eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
13.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰وزیر نیرو: شبکه برق ایران در برابر حملات زیرساختی تاب‌آور است 💠این نخستین بار نیست که زیرساخت‌های حیاتی کشور هدف حمله قرار می‌گیرد و صنعت برق در سال‌های گذشته نیز تجربه مواجهه با چنین شرایطی را داشته است. 🔷مردم در سال‌های مختلف شاهد بوده‌اند که فرزندان آنها (نیروهای فنی و مهندسی صنعت برق) چگونه در شرایط سخت و حتی در زمان وقوع حملات، در خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع حضور پیدا کرده و خدمات‌رسانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برقرار کرده‌اند. 🔷حملاتی توسط دشمن به نیروگاه‌های قشم (که آب‌شیرین‌کن نیز بود) و برخی نیروگاه‌ها در منطقه عسلویه و هنگام، برای آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های انرژی انجام شد، اما تیم‌های فنی شبانه‌روز توانستند در مدت کوتاهی آسیب‌ها را برطرف کنند. 🔷 حمله به زیرساخت‌های برق و آب را مغایر با معاهدات شناخته‌شده بین‌المللی است؛ این تأسیسات مستقیماً با تأمین نیازهای اساسی مردم مرتبط هستند و حمله به آن‌ها، حمله به مردم است. ⭕️ آنها از ما آسیب‌پذیرتر هستند، روند تولید برق در ایران در صدها نیروگاه در صدها نقطه در حال تداوم است اما واحدهای تولید برق آنها متمرکز او آسیب‌پذیر هستند. 🔷 بسیاری از واحدهای نیروگاهی و تجهیزات صنعت برق کشور با تکیه بر توان داخلی طراحی، ساخته یا بومی‌سازی شده‌اند و همین موضوع باعث شده امکان تعمیر و بازگرداندن سریع تجهیزات آسیب‌دیده فراهم باشد. در حال حاضر شبکه برق در وضعیت پایداری قرار دارد و حتی در برخی مقاطع با مازاد تولید مواجه هستیم. 🔷 بیش از ۱۰۰ هزار نفر کارشناس متخصص در وزارت نیرو در حال خدمت و انجام وظیفه به صورت شبانه روزی هستند. 📡 @wesh_ir
🔰 تبعات یک حماقت = خاموشی فراگیر در منطقه و ۳ رخداد دیگر 🔷معاون اول رییس‌جمهور: حمله به زیر ساخت های حیاتی یعنی تهدید مستقیم مردم و نقض آشکار اصول و حقوق بین الملل. ما آغازگر این جنگ نبودیم؛ اما در دفاع از مردم و سرزمین‌مان تردید نخواهیم کرد. حمله به زیر‌ساخت ایران، به خاموشی فراگیر در منطقه می‌انجامد. 🔷قرارگاه خاتم الانبیا: در صورت عملی‌شدن تهدیدات آمریکا درباره نیروگاه‌های ایران: ۱-بسته‌‌ماندن کامل تنگه هرمز تا بازسازی نیروگاه‌های تخریب شده ما ۲-نیروگاه‌های برق، زیرساخت‌های انرژی و فناوری اطلاعات رژیم هدف قرار خواهند گرفت۳-همه شرکت‌های مشابه در منطقه با سهام‌داری آمریکایی و ۴-نیروگاه‌های برق کشورهای میزبان پایگاه آمریکا، هدف مشروع خواهند بود. 📡 @wesh_ir
🔴تغییرات سهمیه بنزین از اول فروردین ۱۴۰۵ 🔹۱- میزان سهمیه دوم یعنی ۳۰۰۰ تومانی تمام کاربری‌های خودرو دوگانه سوز به ۵۰ درصد میزان فعلی کاهش یافت.(غیر از آمبولانس و جانبازان معلولین) 🔹۲- دوره ذخیره‌سازی سهمیه اول یعنی ۱۵۰۰ تومانی خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت از شش ماه به سه ماه کاهش یافت. 🔹۳- سهمیه دوم ماهیانه تخصیصی به خودروهای سواری شخصی از ۱۰۰ لیتر به میزان ۷۰ لیتر در ماه و گروه وانت های بنزین‌سوز (پرمصرف و کم مصرف)از ۲۹۰ لیتر به ۲۰۰ لیتر در ماه کاهش یافت. 🔹سایر موارد بدون تغییر است. 📡 @wesh_ir
🔰فراخوان مشارکت در رویداد جهانی «ساعت زمین ۱۴۰۵» 💠بنابر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به اطلاع عموم شهروندان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، مدیران مراکز آموزشی، اماکن ورزشی، تفریحی و تاریخی، بازارهای فعال اقتصادی، برج‌های مسکونی، تشکل‌های مردم‌نهاد و تمامی فعالان عرصه محیط زیست در استان خراسان رضوی می‌رسد: 🔷«ساعت زمین» رویدادی جهانی است که از سال ۲۰۰۷ توسط صندوق بین‌المللی حفاظت از طبیعت (WWF) با هدف ارتقای آگاهی عمومی درباره پیامدهای فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست و تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود و نمادی از تعهد جهانی به آینده‌ای پایدارتر است. 