eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
448 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام زین‌العابدین فرخنده و مبارک باد💐 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری انیستیتو تروما ایران و موسسه راهبرد پویش رستا برگزار می‌کنند؛‌ 🔰 «کارگاه مدیریت روان و مدیریت ارتباطات در شرایط جنگ» 💠با رویکرد افزایش تاب‌آوری فرآیندهای سازمانی و تصمیم‌سازی پایدار در شرایط جنگ به صورت رایگان و با ظرفیت محدود ویژه شرکت‌های عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب ⭕️محورها: کالبدشکافی مغز در بحران جنگ راهکارهای تغییر مغز و بازسازی آن در شرایط جنگی مدل فرماندهی توزیع شده در وضعیت جنگی پروتکل مانور ذهنی در شرایط پُرتنش جنگی تکنیک‌های تنظیم هیجان اثرگذار بر سلامت روان مدیریت ارتباطات در شرایط قطع ارتباط با تدریس 🔷 آقای دکتر هاشم قادری 🔸بنیان گذار انیستیو تروما ایران، دکتری تخصصی روانشناسی دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دوره‌های بین‌المللی تروما 📆سه‌شنبه مورخ 7 بهمن‌ماه 1404 ⏰ساعت 12 الی 14 🏢محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب 📞 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام 09152186581 - @Wesh_admin 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
8️⃣4️⃣ چهل و هشتمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ د
9️⃣4️⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 ساعت 12:00 الی 14:00 در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با ✉️دستورجلسه «ارائه گزارش پیرامون اقدامات سال جاری کمیته» و «ارائه پیرامون ارزیابی سیاست ی طرح انتقال آب هزارمسجد – مشهد» توسط نماینده معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب، «بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات بازچرخانی آب خاکستری دوره‌های آموزشی مؤثر برای اعضای کمیته و چالشهای شرکتهای عضو در حوزه کمیته» و «ارائه پیرامون تصفیه آب با دبی بالا تا حد pure توسط آقای حسینی پژوهشگر حوزه تصفیه آب و کشاورزی برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 48 کمیته آب و محیط زیست
یادداشت محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی؛ 🔰مسئله چندوجهی آلودگی هوای مشهد؛ از بحران فصلی تا معضل مزمن شهری 💠در بازه زمانی سه‌ماهه پاییز 1404، شهر مشهد یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های آلودگی هوای خود را تجربه کرده است؛ دوره‌ای که نه‌تنها از حیث شدت و تداوم آلودگی کم‌سابقه بود، بلکه از منظر ماهیت نیز نشانه‌های روشنی از یک تغییر نگران‌کننده را بروز داد. بررسی داده‌های استخراج‌شده از آرشیوهای خبری، گزارش‌های رسمی و اظهارات مسئولان ذی‌ربط نشان می‌دهد که آلودگی هوا در مشهد دیگر نمی‌توان صرفاً به‌عنوان یک پدیده فصلی تلقی شود، بلکه با یک چالش ساختاری و مزمن در مقیاس کلان‌شهری مواجه هستیم. 🔷بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، وضعیت آلودگی هوا در سال 1404 نسبت به سال قبل جهشی هشداردهنده داشته است. تنها در شش‌ماهه نخست سال 1404، تعداد روزهای آلوده به 89 روز رسیده؛ در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 1403، 23 روز بوده است. این مقایسه به‌روشنی از افزایش حدود 287 درصدی تعداد روزهای آلوده حکایت دارد؛ افزایشی که نمی‌توان آن را به نوسانات طبیعی یا شرایط مقطعی نسبت داد. آلودگی ثبت‌شده در مهرماه 1404 نیز به‌تنهایی دو برابر مدت مشابه سال قبل بوده و این موضوع، زنگ خطر جدی برای مدیریت شهری و نظام حکمرانی محیط‌زیست به شمار می‌رود. 📡 @wesh_ir | ادامه یادداشت در تسنیم
