eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23هزار دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
21.2هزار ویدیو
429 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مهمان برنامه دورهمی بازیگر مرد 35ساله در پاسخ به سؤال مهران مدیری که می‌پرسد: "چرا ازدواج نمی‌کنی؟" اندکی مکث می‌کند و با پوزخندی می‌گوید: "فکر کن یکی بیاد و دیگه نره!". 🔹تماشاگران جاخورده از این پاسخ عجیب، ناخودآگاه و طوطی‌وار برایش دست می‌زنند؛ پاسخ عجیب و نچسب این سلبریتی، نمادی از تربیت زخمی یک نسل است. 🔹نسلی که خیلی چیزها را گم کرده یا اساساً دریافت نکرده است؛ نسلی در محاصره فردگرایی، خودمحوری و بی‌علاقگی به پذیرش مسئولیت. 🔹طی سالهای اخیر بسیاری از روانشناسان و متخصصان علوم اجتماعی ایرانی، از یک چالش تربیتی سخن می‌گویند که کشور را درگیر چالشهای فردی و اجتماعی کرده؛ این چالش، «ضعف در مسئولیت پذیری» ست. 🔹این ضعف آنجا خود را نشان می‌دهد که جوانان زیادی با برنامه‌ریزی‌هایی که بیشتر به تخیل شبیه است ازدواج را تا فراهم شدن ایده‌آلانه امکانات زندگی، تأخیر می‌اندازند. 🔹یا آنجا که عده‌ای بچه‌دار شدن را معامله معقولی نمی‌دانند چراکه بر اساس مفهوم فایده، تنها باید چیزی را انتخاب کرد که سودش بیشتر از ضررش باشد و پدر و مادر باید هزینه‌های مادی و معنوی زیاد و غیرقابل محاسبه‌ای برای تولد و پرورش فرزند پرداخت کنند؛ در حالی که در مقابل فقط چیزی به‌نام شادی پدر و مادر بودن دریافت می‌کنند! @women92
🔸 و شریعتمدارانه در به سرعت در حال تضعیف است. ✍ مقاله ای پژوهشی با عنوان «سنجش میزان مرجعیت گرایی دینی و خوداتکایی دینی در میان دو نسل 15 تا 30 سال و 50 تا 65 سال» (نوشته آقایان: مسیح علی پور، حسن محدثی گیلوایی و الله کرم کرمی پور) در نشریه و شماره 45 بهار 98 به چاپ رسیده است که برای نهادهای فرهنگی و حوزوی می تواند قابل توجه باشد. 👈 در جمع بندی این مقاله آمده است: 🔻براساس نتیجه این پژوهش، تغییرات در نوع دینداری در میان (در ایران) در حال شکل گیری اند و این تغییر حتی در نسل های اوّلیه نیز در حال گسترش است. 🔻وجه تمایز این تغییر نسبت به گذشته این است که هم شتاب بیشتری دارد و هم حوزه های بیشتری از زندگی دینی را در برگرفته است. تغییرات دینداری متأثر از حوزه هایی هستند که با گسترش ارتباطات، در معرض تغییرات اساسی و شتابان قرارگرفته اند. یافته های تحقیق نشان می دهند که با تغییر نسل، الگوهای دینداری نیز تغییر یافته اند. 🔻درمجموع، مشاهدات میدانی مؤید این هستند که جوانان زیر 30 سال بیش از گروههای دیگر پذیرای تغییرات و خود از پیشگامان تغییرند. تغییر در عملکرد و اندیشة این گروه قطعاً موجب بروز تغییراتی در نحوه دینداری می شود و به پیدایش قواعد و هنجارهای جدیدی می انجامد که بر دینداری سایر بخش های جامعه نیز ممکن است اثر بگذارد؛ بنابراین دینداری در آینده با الگوهای متفاوتی ظاهر و با قواعد رفتاری جدیدی نمایان خواهد شد که با رفتارهای دینی سنّتی کاملاً متفاوت اند. 🔻نتایج نشان دهنده این هستند که دینداری کلی در میان دو گروه مورد مطالعه رو به کاهش نیست، بلکه شکل و تنوع آن در حال تغییر است این تغییرات در میان گروه اوّل در بُعد ، ، فرامین دینی، و منابع اخذ به مراتب و بسیار بیشتر از گروه دوم مطالعاتی است. 🔻این وجه، یکی از غالب ترین وجوه تفاوت میان دو نسل در شیوه دینداری بوده است. در این موارد، شدت تفاوت در بین دو گروه بیش از سایر موضوعات است. در مورد وضعیت دو گروه در موضوعات اخلاق، انعطاف دینی و پذیرش ادیان اگرچه می توانیم از تفاوت معنی دار میان نسلها سخن بگوییم، اما بی تردید شدت تفاوت به آن حد نیست که بتوانیم آن را شکاف دینی بنامیم. فاصله نسلی به تفاوتهای تا حدّی عمیق میان نسلها در مورد مقولات مختلف اشاره دارد. 