eitaa logo
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان
75 دنبال‌کننده
146 عکس
4 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه در مراسم گرامیداشت شهدای زاهدان 🇮🇷https://eitaa.com/webda_isaargaran🇮🇷
شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت مشعل فروزان هدایت ، یا رو راهنمای امت ، کتاب علم و زهد و حکمت ، ابن الجواد ، حضرت امام علی نقی ، امام هادی سلام الله علیه بر شیعیان تسلیت باد. 🏴https://eitaa.com/webda_hamedan🏴
چهل حدیث نورانی از امام هادی(علیه السلام): جبران نقص لِبَعْضِ مَواليهِ: عاتِبْ فُلانًا وَ قُلْ لَهُ: إِنَّ اللّهَ إِذا أَرادَ بِعَبْد خَيْرًا إِذا عُوتِبَ قَبِلَ: امام على النّقى(عليه السلام) به يكى از دوستانش فرمود:فلانى را توبيخ كن و به او بگو: خداوند چون خير بنده اى خواهد، هر گاه توبيخ شود، بپذيرد. )و در صدد جبران نقص خود برآيد جايگاه اجابت دعا إِنَّ لِلّهِ بِقاعًا يُحِبُّ أَنْ يُدْعى فيها فَيَسْتَجيبَ لِمَنْ دَعاهُ وَ الْحَيْرُ مِنْها: همانا براى خداوند بقعه هايى است كه دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعاى دعاكننده را به اجابت رساند، و حائر حسين(عليه السلام)يكى از آنهاست خداترسى مَنِ اتَّقَى اللّهَ يُتَّقى، وَ مَنْ أَطاعَ اللّهَ يُطاعُ، وَ مَنْ أَطاعَ الْخالِقَ لَمْ يُبالِ سَخَطَ الَمخْلُوقينَ. وَ مَنْ أَسْخَطَ الْخالِقَ فَلْيَيْقَنَ أَنْ يَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الَْمخْلُوقينَ: هر كس از خدا بترسد، مردم از او بترسند، و هر كه خدا را اطاعت كند، از او اطاعت كنند، و هر كه مطيع آفريدگار باشد، باكى از خشم آفريدگان ندارد، و هر كه خالق را به خشم آورد، بايد يقين كند كه به خشم مخلوق دچار مى شود. اطاعت خيرخواه مَنْ جَمَعَ لَكَ وُدَّهُ وَ رَأْيَهُ فَاجْمَعْ لَهُ طاعَتَكَ: هر كه دوستى و نظر نهايى اش را براى تو همه جانبه گرداند، طاعتت را براى او همه جانبه گردان. اوصاف پروردگار إِنَّ اللّهَ لا يُوصَفُ إِلاّ بِما وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ، وَ أَنّى يُوصَفُ الَّذى تَعْجِزُ الْحَواسُّ أَنْ تُدْرِكَهُ وَ الاَْوْهامُ أَنْ تَنالَهُ وَ الْخَطَراتُ أَنْ تَحُدَّهُ وَ الاَْبْصارُ عَنِ الاِْحاطَةِ بِهِ. نَأى فى قُرْبِهِ وَ قَرُبَ فى نَأْيِهِ، كَيَّفَ الْكَيْفَ بِغَيْرِ أَنْ يُقالَ: كَيْفَ، وَ أَيَّنَ الاَْيْنَ بِلا أَنْ يُقالَ: أَيْنَ، هُوَ مُنْقَطِعُ الْكَيْفِيَّةِ وَ الاَْيْنِيَّةِ، أَلْواحِدُ الاَْحَدُ، جَلَّ جَلالُهُ وَ تَقَدَّسَتْ أَسْماؤُهُ: به راستى كه خدا، جز بدانچه خودش را وصف كرده، وصف نشود. كجا وصف شود آن كه حواس از دركش عاجز است، و تصورّات به كُنه او پى نبرند، و در ديده ها نگنجد؟ او با همه نزديكىاش دور است و با همه دورى اش نزديك. كيفيّت و چگونگى را پديد كرده، بدون اين كه خود كيفيّت و چگونگى داشته باشد. مكان را آفريده بدون اين كه خود مكانى داشته باشد. او از چگونگى و مكان بر كنار است. يكتاى يكتاست، شكوهش بزرگ و نام هايش پاكيزه است. اثر بخش خداست، نه روزگار لا تَعْدُ وَ لا تَجْعَلْ لِلاَْيّامِ صُنْعًا فى حُكْمِاللّهِ: از حدّ خود تجاوز نكن و براى روزگار هيچ اثرى در حكم خدا قرار نده. نتيجه بى اعتنايى به مكر خدا مَنْ أَمِنَ مَكْرَ اللّهِ وَ أَليمَ أَخْذِهِ، تَكَبَّرَ حَتّى يَحِلَّ بِهِ قَضاؤُهُ وَ نافِذُ أَمْرِهِ، وَ مَنْ كانَ عَلى بَيِّنَة مِنْ رَبِّهِ هانَتْ عَلَيْهِ مَصائِبُ الدُّنْيا وَ لَوْ قُرِضَ وَ نُشِرَ: هر كه از مكر خدا و مؤاخذه دردناكش آسوده زِيَد، تكبّر پيشه كند تا قضاى خدا و امر نافذش او را فراگيرد، و هر كه بر طريق خداپرستى، محكم و استوار باشد، مصائب دنيا بر وى سبك آيد و اگر چه مقراض شود و ريز ريز گردد. تقيّه لَوْ قُلْتُ إِنَّ تارِكَ التَّقِيَّةِ كَتارِكِ الصَّلوةِ لَكُنْتُ صادِقًا: اگر بگويم كسى كه تقيّه را ترك كند مانند كسى است كه نماز را ترك كرده، هر آينه راست گفته ام. شكر و شاكر الشّاكِرُ أَسْعَدُ بِالشُّكْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَةِ الَّتى أَوْجَبَتِ الشُّكْرَ لاَِنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ وَ الشُّكْرُ نِعَمٌ وَ عُقْبى: شخص شكرگزار، به سبب شكر، سعادتمندتر است تا به سبب نعمتى كه باعث شكر شده است. زيرا نعمت، كالاى دنياست و شكرگزارى، نعمتِ دنيا و آخرت است. دنيا جايگاه آزمايش إِنَّ اللّهَ جَعَلَ الدُّنْيا دارَ بَلْوى وَ الاْخِرَةَ دارَ عُقبى وَ جَعَلَ بَلْوَى الدُّنْيا لِثَوابِ الاْخِرَةِ سَبَبًا وَ ثَوابَ الاْخِرَةِ مِنْ بَلْوَى الدُّنْيا عِوَضًا: همانا كه خداوند دنيا را سراى امتحان و آزمايش ساخته و آخرت را سراى رسيدگى قرار داده است، وبلاى دنيا را وسيله ثواب آخرت، و ثواب آخرت را عوض بلاى دنيا قرار داده است. ستمكار بردبار إِنَّ الظّالِمَ الْحالِمَ يَكادُ أَنْ يُعْفى عَلَيْهِ بِحِلْمِهِ. وَ إِنَّ الُْمحِقَّ السَّفيهَ يَكادُ أَنْ يُطْفِىءَ نُورَ حَقِّهِ بِسَفْهِهِ: به راستى ستمكار بردبار، بسا كه به وسيله حلم و بردبارى خود از ستمش گذشت شود و حقدار نابخرد، بسا كه به سفاهت خود، نور حقِّ خويش را خاموش كند آدم بى شخصيّت مَنْ هانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلا تَأْمَنْ شَرَّهُ: كسى كه خود را پست شمارد، از شرّ او در امان مباش. جايگاه سود و زيان أَلدُّنْيا سُوقٌ رَبِحَ فيها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ: دنيا بازارى است كه گروهى در آن سود برند و دسته اى زيان ببينند.
