eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
448 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
281 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
0️⃣4️⃣ چهلمین جلسه "کمیته رفع موانع و اجرای بهینه پروژه‌ها" فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۱۴ ساعت ۱۲:۰۰
1️⃣4️⃣ چهل و یکمین جلسه "کمیته رفع موانع و اجرای بهینه پروژه‌ها" فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۹ ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰ در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با دستور جلسۀ «بررسی تصویب‌نامه هیئت‌وزیران پیرامون سیاست جدید قیمت‌گذاری برق برای مشترکان پرمصرف و تخصیص درآمد به ارتقای راندمان نیروگاهی»، «بررسی تصویب‌نامه شورای عالی انرژی با موضوع الزام دستگاه‌های اجرایی به کاهش مصرف گاز و افزایش سهم انرژی تجدیدپذیر از سال ۱۴۰۷»، «بررسی تصویب‌نامه شورای عالی انرژی در خصوص بازنگری مجوزها و نحوه صدور مجوزهای زمانمند و معتبر تخصیص حامل‌های انرژی» و «ارائه گزارش اقدامات کمیته در سال جاری» برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 40 کمیته رفع موانع و اجرای بهینه پروژه‌ها
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
8⃣4⃣ چهل و هشتمین جلسه کمیته «بهره‌وری و تحول سازمانی» فردا شنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۱۷ ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۰:۰
9⃣4⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «بهره‌وری و تحول سازمانی» فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۹ ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۱:۰۰ در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با ✉️دستورجلسه «آموزش و بهینه‌کاوی سند تحول دیجیتال شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد» برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir |گزارش جلسه ۴۸ کمیته بهره‌وری و تحول سازمان
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
9️⃣4️⃣ چهل و نهمین جلسه «کمیته توسعه تکنولوژی و مدیریت مصرف» فردا سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۸ از ساعت ۰
🔰چهل و نهمین جلسه «کمیته توسعه تکنولوژی و مدیریت مصرف» برگزار شد 💠چهل و نهمین جلسه «کمیته توسعه تکنولوژی و مدیریت مصرف» با حضور نمایندگانی از شرکت‌های آب و فاضلاب خراسان رضوی، پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی، اداره کل صمت، آب و فاضلاب مشهد، بهره‌برداری نفت و گاز شرق و منطقه چهار عملیات انتقال گاز روز ۱۴۰۴/۱۱/۲۸ در محل خانه هم‌افزایی برگزار شد. 🔷دکتر مهرداد پورصادق، پژوهشگر خانه هم‌افزایی انرژی و آب در این نشست با اشاره به رشد سریع مراکز داده در کشور گفت: مراکز داده به‌عنوان زیرساخت‌های حیاتی اقتصاد دیجیتال، هم‌زمان با توسعه فناوری‌های مبتنی بر داده و هوش مصنوعی، سهم فزاینده‌ای از مصرف انرژی و آب را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس پژوهش‌های بین‌المللی، در یک مرکز داده معمولی، تنها حدود ۳۰ درصد انرژی صرف تجهیزات فناوری اطلاعات می‌شود، در حالی که سیستم‌های سرمایش با سهمی در حدود ۴۵ درصد، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی به‌شمار می‌روند. همین نسبت‌ها نشان می‌دهد که نقطه ورود اصلی برای کاهش مصرف انرژی و آب در مراکز داده، بهبود طراحی و بهره‌برداری سامانه‌های خنک‌کاری است. 🔷در ادامه این نشست، همچنین در این نشست، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب مشهد به معرفی مجموعه‌ای از روش‌ها و ادوات مؤثر برای کاهش مصرف آب در ساختمان‌های دولتی پرداختند. ⭕️مقرر شد مکاتبه‌ای با اداره استاندارد برای تدوین استانداردهای حوزه مصرف انرژی و آب در مراکز دولتی انجام شود و مصوب شد خانه هم‌افزایی برای پیگیری الزام بازچرخانی ساختمان‌های دولتی اقدام کند. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
