روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه
🟣 همایش روز جهانی نوزاد نارس برگزار شد
🔹 به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، روز دوشنبه ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴، همایش روز جهانی نوزاد نارس با حضور دکتر حسین معصومیاصل «رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه»، دکتر نعمتالله عزیزی «سرپرست معاونت بهداشت»، دکتر زهرا علیزاده «سرپرست معاونت درمان»، جمعی از مدیران، پزشکان، پرستاران و خانوادههای دارای نوزاد نارس در سالن معاونت بهداشت برگزار شد.
🔹 در ابتدای مراسم، دکتر معصومیاصل ضمن خیرمقدم به حاضرین و قدردانی از تلاشهای همکاران فعال در حوزه مراقبت از نوزادان نارس، به اهمیت توجه به این گروه آسیبپذیر اشاره کرد. وی با تأکید بر نقش شاخص مرگومیر نوزادان در ارزیابی سلامت جامعه، درباره ضرورت مراقبت ویژه، پیشگیری از تولد نوزادان نارس و اقدامات مؤثر در ارتقای کیفیت نگهداری آنان سخن گفت.
🔹 در ادامه، دکتر عارفه فیاضی «متخصص کودکان» با ارائه نکاتی علمی، بر اهمیت تغذیه با شیر مادر در رشد و سلامت نوزادان نارس تأکید کرد و این موضوع را یکی از عوامل کلیدی در کاهش عوارض و افزایش شانس بقا دانست.
🔹 بخش دیگری از مراسم به بیان تجربههای دو مادر گرامی اختصاص داشت. آنان با روایت صمیمانه از مسیر دشوار اما امیدبخش نگهداری نوزادان نارس، از تلاشهای پزشکان و پرستاران بخش مراقبتهای ویژه نوزادان (NICU) قدردانی کردند. این بخش از برنامه با استقبال و تأثر حاضرین همراه شد و جلوهای انسانی و امیدآفرین به همایش بخشید.
🔹 در پایان مراسم نیز از فعالان حوزه سلامت نوزادان نارس، پزشکان، پرستاران و خانوادههای همراه تقدیر به عمل آمد. این تقدیر نمادی از ارزشگذاری بر تلاشهای بیوقفه در مسیر ارتقای سلامت نوزادان و حمایت از خانوادهها بود.
https://www.savehums.ac.ir/fa/news/10228🌐
#نوزاد_نارس
#دانشکده_علوم_پزشکی_ساوه
➖➖➖➖
✅ روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه
🌐 http://www.savehums.ac.ir
📳eitaa.com/webda_saveh