🔻به بیان دیگر، فاصله نسلی به اختلافات مهم بین دو نسل در تجارب، ارزشها و هنجارها و به طورکلی، به اختلاف و شکاف فرهنگی قابل توجه بین دو نسل گفته می شود. در مورد تغییرات دینداری در سه موضوع بالا نیز در حالت کلی می توانیم به وجود فاصله نسلی اشاره کنیم. 🔻 به طورکلی با توجه به نتایج این پژوهش می توانیم بگوییم که دینداری سنّتی که متضمن پایبندی افراد به تمایز ابعاد دینداری است، در بین نسل جوان رو به کاهش است و با توجه به شرایط ایجادشده، روند تغییرات دینداری در میان این نسل بیشتر است و نوعی دینداری که میل به فردی شدن یا حتی شخصی شدن دارد، درحال رشداست. نتایج این تحقیق نشان می دهند که خوداتکایی دینی در نسل جدیدتر به مراتب بیشتر از نسلهای قبلی است. 🔻براساس نتایج این تحقیق می توانیم بگوییم که به احتمال زیاد، دگرسالاری دینی در ایران معاصر به سرعت در حال تضعیف و دینداری شریعتمدارانه که متکی بر این نوع دگرسالاری است، رو به زوال است. 🔸گفتنی است که جامعه آماری این پژوهش از دو شهر قم و تهران انتخاب شده است. متن کامل مقاله را می توانید در پیوند زیر ملاحظه کنید: https://b2n.ir/r85855 @women92
💠بمناسبت ، سالروز ولادت منجی عالم بشریت؛ 🌟مسابقه بزرگ " " ویژه نیمه شعبان برگزار می گردد ✍️معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مرکز تخصصی مهدویت، به مناسبت نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) مسابقه بزرگ "رمان لمس تنهایی ماه" ویژه نیمه شعبان را برگزار می کند. 🌟۲ نفر اول هرکدام ۵۰۰ هزار تومان 🌟 ۵ نفر دوم هرکدام ۳۰۰ هزار تومان 🌟۳۷ نفر سوم هرکدام ۲۰۰ هزار تومان 💢لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه و همچنین روی لینک زیر کلیک کنید 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/14259 📲 لینک دانلود فایل https://www.balagh.ir/sites/default/files/media/file/www-balagh-ir-u6901n14259.pdf 🖥لینک سامانه مسابقه؛ quiz.balagh.ir https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 انتشار با ذکر لینک کانال مطالعات اسلامی زنان @women92 🌐 Tablighnews.Dte.ir
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡🕊🌿🕊♡ روی قلبمون کار کنیم مهندسی آرزوها https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 آمادگی برای ظهور یعنی چه ...؟⁉️
📸 نیمی از جهان را ما می‌بینیم و نیمه دردناک دیگرش را امامی می‌بیند که فرمود: «ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى‌كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده‌ايم ...» 📚طبرسی، الإحتجاج، جلد ۲، صفحه ٣٢٣ https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73@women92
🚨⚠️ پشت‌پرده نمادسازی از « » چیست؟ ⚠️ پروژه‌ی « » و دعوت دختران نوجوان به «طغیان اخلاقی» ⭕️ ریحانه پارسا، لولیتای ایرانی! 💢 همه مقدمات قبلی ذکر شد که به پدیده‌ی این روزهای شبکه‌های اجتماعی یعنی «ریحانه پارسا» بپردازیم. مورد ریحانه پارسا، از آن مواردی است که به لحاظ نمادین همه شاخصه‌های آن جریان پیش‌گفته را دارد. ⭕️💢 نمادسازی از یک «دخترک معصوم» دیروز که امروز «طغیان» کرده است؛ عطش و اشتیاق فراوان او برای هنجارشکنی و پرده‌دری‌های نو به نو، اتصال او به پیمانکاران امنیتی سرویس‌های جاسوسی چون مصی علی‌نژاد که قرار است نقش رابط ریحانه پارسا را با ستاد فرماندهی جنبش‌های براندازانه‌ فمینیستی برقرار سازد، رسانه‌ای که تبدیل به پوشش‌دهنده‌ی ماجراهای ریحانه پارسا شده است (اینستاگرام)... ♨️ اما اخبار جدیدی