نکات این شیرینی 👇👇👇
✅ بچه ها آرد شیرینی با آرد کیک فرق داره ، برای تهیه ی شیرینی ها بهتره از آرد شیرینی استفاده کنیم ، اما تجربه ی چند ساله در امر آموزش به من ثابت کرده که آرد شیرینی در تمام شهرهای ایران در دسترس نیست ، ولی آرد کیک همه جا به راحتی پیدا میشه ، به همین دلیل من برای این شیرینی از آرد کیک استفاده کردم و مقداری که در دستور بیان شده برای آرد کیک هست.
سایر آیتم های پکیج شیرینی خشک مدرن هم با آرد کیک ضبط شدن .
ولی در کل هر آردی دم دست من باشه ، باهاش شیرینی میپزم 😉😉 فقط اینکه یه کوچولو ممکنه کمتر و بیشتر از دستور لازم باشه آرد استفاده کنیم.
شما هم چند بار شیرینی بپزین و کمی مهارت کسب کنین ، به راحتی ، با هر آردی دم دستتون باشه ، میتونین شیرینی بپزین👌👌😎😎
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
✅ بچه ها جونم من برای تهیه ی شیرینی های خشک آب و دوغ کره رو جدا میکنم ، اینجوری ماندگاری شیرینی بیشتر میشه و بافتش هم لطیف تر میشه ، استثناأ برای این شیرینی مهم نیست آب و دوغ کره جدا بشه یا نه ، البته که این جدا سازی در ماندگاری شیرینی تاثیر داره ، اما در بافت نه ، چون در کل خمیر این شیرینی کمی چسبنده اس.
پس اگر بلد نیستین آب و دوغ کره رو به طور صحیح جدا کنین ، حساس نشین و با همون کره ای که خریدین کار کنین.
( برای جداسازی آب و دوغ کره ، به روش تهیه ی روغن زرد عمل نکنین ، کره نباید بجوشه، من از روش دیگه ای استفاده میکنم ، که حالا برای این شیرینی خیلی مهم نیست )
✅ اینکه کره گیاهی باشه یا حیوانی ،برای بافت مهم نیست ، اما رو طعم تاثیر میذاره که تا حد زیادی سلیقه ای هست ، من خودم از کره ی گیاهی سوپر طلایی استفاده کردم.
✅ برای تهیه ی تمام شیرینی ها پودر قند رو اول الک کنین، بعد وزن کنین👌👌
✅ خمیر این شیرینی بر خلاف سایر شیرینی های خشک ، کمی چسبنده اس و این شیرینی داخل فر کمی باز میشه و سایزش بزرگ میشه ، بنابراین با فاصله و به حالت برجسته قیف بزنین و قبل از قرار دادن داخل فر ، حتما خمیر رو نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین تا مجدد سرما بگیره.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
✅ بچه ها برای تمام شیرینی های خشک ، اون مرحله ای که کره و پودر قند با همزن هم میخوره ،اونجا کوتاهی نکنین و قشنگ مواد رو ترکیب کنین ، اینقدی بزنین تا کره کاملا پوک و سبک بشه ، ممکنه چهار پنج دقیقه ای طول بکشه ، اما بعد از اضافه کردن زرده ی تخم مرغ ، دیگه مواد رو خیلی هم نزنین ، سی یا نهایتا شصت ثانیه ، فقط در حد ترکیب شدن ، تو این مرحله اگر مواد رو زیاد هم بزنین ، شیرینی تون بعد پخت سفت میشه🤷♀🤷♀
✅ این شیرینی بر پایه ی کره اس و بعد از پخت به سینی نمیچسبه و به راحتی ازش جدا میشه ، پس نیازی به ورق نسوز نیست ، حالا اگر ورق نسوز دارین بذارین ، اگر ندارین کاغذ روغنی رو جایگزین ورق نسوز نکنین و خمیر رو مستقیما روی سینی پایپ کنین.
