eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سدهای مشهد از مدار بهره برداری خارج شد 💠 اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و رئیس مجمع و عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی گفت: آب موجود در سدهای مشهد شامل "دوستی، ارداک، طرق و کارده" به انتها رسیده و این سدها از مدار بهره برداری خارج شده است. 🔷متوسط مصرف روزانه در شهر مشهد حدود هفت هزار لیتر در ثانیه است و هم اینک آب مورد نیاز مشهد از چاه‌ها و منابع زیرزمینی تامین می‌شود. 🔷در سال‌های گذشته تا ۷۰ درصد آب مشهد از طریق سدها تامین می‌شد اما اینک این ظرفیت را از دست داده ایم و هم اکنون در شرایط سخت و خاصی از لحاظ منابع آبی قرار داریم و در این وضعیت، رعایت مدیریت مصرف مهمترین اقدام از سوی شهروندان است. 🔷میزان بارندگی در سال آبی جاری از مهر ماه ۱۴۰۴ تا کنون ۱۴۹ میلیمتر بوده و این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل از آن ۱۱۷ میلیمتر بوده است که البته این میزان بارندگی تاثیری بر ورودی آب به سدها نداشته است. 🔷آبگیری سدها از طریق باران های سیلابی انجام می‌شود و بارندگی‌های سال جاری تا کنونی روانابی برای ورود به سدها ایجاد نکرده است. 🔷زمان اوج مصرف مربوط به ۴۸ ساعت پایان سال است که نگرانی هایی در این خصوص وجود داشت اما در ۴۸ ساعت پایان سال ۱۴۰۴ میزان مصرف آب با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ هزار لیتر در ثانیه بوده که بیانگر افزایش حساسیت مردم به شرایط کم آبی است. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰سدهای مشهد از مدار بهره برداری خارج شد 💠 اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد و رئیس مجمع و ع
📌در سال ۹۹ حدود ۴۲ درصد آب مشهد از چاه ها و منابع زیرزمینی و ۵۸ درصد از طریق منابع سطحی تامین می شد اما سال ۱۴۰۳ فقط ۲۵ درصد از نیاز آبی مشهد از طریق منابع سطحی و بقیه از طریق منابع زیرزمینی تامین شده است. 📌آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طُرق تامین می شد و با توجه به اینکه حجم ذخیره آب در سدهای مشهد به پایان رسیده است اکنون این ظرفیت از مدار خارج شده است. 📌٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت «خشکسالی شدید» و ۶٠ درصد از این مساحت در شرایط «خشکسالی بسیار شدید» است. 📌در چهار سال گذشته خراسان رضوی با خشکسالی های متوالی و بی سابقه روبرو بوده ایم، بارش ها کمتر از حد طبیعی و دمای هوا نیز افزایشی بوده است. ⭕️شدت خشکسالی در مشهد نسبت به سایر مناطق استان خراسان رضوی شدیدتر است. 📡 @wesh_ir
🔌مبارزه عرصه‌های مختلفی دارد؛ در کنار میدان، هوای مصرف برق را داشته باشیم. 💡با کاهش مصرف برق به جنگ تاریکی می‌رویم. آسمان با شما 📡 @wesh_ir
🇮🇷 ما، پای الله این پرچم، قسم خوردیم همه با هم، به شوق صبح فردا... ‌ دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم. 📡 @wesh_ir
توصیه حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای به ملت ایران در روز طبیعت: 🌱 نهال امید را در پهنه ایران بکارید ▫️دیوصفتان کودک‌کش آمریکایی و صهیونیستی، نونهالان مدرسه شجره طیبه را وحشیانه به شهادت رساندند؛ اما ملت ایران به نیّت همه شهدا، خصوصاً شهدای جنگ تحمیلی سوم، را در پهنه سرزمین خود غرس می‌کند تا هر یک از این نهال‌ها در سالهای آینده به شجره‌ای طیبه و درختی پرثمر تبدیل شود، ان‌شاءالله. ✍🏼 بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران و در آستانه روز طبیعت | ۱۲/فروردین/۱۴۰۵ 📡 @wesh_ir
🔰مراسم تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس برگزار شد 💠 مراسم تکریم از خدمات مهندس سیدرضا مرجان‌زاده و معارفه مهندس محسن نعمتی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس، عضو رسمی خانه هم‌افزایی انرژی و آب، با حضور مدیران ارشد صنعت برق استان برگزار شد. 🔷 در این آیین که با حضور جناب آقای صالحی (مدیرعامل شرکت افق تأمین انرژی طوس)، جناب آقای مدقق (مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان)، سرکار خانم ستوان (مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان)، و جمعی از مدیران و متخصصان نیروگاه طوس همراه بود، از خدمات ارزشمند مهندس مرجان‌زاده قدردانی شد. 🔷بر اساس حکم صادره، مهندس محسن نعمتی رسماً به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت تولید برق طوس منصوب گردید و فعالیت خود را در این مسئولیت آغاز کرد. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰در میانه حمله پهپادی؛ گروه‌های عملیاتی صنعت برق همچنان در حال ترمیم شبکه بودند ‌ 🔹روز گذشته به دنبال بمباران دشمن آمریکایی صهیونی و‌ بروز حادثه در استان البرز، در حالی که نیروهای عملیاتی صنعت برق همزمان و‌ در حین عملیات برای رفع نقص شبکه در منطقه پل البرز حضور داشتند، پهپادهای دشمن آنها را هدف قرار دادند. ‌ 🔹در این حادثه تعدادی از خطوط ارتباطی با نیروگاهها از دست رفت و چند پست برق نیز از مدار خارج شد . ‌ 🔹با وجود خسارت به تجهیزات و آسیب‌ به برخی نیروها، همه همکاران در سلامت هستند و با روحیه‌ای مثال‌زدنی در زیر حملات برای بازسازی شبکه برق و خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند . ‌ 🔹 جهادگران صنعت برق حتی در شرایط خطر و در حین بمباران نیز برای پایداری برق کشور در میدان خدمت می‌مانند. ‌ 📡 @wesh_ir
🔺شلیک موشک از خانه برای صرفه‌جویی گاز! 🔹با توجه به حمله دشمن به پارس‌جنوبی احتمال کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون مترمکعبی در تولید گاز ایران وجود دارد که معنای آن تشدید خاموشی‌هاست. 🔹مردم علاوه بر حضور در خیابان باید در خانه‌ها نیز پای لانچر قرار بگیرند، لانچری به نام صرفه‌جویی انرژی. 🔹اما چگونه می‌توان صرفه‌جویی کرد؟ حامل انرژی: گاز طبیعی سکوی شلیک: اپراتور لانچر: مادر و پدر و فرزندان هزینه: راحت و بدون هزینه ۱. کاهش دمای آسایش تا ۱۸ درجه در دوره سرد ۲. کاستن از تعداد بخاری‌ها (اتاق هایی که استفاده ای ندارند بخاری هاشون رو ببندیم) ۳. مدیریت مناسب پخت و پز (میتونین از زودپز استفاده کنید) ۴. بعد جوش آمدن آب شعله گاز رو کم کنیم. ۵. شست و شوی البسه و ظروف با آب سرد ۶. استفاده از پردهٔ ضخیم ۷. انسداد راه های هدر رفت انرژی مثل بستن دریچه های کولر ۸. استفاده از شیرهای ترموستاتیک برای رادیاتورها ۹. پر نگه داشتن کپسول های گاز مایع ۱۰. گسترش استفاده از آبگرمکن خورشیدی و پنل فتولتائیک ۱۱. استفاده از دستگاه های گرمایش قابل حمل 🚀 📡 @wesh_ir
📌عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس: ایران با اتکا بر ظرفیت تنگه هرمز اجازه معاملات دلاری در منطقه را نخواهد داد 💠مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویدئویی با اشاره به ابزار تنگه هرمز در جنگ جاری به‌عنوان اهرم فشار بر حاکمیت دلار در جهان گفت:« ما اجازه معاملات دلارب در منطقه را نخواهیم داد؛ هر نفتی که بخواهد از مسیر تنگه هرمز عبور کند باید با ارزی به‌غیر از دلار معامله شده باشد؛ اسناد این محموله‌ها به دلار نباید باشد.» ⭕️وی افزود:«آمریکایی‌ها و ناتو دو جنگ در لیبی و عراق به راه انداختند تا مانع از تضعیف جایگاه دلار شوند.» ⚠️شریعتی گفت:«برای آمریکایی‌ها، دلار ارزشمندتر از جان سربازان، منابع و منافعش است.» 📹مشروح این گفت‌وگو را ببینید. https://farsnews.ir/WESH_IRAN/1775294011434629904 📡 @wesh_ir | فارس
🔰ارسال طرح «مردمی و مشارکت‌محور اصناف مرتبط با نیازهای اساسی در شرایط بحرانی» به اتاق‌های اصناف کشور 💠خانه هم‌افزایی انرژی و آب با هدف افزایش تاب‌آوری اصناف در برابر حملات احتمالی به زیرساخت‌های انرژی و آب، پیش‌نویس طرح «مردمی و مشارکت‌محور اصناف مرتبط با نیازهای اساسی در شرایط بحرانی» را برای بررسی و بومی‌سازی به رؤسای اتاق اصناف سراسر کشور ارسال کرد. ⭕️در این طرح تأکید شده است که در جنگ فعلی، در صورت وقوع یا تشدید حملات زیرساختی به‌ویژه به صنایع انرژی و آب، تداوم ارائه خدمات ضروری توسط اصناف مختلف، نقشی حیاتی در حفظ آرامش جامعه، کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از اختلال در تأمین مایحتاج مردم دارد. 📌در این طرح آمده است تاب‌آوری اصناف، به‌خصوص صنوف مرتبط با نیازهای اساسی، مستلزم مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ، آموزش‌دیده و قابل اجرا در سطح محله و شهر است. بر همین اساس، این سند با هدف افزایش پایداری فعالیت صنوف در سناریوهای قطع برق و اختلالات زیرساختی تدوین شده و مجموعه‌ای از اقدامات مشترک را برای تمامی صنوف ارائه می‌دهد؛ اقداماتی که چارچوبی پایه برای استمرار خدمات، مدیریت منابع، کاهش خسارت و همکاری منطقه‌ای در زمان بحران ایجاد می‌کند و می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی عملیاتی واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و نهادهای مدیریتی قرار گیرد. 💠 خانه هم‌افزایی انرژی و آب اعلام کرده است این چارچوب قابلیت تکمیل، بومی‌سازی و ارتقا در سطح شهرستان‌های استان را دارد و پیشنهاد شده در سطح هر یک از اصناف مورد بررسی قرار گرفته و با توان کارشناسی و تجهیزات موجود منطبق شود. 📡 @wesh_ir | سایت