eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
نقشه راه مدیریت هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری؛ 🔰نشست تخصصی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های
🔰اولویت نخست: الزام تأمین انرژی تجدیدپذیر برای ادارات دولتی 💠غفوری مهم‌ترین محور کاهش هزینه‌ها را اجرای ماده ۵ قانون خدمات کشوری دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون موظفند تا سال ۱۴۰۶، بیست درصد از مصرف برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند. این کار یا از طریق احداث نیروگاه خورشیدی، یا خرید از تولیدکنندگان انرژی پاک و یا در صورت عدم اقدام، شرکت برق به نیابت اقدام به تأمین می‌کند که هزینه آن چندین برابر خواهد بود. 💠وی با اشاره به یک نمونه عینی از قبض یک اداره دولتی گفت: در قبض این اداره، عدم تأمین انرژی تجدیدپذیر الزامی، هزینه‌ای بسیار سنگین به قبض تحمیل کرده بود. در حالی که اگر همان اداره حتی از طریق بورس انرژی اقدام به خرید برق سبز می‌کرد، این هزینه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یافت. به گفته وی، بازگشت سرمایه احداث نیروگاه خورشیدی در شرایط فعلی حدود چهار سال است و پس از آن، اداره می‌تواند سال‌ها از برق رایگان استفاده کند. 💠مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی تأکید کرد: اداراتی که فضای کافی برای احداث نیروگاه در محل خود ندارند، می‌توانند در هر نقطه از کشور نسبت به احداث نیروگاه تجمیعی اقدام کنند؛ نمونه آن نیروگاهی در جاده قوچان است که با همکاری استانداری و چندین دستگاه اجرایی ساخته شده و سهم هر اداره در قبض برقش لحاظ می‌شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰اولویت نخست: الزام تأمین انرژی تجدیدپذیر برای ادارات دولتی 💠غفوری مهم‌ترین محور کاهش هزینه‌ها را ا
🔰دومین راهبرد کلیدی: مدیریت «تجاوز از قدرت قراردادی»؛ هزینه‌ای ده‌ها برابری 💠غفوری دومین عامل اصلی افزایش بی‌رویه قبوض را تجاوز از قدرت قراردادی (مصرف بیش از ظرفیت انشعاب) عنوان کرد و هشدار داد: مصرف مازاد بر قدرت قراردادی، نه با نرخ عادی، بلکه با نرخی چندین برابر محاسبه می‌شود. 💠وی با بیان اینکه این موضوع نه «جریمه» که هزینه جبران خسارت به شبکه و ترانسفورماتورهاست، افزود: در یک نمونه واقعی، اداره‌ای که مصرف لحظه‌ای آن گاهی از حد مجاز فراتر می‌رفت، با هزینه‌ای بسیار بالا در قبض ماهانه خود مواجه شده بود. در حالی که با مدیریت ساده زمان‌بندی روشن شدن تجهیزات پرمصرف (عدم استارت همزمان) و اصلاح رفتار مصرف، به راحتی می‌توان از این هزینه‌های هنگفت جلوگیری کرد. به گفته وی، در برخی موارد با این روش می‌توان تا حدود ۷۰ درصد از مبلغ قبض کاست. 🔰بهای «راکتیو»؛ سومین تله هزینه‌زا 💠این مقام مسئول در ادامه به بهای انرژی راکتیو (ضریب قدرت پایین) اشاره کرد و گفت: برخی تجهیزات بدون مصرف مؤثر برق، ظرفیت شبکه را اشغال می‌کنند. اگر ضریب قدرت ساختمانی پایین بیاید، مشمول جریمه می‌شود که می‌تواند سهم بزرگی از قبض را به خود اختصاص دهد. 💠وی نمونه آورد: در یک قبض، بخش عمده مبلغ آن مربوط به بهای راکتیو بود که با نصب بانک خازنی خودکار (هزینه نسبتاً پایین) به طور کامل قابل حذف می‌شد. به گفته غفوری، در چنین مواردی اصلاح ضریب قدرت می‌تواند تا حدود ۶۸ درصد از هزینه قبض بکاهد. 🔰پرداخت به موقع؛ ده‌ها درصد صرفه‌جویی بدون هزینه 💠غفوری همچنین به بند “ژ” تبصره ۲ قانون بودجه اشاره کرد که طبق آن، تأخیر در پرداخت قبض برق برای مشترکان حقوقی، منجر به اعمال نرخ تعدیل سالانه حدود ۴۵ درصدی می‌شود. 🔰جمع‌بندی: چهار اقدام مؤثر برای کاهش چشمگیر قبوض 💠مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای همزمان چهار راهکار تأمین انرژی تجدیدپذیر (الزام ماده ۵)، مدیریت تجاوز از قدرت، اصلاح ضریب قدرت با بانک خازنی و پرداخت به موقع قبوض، برخی ادارات موفق شده‌اند تا بیش از ۷۰ درصد مبلغ قبض ماهانه خود را کاهش دهند. 💠وی افزود: علاوه بر این، استفاده از سیستم‌های روشنایی LED، سنسورهای حضور، موتورهای کولر پربازده (BLDC) و سامانه‌های هوشمند مدیریت انرژی (BMS) نیز در بهینه‌سازی مصرف بسیار مؤثر است. 💠وی در پایان با تقدیر از خانه هم‌افزایی انرژی و آب در برگزاری این نشست، آمادگی شرکت توزیع نیروی برق مشهد را برای برگزاری جلسات تخصصی مشابه با اصناف و دیگر دستگاه‌ها اعلام کرد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
