا قنادیای بیرون نمیتونن زولبیای این طعمی درست کنن؟😅😅😅 پاسخش رو دادم و اونم اینکه به دو روش میشه زولبیا ساخت ۱) با ترکیب ماست و نشاسته ۲) با ترکیب آب و آرد زولبیای اولی خوشمزه تر ، با کیفیت تر و البته گران تر هست☺️☺️ دقت کردین اتحادیه ی قنادان هر سال سه تا نرخ برای زولبیا بامیه اعلام میکنه؟ درجه یک درجه دو درجه سه یک دلیلش همینه که گفتم و دلیل دوم هم استفاده از هل و گلاب و زعفرون و یا اسانس هل ،اسانس رز و رنگ خوراکی ☺️☺️☺️ و اما اون یکی پسر عمه ی بد غذا و بد ادا ، عید که اومده بود خونمون ، خیلی پیگیر کیک باقلوا و آموزش و سفارشش بود😅😅😅 یکی دیگه از این پسر عمه ها مریض بود و نتونست بیاد خونمون ،ولی زنگ زد و گفت از شیرینی هات بفرست برام😅😅😅 منم که کلا رو ابرا سیر میکنم😎😎 هر چه از تعریف و تمجید فامیل و هر چه از حس و حال قشنگی که هر روز از شما دریافت میکنم🙏🙏🙏🙏 و باز دومی از اولی برام قشنگ تر و دلچسب تره☺️☺️☺️
بقیه فقط میخورن😂😂😂😂 نوش جونشون اصلا ما برای همین درست میکنیم دیگه 😅😅😅😅 نخورن که ضد حاله🤷‍♀🤷‍♀🤷‍♀