زمان جان دادن أُذْكُرْ مَصْرَعَكَ بَيْنَ يَدَىْ أَهْلِكَ، وَ لا طَبيبٌ يَمْنَعُكَ وَ لاحَبيبٌ يَنْفَعُكَ: وقت جان دادنت نزد خانواده ات را به ياد آر كه در آن هنگام طبيبى جلوگير مرگت و دوستى نفع رسانت نباشد. نتيجه جدال أَلْمِراءُ يُفْسِدُ الْصِّداقَةَ القَديمَةَ وَ يُحَلِّلُ الْعُقْدَةَ الْوَثيقَةَ وَ أَقَلُّ ما فيهِ أَنْ تَكُونَ فيهِالْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أُسُّ أَسْبابِ الْقَطيعَةِ: جدال، دوستى قديمى را تباه مىكند و پيوندِ اعتماد را مى گشايد و كمترين چيزى كه در آن است غلبه بر ديگرى است، كه آن هم سبب جدايى مى شود. حكمت ناپذيرى دل فاسد أَلْحِكْمَةُ لا تَنْجَعُ فِى الطِّباعِ الْفاسِدَةِ: حكمت، اثرى در دلهاى فاسد نمى گذارد. درك لذّت در قِلَّت أَلسَّهَرُ أَلَذُّ لِلْمَنامِ وَ الْجُوعُ يَزيدُ فى طيبِ الطَّعامِ: شب بيدارى، سبب لذّتبخشى خواب، و گرسنگى سبب خوش خوراكى در طعام ناب است. اسير زبان راكِبُ الْحَرُونِ أَسيرُ نَفْسِهِ، وَ الْجاهِلُ أَسيرُ لِسانِهِ: كسى كه بر اسب سركش، سوار است، اسير هواى نفس خويش، و نادان، اسير زبان خويش است. تصميم قاطع أُذْكُرْ حَسَراتِ التَّفْريطِ بِأَخْذِ تَقْديمِ الْحَزْمِ: افسوسِ كوتاهى در انجام كار را با گرفتن تصميم قاطع جبران كن. خشم و كينه توزى أَلْعِتابُ مِفْتاحُ الثِّقالِ، وَ الْعِتابُ خَيْرٌ مِنَ الْحِقْدِ: خشم و تندى، كليدِ گرانبارى است و خشم، بهتر از كينه توزى است. ظهور مقدَّرات أَلْمَقاديرُ تَريكَ ما لا يَخْطُرُ بِبالِكَ: مقدَّرات چيزهايى را بر تو نمايان مى سازد كه به فكرت خطور نكرده است. خود خواهان مغضوب مَنْ رَضِىَ عَنْ نَفْسِهِ كَثُرَ السّاخِطُونَ عَلَيْهِ: هر كه از خود راضى باشد، خشمگيران بر او زياد خواهند بود. تباهى فقر أَلْفَقْرُ شَرَهُ النَّفْسِ وَ شِدَّةُ الْقُنُوطِ: فقر، مايه آزمندىِ نفس و سببِ نااميدى زياد است. راه پرستش لَوْ سَلَكَ النّاسُ وادِيًا شُعَبًا لَسَلَكْتُ وادِىَ رَجُل عَبَدَاللّهَ وَحْدَهُ خالِصًا: اگر مردم به راه هاى گوناگونى روند، من به راه كسى كه تنها خدا را خالصانه مى پرستد خواهم رفت. آثار گوشتخوارى مَنْ تَرَكَ اللَّحْمَ أَرْبَعينَ صَباحًا ساءَ خُلْقُهُ وَ مَنْ أَكَلَ اللَّحْمَ أَرْبَعينَ صَباحًا ساءَ خُلْقُهُ: كسى كه چهل روز گوشت نخورد بد خُلقى پيدا كند، و كسى كه چهل روز پى در پى نيز گوشت خورد اخلاقش بد شود. يگانگى خدا لَمْ يَزَلِ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَىءَ مَعَهُ، ثُمَّ خَلَقَ الاَْشْياءَ بَديعًا وَ اخْتارَ لِنَفْسِهِ أَحْسَنَ الاَْسْماء: خداوند از ازل تنها بود و چيزى با او نبود، سپس اشياء را به صورت نوظهور آفريد و براى خودش بهترين نام ها را برگزيد. فروتنى أَلتَّواضُعُ أَنْ تُعْطِىَ النّاسَ ما تُحِبُّ أَنْ تُعْطاهُ: فروتنى آن است كه با مردم چنان كنى كه دوست دارى با تو چنان باشند. 