9⃣4⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «بهره‌وری و تحول سازمانی» فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۹ ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱
🔰چهل و نهمین جلسه کمیته بهره‌وری و تحول سازمانی برگزار شد 💠چهل و نهمین جلسه کمیته «بهره‌وری و تحول سازمانی» با حضور نمایندگانی از شرکت‌های پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، توزیع نیروی برق مشهد، آب و فاضلاب استان، آب منطقه‌ای استان، بهره‌برداری نفت و گاز شرق، گاز استان، آب و فاضلاب مشهد و توزیع نیروی برق استان روز ۱۴۰۴/۱۱/۲۹ در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با دستورجلسه «آموزش و بهینه‌کاوی سند تحول دیجیتال شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد» برگزار شد. 🔷در این نشست، آقای قوی‌پنجه، مسئول توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و دبیر کمیته تحول دیجیتال پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، با تشریح تجربیات این مجموعه اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال نقشه راه تحول دیجیتال شرکت رونمایی شد و بر اساس مدل ۲۰:۲۰۰ صنعتی دانشگاه تهران، ارزیابی سطح بلوغ دیجیتال مجموعه انجام گرفت. 🔷وی افزود: این ارزیابی با هدف شناسایی وضعیت موجود، تعیین شکاف‌های فناورانه و اولویت‌بندی پروژه‌های تحول دیجیتال انجام شده و نتایج آن به‌عنوان مبنای تدوین برنامه‌های اجرایی کوتاه‌مدت و میان‌مدت در دستور کار قرار گرفته است. 🔷در ادامه این نشست، نمایندگان دستگاه‌های حاضر پرسش‌هایی را درباره ابعاد و شاخص‌های ارزیابی بلوغ دیجیتال، نحوه بومی‌سازی مدل‌های صنعتی، چالش‌های استقرار سامانه‌های یکپارچه اطلاعاتی و همچنین تجارب جهانی در حوزه تحول دیجیتال صنایع انرژی مطرح کردند که از سوی مسئول توسعه سیستم‌های اطلاعاتی پالایشگاه پاسخ داده شد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
1️⃣4️⃣ چهل و یکمین جلسه "کمیته رفع موانع و اجرای بهینه پروژه‌ها" فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۱۱/۲۹ ساعت
🔰چهل و یکمین جلسه کمیته رفع موانع و اجرای بهینه‌ پروژه‌ها برگزار شد 💠این نشست با حضور نمایندگانی از شرکت‌های توزیع نیروی برق استان، گاز استان، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، آب و فاضلاب مشهد، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه، بهره‌برداری نفت و گاز شرق، آب منطقه‌ای استان، آب و فاضلاب استان و شرکت شایان شار کیش روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷 نظربه «تصویب‌نامه شورای عالی انرژی پیرامون الزام دستگاه‌های اجرایی به کاهش مصرف گاز و افزایش سهم انرژی تجدیدپذیر از سال ۱۴۰۷»، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای بخش دولتی از اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا الزام قانونی تولید معادل ۴۰ درصد از مصرف و کاهش میزان مصرف در دستور کار قانون قرار دارد. در صورت تأخیر در اجرای تعهدات قانونی مربوط به احداث این نیروگاه‌ها، بهای تمام‌شده پروژه‌ها افزایش خواهد یافت که عوامل اصلی آن رشد نرخ ارز و افزایش جهانی قیمت پنل‌ها عنوان شد. از سوی دیگر، افزایش قابل توجه تعرفه جریمه ناشی از عدم احداث نیز تأثیر جدی و مستقیم بر معادلات اقتصادی این طرح خواهد داشت. 🔷در این نشست مقررشد گزارش تحلیلی از مصوبه جدید قیمت‌گذاری برق برای مشترکان پُرمصرف تهیه شود، نشست تخصصی پیرامون تجربه پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد درباره سیستم ترکیبی انرژی تجدیدپذیر و پمپ حرارتی برگزار شود، گزارش تحلیلی پیرامون طرح انتقال آب عمان به شمال شرق کشور و چالش‌های آن باهدف مطالبه‌گری و پیگیری از استانداری و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی تهیه و اقدام شود. 📡 @wesh_ir | مشروح خبر
