#دیکچه_مشهدی😎😎😎
#رایگان
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
مواد لازم:
برنج نیم کیلو
شیر یک لیتر و نیم
شکر ۸۰۰ گرم تا یک کیلو
پودر هل دو ق چ
گلاب یک سوم پیمانه
کره پنجاه گرم
زعفران دم شده ی غلیظ به میزان لازم
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
چند نکته در مورد مواد اولیه:
۱) بهتره از برنج نیمه ی طارم استفاده کنید ، عطر این برنج محشره☺️☺️☺️
ولی میتونید از برنج گرده هم استفاده کنید، ولی دیکچه با برنج طارم اصلا یه چیز دیگه اس.😎😎😎
۲) بهتره که از شیر پرچرب استفاده کنید. و اینم بگم ممکنه شیر یک لیوان کمتر یا بیشتر از این چیزی که من گفتم استفاده شه، رو این موارد خیلی حساس نشین.
@violetsugarr
۳) به جای کره میتونید از روغن مایع استفاده کنید ولی خب ، کره به مراتب بهتره.
۴) میزان شیرینی شکرهای موجود در بازار متفاوته ، شکر دانه ریز شیرین تر از شکر دانه درشته. بنابراین میزان شکر رو دقیق بیان نکردم ، اول هشتصد گرم اضافه کنید و بعد تست کنید ، اگر لازم بود بازم بریزین. حتی اگر اعضای خانواده ی شما خیلی شیرینی دوست و شیرینی پسندم نیستن ، مقدار شکرُ کمتر از ۸۰۰ گرم هم میتونین اضافه کنین .
نکته نکته نکته ؛ یک اشتباه رایج بین همه وجود داره که فکر میکنن میزان شیرینی دسرهایی مثل دیکچه ، شله زرد ، شیر برنج بعد از سرد شدن بیشتر میشه ، اما این تصور غلطه و در واقع میزان شیرینی این دسرها بعد از سرد شدن تا حد کمی کاهش پیدا میکنه.
@violetsugarr
۵) من همیشه پودر هل میزنم و با وجود دونه های سیاه هل تو دیکچه هم هیچ مشکلی ندارم ، اما شما اگر دوست ندارین اون دونه های سیاه هل تو دیکچه دیده شه ، میتونید پودر هلو از شب قبل با گلاب ترکیب کنین ، تا عطر هل آزاد شه و اونوقت فقط گلابو اضافه کنید و یا اینکه به جای پودر هل میتونین از عرق هل استفاده کنین.
۶) میتونید از پودر کاکائو هم استفاده کنید ، تا دیکچه ی سه رنگ داشته باشید. ولی دیگه نوستالژی نیست ، همون دو رنگش قشنگ تره😁😁😁
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
حالا بریم سراغ طرز تهیه:
@violetsugarr
اول از همه برنجو با آب و مقدار کمی گلاب دو ساعت خیس می کنیم ،(حداقل دو ساعت ، حداکثر شش ساعت)، دقت کنین در حدی آب بریزین که فقط تا روی برنج بیاد ، قراره نیست این آب بعدا دور ریخته شه ، اگر این کارو بکنیم مقداری از عطر برنجمونو از دست دادیم.
حالا برنجو به همراه یک لیتر شیر روی حرارت قرار میدیم و بهش زمان میدیم تا بپزه و دونه هاش شکفته شه ، اواسط پخت حجم شیر کم میشه و اونجا مابقی شیر رو هم اضافه میکنیم، لازم نیست شیرو گرم کنین ، همونجوری سرد اضافه کنین ، اتفاقی نمیفته براش.
وقتی دونه های برنج باز شد ، شکر رو اضافه میکنیم و حرارتو زیاد میکنیم تا شکر کاملا حل شه.
حالا هل و گلاب و کره رو اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. در قابلمه رو دم کنی میذاریم ، شعله ی گازو کم می کنیم و اجازه میدیم یک ساعت دم بکشه.
@violetsugarr
حالا چند تا نکته ی طلایی😎😎
✅ اگر قبل از افزودن شکر ، ترکیب شیر و برنج به نظرتون غلیظ اومد ، نیازی نیست شیر اضافه کنین ، چون به محض اضافه کردن شکر ، ترکیب حاصل کمی رقیق تر میشه.
✅ غلظت کلی مواد قبل از دم کردن ، باید به اندازه ای باشه که به زحمت از کفگیر بریزه.
اگه خیلی راحت و روون بریزه ، دیکچتون حالت برشی پیدا نمیکنه و اگر خیلی سفت باشه و اصلا از کفگیر نریزه ،دیکچتون زود بیات میشه.
