eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23هزار دنبال‌کننده
17.8هزار عکس
21.6هزار ویدیو
433 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚مقام‌‌معظم‌رهبری: ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم! من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید! دشمنان انقلاب، از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند... آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است. امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه! «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة. این نهج‌البلاغه است. راه میانه، یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم، چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم. جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
Mohammad Hossein Pouyanfar Ft Saber Khorasani - Sofreye Mosabne Jafar [SevilMusic].mp3
4.39M
🌷 مادر پدرهامان همین که کم می آوردند 🌷 یک سفره موسی بن جعفر پهن میکردند... صابر خراسانی و پویانفر اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
۰۰‍ *سوءتفاهم چگونه شکل می گیرد؟!* 💠دکتر مهدی محسنیان راد در کتاب ارتباط شناسی داستان جالبی دارد: 📌فرض کنید پسری در خانواده ای با اعتقادات مذهبی متولد میشود. آنها در نقطه‌ای از تهران زندگی میکنند و ساکن آپارتمانی کوچک هستند. هزاران اتفاق کوچک و بزرگ، زندگی پسرک را تشکیل میدهد. مثلا وقتی خیلی کوچک بود یک روز که با مادرش از خیابان عبور میکرد پسرک از روی شیطنت خودش را به سگ کوچکی رساند و سگ کمی از بدنش را به لباس او مالید. مادرش بعد از آن اتفاق تمام لباس های او را شست و به پسر توضیح داد که سگ کثیف و نجس است. 🔹وقتی که دوازده ساله بود یک روز سگـی برادر کوچکش را گاز گرفت و گفته شد که باید به او آمپول هاری تزریق کنند. بعدها که بزرگتر شد رابطه بین چند بیماری و بزاق سگ را در مقالات مطالعه کرد ضمن اینکه از رساله‌های مذهبی هم اطلاعاتی در این مورد داشت.... ‼️او را بگذاریم و به سراغ فرد دیگری برویم. دختری را تصور کنید که در خانواده‌ای کشاورز به دنیا می‌آید. شغل اصلی پدرش گله‌داری است و همیشه چند سگ، نگهبان گله بودند. برخی روزها که پدرش با اسب از خانه بیرون میرفت و دیر میکرد سگ وفادار خانواده پشت در انتظارش را میکشید و وقتی صدای اسب او را می‌شنید با هیاهو دیگران را مطلع میکرد و پدر هم وقتی وارد میشد دستی به سر سگ میکشید. 🔸وقتی دوازده ساله بود روزی برادر کوچکش توی باطلاق افتاد و در حالی که از ترس جیغ می کشید سگ خانواده خودش را داخل آب انداخت و او را نجات داد.... ‼️این دو کودک که خاطرات‌شان را خواندیم چند سال رها میکنیم و کاری نداریم که چگونه ازدواج میکنند،حالا چند سال از ازدواج‌شان گذشته به این مکالمه توجه کنید: ➕ زن ➖ مرد ➕ باید یه فکری کنیم اگه باز دزد بیاد چی؟ ➖ میدم چفت و بست بیشتری درست کنن. ➕ اگه از دیوار اومدن چی؟ ➖ میدم روی دیوارهام نرده بکشن. ➕ چطوره یک سگ بیاریم. ➖ سگ، کجا نگهش داریم؟! ➕ معلومه توی خونه. ➖ سگ کثیفه ➕ خوب می‌شوریمش ➖ احمق سگ نجسه! ➕ چرا فحش میدی بیشعور؟ مرد: ........ زن: ......... 🔸🔹ظاهر قضیه این است که زن و مرد دربارۀ یک موضوع واحد صحبت میکنند و اگر نفر سومی به حرف‌های آنها گوش کند سگ را با حیوان دیگری اشتباه نخواهد گرفت اما این تمام داستان نیست زیرا در حقیقت آنها دارند دربارۀ دو حیوان کاملاً متفاوت صحبت میکنند: مرد دربارۀ یک موجود نجس خطرناک حرف میزند و زن دربارۀ یک موجود وفادار مهربان. فقط اسم و شکل این دو شبیه هم است. ‼️🔴همۀ ما اینچنین مشکلاتی داریم البته نه دربارۀ خریدن یا نخریدن سگ بلکه به شکل‌های متفاوت‌. در حقیقت بخش عمده‌ای از اختلافات ما در زندگی خانوادگی و اجتماعی ناشی از همین تفاوت معناهاست. واژۀ مادر برای کسی که از مهر مادری برخوردار بوده با کسی که مادری معتاد و نالایق داشته یکسان نیست. واژۀ شراکت برای کسی که بهترین تجربیات را با شریکش داشته با کسی که شریکش به او خیانت کرده و اموالش را برده معنای مشترک ندارد و ... ‼️ *همیشه به یاد داشته باشید آنچه شما می‌گویید الزاما آنچه طرف مقابل دریافت می‌کند نیست و در این حالت همیشه خطر سوءتفاهم وجود دارد.