✅ من برای پایپ کردن خمیر از ماسوره ی شکوفه شماره ی ۱۹۵ استفاده کردم ، اما هر ماسوره ای دارین خوبه ، حتی اگر ماسوره ندارین سر قیف رو ساده برش بزنین و ساده قیف بزنین ، در نهایت شکل شیرینیتون تغییر میکنه ، اتفاق خاص دیگه ای نمی افته😉😉
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
✅ بافت این شیرینی بلافاصله بعد از پخت ترده ، یکی دو روز که در ظرف در بسته استراحت کنه نرمتر میشه 👌👌👌
✅ برای تزیین شیرینی میتونین پنجاه گرم شکلات رو ذوب کنین و ۱۵ گرم روغن مایع بهش اضافه کنین و قله ی شیرینی رو داخل شکلات بزنین و بعد روش کمی پودر پسته یا نارگیل بپاشین ، یا اینکه شکلات ذوب شده رو داخل قیف بریزین و روی شیرینی خط بندازین و یه ذره پودر پسته بپاشین.
یا اینکه میتونین قبل از پخت کمی تخم خرفه روی خمیر بپاشین.
و یا بعد از پخت مرکز شیرینی کمی بریلو بریزید ( بریلو رو به صورت آماده از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه کنید .)
برای تزئین حتما نباید مولد داشته باشین ، دیگه من خواستم شیرینیم همچین قرتی بشه😁😁😁
آموزش رایگان قنادی 👈 عضو شوید
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
ایده ی تزیین شیرینی کوکی برنجی
این عکس رو از اینترنت گرفتم و نمونه کار من نیست .
صرفا جهت ایده👌👌👌
انتشار تمام و یا بخشی از اطلاعات ارائه شده در این کانال آموزشی ، با ذکر منبع و به همراه لینک کانال بلامانع است.☺️☺️
بچه ها جونم
لطفا عکس خوشمزه هایی که درست کردین رو به آی دی ادمین بفرستین ، من عید فطر قرعه کشی میکنم.
@violetsugar_admin1
ادمین جان ، روی عکس های ارسالی شما لگوی شکر بنفش رو میزنن و میذارن در کانال زیر.
@violetsugarrr
و من از بین عکس های این کانال قرعه کشی میکنم.☺️☺️☺️
این پیامو الان در اون یکی کانال دیدم
نکته : شله زرد خوب اون شله زردی هست که بعد از گذشت چند روز ، نه ترک بخوره و نه آب بندازه😎😎😎
هر چند که در منزل ایرانی ها به ندرت پیش می آید که شله زرد چند روز کنار بماند😅😅😅😅
ولی حالا ،گفتم که بدونین👌👌👌
پیام های شما☺️☺️☺️
بچه ها جونم تعداد عکس هایی که برای ادمین فرستادین خیلی زیاده ، خیییییییییلی زیاد
قطعا ایشون به تنهایی نمیتونن تا عید فطر تمام عکس ها رو بذارن داخل کانال ،
اما
نگران نباشین☺️☺️
زهرا اگر قولی بهتون بده ، همه جوره پای قولش و حرفش هست
من بهتون قول دادم روز عید فطر قرعه کشی کنم و از بین عزیزانی که از آموزشهای رایگان استفاده کردن و برای ادمینم عکس فرستادن ، به دو نفر به قید قرعه هدیه بدم.
قطعا روز عید فطر قرعه کشی خواهم کرد.
اما ، اگر ادمین جان تا روز عید فرصت نکنن تمام عکس ها رو بذارن ، من ماه آینده دوباره قرعه کشی میکنم ، اینبار بین عکس هایی که از عید فطر به بعد ادمینم تو کانال گذاشته و باز به دو نفر هدیه میدم😅😅😅
فلذا ، صبور باشین و نگران نباشین .
هیچ حقی از شما ضایع نخواهد شد👌👌👌
و عزیزانی که در کلاسهای مجازی شرکت کردین ، اسامی شما از عکس هایی که در گروه رفع اشکال فرستادین لیست میشه.
اگر پی وی من یا ادمین عکس فرستادین ، لطفا اون عکس رو در گروه رفع اشکال فوروارد کنین.
بچه ها من روزانه در ایتا حداقل هشتاد نود تا پیام از هنرجوها دارم.
در نهایت واقعا یادم نمیمونه کی برام عکس فرستاده ، پس لطفا برای اینکه اسمتون از قلم نیفته، عکس ها رو در گروه رفع اشکال بفرستین🙏🙏🙏🙏