@violetsugarr
✅ سعی کنین قابلمه ی بزرگ برای پخت دیکچه انتخاب کنین ، که ارتفاع موادتون موقع دم کردن زیاد نباشه. به ارتفاع دیکچه ای که من ساختم تو عکس دقت کنین ، کلا موادتون تو قابلمه این قدر ارتفاع داشته باشه . اگر حجم زیادی از مواد روی هم باشه ، بازم نمیتونین برش های زیبایی بزنین.
✅ من در طول یک ساعت دم کردن دیکچه ، مدام قابلمه رو روی گاز میچرخونم تا همه جاش یکسان ته دیگ ببنده.☺️☺️☺️ اصلا دیکچه با ته دیگش خوشمزه اس🤪🤪🤪
@violetsugarr
✅ اگر خواستین دیکچه ی زعفرونی داشته باشین ، قبل از دم کردن ، زعفرون آب شده ی غلیظ اضافه کنین و حسابی هم بزنین. من همیشه ، مواد داخل قابلمه رو از وسط نصف میکنم ، نصفیشو زعفرونی میکنم و نصف دیگه ی قابلمه سفیده.
✅ دقت کنین ، در زمان پخت برنج بهتره که هر ده دقیقه یه بار برین سراغش و سه چهار دقیقه ای همش بزنین ، این کار باعث میشه دونه های برنج زودتر شکفته شن و میزان شیر کمتری مصرف شه، وقتی با میزان شیر کمتری برنجو میپزین ، دیکچتون حالت خمیری نداره😎😎😎😎
@violetsugarr
✅ بعد از پخت حداقل شش ، هفت ساعت به دیکچه زمان بدین تا سرد شه، بعد برش بزنین.
✅ از قابلمه ی ضخیم واسه پختن دیکچه استفاده کنین و باز چه بهتر که قابلمتونو مسی باشه.
✅ اگر خواستین دیکچه ی قالبی داشته باشین ، نصف پیمانه نشاسته ی گل ، داخل آب باز کنین و به همراه گلاب و هل به دیکچه اضافه کنین و بذارین ده دقیقه بجوشه تا بوی خامی نشاسته از بین بره ، یک رب دیکچه رو دم کنین و بعد تو قالب مورد نظرتون که از قبل کمی چربش کردین بریزین و اجازه بدین کاملا سرد شه، اونوقت از قالب جداش کنین .ولی این کارا دیگه قرتی بازی محسوب میشه😉😉😉 دیکچه همون سنتیش خوشکل تره☺️☺️☺️
@violetsugarr
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
اینم ته دیگش
امیدوارم درست کنین و لذذذذذذت ببرین💜💜💜
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
بچه ها یه چیزی میگم ،حمل بر خودستایی نشه😁😁😁
میدونین که من خودشیفته نیستم😉😉
آقا من شش تا پسر عمه دارم ، تا دلتون بخواد بد غذا و بد ادا هستن😐😐 و به نود درصد خوراکی هایی که میخورن ، ایراد میگیرن😏😏
یکی از این پسر عمه ها ، شوهر دختر عمومه و افطار دیشب در جمع ما بود.
بعد از نوش جان کردن زولبیا و بامیه ها
چند بار با تعجب گفت ، چرا قنادیای بیرون نمیتونن زولبیای این طعمی درست کنن؟😅😅😅
پاسخش رو دادم و اونم اینکه
به دو روش میشه زولبیا ساخت
۱) با ترکیب ماست و نشاسته
۲) با ترکیب آب و آرد
زولبیای اولی خوشمزه تر ، با کیفیت تر و البته گران تر هست☺️☺️
دقت کردین اتحادیه ی قنادان هر سال سه تا نرخ برای زولبیا بامیه اعلام میکنه؟
درجه یک
درجه دو
درجه سه
یک دلیلش همینه که گفتم و دلیل دوم هم استفاده از هل و گلاب و زعفرون
و یا اسانس هل ،اسانس رز و رنگ خوراکی
☺️☺️☺️
و اما اون یکی پسر عمه ی بد غذا و بد ادا ، عید که اومده بود خونمون ، خیلی پیگیر کیک باقلوا و آموزش و سفارشش بود😅😅😅
یکی دیگه از این پسر عمه ها مریض بود و نتونست بیاد خونمون ،ولی زنگ زد و گفت از شیرینی هات بفرست برام😅😅😅
منم که کلا رو ابرا سیر میکنم😎😎
هر چه از تعریف و تمجید فامیل و هر چه از حس و حال قشنگی که هر روز از شما دریافت میکنم🙏🙏🙏🙏
و باز دومی از اولی برام قشنگ تر و دلچسب تره☺️☺️☺️
40.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید همگی مبااااااااااارک
💜💜💜🌹🌹🌹