eitaa logo
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
664 ویدیو
12 فایل
کانال آموزشهای رایگان @violetsugarr کانال معرفی کلاسهای مجازی @violetsugar کانال نمونه کار هنرجو جانان @violetsugarrr آی دی مربی @zahrakheirabadi1395 لینک نصب اپلیکیشن .https://app.violet-sugar.com/ سایت www.violet-sugar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حالا بریم سراغ طرز تهیه: @violetsugarr اول از همه برنجو با آب و مقدار کمی گلاب دو ساعت خیس می کنیم ،(حداقل دو ساعت ، حداکثر شش ساعت)، دقت کنین در حدی آب بریزین که فقط تا روی برنج بیاد ، قراره نیست این آب بعدا دور ریخته شه ، اگر این کارو بکنیم مقداری از عطر برنجمونو از دست دادیم. حالا برنجو به همراه یک لیتر شیر روی حرارت قرار میدیم و بهش زمان میدیم تا بپزه و دونه هاش شکفته شه ، اواسط پخت حجم شیر کم میشه و اونجا مابقی شیر رو هم اضافه میکنیم، لازم نیست شیرو گرم کنین ، همون‌جوری سرد اضافه کنین ، اتفاقی نمیفته براش. وقتی دونه های برنج باز شد ، شکر رو اضافه میکنیم و حرارتو زیاد میکنیم تا شکر کاملا حل شه. حالا هل و گلاب و کره رو اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. در قابلمه رو دم کنی میذاریم ، شعله ی گازو کم می کنیم و اجازه میدیم یک ساعت دم بکشه. @violetsugarr حالا چند تا نکته ی طلایی😎😎 ✅ اگر قبل از افزودن شکر ، ترکیب شیر و برنج به نظرتون غلیظ اومد ، نیازی نیست شیر اضافه کنین ، چون به محض اضافه کردن شکر ، ترکیب حاصل کمی رقیق تر میشه. ✅ غلظت کلی مواد قبل از دم کردن ، باید به اندازه ای باشه که به زحمت از کفگیر بریزه. اگه خیلی راحت و روون بریزه ، دیکچتون حالت برشی پیدا نمیکنه و اگر خیلی سفت باشه و اصلا از کفگیر نریزه ،دیکچتون زود بیات میشه. @violetsugarr ✅ سعی کنین قابلمه ی بزرگ برای پخت دیکچه انتخاب کنین ، که ارتفاع موادتون موقع دم کردن زیاد نباشه. به ارتفاع دیکچه ای که من ساختم تو عکس دقت کنین ، کلا موادتون تو قابلمه این قدر ارتفاع داشته باشه . اگر حجم زیادی از مواد روی هم باشه ، بازم نمی‌تونین برش های زیبایی بزنین. ✅ من در طول یک ساعت دم کردن دیکچه ، مدام قابلمه رو روی گاز میچرخونم تا همه جاش یکسان ته دیگ ببنده.☺️☺️☺️ اصلا دیکچه با ته دیگش خوشمزه اس🤪🤪🤪 @violetsugarr ✅ اگر خواستین دیکچه ی زعفرونی داشته باشین ، قبل از دم کردن ، زعفرون آب شده ی غلیظ اضافه کنین و حسابی هم بزنین. من همیشه ، مواد داخل قابلمه رو از وسط نصف میکنم ، نصفیشو زعفرونی میکنم و نصف دیگه ی قابلمه سفیده. ✅ دقت کنین ، در زمان پخت برنج بهتره که هر ده دقیقه یه بار برین سراغش و سه چهار دقیقه ای همش بزنین ، این کار باعث میشه دونه های برنج زودتر شکفته شن و میزان شیر کمتری مصرف شه، وقتی با میزان شیر کمتری برنجو می‌پزین ، دیکچتون حالت خمیری نداره😎😎😎😎 @violetsugarr ✅ بعد از پخت حداقل شش ، هفت ساعت به دیکچه زمان بدین تا سرد شه، بعد برش بزنین. ✅ از قابلمه ی ضخیم واسه پختن دیکچه استفاده کنین و باز چه بهتر که قابلمتونو مسی باشه. ✅ اگر خواستین دیکچه ی قالبی داشته باشین ، نصف پیمانه نشاسته ی گل ، داخل آب باز کنین و به همراه گلاب و هل به دیکچه اضافه کنین و بذارین ده دقیقه بجوشه تا بوی خامی نشاسته از بین بره ، یک رب دیکچه رو دم کنین و بعد تو قالب مورد نظرتون که از قبل کمی چربش کردین بریزین و اجازه بدین کاملا سرد شه، اونوقت از قالب جداش کنین .