eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
«در میدان، عده‌ای برای امنیت با دشمنان ما می‌جنگند و در خانه‌ها، ما با مدیریت مصرف سهم خود را ادا می‌کنیم. اگر هر چراغی که بی‌دلیل روشن است، خاموش شود، نشانه مسئولیت‌پذیری ماست؛ بهینه سازی از خانه‌ها شروع می‌شود و به قدرت جمعی یک ملت می‌رسد.» 📡@wesh_ir
سخنرانی "انصافا خیلی خوب، متین و مستحکم" پرفسور مسعود درخشان با موضوع: ضرورت همخوانی سیاست‌های دولت با سیاست‌های 📡 @wesh_ir
💠هر مترمکعبی که درست مصرف می‌کنیم، قدرت و پایداری شبکه گاز کشور را افزایش می‌دهیم. 💠از خانه‌ها تا صنایع، مدیریت مصرف گاز یعنی یک قدم دیگر به سوی پیروزی 📡 @wesh_ir
🔰افزایش سقف نرخ فروش برق در بازار رقابتی؛ سیگنال جدید به درآمد نیروگاه‌ها 💠اعلام رسمی شرکت‌های نیروگاهی در سامانه کدال مبنی بر افزایش سقف نرخ فروش برق در بازار رقابتی از ۲۰۹۰ به ۳۵۸۰ ریال برای هر کیلووات‌ساعت انرژی و همچنین افزایش نرخ آمادگی از ۱۸۵ به ۳۵۸ ریال، نشان‌دهنده اصلاح قابل توجه در سازوکار قیمت‌گذاری برق در بازار عمده‌فروشی است. 🔷این تغییر که از ابتدای اردیبهشت اعمال می‌شود، به‌طور بالقوه می‌تواند درآمد نیروگاه‌ها را بهبود دهد و بخشی از شکاف میان هزینه‌های تولید و قیمت فروش برق را جبران کند. ⭕️با این حال، شرکت‌های نیروگاهی تأکید کرده‌اند که رشد واقعی درآمد لزوماً به اندازه افزایش سقف نرخ نخواهد بود؛ زیرا میزان فروش در بازار رقابتی به عواملی مانند عرضه و تقاضای برق، شرایط شبکه و نحوه رقابت میان نیروگاه‌ها بستگی دارد. 📌در مجموع از منظر سیاستی، این تصمیم را می‌توان گامی در جهت واقعی‌تر شدن قیمت برق و تقویت سیگنال‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در صنعت نیروگاهی دانست. 📡 @wesh_ir
🤝از شهریور ۱۳۵۷ تا اسفند ۱۴۰۴ همواره ملت ایران علیه متجاوزین ایستادگی کرده‌اند؛ امروز شاید کمترین کار ما در حمایت از مبارزه تمام عیارمان خاموش کردن یک لامپ اضافه یا دستگاه برقی مازاد باشد. 🔌مبارزه عرصه‌های مختلفی دارد؛ در کنار میدان، هوای مصرف برق را داشته باشیم. 💡با کاهش مصرف برق به جنگ تاریکی می‌رویم. آسمان با شما 📡 @wesh_ir
🔰سدهای مشهد از مدار بهره برداری خارج شد 💠 اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و رئیس مجمع و عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی گفت: آب موجود در سدهای مشهد شامل "دوستی، ارداک، طرق و کارده" به انتها رسیده و این سدها از مدار بهره برداری خارج شده است. 🔷متوسط مصرف روزانه در شهر مشهد حدود هفت هزار لیتر در ثانیه است و هم اینک آب مورد نیاز مشهد از چاه‌ها و منابع زیرزمینی تامین می‌شود. 🔷در سال‌های گذشته تا ۷۰ درصد آب مشهد از طریق سدها تامین می‌شد اما اینک این ظرفیت را از دست داده ایم و هم اکنون در شرایط سخت و خاصی از لحاظ منابع آبی قرار داریم و در این وضعیت، رعایت مدیریت مصرف مهمترین اقدام از سوی شهروندان است. 🔷میزان بارندگی در سال آبی جاری از مهر ماه ۱۴۰۴ تا کنون ۱۴۹ میلیمتر بوده و این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل از آن ۱۱۷ میلیمتر بوده است که البته این میزان بارندگی تاثیری بر ورودی آب به سدها نداشته است. 🔷آبگیری سدها از طریق باران های سیلابی انجام می‌شود و بارندگی‌های سال جاری تا کنونی روانابی برای ورود به سدها ایجاد نکرده است. 