eitaa logo
مجله اینترنتی هفته
12 دنبال‌کننده
187 عکس
38 ویدیو
0 فایل
با مجله the_week نسبتی نداریم 😁 اد_مین @Choopanianma
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله حسن زاده آملی به شاگردانش میفرمود: هرچه سر شب بیشتر ذکر میگفتم در نماز شب مکاشفات واضح‌تری شکار میکردم (مذکور در مستند شرح احوالات علامه )
قَدْ قَامَتِ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ فَأَيْنَ الْمُحْتَسِبُونَ اكنون گروهى سركش و نافرمان به پا خاسته اند (ناكثين) پس خدا جويان حسابگر كجايند نهج البلاغه - خطبه ١٤٨
بازنشسته نمی‌شوند شهید می‌شوند
حاج اسماعیل هنیه آمدی و پیام کمک‌خواهی مردمت در غزه را با خونت برای ما نگاشتی به روی چشم به فریاد مردم تو که حالا مردم ما شده‌اند خواهیم رسید دیگر با مردم غزه هم‌خون شده‌ایم همانگونه که مردم عراق با ما هم‌خون شدند
قطر و خلیفه‌نشین‌های چپ و راستش نیاز دارند به یک زیارتگاه و چه زیارتگاهی شورانگیز‌تر از مزار تو؟ یقین دارم که مرقد تو غیرت اعراب را برخواهدانگیخت مطمئن هستم که خون قلب تو از دل خاک قطر جوانه‌ خواهد زد و انقلابها به پا خواهد کرد
اوشین الگویی جذاب برای برده سازی زنان در سیستم سرمایه داری لیبرالیسم دیروز اتفاقی لحظاتی از سریال اوشین یعنی سال های دور از خانه را تماشا می‌کردم آنجا که دوست اوشین کایو به او می‌گوید با خواستگارت چه کار کردی و اوشین جواب میدهد ردش کردم چون می خواستم زندگی خودم را درست کنم و روی پای خودم بایستم حالا که بعد از چند دهه به سریال ژاپنی اوشین نگاه می کنیم می‌بینیم این سریال به تنهایی توانست بذر این تفکر که زن باید روی پای خودش بایستد و کسب و کار خودش را داشته باشد در ذهن زنان و دختران بکارد و الان بعد از چند دهه زنان پیرامون خود را می بینیم که تحت تاثیر همان اندیشه ها شب و روز در تکاپو هستند تا برای نظام‌های سرمایه داری بیگاری کنند سریال اوشین ماجرای زنی بود که از خانه‌ی پدری به خاطر فقر خانواده مجبور به مهاجرت برای کار کردن شد و در جوانی روی غلطک پیشرفت اقتصادی افتاد اوشین اگرچه ازدواج کرد ولی با خودکشی شوهر بی عرضه‌اش مجبور به کار و خانه داری هم‌زمان شد ولی از آنجایی که در اول و آخر سریال می‌بینیم اوشین بچه‌هایی ناسپاس و بی لیاقت دارد در ناخودآگاه ما این ایده شکل می‌گیرد که اگر ما به‌جای اوشین بودیم ازدواج هم نمی‌کردیم یعنی اگر فکر کنیم اوشین برای ازدواج هم تبلیغ می‌کرده سخت در اشتباه هستیم اوشین یک الگوی جذاب و کامل از زن مورد علاقه سیستم سرمایه داری آزاد یعنی لیبرالیسم است زنی که فقط به پیشرفت اقتصادی فکر می کند و اگر فرزندی هم داشته باشد آن را در همین مسیر پول و سرمایه هدایت و تربیت می‌کند اوشین نمونه کارگر یا برده در سیستم سرمایه داری است چرا که خانواده و زن خانه دار در این سیستم به عنوان مصرف کننده یا انگل تلقی می شوند و نمی توانند کارگر مولد باشند لیبرالیسم برای برده سازی زنان با راه اندازی یک مذهب زن_پسند به نام فمینیسم به زنان این گونه القا کرد که شما برده جنسی شوهرانتان نیستید و جای زن توی آشپزخانه و اتاق خواب نیست همچنین با زبان چرب و نرم گفت که بدن زن مال خودش است و هیچ کس مالک بدن زن نیست این مذهب یعنی فمینیسم زنان را با شعار جذاب برای خودت کار کن و کسب و کار خودت را داشته باش آنان را راهی بازار کار کرد ولی این شعار جذاب فقط شعار بود و زن از خانه و خانواده بریده شد و مجبور شد برای بقای خودش تن به کارگری و کارمندی بدهد و داشتن کسب و کار شخصی به عنوان یک آرزوی همیشگی در ذهنش باقی بماند و بر پروفایل هایش بنویسد موفق خواهم شد نه فوراً ولی حتماً در سریال ژاپنی سال های دور از خانه هرگاه اوشین را در جمع خانواده‌اش می‌بینیم چه خانواده پدری چه خانواده خودش و چه در کهنسال در جمع فرزندان حس می کنیم باید پا به فرار بگذارد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد بله اوشین باید خودش را ناپدید کند تا بار دیگران بر دوش او قرار نگیرد از سویی دیگر هر زمان اوشین را در محل کار می‌بینیم همواره خوشحالیم چون در اطراف او آدم‌هایی هستند که با مهربانی او را حمایت کرده و به پیشرفت اقتصادی او کمک می کنند این گونه است که دختران دیروز و زنان امروز امیدوار شده بودند که سال های دور از خانه سال هایی پر از ترقی و پر از پیشرفت در کنار آدم‌هایی مهربان تر از مادر و پدر خواهد بود مایه تاسف است که میبینیم هنوز که هنوزه دختران دیروز که اکنون رخت بازنشستگی به قامت خمیده کارگری‌شان پوشانده‌اند با احساس شعف و خوشحالی پای تکرار سریال خانمان‌سوز سال های دور از خانه می‌نشینند بی آنکه بیاندیشند این سریال نسلی از زنان را پرورش داد تا به عنوان کارگر ارزان قیمت و بله‌قربان‌گو راهی کارگاه ها و کارخانه های سرمایه داران بشوند حال آنکه این بانوان می‌توانستند ملکه کندوی شیرین خانواده خود باشند و پسرانی مسئولیت پذیر جنگجو و کارآفرین و دخترانی شیر آفرین تربیت کنند
نقد فیلم عنصر پنجم می گویند بدن انسان از چهار عنصر آب و باد و آتش و خاک آفریده شده ولی آنچه جسم انسان را زندگی می‌دهد عشق است محبت است دوستی است و آنچه بین انسان ها دشمنی و جنگ ایجاد کرده فقدان عشق و دوستی بوده است فیلم عنصر پنجم در قالب یک داستان علمی تخیلی میخواهد مسئله بقای بشر را به محبت و عشق میان انسان ها گره زند این فیلم مشخصاً به وجود زن به عنوان مظهر مهر و عاطفه تاکید دارد نگاه لوک بسون کارگردان این فیلم همچون فیلم های دیگرش مانند لئون و نبرد آخر نگاهی زمینی است و صرفاً بقای مسالمت آمیز بر روی زمین را یادآور می‌شود در هر سه فیلمی یاد شده یعنی عنصر پنجم لئون و نبرد آخر نابودی زن نابودی بقای بشریت است ولیکن بقای بشریت را چیزی بیشتر از زندگی مادی انسان معرفی نمی کند زندگی در نگاه کارگردان فیلم عنصر پنجم یک زندگی ساده و بدون جنگ و خونریزی‌ است بعبارتی  زندگی فقط شامل لذت در آسایش و آرامش است از جمله نکات کلیدی فیلم عنصر پنجم ادعای جانشین خدا بودنِ کشیش یهودی است آن جا که موجودات فضایی کلید نجات بشریت را در اختیار یک کشیش یهودی قرار می دهند که از قضا دستی در ترور به وسیله سمّ هم دارد همچنین کارگردان فیلم عنصر پنجم تلاش دارد نیویورک را مرکز فرماندهی کهکشان معرفی کند مانند بسیاری از فیلم های هالیوودی قبل و بعد از خودش از سویی دیگر کارگردان فیلم عنصر پنجم در آن دوران پیشرفت تکنولوژی در غرب چینی‌ها را آدم‌هایی متحجر و عقب مانده نشان می‌دهد آنجاکه مرد چینی رستوران سیارش را بر یک کشتی بسیار قدیمی بنا نهاده است همچنین در فیلم عنصر پنجم تروریست های وحشی یا همان موجودات شورشی فضایی افرادی معرفی می‌شوند که به خاطر شرف دست به هر جنایت فجیعی می‌زنند لوک بسون یکی از تئوری های متوحشانه آمریکا را در این فیلم این گونه توصیف می کند که مقداری خرابی برای تقویت زندگی لازم است و امروز مثال این خرابی می‌تواند خرابی یک باریکه به نام غزه باشد که گویا برای تقویت زندگی جنایتکاران صهیونیست لازم است و این است هالیوود که ملغمه‌ای است از فلسفه مادی به علاوه تبلیغ صهیونیسم و ادعای فرماندهی جهان توسط آمریکا و نهایتاً تبلیغ شعارهای فمینیستی برای تداوم بقای لیبرالیسم
نقد فیلم روسی چالش (در فضا) در تماشای فیلم روسی چالش (در فضا) شما نه تنها شاهد یک ماجرای جذاب نفس‌گیر و پرفراز و نشیب هستید بلکه موفق می شوید جامعه‌ای عاری از رذایل و مملو از فضایل انسانی را ببینید برخلاف فیلم‌های اکشن آمریکایی در  فیلم روسی چالش (در فضا) شما به جای رقابت ناسالم و متوحشانه رایج در سینمای غرب اینجا رفاقت و ایثار می‌بینید آن جا که مرد جراح همکارش را که یک زن است به جای خودش معرفی می کند تا به فضا برود و او را لایق‌تر برای انجام این ماموریت میداند در فیلم روسی چالش (در فضا) برخلاف فیلم‌های مملو از خیانت هالیوودی شما شاهد یک سلسله مراتب عقلانیت و منطق هستید بدون لجبازی آن جا که بالاترین مقامات نظامی و استراتژیک در مقابل تلاش جراح از غرور خود می‌گذرند و متواضعانه گوش به فرمان او می‌سپارند در فیلم روسی چالش در فضا برخلاف فیلم‌های مرگبار آمریکایی اینجا همه افراد در پایان ماموریت سالم به وطن برمی گردند و هیچ کس قربانی نژادهای برتر نمی‌شود بنظر می‌آید پیام اصلی فیلم چالش (در فضا) این است که وجود زن حتی در فضا باعث تداوم زندگی و نجات حیات است برخلاف پیام فیلمهای هالیوود که وجود زن فراتر از ایجاد لذت جنسی نیست بنظر می‌آید کارگردان فیلم پرجاذبه چالش در فضا تکنیکهای رایج فیلمنامه‌نویسی هالیوود را شکسته و طرحی انسان‌محور درانداخته است