eitaa logo
روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه
3هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
169 فایل
کانال دانشکده علوم پزشکی ساوه
مشاهده در ایتا
دانلود
💢بازدید و برخورد قانونی با مراکز عرضه مواد غذایی در ساوه 🔻 به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، روز دوشنبه 10 آذرماه 1404، به دنبال گزارشات و شکایات مردمی ثبت‌شده در سامانه ۱۹۰، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت ساوه با بهره‌گیری از دانش علمی و تجهیزات پرتابل، اقدام به بازدید و بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهر و روستا کردند. 🔻این اقدامات در چارچوب قانون مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی صورت گرفته و ضمن ارائه تذکرات لازم، موارد تخلف نیز مطابق مقررات با اعمال قانون مواجه شدند. 🔻بر اساس این بازدیدها، از عرضه مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد یا غیرقابل مصرف جلوگیری شده و سلامت شهروندان در اولویت قرار گرفت. ➖➖➖➖ ✅ روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه 🌐 http://www.savehums.ac.ir 📳eitaa.com/webda_saveh 🎥https://www.aparat.com/savehsalamat
💢برگزاری کارگاه آموزشی فوریت‌های مامایی، بارداری و زایمان 🔻به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، روز دوشنبه 10 آذرماه 1404، کارگاه آموزشی «فوریت‌های مامایی، بارداری و زایمان» با حضور دکتر حسین معصومی اصل «رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه»، دکتر نعمت اله عزیزی «سرپرست معاونت بهداشت ساوه»، مدیرگروه جوانی جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت و جمعی از متخصصین و فوق‌تخصص‌های این حوزه برای گروه هدف پزشکان و ماماها در سالن همایش‌های شهرداری منطقه ۱ ساوه برگزار شد. 🔻هدف از برگزاری این کارگاه، ارتقای توانمندی کارکنان بهداشتی و درمانی و افزایش آمادگی در مواجهه با شرایط اضطراری مادران باردار و زایمان بود و جدیدترین دستورالعمل‌های مدیریت فوریت‌های مامایی، کنترل خونریزی‌های بارداری و پس از زایمان، تشخیص زودهنگام علائم نیازمند مداخله فوری و مراقبت‌های حیاتی پیش از انتقال بیمار به بیمارستان به حاضرین آموزش داده شد. 🌐ادامه خبر: https://www.savehums.ac.ir/fa/news/9763 ➖➖➖➖ ✅ روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه 🌐 http://www.savehums.ac.ir 📳eitaa.com/webda_saveh 🎥https://www.aparat.com/savehsalamat
💠 چشم، مظلوم‌ترین قربانی آلودگی هوا 🔹بسیاری از کلان‌شهرهای ایران و شهرهای صنعتی برای چندمین روز پیاپی در چنگال آلودگی هوای شدید گرفتار شده‌اند؛ وضعیتی که شاخص کیفیت هوا را به مرز هشدارهای بهداشتی و حتی اضطراری رسانده است. 🔹در حالی که همه از عوارض تنفسی و قلبی آلودگی سخن می‌گویند، دکتر حسین‌ علی‌زمانی متخصص چشم پزشکی، زنگ خطری جدی‌تری را به صدا درآورده و می گوید: چشم، مظلوم‌ترین قربانی آلودگی هواست. عضوی که در مواجهه مداوم با ذرات معلق و گازهای سمی، نه تنها دچار سوزش و اشک‌ریزش موقت می‌شود، بلکه در میان‌مدت و بلندمدت در معرض بیماری‌های غیرقابل‌برگشتی چون آب‌مروارید زودرس، زخم‌های مقاوم قرنیه، اختلال شدید تشخیص رنگ و حتی سرطان قرار می‌گیرد. 🔹این پزشک متخصص با استناد به تازه‌ترین مطالعات بین‌المللی و تجربه بالینی خود در درمان بیماران شهرهای آلوده افزود: سندروم خشکی چشم اکنون به بیماری اول چشمی در ایران تبدیل شده و اگر همین روند ادامه یابد، طی یک دهه آینده با انفجار موارد آب‌مروارید و نابینایی ناشی از آسیب مزمن سطح چشم روبرو خواهیم شد./ایسنا در لینک زیر بخوانید: isna.ir/xdVxP9 https://www.savehums.ac.ir/fa/news/9766 🌐 ➖➖➖➖ ✅ روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه 🌐 http://www.savehums.ac.ir 📳eitaa.com/webda_saveh 🎥https://www.aparat.com/savehsalamat