* ‼️‼️ *بنابراین، باید تلاش کرد مفهوم کلمات را به همان شکلی که در ذهنتان هست بیان کنید.* مثلا در قصۀ بالا در کنار این جمله که من با خرید سگ مخالفم باید توضیح داد که چرا از نظر من سگ حیوان نجس و خطرناکی‌ست. باور کنید با رعایت همین مطلب ساده بسیاری از مشکلات‌ اساسا به وجود نمی‌آید و اگر هم آمد با هزینۀ کمتر حل میشود! https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
🔻 نیازمند «تولید علمی محتوا» و «ارائه درست معارف الهی» در عرصه عفاف و حجاب هستیم 🔹 رئیس اداره زن و خانواده حوزه های علمیه: مؤلفه عزت اجتماعی افراد عفیف و محجبه همراه با ایجاد مشوق های اجتماعی و سازمانی و معرفی الگوهای برتر در تحرک مثبت اجتماعی استقبال به این سبک زندگی را بسیار تأثیر گذار خواهد کرد و این وظیفه علاوه بر حلقه های میانی بر عهده نهادهای حاکمیتی و فرهنگی نیز هست. 🔸 نیازمند «تولید علمی»، «تولید محتوا» و «ارائه درست معارف الهی» در عرصه عفاف و هستیم؛ همچنین تبیین و روشنگری و تبلیغ درست این ارزش الهی از دیگر اصولی است که باید رعایت شود. 🔹 در این میان وظیفه کنشگری مبلغان حوزه های علمیه و برقراری ارتباط مؤثر با جوانان از طریق تأثیر عملی و قلبی نباید فراموش گردد. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/125093 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
⭕️ مقصر صحنه های چندش آور از برخورد گشت ارشاد با زنان بی حجاب، زنانی هستند که به دستور پلیس بی توجهی می کنند/ باید در مقابل مقاومت در برابر دستور پلیس جرائم سنگین قائل شد 👤 محمدحسن قدیری ابیانه، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: 🔹آنهایی که دم از آزادی حجاب می زنند حدی برای آن مشخص نمی کنند. 🔹ممکن است در برخورد با پدیده دشمن شاد کن تلاش برای کشف حجاب، افراط و تفریط‌ هایی هم صورت بگیرد که موافقان و حتی مخالفانی در بین مسئولان داشته باشد. ورود به این مرحله را باید نتیجه عمل افراطیونی دانست که به بد حجابی و بی حجابی دامن می زنند و از خارج هدایت می شوند. 🔹کشف حجاب نفعی برای زنان ندارد، دون منزلت زن است که بخواهد توجه جامعه و مردان را به زیبایی های اندام خود جلب کند. 🔹وقتی جذابیت های فیزیکی به ارزش اجتماعی تبدیل شود قربانی اول خود زنان هستند. 🔹یکی از دلایل اصلی گسترش تجرد، همین خودنمایی هاست که مشاهده می شود. این امر باعث می شود جوانان برای ازدواج به دنبال زنانی باشند که مطابق با زیبایی های نمایشی باشند. حال واقعیت قریب به اتفاق زنان ناشی از آرایش است. در حقیقت این زنان بدحجاب موجب شده اند که بسیاری از زنان به خاطر نداشتن آن زیبایی های اغلب مصنوعی،‌ خواستگار نداشته باشند. این خود دلیلی برای طلاق هم به شمار می رود. البته خودآرایی و خود نمایی برای همسران امری پسندیده و بلکه مستحب است اما نه برای مردان نامحرم. 🔹گاهی در برخوردهای گشت ارشاد با زنان بی حجاب صحنه هایی رخ می دهد که چندش آور است اما مقصر آن زنانی هستند که به دستور پلیس بی توجهی کرده و از سوار شدن به خودروی پلیس امتناع می ورزند. اگر قانون را رعایت کنند و همراه پلیس باشند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد حتی اگر تشخیص پلیس برای دعوت این زنان به سوار شدن به ماشین اشتباه باشد، آنها در نهایت در مرکز آزاد خواهند شد چرا که معمولا تعهدی می گیرند و آنها را رها می سازند. به عقیده من باید در مقابل مقاومت در برابر دستور پلیس جرائم سنگین قائل شد. 