eitaa logo
غرب آسیا
116.1هزار دنبال‌کننده
29.9هزار عکس
11.8هزار ویدیو
84 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸تجمع بزرگ عراقی ها مقابل بانک مرکزی این کشور بخاطر افزایش قیمت دلار در این کشور وستانیوز(فراخط)
بغداد الیوم:اوایل ماه آینده میلادی هیئتی از روسیه به عراق خواهد آمد. این هیئت که تعدادی از نزدیکان پوتین نیز همراه آن خواهند بود، گفتگوهایی را در زمینه سرمایه گذاری، انرژی و تسلیحات با مقامات عراقی انجام خواهد داد. وستانیوز(فراخط)
پست زیر صرفا تبلیغاتی است 👇
۶۰ سال پیش اون ۲نفر بالایی بِهَم گفتن بله 😍💞😋 ♥️ ⌲⁣ CH♡nneL👇کانال همسریابی اصلی https://eitaa.com/joinchat/2579628298C7588b93090 💞 درخواست ازدواج مرد ۵۱ ساله از دختر ۲۵ ساله 😂😅🙈 ⭕️ 📢 تفکیک فرم های ازدواج بصورت استانی 🇮🇷 ۳۱ استان کشور 👇 @ezdevajarameshostanha
🔹از نظر سازه‌انگاران یک دولت ممکن است هویت‌های متعدد داشته باشد و براساس هر هویت، منافع و رفتاری خاص در پیش گیرد. آنان رابطۀ میان هویت و منافع را از طریق مفهوم «نقش» تحلیل می‌کنند. نقش‌هایی که دولت‌ها به عهده می‌گیرند، آن‌ها را به مجموعۀ کنش‌ها و اقدام‌هایی فرامی‌خواند که با این نقش هماهنگ هستند. @amniatemeli
🔸پرتغال در حال آماده شدن برای ارسال ۴ تانک لئوپارد ۲ به اوکراین است. همچنین اسپانیا در حال آماده شدن برای ارسال ۵۳ تانک Leooard 2 به اوکراین است. وستانیوز(فراخط)
🔸رئیس سازمان انرژی اتمی: در برجام و مذاکرات با آژانس بن‌بستی نداریم، آنها هستند که از جبهه‌ای به جبهه دیگر می‌روند و روند را دچار مشکل می‌کنند. وستانیوز(فراخط)
💢تورم دهک های درآمدی ایران اعلام شد نرخ تورم کل کشور در دی ماه ۱۴۰۱ برابر ۴۶.۳ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۴۳.۷ درصد، دهک­­ دهم تا ۵۳.۲ درصد برای دهک­ اول نوسان دارد. شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای- دی ماه 1401 از سوی مرکز آمار اعلام شد. نرخ تورم کل کشور در دی ماه 1401 برابر 46.3 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 43.7 درصد، دهک­­ دهم تا 53.2 درصد برای دهک­ اول نوسان دارد. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالا‌های غیر خوراکی و خدمات» بین 34.3 درصد برای دهک اول، سوم، چهارم و پنجم تا 38.1 درصد برای دهک دهم است 🔹فراخط 🆔@frakhat
هدایت شده از ابوقاسم
بندر ترکمن باشی ترکمنستان بزرگ ترین جزیره مصنوعی است که در سال 2018 در کرانه دریای مازندران ساخته شده است. بندر ترکمن باشی مساحتی به اندازه یک میلیون و 358 متر مربع است. این بندر متشکل از چندین پایانه باری، مسافر بری است و امکان بارگیری 26 میلیون تن کالا را دارد این بندر پیشرفته دارای کارخانه کشتی سازی و کارگاه های کشتی است بندر ترکمن باشی مسیری برای ارتباط تجاری چین، آسیای مرکزی با قفقاز و ترکیه است این بندر کالاها و کانتینر های کشورهای آسیای مرکزی، جنوبی و چین را از طریق دریای خزر به غرب خزر یعنی قفقاز منتقل و از آن طریق به دریای سیاه و اروپا می رساند. این بندر با سرمایه گذاری 1/5 میلیارد دلاری هلدینگ ترکیه ای چالیک هلدینگ ایجاد شده است و ترکیه عزم خود برای تغییر معادلات ژئوپلیتیکی به نفع خود را جزم کرده است. دوستی ترکیه و آذربایجان در ادبیات سیاسی چیزی جز فریب برای ما نبوده و نخواهد بود، اینکه رئیس مجلس از حل و فصل شدن سوء تفاهم ها سخن گفت نشان از تحت تاثیر قرار گرفتن از همان ادبیات سیاسی است که عرض شد و الا جنگ ژئوپلیتیکی در قفقاز و آسیای مرکزی برای انزوای ایران در حال انجام است آن هم به رهبری این دو کشور ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
