eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰پنجاه‌وچهارمین جلسه کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد 💠این نشست
🔰پایش برخط دمای تجهیزات برق و ساخت داخل فناوری‌های پیشرفته در دستور کار کمیته فنی 💠این جلسه با هدف هم‌اندیشی در حوزه ساخت داخل و بومی‌سازی فناوری‌های صنعتی برگزار شد و دو محور اصلی داشت که شامل معرفی سیستم پایش برخط بی‌سیم دمای تجهیزات الکتریکی و ارائه توانمندی‌های یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات صنعتی بود. 📌تشخیص سریع داغی اتصالات و جلوگیری از خسارات میلیاردی 🔷طاهرپور، نماینده شرکت برق منطقه‌ای خراسان، در این نشست گفت: در پست‌های فشار متوسط با تابلوها عملاً به نقاط حساس تجهیزات دسترسی وجود ندارد و نقاطی که بیشترین جریان از آن‌ها عبور می‌کند، در صورت بروز مشکل دچار افزایش دما می‌شوند، اپراتور و حتی دوربین ترموویژن امکان مشاهده و پایش داخل تابلو را ندارند. ☑️وی ادامه داد: راهکار ما استفاده از سنسورهای دمای تماسی بی‌سیم است که مستقیماً روی نقاط داغ نصب می‌شوند و دما را از طریق پروتکل لورا به گیرنده مرکزی ارسال می‌کنند. این سنسورها از میدان مغناطیسی جریان تغذیه می‌شوند و نیازی به باتری ندارند. 📌چهار توانمندی کلیدی موادپژوهان پویا 💠صفرپور، مدیرعامل شرکت موادپژوهان پویا، نیز در این نشست با تشریح توانمندی‌های این شرکت گفت: طراحی و ساخت فشارسنج‌های خازنی برای اولین بار در کشور به‌طور کامل بومی در شرکت ما ساخته شده‌اند. این سنسورها بر اساس تغییر ظرفیت خازنی بین دیافراگم و الکترود کار می‌کنند. 🔷وی در پایان گفت: چالش اصلی این شرکت دسترسی به قطعات معیوب برای مهندسی معکوس و امکان تست پایلوت در کنار نمونه‌های خارجی است. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰 هم‌اکنون | حضور آیت‌الله سیدمجتبی حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری در خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان
📌عضو مجلس خبرگان رهبری در نشستی تخصصی با اعضای ستاد و جمعی از خبرگان جریان هم افزایی استان گفت: 🔰تصمیم‌های حوزه آب و انرژی باید با مشارکت مجریان اتخاذ شود 💠حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی‌فقیه در عراق و عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: مدیریت در حوزه‌های مهمی مانند آب و انرژی نباید صرفاً بر پایه دستور و «باید و نباید» باشد، بلکه لازم است مسئولان با درک اهمیت مسائل، زمینه اقناع و همراهی برای اجرای تصمیم‌ها را فراهم کنند. 📌وی روز چهارشنبه 13 خردادماه 1405 در نشست تخصصی که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد، افزود: در موضوعاتی که در این نشست‌ها بررسی می‌شود اما به مرحله اجرا نمی‌رسد، بهتر است مسئولان مرتبط نیز در جلسات حضور داشته باشند تا دیدگاه‌های آنان شنیده شود و مسیر اجرای تصمیم‌ها هموارتر گردد. 💠نماینده ولی‌فقیه در عراق با اشاره به موضوع مدیریت منابع آب اظهار کرد: در حوزه آب با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما در اطلاع‌رسانی عمومی باید رویکردی امیدآفرین در پیش گرفته شود و در کنار تأکید بر صرفه‌جویی، از ایجاد نگرانی‌های غیرضروری در جامعه پرهیز شود. ✅ آیت‌الله حسینی همچنین درباره مدیریت مصرف برق گفت: مسئله برق تنها به کمبود مطلق محدود نمی‌شود، بلکه نحوه مدیریت مصرف و سازوکارهای قیمت‌گذاری نیز اهمیت دارد و می‌توان با واقعی‌تر شدن هزینه‌ها برای اقشار برخوردار، مصرف را به سمت صرفه‌جویی هدایت کرد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌عضو مجلس خبرگان رهبری در نشستی تخصصی با اعضای ستاد و جمعی از خبرگان جریان هم افزایی استان گفت: 🔰تصم