🔰فراخوان ثبت‌نام سمن‌های محیط‌زیستی در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه 💠بدین‌وسیله از تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست دعوت می‌شود با ثبت‌نام در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضائیه به نشانی mosharekat.eadl.ir، نقش مؤثر و سازمان‌یافته خود را در صیانت از حقوق عامه و پیگیری تخلفات منابع طبیعی و محیط زیستی ایفا کنند. 🔷این سامانه با هدف ایجاد مسیر رسمی برای مشارکت سمن‌ها در گزارش‌دهی، اعلام جرم و پیگیری حقوقی آسیب‌ها و تخلفات حوزه منابع طبیعی و محیط زیستی طراحی شده است و امکان می‌دهد گزارش‌های مستند و میدانی فعالان مدنی، به‌صورت مستقیم وارد فرآیند رسیدگی قضایی شود. ⭕️ ما در خانه هم‌افزایی انرژی و آب آمادگی کامل داریم گزارش‌ها و موارد قابل پیگیری سمن‌ها را در مسیر حقوقی و نهادی همراهی کنیم و با تجمیع ظرفیت‌های مردمی و کارشناسی، زمینه پیگیری مؤثر تخلفات حوزه منابع طبیعی و محیط زیستی را فراهم آوریم. 📹 آموزش اولیه نحوه ثبت شکواییه در سامانه مشارکت قوه قضائیه 📹 راهنمای ثبت نام و معرفی سامانه برای سمن‌ها 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰چهل و نهمین جلسه «کمیته توسعه تکنولوژی و مدیریت مصرف» برگزار شد 💠چهل و نهمین جلسه «کمیته توسعه تکن
معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در گفتگو با ایرنا؛ 🔰خراسان رضوی بهترین منطقه به لحاظ استقرار مراکز فناوری اطلاعات است 💠 پژوهشگر و معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی و مصرف بالای انرژی توسط پایگاه های داده و مراکز فناوری اطلاعات گفت: تنوع اقلیمی ایران این امکان را فراهم می‌کند که مراکز داده در مناطق سرد و خشک مستقر شوند تا امکان استفاده بیشتر از سرمایش طبیعی فراهم شود از این رو خراسان رضوی از جمله مناطق مستعد برای جانمایی پایگاه های داده است. 🔷امین وطن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد سریع پایگاه های داده در کشور اظهار کرد: جانمایی این مراکز در خارج از کلان‌شهرها علاوه بر کاهش اثرات آلودگی هوا بر تجهیزات و هزینه‌های خنک‌کاری می‌تواند به تمرکززدایی، کاهش فشار بر زیرساخت‌های شهری و ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک‌تر نیز کمک کند. 🔷وی تأکید کرد: با توجه به نبود استاندارد مصرف انرژی برای مراکز داده در کشور پیشنهاد می‌شود در کوتاه‌مدت از استاندارد های بین المللی به‌عنوان مرجع ارزیابی استفاده شود و در بلندمدت تدوین استاندارد ملی الزام‌آور برای تعیین مقادیر حداکثر شاخص‌های مصرف انرژی و آب در دستور کار قرار گیرد. این اقدام می‌تواند گام مهمی در جهت حکمرانی هوشمند بر زیرساخت‌های دیجیتال کشور و کاهش فشار بر منابع محدود انرژی و آب باشد. 📡 @wesh_ir | مصاحبه
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور و پژوهشکده محیط‌های خشک برگزار می‌کنند؛ 🔰نشست علمی ـ تخصصی «فرونشست و تأثیر آن بر ظرفیت زیست‌پذیری استان خراسان رضوی» ۱۰ اسفندماه برگزار می‌شود با حضور 🔷دکتر هادی شریفی، مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور 📌«فرونشست زمین، منابع آبی و راهکارهای پیش‌بینی، پیشگیری و سازگاری» 🔷دکتر ناصر حافظی، عضو هیئت علمی گروه زمین‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📌«ساختارهای زیرسطحی و فرونشست زمین در شهر مشهد» 🔷دکتر سید محمدرضا علوی‌مقدم، رئیس پژوهشکده محیط‌های خشک و دانشکده صنعت ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد 📌«کلان‌شهر مشهد و پدیده فرونشست» 🔷مهندس جواد دولتی، مدیر گروه پژوهشی مخاطرات محیطی پژوهشکده محیط‌های خشک 📌«بررسی روند چهل‌ساله فرونشست در دشت مشهد و اثرات آن بر زیرساخت‌های انرژی و آب» 📅زمان: یکشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۴ ساعت 10 الی 12 🏢مکان: اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور 💻 علاقه‌مندان جهت هماهنگی حضور در نشست می‌توانند از طریق شماره ۰۹۱۵۲۱۸۶۵۸۱ تماس حاصل کرده و یا از طریق پرس‌لاین اقدام نمایند 📡 @wesh_ir | سایت