🔷زمان اوج مصرف مربوط به ۴۸ ساعت پایان سال است که نگرانی هایی در این خصوص وجود داشت اما در ۴۸ ساعت پایان سال ۱۴۰۴ میزان مصرف آب با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ هزار لیتر در ثانیه بوده که بیانگر افزایش حساسیت مردم به شرایط کم آبی است. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰سدهای مشهد از مدار بهره برداری خارج شد 💠 اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و رئیس مجمع و ع
📌در سال ۹۹ حدود ۴۲ درصد آب مشهد از چاه ها و منابع زیرزمینی و ۵۸ درصد از طریق منابع سطحی تامین می شد اما سال ۱۴۰۳ فقط ۲۵ درصد از نیاز آبی مشهد از طریق منابع سطحی و بقیه از طریق منابع زیرزمینی تامین شده است. 📌آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شد و با توجه به اینکه حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به پایان رسیده است اکنون این ظرفیت از مدار خارج شده است. 📌٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت «خشکسالی شدید» و ۶٠ درصد از این مساحت در شرایط «خشکسالی بسیار شدید» است. 📌در چهار سال گذشته خراسان رضوی با خشکسالی های متوالی و بی سابقه روبرو بوده ایم، بارش ها کمتر از حد طبیعی و دمای هوا نیز افزایشی بوده است. ⭕️شدت خشکسالی در مشهد نسبت به سایر مناطق استان خراسان رضوی شدیدتر است. 📡 @wesh_ir
🔌مبارزه عرصه‌های مختلفی دارد؛ در کنار میدان، هوای مصرف برق را داشته باشیم. 💡با کاهش مصرف برق به جنگ تاریکی می‌رویم. آسمان با شما 📡 @wesh_ir
🇮🇷 ما، پای الله این پرچم، قسم خوردیم همه با هم، به شوق صبح فردا... ‌ دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم. 📡 @wesh_ir
توصیه حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای به ملت ایران در روز طبیعت: 🌱 نهال امید را در پهنه ایران بکارید ▫️دیوصفتان کودک‌کش آمریکایی و صهیونیستی، نونهالان مدرسه شجره طیبه را وحشیانه به شهادت رساندند؛ اما ملت ایران به نیّت همه شهدا، خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی سوم، را در پهنه سرزمین خود غرس می‌کند تا هر یک از این نهال‌ها در سالهای آینده به شجره‌ای طیبه و درختی پرثمر تبدیل شود، ان‌شاءالله. ✍🏼 بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران و در آستانه روز طبیعت | ۱۲/فروردین/۱۴۰۵ 📡 @wesh_ir
🔰مراسم تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس برگزار شد 💠 مراسم تکریم از خدمات مهندس سیدرضا مرجان‌زاده و معارفه مهندس محسن نعمتی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس، عضو رسمی خانه هم‌افزایی انرژی و آب، با حضور مدیران ارشد صنعت برق استان برگزار شد. 🔷 در این آیین که با حضور جناب آقای صالحی (مدیرعامل شرکت افق تأمین انرژی طوس)، جناب آقای مدقق (مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان)، سرکار خانم ستوان (مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان)، و جمعی از مدیران و متخصصان نیروگاه طوس همراه بود، از خدمات ارزشمند مهندس مرجان‌زاده قدردانی شد. 🔷بر اساس حکم صادره، مهندس محسن نعمتی رسماً به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس منصوب گردید و فعالیت خود را در این مسئولیت آغاز کرد. 📡 @wesh_ir