eitaa logo
اخبار داخلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
2.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
62 فایل
کانال رسمی اطلاع رسانی اخبار دانشگاه علوم پزشکی لرستان
مشاهده در ایتا
دانلود
مراسم رسمی امضای اسناد تفاهم‌نامه‌ همکاری چهارجانبه بهداشتی–درمانی میان شهرهای قطب شرق استان لرستان برگزار گردید مراسم رسمی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری چهارجانبه بین شهرهای دورود، بروجرد، الیگودرز و ازنا، با محوریت هماهنگی و همکاری‌های بهداشتی و درمانی در شرایط بحرانی، روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود برگزار شد. 📌در این مراسم، شبکه بهداشت دورود میزبان جمعی از مسئولان از جمله مدیر محترم بحران و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای محترم شبکه‌ها و بیمارستان‌ها، کارشناسان مسئول حوزه‌های بحران، مدیریت خطر حوادث و بلایا، پدافند غیرعامل، دبیران بحران بیمارستان‌ها، اعضای بخش اول چارت فرماندهی حادثه (ICS) در شبکه بهداشت دورود، همچنین رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی نرگس و مسئول بهداری درمانگاه ولی‌عصر (عج) سپاه شهرستان دورود بود. 📌در ابتدای مراسم، سرکار خانم دکتر پولادوند، ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان و مسئول مدیریت خطر بلایا، بحران و پدافند غیرعامل، ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، به تبیین اهداف جلسه پرداختند. ایشان در ادامه بر اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی با ذینفعان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در شرایط اضطراری و بحرانی تأکید کردند و نقش این همکاری‌ها را در افزایش ظرفیت‌های مقابله و پاسخ مؤثر در بحران‌ها حیاتی دانستند. 📌در پایان این نشست، اسناد تفاهم‌نامه‌های همکاری چهارجانبه به‌صورت رسمی به امضا رسید و این مراسم با تاکید بر تداوم همکاری‌های بین‌بخشی در حوزه سلامت و مدیریت بحران، خاتمه یافت. ✍ روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود https://eitaa.com/joinchat/2419917009C88e7b21431
🔷 به همت بسیج جامعه پزشکی استان صورت گرفت؛ 🔹 اعزام ۴۵ نفر از همکاران دانشگاهی به منطقه عملیاتی غرب کشور ♦️ در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطرات شهدا و دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس، ۴۵ نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی لرستان (عضو کانون های بسیج جامعه پزشکی دانشگاه)، به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تحت عنوان: راهیان نور (شهید روح الله عجمیان) به منطقه عملیاتی غرب کشور اعزام شدند. 📎 سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ ✍ علی حیدری / وبدا لرستان https://eitaa.com/webdalorestan https://eitaa.com/webdalorestan120 https://ravabet.lums.ac.ir/
برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی از امروز کلید خورد
🔷 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی از امروز کلید خورد 🔹نشست پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت، معاونین وی و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور صبح امروز به صورت وبینار برگزار شد. ♦️ در ابتدای این نشست؛ اهداف برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیکی توسط دکتر ظفرقندی بیان شد و بر اجرای برنامه های عدالت محور در  عرصه سلامت و صرفه جویی و بهینه مصرف و همچنین بر جلوگیری از فعالیت های غیر ضروری در حوزه سلامت تاکید شد و در همین راستا معاونین وزیر گزارشی از اقدامات حوزه کاری  خود را ارائه دادند. 🔰 در این وبینار بر خودمراقبتی، ارتقا سواد سلامت جامعه، آموزش، پرداخت به موقع مطالبات پرسنلی، بحث تجهیزات و آمبولانس، نوبت دهی الکترونیکی و بازخورد آن در سطوح یک تا سه تاکید شد. ✅ دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت، غنیمت شمردن فرصت ها را مهم دانست و گفت: همکاران ما در وزارت، به طور جد پیگیر بودجه پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و می خواهیم شروع عملیات در سطوح مختلف و با اجرای نسخه الکترونیکی، این کار به خوبی صورت بگیرد تا در این دوره مسئولیت یک قدم مثبت برداشته شود و در سطح دانشگاه ها، همکاران ما هم باید گام هایی مثبت بردارند. ✅ وزیر بهداشت در بحث مطالبات دانشگاهی گفت: از محل فروش سهام کارخانجات و شرکت های صنعتی که مصوبه دولت است؛ قرار است ۸۰ همت به عنوان پرداخت سهم سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی، تخصیص داده شود. ✅ وی افزود: ۷۰ همت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز قرار است به طور غیر مستقیم به بخش بهداشت و درمان و با عنوان؛ نشاندار پرداخت غیر مستقیم و جهت پرداخت مطالبات، به دانشگاه ها پرداخت شود.   ✅ وزیر بهداشت آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را به صورت تدریجی و پایلوت دانست که هزینه های اجرای برنامه توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می شود. ◀️ در ادامه ی برگزاری این نشست، در خصوص نقش سازمان های بیمه گر، خودمراقبتی با مشارکت مردم، تفویض برخی اختیارات حوزه سلامت به بهداشت، تشکیل پرونده خانواده به صورت الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی، بحث استفاده از هوش مصنوعی در آینده و تله مدیسین، شروع برنامه از خانه های بهداشت و همچنین نقش تعاملات اجتماعی و فعالیت های بین بخشی، بحث و تبادل نظر شد و شروع برنامه نیز از امروز کلید خورد.  💠 در این نشست که بصورت وبینار برگزار شد؛ دکتر جلال الدین امیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، معاونین بهداشت و درمان، مدیران گسترش و آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و کارشناسان مربوطه حضور داشتند . 📎 سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ ✍ علی حیدری / وبدا لرستان https://eitaa.com/webdalorestan https://eitaa.com/webdalorestan120 https://ravabet.lums.ac.ir/
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک  ذوالجلال و الاکرام   همکار محترم جناب آقای دکتر سید ضیاءالدین حجازی با کمال تاسف و اندوه فراوان، بدینوسیله مصیبت وارده (درگذشت برادر گرامیتان) را به شما و سایر وابستگان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای شما و سایر بازماندگان صبر و شکیبایی را خواستاریم. دکتر جلال الدین امیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اعضای هیات رئیسه و مدیریت روابط عمومی دانشگاه
🦷 برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان 📢به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۴ با حضور ۲۲ نفر از دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در سالن آزمون الکترونیک زنده یاد دکتر محمودی دانشکده پزشکی این دانشگاه واقع در پردیس کمالوند برگزار شد. 🎯این آزمون که با هدف ارزیابی توانمندی‌های علمی و بالینی دانشجویان دندانپزشکی طراحی شده است، یکی از مراحل کلیدی در مسیر فارغ‌التحصیلی و ورود به عرصه حرفه‌ای محسوب می‌شود. شرکت‌کنندگان در این آزمون در قالب بخش‌های کتبی و عملی مورد سنجش قرار گرفتند تا میزان آمادگی آنان برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت بررسی شود. ✅بر اساس آیین‌نامه جدید وزارت بهداشت، آزمون صلاحیت بالینی به صورت منطقه‌ای و مستقل در کلان‌منطقه ۴ آموزشی برگزار گردید و دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان میزبان این دوره، امکانات لازم را برای برگزاری استاندارد آزمون فراهم ساخت. 📍در پایان، نتایج آزمون از سوی دبیرخانه کلان‌منطقه به دانشکده‌های مربوطه اعلام خواهد شد و دانشجویان بر اساس عملکرد خود، مسیر حرفه‌ای آینده را دنبال خواهند کرد. 👈مارا به دوستان خود معرفی کنید👇 •┈••✾❀@Moavenat_Amoozeshi_LUMS❀✾••┈•
پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی و روز فوریت های پزشکی   💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 ۲۶ شهریور ماه سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی و روز ملی فوریت های پزشکی فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به زحمات ارزشمند کادر خدوم اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی است که با زحمات بی شائبه و حضور فعال همواره با علم، مهارت و از خودگذشتگی در قامت ناجیان زندگی بخش در صحنه های حوادث و بحران ها به انسان ها، زندگی دوباره می‌بخشند. کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی، بخش حیاتی از زنجیره درمان و خط مقدم سلامت در حوزه درمان هستند که با تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکاری خود در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی کارکنان بخش اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی، به ویژه کارکنان شاغل این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تبریک عرض نموده و برای همه آن‌ها سلامتی و دوام عزت را از خداوند متعال خواستارم.           دکتر جلال الدین امیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان