eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰چهل‌وهشتمین جلسه کمیته بهره‌وری و تحول سازمانی برگزار شد 💠این نشست شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۴ باحضور نمایند
گزارش تفصیلی 48 جلسه کمیته بهره‌وری و تحول سازمانی؛ 🔰بررسی چالش‌های برون‌سپاری و موانع اجرای آن در دستگاه‌های دولتی 📌سیاست رسمی کشور: کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور غیرحاکمیتی اما... 💠تبدیل نیروهای پیمانکاری به رسمی، تحت تأثیر قوانین حمایتی و آرای دیوان عدالت، موجب تورم سازمانی و کاهش بهره‌وری شده است. 📌چالش نیروی انسانی؛ اصلی‌ترین مانع برون‌سپاری پایدار 💠نیروهای پیمانکاری پس از سال‌ها همکاری، خواستار استخدام رسمی شده و برخی قوانین حمایتی و آرای دیوان عدالت اداری این روند را تقویت کرده است. 📌سامانه‌های ثبت نیروی پیمانکاری؛ ابزار شفافیت یا مستند اشتغال؟ 💠سامانه‌های ثبت نیروی پیمانکاری که با هدف شفافیت طراحی شده‌اند، در عمل به ابزار اثبات سابقه و مطالبه استخدام تبدیل شده و روند واگذاری پایدار را مختل کرده‌اند. 📌مشکلات قراردادهای برون‌سپاری؛ غلبه فهرست‌بها بر نتیجه‌محوری 💠پرداخت بر اساس فعالیت به‌جای عملکرد، انگیزه نوآوری را کاهش داده و به‌دلیل نبود شاخص‌های دقیق، هزینه‌ها را افزایش داده است. 📌تفاوت خدمات پشتیبانی و خدمات تخصصی؛ ضرورت رویکرد تفکیکی 💠عدم تمایز میان خدمات عمومی و تخصصی، اثربخشی برون‌سپاری را کاهش داده؛ خدمات تخصصی نیازمند دقت و ملاحظات بیشتری هستند. 📌جمع‌بندی؛ ضرورت بازطراحی نظام برون‌سپاری 💠سیاست‌های فعلی در کوچک‌سازی دولت و افزایش بهره‌وری ناکام بوده‌اند و بازطراحی کامل نظام برون‌سپاری پیشنهاد شده است. 📡 @wesh_ir | گزارش کامل
🌸 ولادت باسعادت کوثر نور و معرفت، حضرت صدّیقه‌ی طاهره‌ی مرضیّه‌ی مطهّره، فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها را به همه‌ی شما همراهان گرامی، بخصوص بانوان محترم تبریک عرض می‌کنیم.🌸 📡 @wesh_ir
‍ بنزین از امشب سه‌نرخی می‌شود؛ 🔰طرح ملی مدیریت سوخت از امشب کلید می‌خورد 💠بر اساس گزارشات خبری منتشره، عملیات سوخت‌رسانی بدون وقفه و مطابق روال روزهای گذشته در مناطق مختلف کشور در حال انجام است. سخنگوی انجمن صنفی جایگاه‌داران کشور نیز تأکید کرده که هیچ‌گونه اختلالی در فرآیند توزیع سوخت در سطح کشور وجود ندارد و تمامی جایگاه‌ها فعال هستند. 💠طبق مصوبه جدید دولت، از ساعت ۲۴ امشب بنزین با سه نرخ عرضه خواهد شد: سهمیه اول ۶۰ لیتری با نرخ ۱۵۰۰ تومان سهمیه دوم ۱۰۰ لیتری با نرخ ۳۰۰۰ تومان مصرف مازاد با کارت جایگاه با نرخ ۵۰۰۰ تومان همچنین خودروهای پلاک دولتی (به‌جز آمبولانس‌ها)، خودروهای وارداتی و خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد، از این پس بنزین را با نرخ ۵۰۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. ⭕️در این طرح، خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان نیز مشمول دریافت سهمیه یارانه‌ای از طریق کارت سوخت شخصی خواهند بود. 💠دولت برای تاکسی‌های اینترنتی نیز سهمیه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است: ۲۰۰ لیتر برای خودروهای بنزینی ۹۵ لیتر برای خودروهای دوگانه‌سوز ۴۰ لیتر برای موتورسیکلت‌ها 🔷این سهمیه‌ها بر اساس پیمایش محاسبه شده و مابه‌التفاوت نرخ ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومانی پس از تأیید وزارت کشور به حساب رانندگان واریز خواهد شد. 🔷در راستای کاهش مصرف سوخت و واردات بنزین، دولت طرحی را نیز برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 📡 @wesh_ir
🔰نشست هم‌افزایی درباره اقتصاد انرژی و چالش‌های ناترازی در خراسان رضوی برگزار شد 💠نشست هم‌افزایی پیرامون اقتصاد انرژی و ارائه چالش‌های ناترازی انرژی» با هدف فعال‌سازی ظرفیت دانشگاهی در راستای ارائه راهکارهای سیاستی و اجرایی، روز [چهار شنبه 19 آذرماه 1404 در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در این نشست دکتر حسین‌زاده، عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی و مدیر اندیشکده رصد، به همراه جمعی از دانشجویان و پژوهشگران، با مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. شرکت‌کنندگان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی برای تحلیل عمیق‌تر مسائل و تدوین راه‌حل‌های کاربردی تأکید کردند. 🔷محورهای گفتگو و اندیشه‌ورزی در این نشست شامل بررسی شبکه مسائل مرتبط با قاچاق سوخت در استان خراسان رضوی، بررسی اثرات و تبعات خصوصی‌سازی بر زنجیره تأمین برق در سطح استان و ارائه چالش‌های سیاستی و تقنینی در زمینه اقتصاد انرژی در کشور بود. فلفلانی مدیرعامل خانه هم‌افزایی با اشاره به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناترازی در حوزه انرژی، خواستار تلفیق تحلیل‌های فنی، اقتصادی و حقوقی برای ارائه راهکارهای میان‌مدت و بلندمدت شد. 📡 @wesh_ir | سایت
🔰نخستین نشست تخصصی کمیسیون منابع طبیعی، محیط زیست و سلامت سمن‌های دادگستری خراسان رضوی برگزار شد 💠 این نشست روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۴ با دستورکار معرفی کمیسیون مذکور در شورای مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد دادگستری استان و بررسی اقدامات قابل پیگیری در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و سلامت برگزار شد. 🔷 مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب: مهم‌ترین مسائل حوزه منابع طبیعی و محیط زیستی استان را که قابلیت پیگیری از سوی قوه قضاییه را نیز دارد مطابق ذیل عنوان کرد: کشف‌رود، آلودگی هوا، پروژه‌های انتقال آب، راندمان نیروگاه‌ها و تلفات انرژی، کشت فراسرزمینی، انشعابات غیر مجاز و انشعابات موقت، مدیریت پسماند و اقتصاد چرخشی، الگوی کشت و آمایش سرزمینی، ساخت و ساز در تنفس‌گاه‌های شهر 🔷سلیمی، مسئول طرح احیا و آزادسازی کشف رود: 📌مسئولان از بیم ترک‌فعل، بار تصمیم‌ها را به افکار عمومی منتقل می‌کنند 🔷عرفانیان فعال حوزه منابع طبیعی و مدیر انجمن سفیران زیست بوم پارس: 📌لزوم نقش‌آفرینی هدایتگر قوه قضائیه در حکمرانی محیط‌زیست؛ از ناکامی نسخه‌های فنی تا ضرورت شناخت اجتماعی 🔹اسماعیل‌زاده عضو خانه محیط زیست هم‌افزایی انرژی و آب و کارشناس ارشد تغییرات اقلیم: 📌تغییر اقلیم فراتر از کم‌بارشی؛ ضرورت شفافیت در گزارش‌های محیط‌زیستی 🔹حیدری، بنیان گذار اتاق توسعه شهری و محیط زیست شهر مشهد: 📌هشدار درباره نادیده‌گرفتن منابع آب محلی مشهد؛ سرمایه‌گذاری‌های نیمه کاره 📡 @wesh_ir | مشروح خبر
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
#فراخوان_ارسال_مقالات 🔰 دوفصلنامه #هم‌افزایی در راستای انتشار #هفتمین شماره خود با رویکرد «شبکه مسا
🔰 دوفصلنامه در راستای انتشار شماره خود با رویکرد «ظرفیت زیست‌پذیری در ایران؛ با توجه به تشدید بحران آب و فرسایش منابع طبیعی» از صاحب‌نظران، متخصصان، اساتید، کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه دعوت به عمل می‌آورد تا مطالب شامل گزارشات، مقالات، یادداشت‌ها و ... خود را با محوریت موضوعات پیشنهادی حداکثر تا ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۴ به رایانامه زیر ارسال نمایند. 📩 info@wesh.ir 🔵 شرایط پذیرش: 🔹 نوشتار بین 700 تا 1500 کلمه باشد، از داده‌ها و اطلاعات بروز در آن استفاده شده باشد و مراجع آن درج شده باشد. 🔹 نوشتار به هر دو صورت PDF و Word ارسال شود. 🔹 مشخصات نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سمت شغلی، شماره همراه در مقاله درج شود. 🔹 یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده در ضمیمه فایل ارسال شود. 🔸 تمامی آثار ارسالی توسط دبیران تحریریه نشریه مورد بررسی علمی و فنی قرار گرفته و در صورت دارا بودن استانداردهای لازم، در این شماره از نشریه به چاپ خواهند رسید. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
1⃣5⃣ پنجاه‌ویکمین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۶/۱۱ از ساعت ۰۸:۰۰ ا
2⃣5⃣ پنجاه‌ودومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۲۶ از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با محورهای «ارائه ظرفیت‌های شرکت مهندسی ماشین‌های دوار خاور طوس در حوزه صنعت ماشین‌های دوار» با ارائه مدیرعامل شرکت، «روش‌های نوین نگهداری و تعمیرات و افزایش ایمنی و بومی‌سازی کلید ۶ کیلوولت ژنراتور توربین گازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد» با ارائه رئیس تعمیرات برق شرکت، و «بررسی مسائل و چالش‌های جاری کمیته و ارائه راهکار» با حضور اعضای کمیته برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
2⃣5⃣ پنجاه‌ودومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۲۶ از ساعت ۰۸:۰۰
🔰 پنجاه‌ودومین جلسه کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل برگزار شد 💠این نشست با حضور نمایندگان شرکت‌های پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، شرکت توزیع نیروی برق مشهد، شرکت آب و فاضلاب مشهد، شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی، مدیریت تولید برق طوس (نیروگاه طوس)، برق منطقه‌ای خراسان، شرکت مهندسی ماشین‌های دوار خاور طوس و دانشگاه ملی مهارت در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در این نشست، ظرفیت‌های فنی و مهندسی شرکت مهندسی ماشین‌های دوار خاور طوس در حوزه طراحی، ساخت و بازسازی تجهیزات صنعتی و همچنین روش‌های نوین نگهداری و تعمیرات، افزایش ایمنی و بومی‌سازی کلید ۶ کیلوولت ژنراتور توربین گازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد مورد بررسی قرار گرفت. 🔷بر اساس مصوبات این نشست، برگزاری دوره آموزشی با محوریت آشنایی و نحوه تنظیم ITP، انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسه‌ای به‌منظور بررسی پروژه‌های پژوهشی افزایش راندمان الکتروپمپ‌های شناور، و نیز هماهنگی برای برگزاری نشست فنی تخصصی در خصوص رفع چالش‌های مرتبط با کلید ۶ کیلوولت در دستور کار قرار گرفت. 📡 @wesh_ir | سایت
🔰بیستمین تور تعالی خانه هم‌افزایی انرژی و آب با محوریت بازدید از پروژه ساختمان سبز «مهرگان» برگزار می‌شود 🔷خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری شرکت بنای پایدار ایران زمین، بیستمین تور تعالی خود را با محوریت بازدید از ساختمان سبز مهرگان خستین ساختمان سبز در مشهد برگزار می‌کند. 🎯 اهداف تورتعالی: این تورتعالی فرصتی مغتنم برای آشنایی با فناوری‌های نوین، مصالح سازگار با محیط زیست، و راهکارهای نوآورانه در طراحی و اجرای ساختمان‌های سبز است. 🏗 درباره ساختمان مهرگان: این بنا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ذیل الگویی موفق در مسیر تحقق توسعه سبز در حوزه ساخت‌وساز شناخته می‌شود: بازچرخانی آب خاکستری استفاده از پنل‌های خورشیدی سیستم‌های هوشمند مدیریت مصرف انرژی و آب طراحی معماری منطبق با اقلیم مشهد بهره‌گیری از مصالح بومی و بازیافتی 📅 تاریخ برگزاری روز دوشنبه یک دی‌ماه 1404 ساعت 9:00 الی 11:00 ⭕️ویژه اعضای رسمی خانه هم‌افزایی و اعضای خانه محیط زیست هم‌افزایی انرژی و آب / ظرفیت محدود 🏡عضویت در خانه محیط زیست هم‌افزایی 💠ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر: 05138331913 📡 @wesh_ir | سایت
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❄️ سفیدی نخستین… امروز، مشهدِ تشنه‌ی باران و برف، سرانجام آغوشش را به روی زمستان گشود. دانه‌های سپید برف، آرام و بی‌صدا، از دل آسمان فرود آمدند و کوچه‌ها، بام‌ها و دل‌ها را به رنگ امید درآوردند. شهر، زیر پتوی سفید طبیعت، نفسی تازه کشید؛ گویی زمین، پس از روزهای خشکی و عطش، دوباره جان گرفت. در این سپیدی آرام، یادمان باشد که هر دانه‌ی برف، پیامی‌ست از آسمان؛ پیامی از آب، از زندگی، از تداوم… و ما در خانه‌ی هم‌افزایی انرژی و آب، این پیام را با شما قسمت می‌کنیم؛ تا با هم، قدر این نعمت را بدانیم، و برای فردایی روشن‌تر، هم‌دل و هم‌قدم باشیم. 🌨️ زمستان مبارک، خراسان سپیدپوش… 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
بررسی منابع و سهم بخش‌های مختلف پساب در مشهد و تصمیم‌گیری برای راهکارهای فنی و اقتصادی؛ 🔰چهل و هشتمی
گزارش تفصیلی چهل و هشتمین جلسه کمیته آب و محیط زیست؛ 🔰امنیت آبی مشهد بر محور پساب بازتعریف می‌شود؛ هدف‌گذاری ۲۸۲ میلیون مترمکعب تا افق ۱۴۲۰ 💠در این نشست، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب مشهد به تشریح وضعیت موجود شبکه فاضلاب، تصفیه‌خانه‌ها و برنامه‌های آتی برای افزایش ظرفیت تولید پساب پرداختند. ایشان بر سیاست جایگزینی پساب با منابع آب شیرین به جای فروش آن و بر همکاری نزدیک با شرکت آب منطقه‌ای در قالب «حسابداری پساب» برای مدیریت بهینه این منابع تأکید نمودند. 🔹از سوی دیگر، نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، بر اجرای پروژه‌های مشترک بزرگ مانند «جایگزینی حق‌آبه کشاورزی سدهای طرق و کارده با پساب» و «تأمین بخشی از آب شرب از این طریق» تمرکز کردند. ایشان استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی و مشارکت بخش خصوصی را کلید اصلی اجرای این پروژه‌ها دانستند. 🔹درمجموع، هدف نهایی هر دو شرکت، مدیریت یکپارچه منابع آب، کاهش برداشت از منابع زیرزمینی و رساندن تولید و مصرف پساب به بیش از 280 میلیون مترمکعب در سال تا افق 1420 اعلام شد. ⭕️برنامه جامع تأمین 100 میلیون مترمکعب آب شرب از طریق پساب در مشهد 🔶سید حمید میر قاسمی نماینده شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به تداوم کاهش منابع سطحی و افزایش فشار بر سفره‌های زیرزمینی گفت: در راستای تحقق اهداف «مدیریت یکپارچه منابع آب» و سیاست «جایگزینی پساب با منابع آب شیرین»، اقدامات مؤثری در حوزه بازتخصیص حق‌آبه‌های کشاورزی سدهای طرق و کارده صورت گرفته است. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
گزارش تفصیلی چهل و هشتمین جلسه کمیته آب و محیط زیست؛ 🔰امنیت آبی مشهد بر محور پساب بازتعریف می‌شود؛ ه
⭕️تأکید بر اولویت‌بندی راهبردی پساب در تأمین آب مشهد؛ گامی حیاتی برای عبور از بحران آبی 💠میر قاسمی نماینده شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بر اولویت‌بندی مصارف پساب به‌عنوان یک اصل راهبردی تأکید کرد و گفت: در قالب طرحی مشترک با شرکت آب و فاضلاب مشهد، موفقیت در جایگزینی 20 میلیون مترمکعب پساب با حق‌آبه کشاورزان حاصل شده که این اقدام منجر به آزادسازی منابع آب شیرین برای مصارف شرب و صنعتی گردیده است. در ادامه این مسیر، پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با استفاده از روش «بیع متقابل» و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجراست. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث تصفیه‌خانه طبرسی شمالی و خطوط انتقال آب اشاره کرد. بر اساس این طرح، سالانه 35 میلیون مترمکعب پساب به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود و در مقابل، پروژه‌هایی در حوزه تأمین آب به ارزش تقریبی 20 هزار میلیارد تومان به اجرا درمی‌آید. در قالب برنامه جامع «تأمین 100 میلیون مترمکعب آب شرب مشهد از طریق جایگزینی پساب»، اولویت‌بندی مصارف پساب به‌عنوان یک اصل راهبردی مورد تأکید قرار گرفته است. در این چارچوب، اولویت نخست به تأمین آب شرب، اولویت دوم به تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، و اولویت سوم به مصارف صنعتی و فضای سبز اختصاص یافته است. با توجه به بحران آب در مشهد، عدم بهره‌گیری از مدیریت صحیح منابع آب و به‌کارگیری روش‌های نوین، تداوم و تشدید بحران آبی در منطقه اجتناب‌ناپذیر است. 📡 @wesh_ir