☑️وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت همکاری‌های منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط جهان اسلام، می‌توان از ظرفیت نشست‌های علمی، صنعتی و اندیشکده‌ای برای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد و حتی شعب یا شبکه‌هایی از خانه هم‌افزایی را در کشورهای همسایه شکل داد. 🔷محمدرضا فلفلانی مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب در این نشست گفت: کارکرد خانه هم‌افزایی به عنوان حلقه میانی بین نظام حکمرانی، مردم و نخبگان، ایجاد فضایی برای جلب مشارکت برای احصای شبکه مسائل حوزه انرژی، آب و محیط زیست است؛ تصمیم‌سازی برای این شبکه مسائل با مشارکت خبرگان، متخصصان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود و هدف آن شناسایی نظام‌مند چالش‌های حوزه آب، انرژی و محیط زیست و ارائه راهکارهای عملیاتی برای آن‌ها است. 🔹در ادامه این نشست، وطن‌پور معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی گزارشی از اقدامات این مجموعه ارائه کرد. 💠وی با اشاره به کلان‌پروژه‌های جاری در بستر خانه هم‌افزایی گفت: موضوع کشف‌رود به عنوان یکی از چالش‌های دیرینه زیست‌محیطی شهر در دستور کار خانه هم‌افزایی قرار گرفته و تمامی فعالان و دستگاه‌های مرتبط در قالب یک کمیته مشترک به بررسی آن پرداخته‌اند. 🔹به گفته وی، تاکنون ۴۶ راهکار برای ۳۰ چالش رودخانه کشف‌رود تدوین شده که در حال جمع‌بندی و ارسال برای استاندار خراسان رضوی است. ☑️وطن‌پور همچنین با اشاره به وضعیت پسماندهای صنعتی در استان افزود: یکی از بیشترین استانهایی که پسماندهای صنعتی در کشور تولید می‌کند خراسان رضوی است، اما زیرساخت لازم برای امحای آن در استان وجود ندارد و بخشی از این پسماندها به استان‌های دیگر از جمله اصفهان ارسال می‌شود. 💠در ادامه این نشست، مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در سازمان‌ها گفت: داشتن استراتژی مشخص به مدیران کمک می‌کند علاوه بر تعیین اقدامات ضروری، مشخص کنند چه اقداماتی نباید انجام شود تا تصمیم‌گیری‌ها هدفمندتر باشد. ✅معاون اجرایی خانه هم‌افزایی انرژی و آب در این نشست گفت: مهم‌ترین اقدامی که این سمن می‌تواند در سطح استان دنبال کند، کاهش موازی‌کاری میان دستگاه‌های اجرایی و ایجاد هماهنگی عملیاتی در حوزه‌های مرتبط با آب، انرژی و محیط زیست است. تعدد دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های انرژی و آب، در صورت نبود سازوکار هماهنگ‌کننده، می‌تواند به همپوشانی فعالیت‌ها و اتلاف منابع منجر شود و نقش خانه هم‌افزایی دقیقاً در همین نقطه معنا پیدا می‌کند. 📡 @wesh_ir | سایت
🌸غدیر، تنها یک واقعه تاریخی نیست؛ تجلی تداوم مسیر هدایت، عدالت و ولایت در امت اسلامی است. 🌺فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم، عید اکمال دین و اتمام نعمت را به تمامی مسلمانان، به‌ویژه دوستداران و پیروان امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. 🌿 «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ» 📡 @wesh_ir
🏴 سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) تسلیت باد. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰 دومین جلسه کمیته کشف رود دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان خراسان رضوی فردا در محل خانه هم‌اف
🔰دومین جلسه کمیته کشف رود دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان خراسان رضوی برگزار شد 🔷دومین جلسه کمیته کشف‌رود در چارچوب «طرح سازگاری با کم‌آبی» روز چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی برگزار شد. دستور کار این نشست «بررسی، اصلاح و جمع‌بندی لوایح سیاستی احیای رودخانه کشف‌رود» بود که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای سیاست‌گذار، علمی و اجرایی استان فعال در حوزه مدیریت و ساماندهی این رودخانه برگزار شد. 💠در این جلسه نمایندگانی از شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، اتاق اصناف کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، جهاد کشاورزی مشهد، شرکت آب و فاضلاب مشهد، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی، دانشگاه فردوسی مشهد، شهرداری مشهد، اتاق بازرگانی خراسان رضوی، کمیسیون سلامت و امنیت غذایی استان، دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشکده آب و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشکده محیط‌های خشک دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند. 💠در جریان این نشست، لوایح پیشنهادی مرتبط با سیاست‌های احیای کشف‌رود ارائه و پس از بحث و تبادل نظر میان نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، مقرر شد این لوایح با لحاظ نظرات مطرح‌شده اصلاح شود. همچنین اعضای جلسه توافق کردند نظرات تکمیلی خود را ظرف یک هفته آینده به خانه هم‌افزایی انرژی و آب ارسال کنند تا فرآیند نهایی‌سازی اسناد سیاستی در چارچوب طرح سازگاری با کم‌آبی تسریع شود. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰دومین جلسه کمیته کشف رود دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان خراسان رضوی برگزار شد 🔷دومین جلسه
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تدوین لوایح سیاستی برای ساماندهی کشف‌رود در مسیر تصمیم‌گیری استانی 💠دکتر کامران داوری، رئیس دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان خراسان رضوی، در حاشیه دومین جلسه کمیته کشف‌رود این دبیرخانه که در خانه هم‌افزایی انرژی و آب استان برگزار شد، از ادامه روند تدوین و تکمیل لوایح سیاستی مرتبط با احیای این رودخانه خبر داد. ☑️داوری با اشاره به رویکرد این لوایح توضیح داد: در پی جلسه قبلی این کمیته، مجموعه‌ای از لوایح کارشناسی برای ساماندهی مسائل کشف‌رود در خانه هم افزایی انرژی و اب استان تهیه شده است که در نشست اخیر با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان ذی‌ربط مورد بررسی، اصلاح و تبادل نظر قرار گرفت. در قالب این اسناد تلاش می‌شود هر موضوع به‌صورت دقیق و جزئی تعریف شود؛ از نحوه اجرا و دستگاه‌های مسئول گرفته تا منابع مالی مورد نیاز و میزان پشتوانه‌های قانونی موجود برای تحقق آن. 🔷رئیس دبیرخانه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان گفت: خروجی این فرآیند تهیه متنی کارشناسی و مبتنی بر اجماع نسبی میان دستگاه‌هاست تا بتوان آن را برای تصمیم‌گیری به کارگروه دائمی سازگاری با کم‌آبی استان ارائه کرد؛ کارگروهی که ریاست آن بر عهده استاندار خراسان رضوی است. این لوایح پس از رسیدن به جمع‌بندی در کمیته تخصصی، به کارگروه استانی ارائه می‌شود تا درباره تصویب آن‌ها یا ارجاع برای اصلاح و تکمیل تصمیم‌گیری شود. در مواردی که نیاز به ایجاد قواعد جدید یا اصلاح مقررات وجود داشته باشد، تلاش می‌شود با توجیه و همراه‌سازی نهادهای تصمیم‌گیر، مسیر اجرای آن‌ها در سطح استانی یا حتی ملی فراهم شود. 📡 @wesh_ir | سایت
به مناسبت هفته محیط زیست و هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار می‌شود؛ 🌊کارگاه آموزشی مجازی: نظام ملی اعتباربخشی مدیریت آب (معرفی ابزارهای پانزده گانه مهندسی و مدیریت آب) 🌿به همت خانه محیط زیست شرکت آب و فاضلاب مشهد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، خانه هم‌افزایی انرژی و آب و انجمن مدیریت سبز ایران 🗓زمان: چهارشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۲۰ ⏰ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰ 👨‍🏫مدرس: محمد حسن امامی (رئیس انجمن مدیریت سبز ایران) 🌐لینک ثبت نام رایگان: https://formafzar.com/form/pmrk3 (لینک ورود به وبینار متعاقباً به ثبت کنندگان ارسال می گردد) 📡 @wesh_ir | سایت
*🎙✨️شبچراغ؛ مسئولیتِ مصرف: با مردم است یا با سیاست‌گذار؟✨️* 💠شاید فکر کنید مصرفِ کمِ آب و برق، فقط یه توصیه کلیشه‌ایه؛ اما واقعیت اینه که ما داریم در موردِ «آینده» حرف می‌زنیم. 💧⚡️ امشب در برنامه شب‌چراغ، با حضور جناب آقای *محمدرضا فلفلانی (مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب*)، قرار نیست فقط از «صرفه‌جویی» بگیم؛ قراره به این جواب بدیم که: ❓ آیا مقصرِ بحران انرژی، فقط ما هستیم یا زیرساخت‌ها؟ ❓ چطور با چند حرکت ساده، قبض‌های سنگین رو سبک‌تر کنیم؟ *🎙 اجرا: سمانه سادات نورایی 📻 پخش از شبکه استانی صدای خراسان رضوی 🗓 چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ 🕙 ساعت ۲۲ 🌙این شبچراغه! با هم روشن‌تر خواهیم دید... 📡 @wesh_ir
«با هم برای آب، با هم برای آینده» 🔰هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با شعار «آب، سرمایه مشترک» از دوشنبه 25 خردادماه آغاز می‌شود 💠به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شعار محوری مدیریت مصرف آب در سال ۱۴۰۵ با عنوان «آب، سرمایه مشترک» اعلام شد؛ شعاری که بر ضرورت مشارکت همگانی در حفاظت از منابع آبی و ترویج الگوی مصرف بهینه تأکید دارد. بر این اساس، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب فرصت مناسبی برای آگاهی‌بخشی عمومی، تبیین اهمیت صیانت از منابع آبی و جلب همراهی همه اقشار جامعه در مسیر مصرف مسئولانه و پایدار آب به شمار می‌رود. 🔷در برنامه اعلام‌شده برای این هفته، هر روز با یک محور محتوایی مشخص به موضوع آب و ابعاد مختلف آن پرداخته می‌شود؛ از جمله: دوشنبه ۲۵ خرداد: آب، تاب‌آوری و امنیت ملی سه‌شنبه ۲۶ خرداد: خانواده هوشمند و فرهنگ مصرف چهارشنبه ۲۷ خرداد: آب، ارزش‌های دینی و حماسه کربلا پنج‌شنبه ۲۸ خرداد: آب، اقتصاد و سرمایه‌گذاری جمعه ۲۹ خرداد: پساب، محیط زیست و توسعه پایدار شنبه ۳۰ خرداد: آب، تحولات فناورانه و هوش مصنوعی یکشنبه ۳۱ خرداد: آب، مردمی‌سازی اقتصاد و مسئولیت اجتماعی 📌در بخش تبیینی این برنامه، بر این نکته تأکید شده است که صرفه‌جویی در مصرف آب تنها یک رفتار فردی نیست، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و ملی است که می‌تواند در حفظ منابع آبی کشور، تقویت تاب‌آوری جامعه و تضمین آینده‌ای پایدار برای نسل‌های بعدی نقش تعیین‌کننده داشته باشد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری سازمان ملی بهره‌وری و سازمان اداری استخدامی کشور برگزار می‌کند؛
🔰برگزاری بیستمین همایش ملی بهره‌وری ایران با مشارکت خانه هم‌افزایی انرژی و آب 💠سلسله رویدادهای تخصصی بیستمین همایش ملی بهره‌وری ایران در سال ۱۴۰۵ به‌صورت برخط و پلتفرمی با مشارکت سازمان ملی بهره‌وری ایران و همکاری مراکز و نهادهای مختلف از سراسر کشور برگزار شد و یکی از نشست‌های تخصصی این رویداد با عنوان «معمای بهره‌وری در بخش دولتی: واکاوی چالش‌ها و گذار به ارزیابی عملکردِ نتیجه‌محور» با مشارکت و همراهی خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد؛ نشستی که در آن بخشی از تجارب و دانش فعالان شاخص جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شد. 💠خانه هم‌افزایی انرژی و آب که در سال‌های اخیر در قالب کمیته بهره‌وری و تحول سازمانی خود اقدام به اجرای برنامه‌های بهینه‌کاوی، شناسایی تجارب موفق سازمان‌ها و تسهیل تبادل دانش میان دستگاه‌های اجرایی کرده است، با هدف تقویت جریان انتقال تجربه و ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف، در این سلسله همایش‌ها حضور و مشارکت داشت. ✅در همین راستا، با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در شرکت‌های توزیع نیروی برق استان، آب منطقه‌ای استان و پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به عنوان اعضای سرآمد جریان هم‌افزایی در حوزه بهبود بهره‌وری، الکترونیکی‌سازی فرآیندها ارتقای بهره‌وری در فرآیندهای عملیاتی و کلیدی به اشتراک گذاشته شد که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت. 📡 @wesh_ir | سایت
در دیدار اعضای ستاد خانه هم‌افزایی با دفتر توسعه نیروگاه‌های بادی و زیست‌توده ساتبا مطرح شد: 🔰پیشنهاد ایجاد «ضریب تشویقی تولید» برای نیروگاه‌های بادی/ بازگشایی مسیر عرضه برق زیست‌توده در بورس سبز 💠در نشست مشترک «خانه هم‌افزایی انرژی و آب» با مدیران ارشد سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا)، طرح‌های نوآورانه‌ای جهت رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های بادی و زیست‌توده و اصلاح مدل‌های اقتصادی این حوزه پیشنهاد و بررسی شد. این نشست تخصصی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تحقق اهداف ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، میان اعضای ستاد «خانه هم‌افزایی انرژی و آب» و اعضای دفتر دفتر توسعه نیروگاه‌های بادی و زیست‌توده ساتبا برگزار گردید. 📌نیروگاه‌های بادی؛ از ضرورت امنیتی تا ناترازی رقابتی در بورس 💠در ابتدای این نشست، کارشناسان خانه هم‌افزایی با اشاره به ناترازی شدید انرژی در کشور، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را یک «ضرورت راهبردی و امنیتی» برشمردند. 🔷در این گزارش تأکید شد که علی‌رغم مزایای استراتژیک نیروگاه‌های بادی نظیر «تولید شبانه‌روزی» و «کمک به پایداری ولتاژ و فرکانس شبکه»، بالا بودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه نسبت به نیروگاه‌های خورشیدی، توان رقابت این واحدها را در مکانیزم فعلی «بورس سبز» کاهش داده است. 📡 @wesh_ir | سایت