🏴https://eitaa.com/webda_hamedan🏴
حسد و خودخواهى أَلْحَسَدُ ماحِقُ الْحَسَناتِ، وَ الزَّهْوُ جالِبُ الْمَقْتِ، وَ الْعُجْبُ صارِفٌ عَنْ طَلَبِ الْعِلْمِ داع إِلَى الْغَمْطِ وَ الْجَهْلِ، وَ الْبُخْلُ أَذَمُّ الاَْخْلاقِ وَ الطَّمَعُ سَجِيَّةٌ سَيِّئَةٌ: حسد نيكوييها را نابود سازد، و دروغ، دشمنى آوَرَد، و خودپسندى مانع از طلب دانش و خواهنده خوارى و جهل گردد، و بخل ناپسنديده ترين خُلق و خوى است، و طمع خصلتى ناروا و ناشايست است. پرهيز از تملّق قالَ أَبُوالْحَسَنِالثّالِثِ(عليه السلام) لِرَجُل وَ قَدْ أَكْثَرَ مِنْ إِفْراطِ الثَّناءِ عَلَيْهِ: أَقْبِلْ عَلى شَأْنِكَ، فَإِنَّ كَثْرَةَ المَلَقِ يهْجُمُ عَلَى الظِّنَّةِ وَ إِذا حَلَلْتَ مِنْ أَخيكَ فى مَحَلِّ الثِّقَةِ، فَاعْدِلْ عَنِ الْمَلَقِ إِلى حُسْنِ النِّيَّةِ: امام هادى(عليه السلام) به كسى كه در ستايش از ايشان افراط كرده بود فرمودند: از اين كار خوددارى كن كه تملّقِ بسيار، بدگمانى به بار مى آورد و اگر اعتماد برادر مؤمنت از تو سلب شد از تملّق او دستبردار و حسن نيّت نشان ده. جايگاه حُسنِ ظنّ و سوءظنّ إِذا كانَ زَمانُ الْعَدْلِ فيهِ أَغْلَبَ مِنَ الْجَوْرِ فَحَرامٌ أَنْ يَظُنَّ بِأَحَد سُوءً حَتّى يَعْلَمَ ذلِكَ مِنْهُ، وَ إِذا كانَ الْجَوْرُ أَغْلَبَ فيهِ مِنَ الْعَدْلِ فَلَيْسَ لاَِحَد أَنْ يَظُنَّ بِأَحَد خَيْرًا ما لَمْ يَعْلَمْ ذلِكَ مِنْهُ: هر گاه در زمانه اى عدل بيش از ظلم رايج باشد، بدگمانى به ديگرى حرام است، مگر آن كه [ آدمى ] بدى از كسى ببيند. و هر گاه در زمانهاى ظلم بيش از عدل باشد، تا وقتى كه [آدمى] خيرى از كسى نبيند، نبايد به او خوشبين باشد. بهتر از نيكى و زيباتر از زيبايى خَيْرٌ مِنَ الخَيْرِ فاعِلُهُ، وَ أَجْمَلُ مِنَ الْجَميلِ قائِلُهُ، وَ أَرْجَحُ مِنَ الْعِلْمِ حامِلُهُ، وَ شَرٌّ مِنَ الشَّرِّ جالِبُهُ، وَ أَهْوَلُ مِنَ الْهَوْلِ راكِبُهُ: بهتر از نيكى، نيكوكار است، و زيباتر از زيبايى، گوينده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدى، عامل آن است، و وحشتناكتر از وحشت، آورنده آن است. توقّع بيجا لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ كَدَرْتَ عَلَيْهِ، وَ لاَالْوَفاءَ لِمَنْ غَدَرْتَ بِهِ، وَ لاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّكَ إِلَيْهِ، فَإِنَّما قَلْبُ غَيْرِكَ كَقَلْبِكَ لَهُ: از كسى كه براو خشم گرفته اى ، صفا و صميميّت مخواه و از كسى كه به وى خيانت كرده اى ، وفا مطلب و از كسى كه به او بدبين شده اى ، انتظار خيرخواهى نداشته باش، كه دل ديگران براى تو همچون دل تو براى آنهاست. برداشت نيكو از نعمتها أَلْقُوا النِّعَمَ بِحُسْنِ مُجاوَرَتِها وَ الَْتمِسُوا الزِّيادَةَ فيها بِالشُّكْرِ عَلَيْها، وَ اعْلَمُوا أَنَّ النَّفْسَ أَقْبَلُ شَىْء لِما أَعْطَيْتَ وَ أَمْنَعُ شَىْء لِما مَنَعْتَ: نعمت ها را با برداشت خوب از آنها به ديگران ارائه دهيد و با شكرگزارى افزون كنيد، و بدانيد كه نفس آدمى رو آورنده ترين چيز است به آنچه به او بدهى و بازدارنده ترين چيز است از آنچه كه از او بازدارى. خشم به زيردستان أَلْغَضَبُ عَلى مَنْ تَمْلِكُ لُؤْمٌ: خشم بر زيردستان از پستى است. عاقّ والدين أَلْعُقوقُ ثَكْلُ مَنْ لَمْ يَثْكَلْ: نافرمانى فرزند از پدر و مادر، داغِ داغ ناديدگان است. تأثير صله رحم در ازياد عمر إِنَّ الرَّجُلَ لَيَكُونَ قَدْ بَقِىَ مِنْ أَجَلِهِ ثَلاثُونَ سَنَةً فَيَكُونُ وُصُولاً لِقَرابَتِهِ وُصُولاً لِرَحِمِهِ، فَيَجْعَلُهَا اللّهُ ثَلاثَةً وَ ثَلاثينَ سَنَةً، وَ إِنَّهُ لَيَكُونَ قَدْ بَقِىَ مِنْ أَجَلِهِ ثَلاثٌ وَ ثَلاثُونَ سَنَةً فَيَكُونُ عاقًّا لِقَرابَتِهِ قاطِعًا لِرَحِمِهِ، فَيَجْعَلُهَا اللّهُ ثَلاثَ سِنينَ: چه بسا شخصى كه مدّت عمرش مثلاً سى سال مقدّر شده باشد به خاطر صله رحم و پيوند باخويشاوندانش، خداوند عمرش را به 33 سال برساند. و چه بسا كسى كه مدّت عمرش 33 سال مقدّر شده باشد، به خاطر آزردن خويشاوندان و قطع رحمش، خداوند عمرش را به سه سال برساند. نتيجه عاقّ والدين أَلْعُقُوقُ يُعَقِّبُ الْقِلَّةَ وَ يُؤَدّى إِلَى الذِّلَّةِ: نارضايتى پدر و مادر، كمىِ روزى را به دنبال دارد و آدمى را به ذلّت مى كشاند. بى طاقتى در مصيبت أَلْمُصيبَةُ لِلصّابِرِ واحِدَةٌ وَ لِلْجازِعِ إِثْنانِ: مصيبت براى صابر يكى است و براى كسى كه بى طاقتى مى كند دوتاست. همراهان دنيا و آخرت أَلنّاسُ فِى الدُّنْيا بِالاَْمْوالِ وَ فِى الاْخِرَةِ بالاَْعْمالِ: مردم در دنيا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند. شوخى بيهوده أَلْهَزْلُ فَكاهَةُ السُّفَهاءِ وَ صَناعَةُ الْجُهّالِ: مسخرگى، تفريح سفيهان و كار جاهلان است.
السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان دراین ماه پر خیر و برکت برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومنداست. التماس دعا 🇮🇷https://eitaa.com/webda_hamedan🇮🇷
دکتر حسن بهرامی مدیر درمان در جلسه " طرح بسیج ملی کنترل فشار خون " گفت :به منظور پایش و کنترل فشار خون ، کلینیک فشار خون درآینده ای نزدیک درهمدان راه اندازی خواهد شد. 🇮🇷https://eitaa.com/webda_hamedan🇮🇷
مدیریت امور ایثارگران : یکشنبه پنجم خرداد ماه همزمان با بیستم ماه مبارک رمضان از آثار برترمسابقه عکس اربعین که به مناسبت پیاده روی اربعین حسینی توسط مدیریت امور ایثارگران برگزار شده بودبا حضور مسئولین دانشگاه در نماز خانه ستاد تجلیل خواهد شد. جواد صفری مدیر امور ایثار گران در این خصوص گفت : علاوه بر تجلیل از 7 اثر برتر به تمامی همکارانی که در این مسابقه شرکت کردند به رسم یادبود هدیه ای تقدیم خواهد شد. وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ ایثار و نشر ارزشها دانست که پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین تجلی گاه های وحدت مسلمانان به ویژه شیعیان جهان میباشد. برگزیدگان این مسابقه عبارتند از : 1- دکتر علی عطایی 2- داود حیدری 3- ابراهیم غفاری 4- مهدی رضایی 5- علی محمد رضا علیپور 6- فاطمه کرباسی 7- مهدی نیک روش لازم به ذکر است این مسابقه با چهار محورزیر برگزار شد. حضور اساتید،کارکنان و دانشجویان در مراسم پیاده روی اربعین به نیابت شهدا - خدمات بهداشتی ودرمانی ارائه شده در این همایش عظیم - شهداء دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم - جلوه های ایثار و وحدت در پیاده روی اربعین 🇮🇷https://eitaa.com/webda_hamedan🇮🇷
متن پیام مدیر امور ایثارگران و تشکر ایشان به نمایندگی از جامعه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خطاب به دکتر سید حبیب اله موسوی بهار متن پیام👇👇👇👇👇👇 🇮🇷https://eitaa.com/webda_hamedan🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم فرهیخته ارجمند، جناب آقای دکتر سید حبیب اله موسوی بهار با سلام و تحیات اندیشه و تلاش خدمتگزاران صدیق و آنان که در راه خدمت به خلق وجود خویش را وقف نموده اند هیچ گاه از خاطره ها محو نخواهد شد. بی شک صیانت و پاسداری از ارزشهای والای انقلاب اسلامی در گرو تلاش دلسوزانه و متعهدانه ی انسانهایی است که روح و فکر اندیشمند و اندیشه ورز آنان سرشار از عشق به دین مداری، پاسداشت ارزشهای متعالی اسلامی و انسانی و انقلاب بوده و هست. اکنون که پس از شش سال تلاش صادقانه و مدبرانه، سکان هدایت دانشگاه علوم پزشکی همدان را به یکی دیگر از خدمتگزاران شایسته ی این عرصه خواهید سپرد، وظیفه ی خویش می دانیم تا در راستای ارج نهادن و قدرشناسی از حسن تدبیر و تلاش موفق جنابعالی در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه در عرصه سلامت و بخصوص توجه ویژه به ایثارگران معزز دانشگاه و تلاش شایان ذکر در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در همه ی ارکان دانشگاه مراتب تقدیر و سپاس خود را نثارتان نماییم. بدون شک دلسوزی، تلاش و همت والای شما باعث پیشرفت چشمگیر دانشگاه در همه ی عرصه ها شده و میراثی جاودان و باقیات الصالحات برای جنابعالی خواهد بود. هرچند در طی دوران مسئولیت و در زمینه ارائه خدمات به جامعه ایثارگری بسیاری از اقدامات نیکوکارانه ی بعمل آمده با صلاحدید جنابعالی منتشر نشده و در مقام عمل بدون بازخوردهای مرسوم رسانه ای به انجام رسید، ولیکن بعنوان وظیفه، مراتب اخلاص و شایستگی اخلاقی و نیت نیکویتان را ستوده و برایتان در همه ی شؤون زندگی سلامت و سعادت آرزومندیم. دعای خیر ایثارگران دانشگاه بدرقه ی راهتان باد. 🇮🇷https://eitaa.com/webda_hamedan🇮🇷