ولی این کارا دیگه قرتی بازی محسوب میشه😉😉😉 دیکچه همون سنتیش خوشکل تره☺️☺️☺️ @violetsugarr انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️ ❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
اینم ته دیگش امیدوارم درست کنین و لذذذذذذت ببرین💜💜💜 انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
سی ثانیه وقت بذارین و این پیامو بخونین پیام بعدیشون ، تازه قشنگ تره😅😅😅 این پیام رو در یکی از گروههای رفع اشکال ،خطاب به سایر هنرجو ها گذاشته بودن☺️☺️
خدا از این خانواده های مهربون نصیب و قسمت و روزی همتون کنه🙏🙏🙏😉😉😉
به نظر من که خواهر شوهرشون ،خواهر شوهر بازی درآوردن😁😁😁 وگرنه ، زولبیاهایی که ما می‌سازیم کجا😎😎 و زولبیاهای قنادی یزدی ها کجا🤷‍♀🤷‍♀ (( ما تو مشهد یه قنادی یزدیها داریم که به کیفیت مشهوره))
بچه ها یه چیزی میگم ،حمل بر خودستایی نشه😁😁😁 میدونین که من خودشیفته نیستم😉😉 آقا من شش تا پسر عمه دارم ، تا دلتون بخواد بد غذا و بد ادا هستن😐😐 و به نود درصد خوراکی هایی که میخورن ، ایراد میگیرن😏😏 یکی از این پسر عمه ها ، شوهر دختر عمومه و افطار دیشب در جمع ما بود. بعد از نوش جان کردن زولبیا و بامیه ها چند بار با تعجب گفت ، چرا قنادیای بیرون نمیتونن زولبیای این طعمی درست کنن؟😅😅😅 پاسخش رو دادم و اونم اینکه به دو روش میشه زولبیا ساخت ۱) با ترکیب ماست و نشاسته ۲) با ترکیب آب و آرد زولبیای اولی خوشمزه تر ، با کیفیت تر و البته گران تر هست☺️☺️ دقت کردین اتحادیه ی قنادان هر سال سه تا نرخ برای زولبیا بامیه اعلام میکنه؟ درجه یک درجه دو درجه سه یک دلیلش همینه که گفتم و دلیل دوم هم استفاده از هل و گلاب و زعفرون و یا اسانس هل ،اسانس رز و رنگ خوراکی ☺️☺️☺️ و اما اون یکی پسر عمه ی بد غذا و بد ادا ، عید که اومده بود خونمون ، خیلی پیگیر کیک باقلوا و آموزش و سفارشش بود😅😅😅 یکی دیگه از این پسر عمه ها مریض بود و نتونست بیاد خونمون ،ولی زنگ زد و گفت از شیرینی هات بفرست برام😅😅😅 منم که کلا رو ابرا سیر میکنم😎😎 هر چه از تعریف و تمجید فامیل و هر چه از حس و حال قشنگی که هر روز از شما دریافت میکنم🙏🙏🙏🙏 و باز دومی از اولی برام قشنگ تر و دلچسب تره☺️☺️☺️
بقیه فقط میخورن😂😂😂😂 نوش جونشون اصلا ما برای همین درست میکنیم دیگه 😅😅😅😅 نخورن که ضد حاله🤷‍♀🤷‍♀🤷‍♀
یک پیام رضایت تازه از تنور درآمده ببینین😅😅😅 این دوست عزیزمون دو سال پیش کلاس فنی حرفه ای رو در رشته ی نان شرکت کردن و حالا چنین نظری در مورد آموزش من دارند☺️☺️☺️
قشنگ نیست☺️☺️☺️
بعضی پیام ها عجیب به دلم میشینه مرسی که برام عکس میفرستین کلی عکس از نمونه کار بچه های کلاس شیرینی دارم که فرصت نکردم تو کانال بذارم. انشاءالله سر فرصت میذارم همشو🌹🌹
40.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید همگی مبااااااااااارک 💜💜💜🌹🌹🌹
و دست نوشته ای که همیشه ، همراه هدیه ها می‌فرستم ☺️☺️☺️