eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
یا مُقَلِّبَ القلوب و الأبصار، یا مُدَبِّرَ اللیل و النهار، یا مُحَوِّلَ الحَول و الأحوال، حَوِّل حالَنا إلی أحسنِ الحال. خانه هم‌افزایی انرژی و آب، عید سعید فطر و سال نو را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوید؛ بهاری که با «جنگ رمضان» و شهادت پرچمداران انقلاب، نخبگان آب و برق و کودکان معصوم این سرزمین گره خورد، اما اراده ملی را استوارتر کرد. ما در کنار مردم، در سنگر دانش و اندیشه در حوزه آب، انرژی و محیط زیست، متعهد به ساختن ایرانی امن‌تر، هم‌افزا و پیشرفته‌تر هستیم. عیدتان مبارک، یاد شهیدان ماندگار و راه فردای ایران روشن و استوار 📡 @wesh_ir
🔸رنگ دودهای ناشی از انفجار چه معنا و مفهومی دارد؟ 📡@wesh_ir
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰وزیر نیرو: شبکه برق ایران در برابر حملات زیرساختی تاب‌آور است 💠این نخستین بار نیست که زیرساخت‌های حیاتی کشور هدف حمله قرار می‌گیرد و صنعت برق در سال‌های گذشته نیز تجربه مواجهه با چنین شرایطی را داشته است. 🔷مردم در سال‌های مختلف شاهد بوده‌اند که فرزندان آنها (نیروهای فنی و مهندسی صنعت برق) چگونه در شرایط سخت و حتی در زمان وقوع حملات، در خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع حضور پیدا کرده و خدمات‌رسانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار کرده‌اند. 🔷حملاتی توسط دشمن به نیروگاه‌های قشم (که آب‌شیرین‌کن نیز بود) و برخی نیروگاه‌ها در منطقه عسلویه و هنگام، برای آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های انرژی انجام شد، اما تیم‌های فنی شبانه‌روز توانستند در مدت کوتاهی آسیب‌ها را برطرف کنند. 🔷 حمله به زیرساخت‌های برق و آب را مغایر با معاهدات شناخته‌شده بین‌المللی است؛ این تأسیسات مستقیماً با تأمین نیازهای اساسی مردم مرتبط هستند و حمله به آن‌ها، حمله به مردم است. ⭕️ آنها از ما آسیب‌پذیرتر هستند، روند تولید برق در ایران در صدها نیروگاه در صدها نقطه در حال تداوم است اما واحدهای تولید برق آنها متمرکز او آسیب‌پذیر هستند. 🔷 بسیاری از واحدهای نیروگاهی و تجهیزات صنعت برق کشور با تکیه بر توان داخلی طراحی، ساخته یا بومی‌سازی شده‌اند و همین موضوع باعث شده امکان تعمیر و بازگرداندن سریع تجهیزات آسیب‌دیده فراهم باشد. در حال حاضر شبکه برق در وضعیت پایداری قرار دارد و حتی در برخی مقاطع با مازاد تولید مواجه هستیم. 🔷 بیش از ۱۰۰ هزار نفر کارشناس متخصص در وزارت نیرو در حال خدمت و انجام وظیفه به صورت شبانه روزی هستند. 📡 @wesh_ir
🔰 تبعات یک حماقت = خاموشی فراگیر در منطقه و ۳ رخداد دیگر 🔷معاون اول رییس‌جمهور: حمله به زیر ساخت های حیاتی یعنی تهدید مستقیم مردم و نقض آشکار اصول و حقوق بین الملل. ما آغازگر این جنگ نبودیم؛ اما در دفاع از مردم و سرزمین‌مان تردید نخواهیم کرد. حمله به زیر‌ساخت ایران، به خاموشی فراگیر در منطقه می‌انجامد. 🔷قرارگاه خاتم الانبیا: در صورت عملی‌شدن تهدیدات آمریکا درباره نیروگاه‌های ایران: ۱-بسته‌‌ماندن کامل تنگه هرمز تا بازسازی نیروگاه‌های تخریب شده ما ۲-نیروگاه‌های برق، زیرساخت‌های انرژی و فناوری اطلاعات رژیم هدف قرار خواهند گرفت۳-همه شرکت‌های مشابه در منطقه با سهام‌داری آمریکایی و ۴-نیروگاه‌های برق کشورهای میزبان پایگاه آمریکا، هدف مشروع خواهند بود. 📡 @wesh_ir
🔴تغییرات سهمیه بنزین از اول فروردین ۱۴۰۵ 🔹۱- میزان سهمیه دوم یعنی ۳۰۰۰ تومانی تمام کاربری‌های خودرو دوگانه سوز به ۵۰ درصد میزان فعلی کاهش یافت.(غیر از آمبولانس و جانبازان معلولین) 🔹۲- دوره ذخیره‌سازی سهمیه اول یعنی ۱۵۰۰ تومانی خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت از شش ماه به سه ماه کاهش یافت. 🔹۳- سهمیه دوم ماهیانه تخصیصی به خودروهای سواری شخصی از ۱۰۰ لیتر به میزان ۷۰ لیتر در ماه و گروه وانت های بنزین‌سوز (پرمصرف و کم مصرف)از ۲۹۰ لیتر به ۲۰۰ لیتر در ماه کاهش یافت. 🔹سایر موارد بدون تغییر است. 📡 @wesh_ir