صرف نظر از اینکه ما با چه کشورهایی و در چه سطحی از روابط قرار داریم توجه به یه سری نکات خیلی مهم هست اول اینکه کشورها برای محقق کردن آرمان های بزرگ خود نیاز به شکل گیری شبکه قدرت دارند قدرت صرفا المان نظامی یا امنیتی نیست، کره شمالی به عنوان دارنده بمب اتم، منزوی ترین کشور است. بنابراین مولفه های بازدارندگی متشکل از شبکه امنیت، توسعه نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است و باهم می توانند کشور را به آرمان های خود برسانند. توسعه اقتصادی نقش لوکوموتیو را در فعال نگه داشتن سایر مولفه های قدرت دارد و با موقعیت تجاری خوب هرگز نمی توانند شما را منزوی کنند دوم اینکه باید مراقب دوستی کشورها باشیم، دوستی ها وشراکت گاهی برای مهار توسعه شما برنامه ریزی شده است این دوستی ها گاهی از شرایط سخت تحریمی برای مهار استفاده می شوند. البته منافع زیادی هم ممکن است برای ما داشته باشد. بازار انرژی به منِ تحلیل گر می گوید روس ها و ایران دو رقیب اساسی برای یکدیگر هستند. این دو کشور در کنارهم نیمی از ذخایر گازی را در اختیار دارند، ایران رقیب اصلی روس ها در بازار انرژی است و روس ها تا به الآن با هر مکانیزمی که داشتند مانع تزریق گاز ایران به بازارهای جهانی شدند. البته این طبیعی است، هرکشوری متناسب با منافع خود عمل می کند، روس ها از اینکه اهرم فشار انرژی آن ها برای مهار اروپا از بین برود به عنوان یک شریک استراتژیک برای ایران اما در عین حال رقیب در بازار انرژی اجازه این موضوع را ندادند. سوم اینکه گاهی شریک استراتژیک شما کارهای مشکوکی انجام می دهد، مثلا اخبار استفاده و بکار گیری پهپاد شاهد 136 در جنگ اوکراین را بلد می کنند و علی رغم انکار ایران اما شرکای ما در مسکو اصرار بر انعکاس خبر دارند اوکراین و سایر کشورهای اروپایی بر استفاده روسیه از پهپاد های سپاه پاسداران موج سواری می کنند تا اینکه تهران را مجبور کنند موضوع صادرات شاهد 136 به روسیه را تایید کنند. هرچند مسئولان کشور گفتند این محموله قبل از جنگ اوکراین به روسیه واگذار شده بود اما حرکت اتحادیه اروپا برای تروریست اعلام کردن سپاه نشانه هایی از ترکش های علنی سازی انتقال پهپاد های ایرانی به روسیه توسط روس ها است اینکه امیر عبدالهیان وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد ایران مالکیت روسیه بر دونتسک و لوهانسک و کریمه را به رسمیت نمی‌شناسد سیگنال مثبتی برای اتحادیه اروپا برای هوشیاری ایران در حفظ فاصله خود در جنگ اوکراین است. ابوقاسم
🔴کانال شخصی آقای ابوقاسم تحلیلگر مسائل بین الملل و میهمان دوره آموزشی فراخط را دنبال کنید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1215824043Cf932654acb
🔸اصابت موشک به کشتی ترکیه‌ای در خرسون اصابت موشک به یک کشتی ترکیه‌ای در بندر شهر خرسون واقع در جنوب اوکراین به آتش‌سوزی در این کشتی منجر شد. وستانیوز(فراخط)
🔸رامین ممدوف، نماینده مجلس ملی آذربایجان در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز اسرائیل» با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند الگویی برای روابط منطقه‌ای باشد خاطرنشان کرد که مرز آذربایجان با ایران این کشور را به متحدی جذاب برای اسرائیل تبدیل کرده است. وستانیوز(فراخط)
🔶 احتمال خروج ترکیه از ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا یکی از سیاستمداران ارشد ترکیه از احتمال خروج این کشور از ائتلاف ناتو در ماه‌های پیش رو خبر داد. «اتهم سانجاک» قائم‌مقام حزب «مادر وطن» ترکیه: ناتو با تحریکات خود ما را مجبور به خروج از ائتلاف می‌کند. آن‌ها سعی می‌کنند ما را مقابل همسایه خود، یونان قرار دهند. ترکیه پنج تا ۶ ماه دیگر از ناتو خارج می‌شود. آن‌ها سعی می‌کنند ما را به گرداب خاورمیانه بکشانند. در نهایت، شما اقدامات سوئد و هلند علیه قرآن را نیز شاهد هستید. نظرسنجی‌ اخیر نشان داده دستکم ۸۰ درصد از مردم ترکیه معتقدند آمریکا سیاست خصمانه و مخربی در قبال ترکیه دارد.اخیرا نیز مردم ترکیه با روسیه و پوتین همدل شده‌اند. ترکیه حدود ۷۰ سال پیش به عضویت ناتو درآمد و هرسال رزمایش‌هایی را با اعضای آن برگزار می‌کند. وستانیوز(فراخط)