🔹کسی قصد نفرت پراکنی ندارد و گشت ارشاد برای ممانعت از شهوت پراکنی است. زنان نباید به گونه ای لباس بپوشند که شهوت پراکنی کنند. این امر نه برای زنان و نه برای مردان معقول نیست. 🔹همان هایی که بی حجابی و فحشا و خیانت را ترویج می کنند، از نظر اقتصادی دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور و معیشت مردم هستند. 🔹ما باید خودباوری را از کودکی ایجاد کنیم کسی که خودش را باور داشته باشد به دنبال خودنمایی و شهوت پراکنی نخواهد شد. البته چون زن هستند خودشان نمی فهمند که خودنمایی و خودآرایی هر چند ناخواسته موجب تحریک جنسی دیگران می شوند و نمی دانند با خودنمایی چه بلایی بر سر جوانان می آورند و عامل گسترش فساد، فحشا، تجرد، طلاق و ... می شوند./ خبرآنلاین https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
*راننده جوان برزیلی گوشه روسری ام را بوسید و گفت : خوش به حال شوهرانتان* طاهره اسماعیل‌نیا بانوی ایرانی است که به واسطه شغل همسرش، چندین سال به همراه همسر و فرزندان خود در کشور برزیل، زندگی کرده است می‌گوید: در یکی از تابستان‌هایی که در برزیل بودیم، فاطمه دختر کوچکم بیمار شد. با توجه به‌ مشغلاتی که همسرم داشت، با معصومه دختر سیزده ساله‌ام، راهی مطب پزشک شدیم. در مسیر بازگشت، تاکسی گرفتیم ، من و دخترم در حالی که مانتو و روسری بلند پوشیده بودیم، سوار تاکسی شدیم. در مسیر حدس زدم که نوع پوشش ما، توجه راننده را به خود جلب کرده است. راننده پس از دقایقی سکوت، با لحنی دلسوزانه در حالی که متوجه شده بود ما برزیلی نیستیم و خارجی هستیم، به ما گفت: الآن تابستان است و هوا بسیار گرم. شما با این لباس و پوشش خیلی اذیت می‌شوید. به نظر من اینجا که کشور خودتان نیست، راحت باشید. در کشور ما آزادی هست و می‌توانید حجاب خود را بردارید. من در جواب گفتم: بله ما هم گرمیِ هوا اذیت‌مان می‌کند؛ ولی ما به این پوشش اعتقاد داریم. من به‌ خاطر کشورم حجاب ندارم، حجاب من به خاطر دین و اعتقادم به خداوند جهانیان است. راننده‌ مسیحی که باورِ حرف‌هایم برایش سنگین بود، تاملی کرد و گفت: بله متوجه شدم؛ اما من شنیده بودم که همسرانتان شما را با کتک مجبور به داشتن حجاب می‌کنند! من لبخندی زدم و به آرامی گفتم: خُب اگر این طور بود، الآن که شوهر من اینجا و همراه ما نیست، دیگر ترسی از همسرم نداشتم و می‌توانستم حجابم را بردارم! راننده‌ تاکسی در حالی که با سَر حرف‌هایم را تائید می‌کرد، در فکر فرو رفت و گفت: خُب چرا دخترِ نوجوانت را مجبور کردی حجاب داشته‌ باشد؟ گفتم: می‌توانی از خودش بپرسی تا جواب سوالت را بگوید. سپس از دخترم پرسید: عزیزم! مادرت مجبورت کرده تا این‌گونه لباس بپوشی؟ اینجا دخترم معصومه با لحنی قاطع و محکم به راننده گفت: نه! نه! من حجاب را دوست دارم و به حجاب معتقدم و به این نتیجه رسیدم که حجاب به من امنیت می‌دهد و از من محافظت می‌کند. من هم مثل مادرم حاضر نیستم بدون حجاب باشم و به دستورات دینم عمل می‌کنم. من مثل راننده که از نگاهش معلوم بود از جواب معصومه خوشحال و فطرتش تا اندازه‌ای بیدار شده است در درونم از پاسخ دقیقِ دخترم به وجد آمده بودم و سکوت کردم. دقایقی بعد راننده بالحنی پُر از حسرت، آهی کشید و چند بار گفت: خوش به حال شوهرانتان، سپس ماشین را کنار خیابان نگه‌ داشت. من و دخترم کمی ترسیدیم، بعد دیدیم که راننده‌ جوان، سَر بر روی فرمانِ ماشین گذاشت و با لحنی محزون گفت: من این‌طور زندگی را بیشتر دوست دارم. زمانی که خانمِ من از خانه خارج می‌شود، نمی‌دانم با دوستانش کجا می‌رود، با چه کسانی سخن می‌گوید و حتی