eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23هزار دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
21.1هزار ویدیو
429 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
Zahere Mirjafari: ♨️ پدیده زنان محجبه بدپوشش که به وسیله آرایش کردن، و یا سوءاستفاده از ملزومات حجاب همچون ساق دست، گیره روسری، سربندهای تزئین شده و… در فضای مجازی و حقیقی مشغول جلوه گری هستند؛ پدیده ای بسیار تاسف برانگیز است که مفسده هایی زیادی را در پی دارد. در این مطلب دو آسیب مهمی که از ناحیه محجبه های متبرّج به جامعه و فرهنگ کشور وارد می شود، مورد بررسی قرار گرفته است. 🔴 به سبک چادری های متبرّج تبرّج از ریشه بَرَجَ در لغت به معنای «قصر» و «برجسته سازی» است و در اصطلاح به یکی از خصلت های زنان در زمان جاهلیت اشاره دارد که در آن زنان با برجسته سازی زیبایی های جنسی و غیرجنسی خود برای مردان (غیر از همسر) زمینه تحریک و نگاه شهوت آلود آن ها را فراهم می کردنند. از آنجا که فلسفه حجاب برای زنان مسلمان ایجاد زمینه حضور اجتماعی و امکان فعالیت سالم علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… آن ها در جامعه است، هرگونه پوششی که جاذبه های ایشان را عیان کند و بر وجه «انسانیت» شان غلبه دهد، برهم زننده تعادل و سلامت اجتماع خواهد شد. یکی از آسیب های وجود صفحه های که در آنها بانوئی محجبه ولی بدپوشش و متبرج به خودنمائی و فخرفروشی زندگی لوکس خود مشغول هست؛ حیازُدایی از جامعه است. قطعا با کم شدن حیا و ترویج جلوه گری اولین و مهم ترین آسیب متوجه بنیان خانواده می شود. البته شاید بتوان ادعا کرد عدم برخورد با این رفتارها و مشروع جلوه دادن آن، عامل مهم تری در گسترش آسیب آن به خانواده و جامعه محسوب می شود. زیرا با مشروعیت بخشی به این رفتار آن ها و گسترش آن، فرهنگ عفاف و حیا در بخشی از معتقدان به حجاب کمرنگ می شود.  🔴 رابطه و با رفتار محجبه های متبرج یکی دیگر از آسیب های منتج از رفتار محجبه های متبرج در فضای مجازی عمیق تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است.این رفتارها که مروج زندگی های اشرافی، فخرفروشی، مصرف گرایی و برند بازی است، موجب سرخوردگی و احساس ناکامی در بخشی از زنان جوان و به ویژه دختران نوجوان اقشار ضعیف می شود. حتی این حس محرومیت از «خوش تیپ» بودن به دلیل عدم توانائی خانواده در تهیه البسه و وسایل تبلیغ شده صفحات اینستاگرامی، ممکن است در زندگی دختران اقشار متوسط هم بحران ایجاد کند و البته وجود این حس محرومیت و داشتن فاصله طبقاتی با شاخ های محجبه متبرج در اینستاگرام قطعا در طول زمان باعث آسیب های فرهنگی بسیار جدی می شود.  در آخر باید توجه کرد که ساده انگاری تبعات فعالیت محجبه های متبرّج در اینستاگرام و عدم موضع گیری علیه رفتارهای غیرشرعی و ضدفرهنگی آن ها، هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی متولیان فضای مجازی موجب ادامه شیوه غلط آن ها می شود. اتفاق نامبارکی که مسئولین و اصحاب رسانه میتوانند با اقدام موثر از پیامدهای آن یعنی حیازدایی از بخشی زنان و دختران جوان و نوجوان مذهبی جامعه و همچنین عمیق تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی بکاهند. ✍ تحریریه سایت باحجاب @women92
جان به کف منتظرِ عیدِ لقایت تا کے؟! روے بنماے، جمال از تو و قربان از من...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این شرایط میشه رفت تئاتر و اصلا چیز عجیبی نیست! مثل اینکه تو این شرایط فقط هیئت با پروتکل‌های پهداشتی نمیشه رفت! @women92
✅باطن برزخی ما به چه صورتی است؟! استاد علامه حسن زاده آملی: اگر آدمى می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد "بهيمه"(حیوان) است. و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" است. و اگر می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است. و اگر می ‏خورد و می خوابد و شهوت به كار می ‏برد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده ‏اند "ملك" است. و اگر علاوه بر مقام ملكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سير الى اللّه و في اللّه گرايش دارد "انسان" است. 🌿علامه حسن زاده املی https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