🔸یونان پهپاد ساخت همزمان با موفقیت ترکیه در ساخت انواع پهپاد، یونان نیز از ساخت اولین پهپاد رزمی بومی خود خبر داده است. به نوشته شماره چهارشنبه وبگاه «دیفنس نیوز» صنعت هوافضای یونان اولین پهپاد بومی خود را که «گریپاس» نام دارد، ساخته است. این پهپاد به عنوان یک پرنده چند منظوره مجهز برای ماموریت‌های رزمی عمل می‌کند. مرحله اول پروژه ساخت گریپاس قرار است طی دو سال آینده و تا سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. «نیکولاوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان با اشاره به این موضع و با طعنه به ترکیه گفت کشورهای همسایه ما بیش از ۱۰ سال زمان صرف توسعه محصولات خود کردند. به نظر من، یونان می‌توانید سریع‌تر پیش برود. وستانیوز(فراخط)
🔸کاهش درآمد نفتی عربستان سعودی به ۲۵.۵ میلیارد دلار در ماه اکتبر وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کشتی بزرگ در بندر پارس غرق شد یک‌ کشتی کانتینربر تانزانیای در بندر پارس غرق شد. این کشتی کانتینربر حدودا ۹۰ متری به دلیل اشتباه در چیدمان کانتینر ها در بندر پارس واژگون و بعد از تلاش های بسیار  در نهایت غرق شد وستانیوز(فراخط)
تصاویری از از رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل
🔸رویترز به نقل از مشاور وزیر دفاع اوکراین اوکراین اکنون به دنبال جنگنده نسل چهارم غربی مانند F-16 ایالات متحده است. آن‌ها نمی‌خواستند به ما تانک بدهند، حالا به ما تانک می‌دهند؛ به جز تسلیحات هسته‌ای، چیزی باقی نمانده که به دست ما نرسد وستانیوز(فراخط)
🔸وزارت خارجه فرانسه: از ایران می‌خواهیم شهروندان فرانسوی که خودسرانه بازداشت شده‌اند آزاد شوند؛ پاریس بر محکومیت سرکوب‌ها تاکید می‌کند. وستانیوز(فراخط)
🔸روز دوشنبه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در رزمایش از قبل برنامه ریزی شده ای را ـ که از آن به عنوان مهم‌ترین تمرین نظامی مشترک یاد می‌شود ـ با حضور هزاران نیرو، ۱۲ فروند کشتی و ۱۴۲ هواپیمای نظامی از جمله بمب افکن‌های اتمی آغاز کردند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت: «این رزمایش که تا جمعه ادامه خواهد داشت، با هدف نشان دادن هماهنگی بین ارتش‌های آمریکا و رژیم اسرائیل در بحبوحه تنش فزاینده بر سر برنامه هسته‌ای ایران برگزار می‌شود.» این مقام آمریکایی افزود که این رزمایش شبیه‌سازی حمله به ایران نیست و بر یک دشمن خاص تمرکز ندارد. این مقام آمریکایی اظهار داشت که هدف از برگزاری این رزمایش، توانایی آمریکا و تل آویو در مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات مختلف است. در این رزمایش هواپیماها و جنگنده‌‌هایی چون «بی-۵۲»،«اف-۱۵»،«اف-۱۶»،«اف-۱۸» و«اف-۳۵» حضور دارند. این مقام ارشد آمریکایی گفت که تعهد آمریکا به امنیت رژیم اسرائیل «آهنین» است. این مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران گفت، منصفانه است که گفته شود، برنامه هسته‌ای ایران اینک پیشرفته‌تر از همیشه شده؛ بنابراین، چالش‌ها نیز افزایش یافته است. این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که به تازگی یک رسانه آمریکایی به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» اشاره کرد و نوشت، ایران در رزمایش جدید خود انواع سامانه‌های موشکی را با موفقیت آزمایش کرد. وستانیوز(فراخط)