🔰فراخوان مشارکت در رویداد جهانی «ساعت زمین ۱۴۰۵» 💠بنابر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به اطلاع عموم شهروندان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، مدیران مراکز آموزشی، اماکن ورزشی، تفریحی و تاریخی، بازارهای فعال اقتصادی، برج‌های مسکونی، تشکل‌های مردم‌نهاد و تمامی فعالان عرصه محیط زیست در استان خراسان رضوی می‌رسد: 🔷«ساعت زمین» رویدادی جهانی است که از سال ۲۰۰۷ توسط صندوق بین‌المللی حفاظت از طبیعت (WWF) با هدف ارتقای آگاهی عمومی درباره پیامدهای فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست و تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود و نمادی از تعهد جهانی به آینده‌ای پایدارتر است. 🔷بدین‌وسیله از همه شهروندان و مدیران محترم دعوت می‌شود در روز شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۵، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموش کردن داوطلبانه روشنایی‌ها و دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری در این حرکت جهانی مشارکت کنند. این اقدام نمادین، پیامی روشن در حمایت از صرفه‌جویی انرژی و حفاظت از منابع ارزشمند سیاره زمین است. 🔷از تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب، نسبت به اجرای «ساعت زمین» در اماکن تحت مدیریت خود اقدام و مشارکت فعال استان خراسان رضوی را در این رویداد جهانی ثبت نمایند. 💡بیایید با خاموش کردن چراغ‌های اضافی، نوری روشن‌تر به آینده سیاره‌مان بتابانیم.🌍 📡 @wesh_ir
تصویر جلد نشریه اکونومیست: برتریِ ایران 📡 @wesh_ir
🔰آغاز به‌کار بازوی «توزیع بهینه سوخت» در پیام‌رسان «بله» 📍بازوی توزیع بهینه سوخت به‌همت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با همکاری پیام‌رسان «بله» با هدف تعامل بهتر میان مشتریان سوخت و شرکت پالایش و پخش رونمایی شد. 🔹این بازو برای مشتریان سوخت امکان گزارش‌دهی آسان به بازرسان و ناظران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را به شرح زیر فراهم می‌کند: ۱-گزارش بسته بودن جایگاه ٢- اتمام سوخت ٣- نداشتن کارت اضطراری جایگاه ۴- صف طولانی (و اعلام زمان انتظار برای سوخت‌گیری) ۵- فروش سوخت در مظروفات (ظرف و دبه) ۶- استفاده پی‌درپی از کارت اضطراری جایگاه برای یک نفر ‌ 🔹در روزهای آینده، خدماتی همچون تسهیل صدور آنی کارت سوخت، تغییر رمز کارت سوخت و یافتن کارت سوخت مفقودی به این خدمات افزوده می‌شود. ‌ 🔹شهروندان می‌توانند از طریق لینک زیر وارد صفحه اصلی بازوی «توزیع بهینه سوخت» شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پیام‌رسان بله شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند: ‌ 🔹 https://web.bale.ai/chat?uid=1741947378 📡 @wesh_ir
«در میدان، عده‌ای برای امنیت با دشمنان ما می‌جنگند و در خانه‌ها، ما با مدیریت مصرف سهم خود را ادا می‌کنیم. اگر هر چراغی که بی‌دلیل روشن است، خاموش شود، نشانه مسئولیت‌پذیری ماست؛ بهینه سازی از خانه‌ها شروع می‌شود و به قدرت جمعی یک ملت می‌رسد.» 📡@wesh_ir
سخنرانی "انصافا خیلی خوب، متین و مستحکم" پرفسور مسعود درخشان با موضوع: ضرورت همخوانی سیاست‌های دولت با سیاست‌های 📡 @wesh_ir
💠هر مترمکعبی که درست مصرف می‌کنیم، قدرت و پایداری شبکه گاز کشور را افزایش می‌دهیم. 💠از خانه‌ها تا صنایع، مدیریت مصرف گاز یعنی یک قدم دیگر به سوی پیروزی 📡 @wesh_ir