eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
💠اول خرداد، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، بر تمامی صنعتگران غیور، متخصصان خلاق انرژی، کارآفرینان فناور و سیاست‌گذاران دغدغه‌مندی که آینده انرژی این سرزمین را با نگاه علمی و عملیاتی رقم می‌زنند، فرخنده و پُرثمر باد. امید که تلاش‌های شما، هر روز مرزهای هدررفت را کمرنگ‌تر و چراغ امید به فردایی پایدارتر را پرنورتر سازد. 🌱✨ ⭕️بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در سال ۲۰۲۵، شدت انرژی اولیه جهان در سال جاری حدود ۱.۸ درصد بهبود یافته که نسبت به ۱ درصد سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری دارد. سرمایه‌گذاری جهانی در بهره‌وری انرژی به نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. IEA هشدار می‌دهد که نرخ فعلی برای تحقق اهداف اقلیمی کافی نیست و نیاز به شتابی دوچندان دارد. 📌ایران همچنان یکی از بالاترین شدت‌های انرژی جهان را دارد و پتانسیل صرفه‌جویی در بخش‌های ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل همچنان عظیم و دست‌نخورده باقی مانده است. ⭕️تبدیل بحران انرژی به فرصت، نیازمند اراده‌ای فرابخشی است. امید می‌رود که مسئولان با اصلاح نظام یارانه‌ای انرژی، الزام اجرای استانداردهای ساختمانی (مبحث ۱۹) و ایجاد بازار نوین خدمات بهره‌وری و ... به این حوزه نه به عنوان یک هزینه، بلکه به عنوان سودآورترین سرمایه‌گذاری ملی بنگرند. 📡 @wesh_ir
🔰تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی قوچان و خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی امضا شد 💠در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و صنعتی جهت رفع چالش‌های حوزه زیرساختی، تفاهم‌نامه همکاری‌های راهبردی میان «خانه هم‌افزایی انرژی و آب استان خراسان رضوی» و «دانشگاه صنعتی قوچان» به امضا رسید. 💠محورهای اصلی این همکاری شامل شناسایی و عارضه‌یابی چالش‌های فناورانه صنایع استان، حمایت از پایان‌نامه‌های تقاضامحور و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، و همچنین بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی برای حل مسائل منطقه‌ای است. 📌دانشگاه؛ پیشران توسعه زیست‌بوم نوآوری دکتر علی آیتی، رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با تأکید بر ضرورت مأموریت‌گرا بودن دانشگاه‌های صنعتی، تصریح کرد: «رسالت دانشگاه تنها آموزش صرف نیست، بلکه ورود به میدان حل مسائل منطقه‌ای با استفاده از توان آزمایشگاهی و پژوهشی است. این تفاهم‌نامه بستر مناسبی فراهم می‌کند تا پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، نه در فضای انتزاعی، بلکه در راستای نیازهای مبرم صنایع خراسان رضوی در حوزه انرژی و آب تعریف و هدایت شوند.» 📌تکیه بر ظرفیت‌های نخبگانی برای حل مسائل انرژی محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در تشریح اهداف این همکاری، بر رویکرد مسئله‌محور این نهاد تأکید کرد و گفت: «ما به دنبال آن هستیم که با تسهیل ارتباط میان خبرگان دولتی و نخبگان دانشگاهی، روند ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش هدررفت منابع و ارتقای بهره‌وری در بخش آب و انرژی را سرعت ببخشیم.» 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی قوچان و خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی امضا شد 💠در راستای ب
🔰چشم‌انداز مشترک؛ رویدادهای تخصصی و استارتاپی 💠بر اساس این تفاهم‌نامه، محورهای همکاری این دو مجموعه فراتر از مطالعات پژوهشی، بر توسعه زیست‌بوم نوآوری نیز متمرکز است. طرفین با توافق بر سر برگزاری رویدادهای تخصصی، نمایشگاه‌های جانبی و نشست‌های استارتاپی، قصد دارند فضایی را ایجاد کنند تا نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند ایده‌های خود را برای گذار از مدل‌های سنتی مدیریت منابع ارائه دهند. 💠این تفاهم‌نامه چشم‌انداز نوینی را برای پیوند نزدیک‌تر میان پژوهش‌های دانشگاهی و نیازهای ملموس صنایع زیرساختی در پهنه خراسان رضوی ترسیم می‌کند تا با اتکا به ظرفیت‌های علمی، گامی عملی در مسیر مدیریت بهینه منابع برداشته شود. 📡 @wesh_ir | سایت