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
2⃣5⃣ پنجاه‌ودومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۲۶ از ساعت ۰۸:۰۰
3️⃣5️⃣ پنجاه و سومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 از ساعت 09:00 الی 11:00 در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با محورهای «ارائه پیرامون اقدامات سال جاری کمیته» توسط معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب، «ارائه پیرامون آشنایی و تنظیم برنامه یکپارچه آموزش ITP» توسط رئیس کمیته و «ارائه پیرامون طرح کاهش میزان فلرینگ در چاه‌های گاز» توسط نماینده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 52 کمیته فنی و خودکفایی
در چهل و دومین جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد: 🔰«بسته بهبود کیفیت هوای مشهد» در راه است 💠در چهل و دومین جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با محوریت بررسی دو دستور کار برگزار شد. در دستور کار نخست، زوایای چگونگی اجرای تکالیف مندرج در قانون هوای پاک مورد بررسی قرار گرفت. 🔷علی اکبر لبافی، رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان با انتقاد از شیوه مدیریت بحران آلودگی گفت: تعطیلی مدارس و مشاغل راهکار موثری نیست و اثرات سوء بر نسل آینده دارد. ما باید طبق آیین‌نامه، سهم هر دستگاه را مشخص کنیم. مشهد اکنون با جمعیتی ۲ تا ۳ برابر ظرفیت پیش‌بینی شده مواجه است و تراکم بالای جمعیت، کانون‌های ریزگرد و خودروهای فرسوده، مدیریت جدیدی را می‌طلبد. درنظر داریم تکالیف دستگاه ها، میزان حساسیت به این مهم، قوانین و مقررات و بخشنامه هایی که نیاز به اصلاح دارد، جمع آوری و مبتنی بر کار کارشناسی و جمع آوری نظرات و پیشنهادات نخبگان، بسته بهبود شرایط در این حوزه را تدوین کنیم. نماینده داره کل حفاظت محیط زیست استان: ⭕️هوای مشهد تحت تاثیر ۳۰ کانون بحران‌زای داخلی و کانون‌های خارجی است نماینده خانه هم‌افزایی انرژی و آب: ⭕️خشکسالی، احتراق ناقص سوخت و ناوگان فرسوده، اصلی‌ترین ریشه‌ها هستند مدیر برنامه‌ریزی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد: ⭕️تبعیض در تخصیص بودجه‌های دولتی به مشهد نماینده فرمانداری مشهد: ⭕️آمارهای محیط زیست به روز نیست 📡 @wesh_ir | مشروح خبر
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
با هدف افزایش سطح آمادگی‌ها در اعضا؛ 🔰«کارگاه مدیریت روان و مدیریت ارتباطات در شرایط جنگ» با حضور نمایندگان شرکت‌های عضو خانه هم‌افزایی و آب برگزار شد 🔷 این کارگاه با هدف افزایش تاب‌آوری فرآیندهای سازمانی و تصمیم‌سازی پایدار در شرایط بحرانی، با حضور نمایندگانی از شرکت‌های عضو این خانه هم‌افزایی از جمله شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت آب و فاضلاب مشهد، نیروگاه حرارتی طوس، شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، موسسه روابط عمومی راهبرد، شرکت مدیریت تولید نیروی برق شریعتی، شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت برق منطقه خراسان روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه 1404 در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در این جلسه به مباحثی چون بهبود تصمیم‌گیری‌های حیاتی در شرایط بحران، تکنیک‌های بازیابی آرامش در موقعیت‌های حساس، چک‌لیست‌های لازم برای آماده‌سازی روانی و محیطی پیش از وقوع بحران، طرح‌ریزی مانورهای ذهنی برای آمادگی پیش از وقوع شرایط جنگی، تنظیم و بهبود فضای ذهنی کارکنان در شرایط جنگی، نحوه مواجهه با اخبار بحران و باز طراحی مدیریت گردش اخبار و اطلاعات منفی درون سازمان در برهه جنگ پرداختند. 🔷صوت و محتوای این کارگاه با هماهنگی انجام شده با استاد محترم، در چارچوب هم‌افزایی دانشی و به اشتراک‌گذاری تجربیات، به زودی در اختیار مخاطبین جریان هم‌افزایی خراسان رضوی قرار خواهد گرفت. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