نقشه راه مدیریت هزینه‌های انرژی در ساختمان‌های اداری؛ 🔰نشست تخصصی کاهش هزینه قبوض برق در ساختمان‌های
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥راهکارهای عملیاتی برای کاهش هزینه‌های انرژی در ادارات 💠در این مصاحبه جناب آقای محمود غفوری، مدیر دفتر نظارت بر فروش انرژی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، به تشریح راهکارهایی می‌پردازد که می‌تواند هزینه‌های برق در ساختمان‌های اداری را به شکل چشمگیری کاهش دهد. 💠او گفت:«باید به سمت راهکارهای تخصصی برای کاهش هزینه‌های برق در ادارات و واحدهای تجاری حرکت کنیم.» ⭕️وی با تبیین عوامل مؤثر بر افزایش مبلغ قبوض برق، افزود: «یکی از چالش‌های اصلی، بحث اضافه مصرف از قدرت قراردادی است که هزینه‌های سنگینی را به مشترکان حقوقی تحمیل می‌کند؛ این در حالی است که با مدیریت لحظه‌ای مصرف، می‌توان بخش قابل‌توجهی از این هزینه‌ها را کاهش داد.» ⭕️غفوری همچنین به موضوع هزینه‌های توان راکتیو اشاره کرد و با تأکید بر اصلاح رویه‌های فنی، یادآور شد: «بخشی از هزینه‌های قبض برق مربوط به توان راکتیو است که با اقدامات اصلاحی، این هزینه قابل مدیریت و کاهش جدی است.» 💠وی تصریح کرد: «هدف ما دستیابی به راهکارهای زودبازده است تا ضمن حفظ کیفیت خدمات در بخش‌های اداری و تجاری، شاهد کاهش محسوس هزینه‌های قبوض برق باشیم.» ⭕️اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه می‌توان راهکارهای عملیاتی از فشارهای مالی بر دستگاه‌ اجرایی و سازمان خود بکاهید، خط محتوای این کارگاه را دنبال کنید. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
3️⃣5️⃣ پنجاه و سومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 از ساعت 09
4️⃣5️⃣پنجاه و چهارمین جلسه “کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل” فردا سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با دستور جلسۀ «ارائه راهکارهای نوین پایش دما تجهیزات به‌وسیله سنسورهای بی‌سیم توسط نماینده محترم شرکت برق منطقه‌ای خراسان» و «ارائه توانمندی‌ها و چالش‌های شرکت مواد پژوهان پویا توسط نماینده محترم آن شرکت» برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 53 کمیته فنی و خودکفایی
💠فرا رسیدن نهم ذی‌الحجه، روز عرفه؛ روز شناخت، نیایش و تبلور بندگی در آستان حضرت حق را به تمامی همکاران، پژوهشگران و مخاطبان گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. 💠عرفه، روز گشودن درهای رحمت الهی و فرصتی مغتنم برای بازگشت به خویشتن و تقرب به درگاه ایزد منان است. امید است در این دقایق ملکوتی و سرشار از معنویت، دعاهای خیر شما توشه راه سعادت و رستگاری باشد. 📡 @wesh_ir
تقویت بیش از پیش جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی؛ 🔰تفاهم‌نامه همکاری بین خانه هم‌افزایی انرژی و آب و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی منعقد شد 💠در نشستی با حضور مدیرعامل و معاونان خانه هم‌افزایی انرژی و آب و همچنین رئیس هیات مدیره، دبیر و جمعی از روسای کمیسیون‌های تخصصی، دبیران و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با با هدف توسعه نقش فناوری اطلاعات در صنایع زیرساختی انرژی و آب و هم‌افزایی در «احصای شبکه مسائل و ارائه راهکارهای فناورانه» تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید. 