#مواد_اولیه
هیچ فکرشو میکردین ، شکوفه ی وانیل ، اینهمه زیبا باشه😍😍😍
بلهههههه ، به همین قشنگی و خوش عطری👌👌👌
ما از وانیل برای از بین بردن بوی زحم زرده استفاده میکنیم ، وانیل هم به صورت پودری و هم به صورت مایع در بازار موجوده.
@violetsugarr
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
بچه ها جونم ، به این نکته دقت کنین که ، کیفیت وانیل های مختلف با هم خیلی متفاوت هست ، به همین دلیل برای استفاده از وانیل ، شما خیلی به میزان بیان شده در دستور بها ندین ، ببینین وانیلی که در اختیار دارین چه کیفیتی داره و بسته به این کیفیت ، اونو مورد استفاده قرار بدبن.
اما به طور کلی ، اگر یک وانیل نسبتا مرغوب دارین ، مطابق اندازه های زیر ازش استفاده کنین.
@violetsugarr
اگر خواستین از وانیل پودری استفاده کنین ، به ازاء هر تخم مرغ یک هشتم ق چ وانیل بزنین و اگر خواستین از وانیل مایع استفاده کنین ، به ازاء هر تخم مرغ دو قطره وانیل بزنین.
@violetsugarr
و کلا به جای وانیل میتونین ، از انواع اسانس استفاده کنین.( اسانس موز ، پرتقال ، لیمو ، و ...)
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
بچه ها جونم
من تقریبا مواد اولیه ی پر مصرف رو معرفی کردم و ویژگی و نقش هر کدوم در کیک رو بیان کردم. اگر سوالی در مورد این مطالب و یا سایر مواد اولیه دارین ، حتما ازم بپرسین.
@zahrakheirabadi1395
فردا ابزار رو بهتون معرفی میکنم و روز چهارشنبه رسپی یک کیک بی نظیر رو میذارم براتون و دلم میخواد که واسه روز پدر با این کیک بترکونین💪💪💪💪
این قدر خوشمزه ، خوش بافت و پر طرفداره که به راحتی میتونین با همین یک دستور کلی سفارش بگیرین.
☺️☺️☺️☺️☺️
البته برای هنرجوهایی که از سالهای قبل در تلگرام با من همراه بودن و این افتخار رو دارم که اینجا هم در خدمتشون باشم ، تکراری هست
اما خب ، یادآوری مجدد اون قطعا خالی از لطف نیست👌👌👌
تفاوت وانیل پودری و شکری در کیفیت اونها و درصد خلوص هست.
برای همینه که میگم در مورد وانیل خیلی کار به دستور نداشته باشین و بر اساس کیفیت وانیلی که در اختیار دارین ، اونو مورد استفاده قرار بدین
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
در مورد بهترین برند هم
من خودم همیشه از وانیل خرسی استفاده میکنم.
این بسته نیم کیلویی هست و من چون مصرفم زیاده ، از همین بسته های نیم کیلویی میخرم. ولی اینو بدونین وانیل اگر زیادی کنار بمونه ، عطرش میره.
همین هم بچه ها با سه تا کیفیت مختلف تو بازار موجوده.
ظاهر هر سه شبیه همه ، هر سه تا با همین بسته بندی
اما ، یک مدل ۹۰ تومان هست
یک مدل ۲۵۰ تومان
و یک مدل ۵۴۰ تومان
من از اون ۹۰ تومانی میخرم و برای هر تخم مرغ یک هشتم ق چ مورد استفاده قرار میدم.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
خوشحالم که دانش و آگاهیتون در این زمینه داره زیاد میشه☺️☺️☺️☺️
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
سلام سلام
سلام به روی ماهتون
امروز کمی زودتر آموزشها رو شروع میکنم ، چون عصر فرهنگسرا کلاس دارم ☺️☺️☺️
عزیزانم
عنایت بفرمایید که اگر خواستین مقداری از آرد رو با نشاسته ی ذرت جایگزین کنین ، فقط و فقط در حد ده درصد مجاز هستین و نه بیشتر.
نشاسته خاصیت ژل کنندگی داره ، بیشتر از ده درصد وزن آرد ، تو کیک بریزین ، بافت کیکتونو نابود میکنه.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
پاسخ سوال دوم : بله نشاسته ی ذرت و آرد ذرت با هم فرق دارن ، آرد ذرت در قنادی اینقدی کاربرد نداره، اما کاربرد نشاسته ی ذرت زیاده👌👌👌
آرد ذرت زرد رنگ و نشاسته ی ذرت سفید رنگ هست.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
#ابزار
من جمله مهمترین و اصلی ترین ابزاری که برای تهیه ی کیک و شیرینی ، به اونها نیاز دارین
( ترازوی دیجیتال ، قاشق های اندازه گیری استاندارد و پیمانه ها ) هستن.
دقت کنین که اگر پا در عرصه ی قنادی گذاشتین و حتی سالی یه بار میخواین کیک بپزین ، داشتن پیمانه ها و قاشق ها و ترازو از واجبات هست.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
اصلا و ابدا دنبال این نباشین که دستوراتی که بر حسب گرم هستن رو به پیمانه تبدیل کنین یا بالعکس.
هر دستوری بر حسب گرم بود ، باید از ترازو استفاده کنین و هر دستوری بر حسب پیمانه بود ، باید از پیمانه ها استفاده کنین.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
@violetsugarr
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
#ابزار
ارزان ترین ترازوی دیجیتال موجود در بازار ایشون هستن.
به نسبت قیمتش کیفیت بسیار خوبی داره .
@violetsugarr
این ترازو سه تا دکمه داره:
۱) دکمه ی on/off که برای روشن و خاموش کردن هست.
۲) دکمه ی mode که برای تنظیم ترازو بر حسب گرم و اوز هست ، دقت کنین که واحد اندازه گیری ما گرم هست و ما کاری به اوز نداریم . برای اولین بار که میخواین با ترازو کار کنین ، حتما دقت کنین رو حالت گرم باشه ، اگر رو حالت اوز بود یکبار دکمه ی mode رو بزنین ، میره رو گرم .
۳) دکمه ی tare که برای صفر کردن وزن ظرف هست.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
#ابزار
قاشق های اندازه گیری
@violetsugarr
اونی که روش نوشته 15mil یا شایدم نوشته باشه 1tbsp اون سوپ خوری یا غذا خوری هست.
اونی که روش نوشته 5mil یا شایدم نوشته باشه 1teas اون چای خوری هست.
اونی که روش نوشته 2.5mil یا شایدم نوشته باشه 1/2teas اون نصف ق چای خوری هست.
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
اونی که روش نوشته 1.25mill یا شایدم نوشته باشه 1/4teas اون یک چهارم قاشق چای خوری هست.
اونی که روش نوشته 0.5mil یا شایدم نوشته باشه 1/8teas اون یک هشتم ق چ هست.
@violetsugarr
غیر از این پنج تا هر چی تو قاشق هاتون هست خارجش کنین که به اشتباه نیفتین.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️