🔰برگزاری کارگاه تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» 💠«خانه هم‌افزایی انرژی و آب» با مشارکت «شرکت توزیع نیروی برق مشهد»، در آستانه فرا رسیدن فصل اوج مصرف انرژی، کارگاه آموزشی-مشاوره‌ای با محوریت مدیریت هزینه‌های انرژی در بخش دولتی برگزار می‌کند. 🎯 ضرورت و اهداف طرح: 🔸با توجه به سهم قابل‌توجه بخش اداری در پیک بار شبکه و ضرورت صیانت از منابع مالی دستگاه‌های اجرایی، این نشست بر ارائه راهکارهای «کم‌هزینه» و «زودبازده» تمرکز دارد. هدف اصلی، دستیابی به الگوهای رفتاری و مدیریتی است که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین یا اختلال در کیفیت خدمات اداری، منجر به کاهش محسوس مبالغ قبوض و میزان مصرف برق شود. 🗓 زمان برگزاری: یکشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۵ | ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ صبح 📍مکان: مشهد مقدس، محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب ⭕️لینک حضور مجازی در کارگاه: 🌐 https://evnd.co/MgVLJ 📡 @wesh_ir |سایت
🏴شهادت امام باقر(ع)، شکافنده علوم و گسترش‌دهنده معارف اهل‌بیت(ع)، تسلیت باد. ▪️یاد و راهش چراغ هدایت زندگی ما باشد. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰برگزاری کارگاه تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» 💠«خانه هم‌افزایی
نقشه راه مدیریت هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری؛ 🔰نشست تخصصی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های اداری برگزار شد ⭕️مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشهد: با راهکارهای عملیاتی، قبض برق برخی ادارات می‌تواند تا بیش از ۷۰ درصد کاهش می‌یابد. 💠نشست تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های اداری» با ارائه راهکارهای «عملیاتی» و «زودبازده» به همت «خانه هم‌افزایی انرژی و آب» در راستای رسالت این نهاد در حوزه بهینه‌سازی مصر ف انرژی و با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار شد. 💠این نشست روز سوم خرداد ماه ۱۴۰۵ با حضور نمایندگانی از بخش‌های انرژی، مدیریت مصرف و امور عمومی شرکت‌ها و نهادهای شاخص استان از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد و خراسان رضوی، دانشگاه صنعتی قوچان، شرکت گاز خراسان رضوی، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، پارک علم و فناوری خراسان و شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی برگزار شد. 💠محمود غفوری، مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق مشهد در این نشست با اشاره به سهم قابل‌توجه بخش اداری در پیک بار شبکه و ضرورت صیانت از منابع مالی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: هدف اصلی، دستیابی به الگوهای رفتاری و مدیریتی است که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین یا اختلال در کیفیت خدمات اداری، منجر به کاهش محسوس مبلغ قبوض و میزان مصرف برق شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
نقشه راه مدیریت هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری؛ 🔰نشست تخصصی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های