📌نصر خراسان رضوی؛ «تشکل صنفی تخصصی» با نقش تنظیم‌گری 💠کامیار رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در این نشست گفت: تفاوت نصر به عنوان یک تشکل صنفی تخصصی با تشکل‌های صنفی معمولی در این است که «تخصصی کار می‌کند» و به نوعی همچون یک سازمان تخصصی عمل می‌کند. در این دست تشکل‌ها «صنف‌گرایی با رویکرد تخصص» شکل می‌گیرد و این ساختارها به سمت رگولاتوری و تنظیم‌گری در حوزه اعضا و شبکه ذی‌نفعان حرکت می‌کنند. 📌خانه هم‌افزایی؛ ۹ سال تمرکز بر «به‌هم‌رسانی» و حل مسئله در انرژی و آب 💠در ادامه این نشست، فلفلانی مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب گفت: خانه هم‌افزایی نزدیک به ۹ سال در حوزه انرژی، آب و محیط زیست فعالیت داشته و هدف اصلی آن «به‌هم‌رسانی»، احصای مسئله و ارائه راهکارها برای چالش‌های پیش‌رو است. ما برای گسترش اثرگذاری خود، به سمت تفاهم‌نامه‌های بلندمدت و مسئله‌محور حرکت کرده تا بتواند در قالب «حلقه میانی» میان مردم و نظام حکمرانی نقش‌آفرینی کند. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
تقویت بیش از پیش جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی؛ 🔰تفاهم‌نامه همکاری بین خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌پیگیری ظرفیت‌های مالیاتی و اثرگذاری بر سطوح مدیریتی 💠وطن‌پور، معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی، با اشاره به بازخورد مثبت حاصل از همکاری اخیر این سمن با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان، گفت که این همکاری با هدف بهره‌مندی اعضای خانه از ظرفیت اعتبار مالیاتی پروژه‌های نوآورانه انجام شده است. 💠وی تأکید کرد که شرکت‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینهٔ مستقیم، پروژه‌های فناورانهٔ خود را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان عضو نظام صنفی رایانه‌ای اجرا کرده و هزینه را از محل اعتبار مالیاتی تأمین نمایند؛ موضوعی که مورد توجه شرکت‌های فعال در حوزهٔ نفت و نیروی استان نیز قرار گرفته است. وی افزود که در حال پیگیری هستیم تا این موضوع به مرحلهٔ اجرا برسد. 📌نصر؛ حلقه اتصال صنایع زیرساختی با اکوسیستم فناوری خراسان رضوی 💠حشمتی دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی نیز انعقاد این تفاهم‌نامه را آغاز یک همکاری مثبت دانست و گفت: صنعت با یک نیاز جدی مواجه است و یکی از مهم‌ترین نیازها، ایجاد بستر ارتباطی میان صنایع زیرساختی و اکوسیستم فناوری استان است. نصر خراسان رضوی این نگاه را دارد که به عنوان یک میانجی و ایفاکننده نقش بین صنعت و اکوسیستم، با پشتوانه اعضای خود وارد عمل شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌پیگیری ظرفیت‌های مالیاتی و اثرگذاری بر سطوح مدیریتی 💠وطن‌پور، معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی، با ا
💠حشمتی همچنین از برنامه‌های نصر برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای متخصص مستقل خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت آزادکاران و فریلنسرهای اکوسیستم فناوری و همچنین پیگیری برای احقاق حقوق این گروه، در دستورکار قرار دارد و می‌تواند به بازآفرینی ظرفیت‌های مغفول کمک کند. حدود ۱۰۰ عضو تخصصی در کمیسیون‌های مختلف سازمان در حال فعالیت هستند و امید می‌رود این تفاهم‌نامه به بهبود شرایط زیست‌بوم فناوری و صنعت در استان منجر شود. 📌کاهش موازی‌کاری و طراحی سامانه‌های مشترک در دستور کار 💠در بخش دیگری از این نشست، علی طاهری‌زاده معاون اجرایی خانه هم‌افزایی انرژی و آب گفت: رویکرد خانه هم‌افزایی، تعریف اقدامات مشترک بین شرکت‌ها برای کاهش موازی‌کاری است؛ موضوعی که به عنوان یک عارضه در صنایع زیرساختی در گذشته شناسایی شده و مصادیق آن نیز احصا شده است. تلاش می‌شود با اقدام جمعی کم‌هزینه و کارآمد، این موارد کاهش پیدا کند. همچنین طراحی و ساخت سامانه‌هایی که بتواند بخشی از نیازهای شبکه ذی‌نفعان خانه هم‌افزایی را پوشش دهد، می‌تواند در دستورکار همکاری‌های آتی قرار گیرد. ⭕️این تفاهم نامه همکاری خود را با رویکرد «هم‌افزایی در احصای شبکه مسائل و ارائه راهکارهای فناوری اطلاعات و مدیریت ارتباطات در صنایع زیرساختی انرژی و آب» طراحی شده است و طبق این توافق، حمایت از برگزاری نشست‌ها، رویدادها و کمپین‌های ترویجی در حوزه فناوری اطلاعات، انتقال نظام‌مند چالش‌ها و نیازهای بخش خصوصی و دولتی و نخبگانی میان دو مجموعه و نیز تسهیل‌گری برای همکاری شرکت‌های عضو خانه هم‌افزایی با سازمان نصر پیش‌بینی شده است. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
4️⃣5️⃣پنجاه و چهارمین جلسه “کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل” فردا سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۰۰
جناب آقای مهندس امامی مدیرعامل محترم شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و عضو خانه هم‌افزایی ◼️بدین‌وسیله فوت مادر گرامیتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحومه طلب آمرزش و مغفرت می‌نماییم.🥀 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
4️⃣5️⃣پنجاه و چهارمین جلسه “کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل” فردا سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۳/۰۵ ساعت ۰۸:۰۰
🔰پنجاه‌وچهارمین جلسه کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد 💠این نشست با حضور نمایندگانی از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، شرکت آب و فاضلاب مشهد، نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی، شرکت مدیریت تولید نیروی برق طوس (نیروگاه طوس)، شرکت برق منطقه‌ای خراسان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی و شرکت موادپژوهان پویا برگزار شد. 📌پایش برخط دمای تجهیزات در پست‌های فشار متوسط بررسی شد 💠در بخش نخست جلسه، با ارائه نمایندگان شرکت برق منطقه‌ای خراسان، موضوع پایش برخط و بی‌سیم دمای تجهیزات الکتریکی و ضرورت پیشگیری از حوادث ناشی از افزایش دما در پست‌های فشار متوسط بررسی شد. در این چارچوب، به محدودیت‌های روش‌های بازدید دوره‌ای و دشواری دسترسی به نقاط حساس در تابلوها اشاره شد. 📌چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر صنعتی‌سازی مطرح شد 💠در ادامه توانمندی‌ها و زمینه‌های فعالیت شرکت دانش‌بنیان «موادپژوهان پویا» در حوزه‌های ساخت فشارسنج‌های خازنی فوق‌دقیق، توسعه پوشش‌های پیشرفته، فناوری هیدروفرمینگ و ساخت بلوزهای صنعتی و قطعات سیل مکانیکی ارائه شد. 💠مقرر شد بازدید میدانی از این شرکت با هدف بررسی ظرفیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در این مجموعه انجام گیرد. در انتها مقرر شد دستورالعمل تعمیر و نگهداری کلیدهای قدرت از سوی شرکت برق منطقه‌ای خراسان اخذ و با رویکرد انتقال تجربه فنی در اختیار نمایندگان شرکت‌های حاضر قرار گیرد. 📡 @wesh_ir | سایت
نفس خود را هر که قربان می‌کند، تیغ آتش را گلستان می‌کند عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا، مبارک باد💐 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری سازمان ملی بهره‌وری و سازمان اداری استخدامی کشور برگزار می‌کند؛ نشست تخصصی برخط «معمای بهره‌وری در بخش دولتی: واکاوی چالش‌ها و گذار به ارزیابی عملکردِ نتیجه‌محور» با حضور 💠آقای دکتر رفیعی مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی 💠 آقای دکتر نوشهری مدیر دفتر تحول اداری، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی 💠آقای مهندس قندهاری رئیس گروه فناوری اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی 💠 آقای دکتر پرنیان رئیس مهندسی سیستم‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد 💠 آقای مهندس فلفلانی مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب 📅 دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ ⏰ ساعت ۸ تا ۱۰ 💻 مجازی ❇️ثبت‌نام رایگان: inpconf.ir 📡 @wesh_ir