• روایت یک فاجعه • همین روزها بود که در سال ۹۴ تیتر اول همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی چشم مردم را به سمت و خیابان‌های منا دوخت. تعداد شهدای ایرانی به بیشتر از ۴۰۰نفر رسیده بود و تعداد کل کشته‌شدگان به ۲۰۰۰نفر! عربستان سعودی علاوه بر این که وظیفه اش را انجام نمی‌داد، کارشکنی هم می‌کرد. کتاب جدید خانم کاردانی روایت همان فاجعه است، . 🔍 ۲۰۴ روایتی است از اتفاقی که در همان خیابان افتاد. خیابانی که حجاج مراسم حج آن سال، که عمده‌ آن‌ها هم ایرانی بودند، به دلیل ازدحام جمعیت و رفتار عجیب مأموران عربستانی، در زیر دست و پای یک دیگر جان باختند و به شهادت رسیدند و عید مسلمان را تبدیل به عزا کردند. 🤔 زهرا کاردانی، در کتاب جدیدش به سراغ چهار گروه از افرادی رفته که با این فاجعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط بودند. شاهدان عینی، گروه تفحص شهدا، خانواده شهدا و همراهان شهدا در آن سفر این چهار گروه را تشکیل می‌دهند. تاریخ شفاهی ای که در این کتاب می‌خوانیم علاوه بر نثر روانی که دارد در امانت داری روایت‌ها هم به خوبی عمل کرده است. نویسنده در کتاب‌ش نتیجه گیری شخصی نکرده و صرفا با روایت آن‌چه که از دیگران شنیده، نتیجه‌گیری را به عهده خوانندگان گذاشته است. از خانم کاردانی، کتاب خواندنی را قبلاً به شما معرفی کرده بودیم که اتفاقاً آن کتاب‌ هم با استقبال خوبی رو به رو شده بود. ⁦✍🏼⁩ زهرا کاردانی 📚 انتشارات سوره مهرhttps://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 📄۲۳۵صفحه @women92
قلم بسيار زيباى : عرفان نظر اهارى 👈کرونا که چیزی نیست....... هر ویروسی برای آنکه خودش را تکثیر کند به بدنی محتاج است، به میزبانی که پذیرایش باشد. ویروس اگر بر در و دیوار بماند و کسی به او دست نزند، سرانجام از بین خواهد رفت. هر رذیلتی نیز به بدنی محتاج است، به تنی که آن را در خود جا بدهد. ❗دروغ اگر روی زمین افتاده باشد و کسی آن را بر ندارد، خواهد مرد. اما دروغ را که در دهان می‌گذاری جان می‌گیرد؛ دروغ را که می‌گویی زنده می‌شود و خودش را می‌سازد و تکثیر می‌کند و سرایت می‌کند از این دهان به آن دهان. نفرت اگر روی زمین افتاده باشد، خودش خواهد مرد اما وقتی آن را بر می‌داری و در دلت می‌گذاری، از تو تغذیه می‌کند تا بزرگ شود. حیات او ممات تو خواهد شد. تنت میزبان نفرت می‌شود. او تمام تو را می‌خورد تا زنده بماند. تو هر روز متنفرتر و متنفرتر می‌شوی تا نفرت جان بگیرد. تو می‌میری تا نفرت زنده بماند. 👈حسادت هم همین است، خشمگینی و کینه‌ورزی و بدخواهی و حیله‌گری و دسیسه چینی و بی‌رحمی و بد اندیشی هم همین‌طور است. همه‌شان بدن می‌خواهند، میزبان می‌خواهند. جسمی می‌خواهند تا آن را بخورند، روحی می‌خواهند تا سوارش شوند. آنها تنت را می‌خورند، روحت را می‌خورند، قلبت را می‌خورند، جانت را می‌خورند. بعدها جنازه‌ات را هم خواهند خورد. حالت خوش نیست؟ شاید که بیماری. ❗بدنت را نگاه کن، روحت را، جانت را، روانت را، قلبت را، ببین کدام رذیلت در تو جا خوش کرده است. ☝ببین میزبان کدامینی؟ خوب بودن، ماجرای ترس از دوزخ و طمع بهشت نیست. قصه ثواب و عقاب نیست. شریعت نیست، طریقت هم نیست. خوب بودن همان عقلانیت است. همان سلامت است. خوب بودن این است که نگذاری رذیلت‌ها در تنت تکثیر شوند، این است که نگذاری روحت میزبان ناراستی‌ها باشد. حالت خوب می‌شود اگر جانت مزرعه پلشتی‌ها نباشد. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 کرونا که چیزی نیست.....
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢خاطره دختر شهید محرابی از دیدارش با سردار سلیمانی در روز عرفه: ♦️دعا کنید من هم مثل حاج عماد مغنیه داخل ماشین شهید بشم، جوری که هیچ چیزی ازم باقی نمونه... https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73