🔰اولویت نخست: الزام تأمین انرژی تجدیدپذیر برای ادارات دولتی 💠غفوری مهم‌ترین محور کاهش هزینه‌ها را اجرای ماده ۵ قانون خدمات کشوری دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون موظفند تا سال ۱۴۰۶، بیست درصد از مصرف برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند. این کار یا از طریق احداث نیروگاه خورشیدی، یا خرید از تولیدکنندگان انرژی پاک و یا در صورت عدم اقدام، شرکت برق به نیابت اقدام به تأمین می‌کند که هزینه آن چندین برابر خواهد بود. 💠وی با اشاره به یک نمونه عینی از قبض یک اداره دولتی گفت: در قبض این اداره، عدم تأمین انرژی تجدیدپذیر الزامی، هزینه‌ای بسیار سنگین به قبض تحمیل کرده بود. در حالی که اگر همان اداره حتی از طریق بورس انرژی اقدام به خرید برق سبز می‌کرد، این هزینه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یافت. به گفته وی، بازگشت سرمایه احداث نیروگاه خورشیدی در شرایط فعلی حدود چهار سال است و پس از آن، اداره می‌تواند سال‌ها از برق رایگان استفاده کند. 💠مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی تأکید کرد: اداراتی که فضای کافی برای احداث نیروگاه در محل خود ندارند، می‌توانند در هر نقطه از کشور نسبت به احداث نیروگاه تجمیعی اقدام کنند؛ نمونه آن نیروگاهی در جاده قوچان است که با همکاری استانداری و چندین دستگاه اجرایی ساخته شده و سهم هر اداره در قبض برقش لحاظ می‌شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰اولویت نخست: الزام تأمین انرژی تجدیدپذیر برای ادارات دولتی 💠غفوری مهم‌ترین محور کاهش هزینه‌ها را ا
🔰دومین راهبرد کلیدی: مدیریت «تجاوز از قدرت قراردادی»؛ هزینه‌ای ده‌ها برابری 💠غفوری دومین عامل اصلی افزایش بی‌رویه قبوض را تجاوز از قدرت قراردادی (مصرف بیش از ظرفیت انشعاب) عنوان کرد و هشدار داد: مصرف مازاد بر قدرت قراردادی، نه با نرخ عادی، بلکه با نرخی چندین برابر محاسبه می‌شود. 💠وی با بیان اینکه این موضوع نه «جریمه» که هزینه جبران خسارت به شبکه و ترانسفورماتورهاست، افزود: در یک نمونه واقعی، اداره‌ای که مصرف لحظه‌ای آن گاهی از حد مجاز فراتر می‌رفت، با هزینه‌ای بسیار بالا در قبض ماهانه خود مواجه شده بود. در حالی که با مدیریت ساده زمان‌بندی روشن شدن تجهیزات پرمصرف (عدم استارت همزمان) و اصلاح رفتار مصرف، به راحتی می‌توان از این هزینه‌های هنگفت جلوگیری کرد. به گفته وی، در برخی موارد با این روش می‌توان تا حدود ۷۰ درصد از مبلغ قبض کاست. 🔰بهای «راکتیو»؛ سومین تله هزینه‌زا 💠این مقام مسئول در ادامه به بهای انرژی راکتیو (ضریب قدرت پایین) اشاره کرد و گفت: برخی تجهیزات بدون مصرف مؤثر برق، ظرفیت شبکه را اشغال می‌کنند. اگر ضریب قدرت ساختمانی پایین بیاید، مشمول جریمه می‌شود که می‌تواند سهم بزرگی از قبض را به خود اختصاص دهد. 💠وی نمونه آورد: در یک قبض، بخش عمده مبلغ آن مربوط به بهای راکتیو بود که با نصب بانک خازنی خودکار (هزینه نسبتاً پایین) به طور کامل قابل حذف می‌شد. به گفته غفوری، در چنین مواردی اصلاح ضریب قدرت می‌تواند تا حدود ۶۸ درصد از هزینه قبض بکاهد. 🔰پرداخت به موقع؛ ده‌ها درصد صرفه‌جویی بدون هزینه 💠غفوری همچنین به بند “ژ” تبصره ۲ قانون بودجه اشاره کرد که طبق آن، تأخیر در پرداخت قبض برق برای مشترکان حقوقی، منجر به اعمال نرخ تعدیل سالانه حدود ۴۵ درصدی می‌شود. 🔰جمع‌بندی: چهار اقدام مؤثر برای کاهش چشمگیر قبوض 💠مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای همزمان چهار راهکار تأمین انرژی تجدیدپذیر (الزام ماده ۵)، مدیریت تجاوز از قدرت، اصلاح ضریب قدرت با بانک خازنی و پرداخت به موقع قبوض، برخی ادارات موفق شده‌اند تا بیش از ۷۰ درصد مبلغ قبض ماهانه خود را کاهش دهند. 💠وی افزود: علاوه بر این، استفاده از سیستم‌های روشنایی LED، سنسورهای حضور، موتورهای کولر پربازده (BLDC) و سامانه‌های هوشمند مدیریت انرژی (BMS) نیز در بهینه‌سازی مصرف بسیار مؤثر است. 💠وی در پایان با تقدیر از خانه هم‌افزایی انرژی و آب در برگزاری این نشست، آمادگی شرکت توزیع نیروی برق مشهد را برای برگزاری جلسات تخصصی مشابه با اصناف و دیگر دستگاه‌ها اعلام کرد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