که از پروژهای جدید این پدیده (که مدتی است ساکن ترکیه شده) به گوش می‌رسد، ابعادی تازه را از داستان او فاش می‌کند که جای بررسی و تأمل جدی دارد. ظاهرا پارسا قصد دارد در یک شوی اینستاگرامی در مقابل دوربین برهنه شود و همزمان با انجام این کار اشعاری را که مدعی است خودش سروده، بخواند. ♨️ بر اساس اخبار موجود، هنرمندانی از داخل کشور، مسیر تدریجی هنجار شکنی ریحانه پارسا را طراحی کرده‌اند. پارسا در گفت‌وگویی با رادیو فردا به این موضوع اشاره می‌کند که  در کشور ترکیه تحت فشار قرار گرفته و تهدیدهایی درباره احتمال بازداشت دریافت کرده است. 🔴 بر اساس اطلاعات کاملا تأیید شده‌ای اظهارات اخیر پارسا، گفت‌وگوهای مکررش با خبرنگاران و رسانه‌های معارض از داخل کشور هماهنگ شده است و از سوی دیگر پارسا با طرح جعلیاتی از این قبیل که از سوی نهادهای امنیتی تحت فشار قرار داد، در پی تسهیل مسیر پناهندگی خود در خارج از کشور است. ⚠️ قطعه دیگری که این پازل را تکمیل می‌کند، این است که ریحانه پارسا به شبکه گسترده و ذی‌نفوذ قمار آنلاین، پول‌شویی و فحشاء اینستاگرامی در ترکیه وابسته به سعدالله امیرشقاقی (معروف به دکتر) و پسرش فرشید، که شبکه‌ای از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی چون دنیا جهانبخت، پویان بختیاری، نلی افشار، امیر تتلو، داوود هزینه، بهادر ترکیبی، مهراد جم، وحید خزایی و امثالهم، متصل شده است. ⭕️ همان‌طور که شبکه‌ی امیرشقاقی‌ها در ترکیه، بدون پشتیبانی یک محفل فاسد اما قدرتمند و دارای نفوذ در داخل کشور، نمی‌توانست به تاثیرگذاری کنونی در فضای اینستاگرام برسد، «پروژه» ریحانه پارسا را هم بدون لحاظ آن «شبکه داخلی» که مسیر فعالیت او را در سینمای ایران، جنجال‌سازی حول زندگی خصوصی او(در واقع عمومی کردن زندگی خصوصی او)، سوق دادن او به سمت هنجارشکنی در داخل، سوق دادن و هدایت او به بستر آماده‌ای چون ترکیه و در نهایت وصل کردن او به شبکه‌ی قمار و فحشای امیر شقاقی‌ها از یک سو، و پیمانکاران سیاسی-امنیتی چون مصی علی‌نژاد، را طراحی و ریل‌گذاری کردند، نمی‌توان تحلیل کرد. 💢 شاید اگر ریحانه پارسا (که به لحاظ فنی و هنری، جایگاه خاصی در سینما و تلویزیون ایران نداشت)، یک نقش «خاص» را در کارنامه خود نداشت، این حجم از جنجال و کنجکاوی پیرامون او به وجود نمی‌آمد و مثل بسیاری از بازیگران درجه چندمی که فرضا به شبکه ماهواره‌ای جم پیوستند یا به هوای کشف حجاب و فعالیت هنری در فضایی بی‌قیدوبند به کشورهای غربی مهاجرت کردند و نه تنها هیچ توفیقی کسب نکردند که بعد از جنجالی کوتاه، فراموش هم شدند، او هم فراموش می‌شد. 💢 اما پروژه «ریحانه پارسا» از جایی شروع شد که با پوششی عجیب در جایی ظاهر شد و به ناگهان فضای اینستاگرام و رسانه‌ها از این تقابل پر شد که دختر چادری سریال صداوسیما در زندگی واقعی خود با پوشش و آرایش‌های نامتعارف ظاهر شده است. 🛑 کلید ماجرا، همان تبدیل بازیگر کاراکتر «چادری» سریال پرمخاطب به یک دختر جسور و هنجارشکن بود و این همان سناریوی آشنایی است که بالاتر شرحش دادیم: تبدیل «معصومیت» به «وقاحت» که گویی فانتزی سیاه ذهن‌های شیطانی است که قصد دارند دختران نوجوان یک ملت مسلمان شیعه را با نمادسازی‌های منحط، به مسلخ «معصومیت» بکشانند و ادامه‌ی همان سناریوی سازمان سیا در پول‌سازی از دختران شیعه از طریق صنعت پورن است. @women92 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیا دستم بگیر ای صاحب قلبم تویی، تنها تویی درمان این دردم @women92 چه بی صبرانه از عمق دل و جان آرزو داریم که ای جان جهان برگرد... 💐 اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر واجعلنا من انصاره و اعوانه 💐