من اجازه ندارم از او این سوالات را بپرسم. من در زندگی‌ام آرامش ندارم و خیلی ناراحتم. اوقاتی که دلم می‌گیرد و غصه‌دار هستم، به خانه مادربزرگم که مثل شما انسان معتقدی هست می‌روم. مادربزرگم اعتقاد دارد که نباید لباس کوتاه پوشید و پوشش نسل جدید و بسیاری از کارهای آنان را قبول ندارد. به نظر من افرادی مثل مادربزرگ من، زنان بسیار خوب، پاک و خلاصه پایبند به همسر و زندگی خودشان هستند؛ به همین خاطر من او را خیلی دوست دارم، سر روی شانه‌اش می‌گذارم و ضمن دریافت آرامش، از او می‌خواهم تا برایم دعا کند. راننده‌ تاکسی با تمام احساس ادامه داد: واقعا خوش به‌حال همسرتان. شما برای من هم خیلی محترم هستید که حتی در نبودِ او هم، پوشش‌تان را حفظ کردید و با این‌که اینجا تنها بودید و هیچ‌کس هم نبود، با اصرار من، حاضر نشدید حجابتان را بردارید. سپس راننده تاکسی از ماشین پیاده شد، درب ماشین را باز کرد و گوشه‌ روسری من را گرفت و بوسید و ضمن معذرت‌خواهی گفت: دوست داشتم از زبان خودتان بشنوم که زن مسلمان به‌ زور حجاب نمی‌گذارد، خدا شما را حفظ کند. لطفا برای من هم دعا کنید. منبع: سایت روزنامه همشهری ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
خانم آناشید حسینی هستن و ازدواج جدیدشون ایشون یه زمانی نماد حجاب توی اینستاگرام بودن ، ولی ظاهرا دیگه حجاب براشون نون نداره چیزهای سودآوره دیگه‌ای هم هست .... یه زمانی حجاب رو بورسه یه زمانی رونق دادن به کسب و کار قمار پویان مختاری یه زمانی هم ازدواج جدید ... خلاصه این که اکثر بلاگرهای اینستاگرامی دنبال شهرت و پولن و برای رسیدن به این دو به شدت نون به نرخ روز خورن :) https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صحبت‌های بسیار مهم مرحوم دکتر فرج نژاد درباره ظرفیت فرهنگی بی‌نظیری که ما از آن غافل شدیم 🔻ظرفیت ۵۰۰ میلیونی زبان فارسی برای ایجاد فرهنگ و نگاه مشترک جهان در حال تغییر کردن است... نگاه ما هم باید تغییر کند https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
🔰 نگاه اسلام به مسأله زیبایی 🔻 رهبرانقلاب: 🔸 در اسلام، به مسأله زیبایی اهمیت داده شده است. زیاد شنیده‌ایم که: «انّ الله جمیل و یحبّ الجمال»؛ خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد. در خصوص رسیدن به سر و وضع، روایات زیادی در کتب حدیثی ما هست. در کتاب «نکاح» مفصّل بحث میشود که مرد و زن بایستی به خودشان برسند. بعضی خیال میکنند که مثلاً مردان باید موی سرشان را بتراشند؛ نه. در شرع، برای جوانان مستحبّ است که موی سر بگذارند. 🔸در روایت هست که «الشَعر الحسن من کرامة الله فأکرموه»؛ موی زیبا، جزو کرامتهای الهی است؛ آن را گرامی بدارید. یا مثلاً روایت دارد که پیامبر اکرم وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، به ظرف آب نگاه میکردند و سر و وضع خود را مرتّب میکردند. آن زمان که آینه به این شکلی که حالا هست و فراوان هم هست، نبود. جامعه مدینه هم که فقیر بود. پیامبر ظرف آبی داشتند، که وقتی میخواستند نزد دوستانشان بروند، از آن به جای آینه استفاده میکردند. این، نشان‌دهنده آن است که سر و وضع مرتّب، لباس خوب و گرایش به زیبایی، امر مطلوبی در شرع اسلام است؛ منتها آن چیزی که بد و مضرّ است، آن است که این وسیله‌ای برای فتنه و فساد و تبرّج شود... ضررهایش تا خانواده و نسل بعد هم میرسد. 🔺 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
⭕️نشانه بی‌دینی یا دین‌داری؟! 🔻خسته ام؛ مثل جریاناتی که صبح و شب القا میکنند مردم بی‌دین شدن!! اما در واقعیت جمعیت میلیونی برای عهد و پیمان بستن با مولاشون حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه به پای میدان میان :) https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73