نقشه راه مدیریت هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری؛ 🔰نشست تخصصی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥راهکارهای عملیاتی برای کاهش هزینه‌های انرژی در ادارات 💠در این مصاحبه جناب آقای محمود غفوری، مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، به تشریح راهکارهایی می‌پردازد که می‌تواند هزینه‌های برق در ساختمان‌های اداری را به شکل چشمگیری کاهش دهد. 💠او گفت:«باید به سمت راهکارهای تخصصی برای کاهش هزینه‌های برق در ادارات و واحدهای تجاری حرکت کنیم.» ⭕️وی با تبیین عوامل مؤثر بر افزایش مبلغ قبوض برق، افزود: «یکی از چالش‌های اصلی، بحث اضافه مصرف از قدرت قراردادی است که هزینه‌های سنگینی را به مشترکان حقوقی تحمیل می‌کند؛ این در حالی است که با مدیریت لحظه‌ای مصرف، می‌توان بخش قابل‌توجهی از این هزینه‌ها را کاهش داد.» ⭕️غفوری همچنین به موضوع هزینه‌های توان راکتیو اشاره کرد و با تأکید بر اصلاح رویه‌های فنی، یادآور شد: «بخشی از هزینه‌های قبض برق مربوط به توان راکتیو است که با اقدامات اصلاحی، این هزینه قابل مدیریت و کاهش جدی است.» 💠وی تصریح کرد: «هدف ما دستیابی به راهکارهای زودبازده است تا ضمن حفظ کیفیت خدمات در بخش‌های اداری و تجاری، شاهد کاهش محسوس هزینه‌های قبوض برق باشیم.» ⭕️اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه می‌توان راهکارهای عملیاتی از فشارهای مالی بر دستگاه‌ اجرایی و سازمان خود بکاهید، خط محتوای این کارگاه را دنبال کنید. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
3️⃣5️⃣ پنجاه و سومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 از ساعت 09
4️⃣5️⃣پنجاه و چهارمین جلسه “کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل” فردا سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با دستور جلسۀ «ارائه راهکارهای نوین پایش دما تجهیزات به‌وسیله سنسورهای بی‌سیم توسط نماینده محترم شرکت برق منطقه‌ای خراسان» و «ارائه توانمندی‌ها و چالش‌های شرکت مواد پژوهان پویا توسط نماینده محترم آن شرکت» برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 53 کمیته فنی و خودکفایی
💠فرا رسیدن نهم ذی‌الحجه، روز عرفه؛ روز شناخت، نیایش و تبلور بندگی در آستان حضرت حق را به تمامی همکاران، پژوهشگران و مخاطبان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. 💠عرفه، روز گشودن درهای رحمت الهی و فرصتی مغتنم برای بازگشت به خویشتن و تقرب به درگاه ایزد منان است. امید است در این دقایق ملکوتی و سرشار از معنویت، دعاهای خیر شما توشه راه سعادت و رستگاری باشد. 📡 @wesh_ir
تقویت بیش از پیش جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی؛ 🔰تفاهم‌نامه همکاری بین خانه هم‌افزایی انرژی و آب و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی منعقد شد 💠در نشستی با حضور مدیرعامل و معاونان خانه هم‌افزایی انرژی و آب و همچنین رئیس هیات مدیره، دبیر و جمعی از روسای کمیسیون‌های تخصصی، دبیران و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با با هدف توسعه نقش فناوری اطلاعات در صنایع زیرساختی انرژی و آب و هم‌افزایی در «احصای شبکه مسائل و ارائه راهکارهای فناورانه» تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید. 📌نصر خراسان رضوی؛ «تشکل صنفی تخصصی» با نقش تنظیم‌گری 💠کامیار رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در این نشست گفت: تفاوت نصر به عنوان یک تشکل صنفی تخصصی با تشکل‌های صنفی معمولی در این است که «تخصصی کار می‌کند» و به نوعی همچون یک سازمان تخصصی عمل می‌کند. در این دست تشکل‌ها «صنف‌گرایی با رویکرد تخصص» شکل می‌گیرد و این ساختارها به سمت رگولاتوری و تنظیم‌گری در حوزه اعضا و شبکه ذی‌نفعان حرکت می‌کنند. 📌خانه هم‌افزایی؛ ۹ سال تمرکز بر «به‌هم‌رسانی» و حل مسئله در انرژی و آب 💠در ادامه این نشست، فلفلانی مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب گفت: خانه هم‌افزایی نزدیک به ۹ سال در حوزه انرژی، آب و محیط زیست فعالیت داشته و هدف اصلی آن «به‌هم‌رسانی»، احصای مسئله و ارائه راهکارها برای چالش‌های پیش‌رو است. ما برای گسترش اثرگذاری خود، به سمت تفاهم‌نامه‌های بلندمدت و مسئله‌محور حرکت کرده تا بتواند در قالب «حلقه میانی» میان مردم و نظام حکمرانی نقش‌آفرینی کند. 📡 @wesh_ir | سایت