🔷بدین‌وسیله از همه شهروندان و مدیران محترم دعوت می‌شود در روز شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۵، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموش کردن داوطلبانه روشنایی‌ها و دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری در این حرکت جهانی مشارکت کنند. این اقدام نمادین، پیامی روشن در حمایت از صرفه‌جویی انرژی و حفاظت از منابع ارزشمند سیاره زمین است. 🔷از تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها درخواست می‌شود با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب، نسبت به اجرای «ساعت زمین» در اماکن تحت مدیریت خود اقدام و مشارکت فعال استان خراسان رضوی را در این رویداد جهانی ثبت نمایند. 💡بیایید با خاموش کردن چراغ‌های اضافی، نوری روشن‌تر به آینده سیاره‌مان بتابانیم.🌍 📡 @wesh_ir
تصویر جلد نشریه اکونومیست: برتریِ ایران 📡 @wesh_ir
🔰آغاز به‌کار بازوی «توزیع بهینه سوخت» در پیام‌رسان «بله» 📍بازوی توزیع بهینه سوخت به‌همت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با همکاری پیام‌رسان «بله» با هدف تعامل بهتر میان مشتریان سوخت و شرکت پالایش و پخش رونمایی شد. 🔹این بازو برای مشتریان سوخت امکان گزارش‌دهی آسان به بازرسان و ناظران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را به شرح زیر فراهم می‌کند: ۱-گزارش بسته بودن جایگاه ٢- اتمام سوخت ٣- نداشتن کارت اضطراری جایگاه ۴- صف طولانی (و اعلام زمان انتظار برای سوخت‌گیری) ۵- فروش سوخت در مظروفات (ظرف و دبه) ۶- استفاده پی‌درپی از کارت اضطراری جایگاه برای یک نفر ‌ 🔹در روزهای آینده، خدماتی همچون تسهیل صدور آنی کارت سوخت، تغییر رمز کارت سوخت و یافتن کارت سوخت مفقودی به این خدمات افزوده می‌شود. ‌ 🔹شهروندان می‌توانند از طریق لینک زیر وارد صفحه اصلی بازوی «توزیع بهینه سوخت» شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پیام‌رسان بله شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند: ‌ 🔹 https://web.bale.ai/chat?uid=1741947378 📡 @wesh_ir
«در میدان، عده‌ای برای امنیت با دشمنان ما می‌جنگند و در خانه‌ها، ما با مدیریت مصرف سهم خود را ادا می‌کنیم. اگر هر چراغی که بی‌دلیل روشن است، خاموش شود، نشانه مسئولیت‌پذیری ماست؛ بهینه سازی از خانه‌ها شروع می‌شود و به قدرت جمعی یک ملت می‌رسد.» 📡@wesh_ir
سخنرانی "انصافا خیلی خوب، متین و مستحکم" پرفسور مسعود درخشان با موضوع: ضرورت همخوانی سیاست‌های دولت با سیاست‌های 📡 @wesh_ir
💠هر مترمکعبی که درست مصرف می‌کنیم، قدرت و پایداری شبکه گاز کشور را افزایش می‌دهیم. 💠از خانه‌ها تا صنایع، مدیریت مصرف گاز یعنی یک قدم دیگر به سوی پیروزی 📡 @wesh_ir
🔰افزایش سقف نرخ فروش برق در بازار رقابتی؛ سیگنال جدید به درآمد نیروگاه‌ها 💠اعلام رسمی شرکت‌های نیروگاهی در سامانه کدال مبنی بر افزایش سقف نرخ فروش برق در بازار رقابتی از ۲۰۹۰ به ۳۵۸۰ ریال برای هر کیلووات‌ساعت انرژی و همچنین افزایش نرخ آمادگی از ۱۸۵ به ۳۵۸ ریال، نشان‌دهنده اصلاح قابل توجه در سازوکار قیمت‌گذاری برق در بازار عمده‌فروشی است. 🔷این تغییر که از ابتدای اردیبهشت اعمال می‌شود، به‌طور بالقوه می‌تواند درآمد نیروگاه‌ها را بهبود دهد و بخشی از شکاف میان هزینه‌های تولید و قیمت فروش برق را جبران کند. ⭕️با این حال، شرکت‌های نیروگاهی تأکید کرده‌اند که رشد واقعی درآمد لزوماً به اندازه افزایش سقف نرخ نخواهد بود؛ زیرا میزان فروش در بازار رقابتی به عواملی مانند عرضه و تقاضای برق، شرایط شبکه و نحوه رقابت میان نیروگاه‌ها بستگی دارد. 📌در مجموع از منظر سیاستی، این تصمیم را می‌توان گامی در جهت واقعی‌تر شدن قیمت برق و تقویت سیگنال‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در صنعت نیروگاهی دانست. 📡 @wesh_ir
🤝از شهریور ۱۳۵۷ تا اسفند ۱۴۰۴ همواره ملت ایران علیه متجاوزین ایستادگی کرده‌اند؛ امروز شاید کمترین کار ما در حمایت از مبارزه تمام عیارمان خاموش کردن یک لامپ اضافه یا دستگاه برقی مازاد باشد. 🔌مبارزه عرصه‌های مختلفی دارد؛ در کنار میدان، هوای مصرف برق را داشته باشیم. 💡با کاهش مصرف برق به جنگ تاریکی می‌رویم. آسمان با شما 📡 @wesh_ir