روز گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گرامی باد 🌷 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰 دوفصلنامه #هم‌افزایی در راستای انتشار #هشتمین شماره خود با رویکرد «ظرفیت زیست‌پذیری در ایران؛ با ت
🔰فراخوان ارسال آثار برای نشریه هم‌افزایی انرژی و آب تا 15 اسفندماه تمدید شد 💠دوفصلنامه در راستای انتشار شماره خود با رویکرد «ظرفیت زیست‌پذیری در ایران؛ با توجه به تشدید بحران آب و فرسایش منابع طبیعی» از صاحب‌نظران، متخصصان، اساتید، کارشناسان، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه دعوت به عمل می‌آورد تا مطالب شامل گزارشات، مقالات، یادداشت‌ها و ... خود را با محوریت موضوعات پیشنهادی تا 15 اسفندماه ۱۴۰۴ به رایانامه زیر ارسال نمایند. 📩 info@wesh.ir 🔵 شرایط پذیرش: 🔹 نوشتار بین 700 تا 1500 کلمه باشد، از داده‌ها و اطلاعات بروز در آن استفاده شده باشد و مراجع آن درج شده باشد. 🔹 نوشتار به هر دو صورت PDF و Word ارسال شود. 🔹 مشخصات نویسنده شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سمت شغلی، شماره همراه در مقاله درج شود. 🔹 یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده در ضمیمه فایل ارسال شود. 🔸 تمامی آثار ارسالی توسط دبیران تحریریه نشریه مورد بررسی علمی و فنی قرار گرفته و در صورت دارا بودن استانداردهای لازم، در این شماره از نشریه به چاپ خواهند رسید. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور و پژوهشکده مح
یادداشت به قلم دکتر فهیمه صالحی متعهد کارشناس مخاطرات زمین شناسی؛ 🔰از اُفت آبخوان تا تهدید زیرساخت‌ها؛ نقشه نگران‌کننده فرونشست در ۱۷ دشت خراسان رضوی 💠 بحران فرونشست زمین در استان خراسان رضوی امروز به یکی از جدی‌ترین چالش‌ ها در مقیاس استانی تبدیل شده است. این پدیده که عمدتاً ناشی از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی، کاهش تغذیه طبیعی آبخوان‌ها و تداوم خشکسالی‌های اقلیمی است، موجب فشردگی لایه‌های آبرفتی و کاهش برگشت‌ناپذیر تخلخل آن‌ها می‌شود. پیامد این فرآیند، نشست تدریجی سطح زمین، ایجاد ترک‌ها و شکاف‌های سطحی، آسیب به اراضی کشاورزی و تهدید زیرساخت‌های حیاتی است؛ پدیده‌ای خاموش که در صورت نبود پایش و مدیریت مؤثر، خسارات گسترده‌ای به همراه خواهد داشت. 🔷اهمیت پرداختن به بحران فرونشست در خراسان رضوی از آن جهت است که این پدیده ماهیتی تدریجی و عمدتاً برگشت‌ناپذیر دارد و هرگونه تأخیر در مدیریت آن، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی سنگینی در پی خواهد داشت. ایجاد حساسیت مدیریتی، تدوین نقشه‌ راه مدیریت فرونشست، پایش مستمر با استفاده از فناوری‌های نوین سنجش‌ازدور، کنترل برداشت‌های غیرمجاز آب از جمله اقداماتی است که می‌تواند مسیر کاهش ریسک را هموار کند. 📌برای حضور در نشست علمی ـ تخصصی «فرونشست و تأثیر آن بر ظرفیت زیست‌پذیری استان خراسان رضوی» کلیک کنید 📡 @wesh_ir | مشروح یادداشت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق کشور و پژوهشکده مح
با توجه به شرایط پیش آمده و اعلام لغو پروازهای داخلی و ایجاد مشکل برای حضور مهمانان محترم، نشست علمی ـ تخصصی «فرونشست و تأثیر آن بر ظرفیت زیست‌پذیری استان خراسان رضوی» لغو و زمان جدید برگزاری‌ آن معاقباً اعلام خواهد شد. 📡 @wesh_ir