3️⃣5️⃣ پنجاه و سومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 از ساعت 09
🔰پنجاه و سومین جلسه کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل برگزار شد 💠این نشست با حضور نمایندگانی از شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز شرق، توزیع نیروی برق مشهد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، آب و فاضلاب مشهد، آب و فاضلاب خراسان رضوی و شرکت آداک، روز چهارشنبه 8 بهمن‌ماه در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷 این جلسه به‌عنوان آخرین نشست این کمیته در سال جاری، با محوریت ارزیابی اقدامات انجام‌شده و بررسی چالش‌های پیش‌رو برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از مهم‌ترین پیگیری‌های امسال ارائه شد که در صدر آن، تلاش برای استانی‌سازی فرآیند ارزیابی و صدور مجوزهای AVL قرار داشت. 🔷 بخش دیگر جلسه به ارائه‌ای درباره برنامه بازرسی و آزمایش (ITP) و پروژه کاهش فلرینگ در چاه‌های گاز اختصاص داشت. در این بخش، ITP به‌عنوان سندی کلیدی برای تضمین کیفیت ساخت و خرید تجهیزات معرفی شد و چالش‌هایی نظیر عدم انطباق اسناد با فرآیند واقعی ساخت و ضعف در مستندسازی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین، پروژه بومی‌سازی برنر اتمسفریک جدید برای کاهش فلرینگ، به‌عنوان نمونه‌ای موفق از طراحی داخلی مطرح شد که ضمن کاهش چشمگیر مصرف گاز و آلاینده‌های زیست‌محیطی، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. 📡 @wesh_ir | سایت
خميده پشت از آن دارند پيران جهانْ ديده که اندر خاک مى‌جويند ايام جوانى را ✳️ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد🌱 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
9️⃣4️⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 ساعت 12:00 الی 14:00 در
🔰چهل و نهمین کمیته آب محیط زیست برگزار شد 💠چهل و نهمین جلسه کمیته آب و محیط زیست جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی با حضور نمایندگانی از شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، توزیع نیروی برق مشهد، پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، پخش فرآورده‌های منطقه خراسان رضوی، آب و فاضلاب خراسان رضوی و دانشگاه صنعتی قوچان روز چهارشنبه 8 بهمن‌ماه 1404 در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در ابتدای این نشست، گزارشی از اقدامات سال جاری کمیته ارائه شد که پیگیری احداث لندفیل صنعتی در شرق کشور، تهیه سند ساماندهی رودخانه کشفرود، جریان‌سازی بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های دولتی، تأسیس خانه محیط زیست و تشکیل پنل قضایی ویژه جرایم زیست‌محیطی از مهم‌ترین محورهای آن بود. 🔷در ادامه، طرحی نوآورانه در حوزه تصفیه، شیرین‌سازی و انتقال آب از سوی دکتر حسینی ارائه شد که با تکیه بر فناوری‌های ترکیبی از جمله انجماد جهت‌دار، سانتریفیوژ و سیستم‌های مویینگی، به‌عنوان جایگزینی کم‌هزینه‌تر و کم‌مصرف‌تر نسبت به روش‌های متداول مورد بحث قرار گرفت. پس از طرح دیدگاه‌ها و پرسش‌های فنی و اقتصادی از سوی اعضا، مقرر شد نشست تخصصی مستقلی با حضور پژوهشگران و ذی‌نفعان اصلی از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برگزار شود تا امکان‌سنجی و مقایسه دقیق این روش با فناوری‌های رایج، در دستور کار کارشناسی قرار گیرد. 📡 @wesh_ir | سایت