eitaa logo
غرب آسیا
116.3هزار دنبال‌کننده
29.6هزار عکس
11.5هزار ویدیو
84 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸دبیرکل ناتو: روسیه برای حمله جدیدی آماده می شود استولتنبرگ طی سخنرانی در موسسه مطالعات پیشرفته CHEY در سئول گفت ناتو آمادگی روسیه را برای حمله جدید می بیند، پوتین هدف خود را تغییر نداده است. او افزود: "ما می بینیم که آنها برای یک حمله جدید آماده می شوند، که سربازان بیشتری، بیش از 200 هزار نفر و شاید حتی بیشتر را آماده می کنند، روسیه به طور فوق‌العاده در حال ساخت سلاح و مهمات است." دبیرکل همچنین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه به خاطر حمایت سایر کشورهای متحدش مانند ایران و کره شمالی در حال احیای سریع تر زرادخانه خود است. وستانیوز(فراخط)
🔸جوزپ بورل: آموزش نیروهای اوکراینی در اتحادیه اروپا دو برابر می شود. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اخیرا گفته درکنار تصویب بسته های تحریمی جدید دربرابر روسیه، اتحادیه اروپا کمک های نظامی خود را هم افزایش میدهد از جمله دوبرابر شدن نیروی درحال تمرین اوکراین در کشور های اتحادیه اروپا، بورل در آخر افزود که در کنار این نیروها خدمه تانک های جدید لئوپارد 2 نیز آموزش خواهند دید. وستانیوز(فراخط)
🔸چین در حال ارائه فناوری مورد نیاز ارتش روسیه است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله‌ای مدعی شد که چین در حال کمک به روسیه در جنگ اوکراین است. بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، چین در حال ارائه فناوری مورد نیاز ارتش روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین با وجود تحریم‌هاست. این در حالی است که سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به این گزارش اعلام کرد که ادعاها در خصوص ارائه کمک به روسیه بی اساس بوده و به صورت معمدانه درباره آن بزرگنمایی شده است. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورود کمک های لجستیکی مدافعان حرم به مناطق زلزله زده در سوریه وستانیوز
🔸قول عراق برای پرداخت قریب الوقوع مطالبات شرکت های ایرانی «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران در سفر به بغداد از وعده مقام های عراقی در پرداخت قریب الوقوع مطالبات شرکت های ایرانی خبر داد وستانیوز(فراخط)
هدایت شده از ابوقاسم
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده رونمایی از عقاب تازه نفس تمام ایرانی می شود مبارک باشه✌️✌️ ابوقاسم
🔸یک کاروان لجستیکی ارتش تروریستی آمریکا در السماوه عراق هدف حمله قرار گرفت وستانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پوتین مچ زلنسکی را خواباند نیروهای موسوم به واگنر که زیر فرماندهی ارتش روسیه قرار دارند خطوط دفاعی ارتش اوکراین در باخموت را شکستند و وارد شهر شدند نیروهای اوکراینی درحال عقب نشینی از شهر هستند وستانیوز
🔸تمامی ظرفیت‌های مستشاری ایران برای کمک به مردم حلب بسیج شده است سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان حلب سوریه: تمامی ظرفیت‌های مستشاری ایران برای کمک به مردم زلزله زده حلب بسیج شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار مردم حلب خواهد بود و تمام ظرفیت‌های موجود برای کمک به آسیب دیدگان حادثه زلزله بامداد امروز را ارایه خواهیم داد. وستانیوز(فراخط)
🔸سهم بزرگ ترکیه و مراکش از صادرات گازوئیل روسیه ترکیه و مراکش به عنوان منابع تقاضا برای گازوئیل روسیه قبل از تحریم اتحادیه اروپا در حال ظهور هستند.ترکیه حداقل از ابتدای سال ۲۰۱۶ بیشترین گازوئیل روسیه را مصرف می کند. داده های ردیابی نفتکش ها نشان می دهد واردات مراکش نیز افزایش یافته‌ است. صادرات گازوئیل از بنادر روسیه به ترکیه در دسامبر ۲۰۲۲ به بیش از ۷۵۰ هزار تن افزایش یافت و در مجموع از ۳.۹۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۵.۰۵ میلیون تن رسید. از اوایل ژانویه، روسیه حدود ۴۵۰ هزار تن گازوئیل به ترکیه صادر کرده است. صادرات دیزل از روسیه به مراکش در سال ۲۰۲۲ به ۷۳۵ هزار تن در مقایسه با ۶۶ هزار تن در سال ۲۰۲۲ رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۴۰ هزار تن رسید. محموله های متعددی از روسیه به غنا، سنگال، لیبی و یا حتی اروگوئه و ساحل عاج ارسال شده است. در همین حال، اروپا همچنان به واردات بیشتر گازوئیل روسیه و پر کردن مخازن خود قبل از مهلت ۵ فوریه ادامه می دهد. وستانیوز(فراخط)
🔸رسانه های غربی معتقدند که با ارسال هر محموله از پهپاد توسط ایران به روسیه 175 میلیون یورو برای تهران درآمد دارد/ارسال تسلیحات همچنان ادامه دارد وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸باکو به طور رسمی اعلام کرد که معتقد است اقدام تروریستی در سفارت جمهوری باکو در تهران از قبل طراحی شده بود. وزارت امور خارجه جمهوری باکو خاطرنشان کرد: در حالی که تروریست تلاش های مختلفی برای ورود به سفارت انجام داد، پلیس ایران فعال نبود. مشخص است که جمهوری باکو هیچ اقدامی برای روشن شدن واقعیت ماجرا انجام نمی دهد. بررسی های تهران مشخص کرده اند که این حادثه تروریستی نبوده است. ولی آن ها این را قبول نمی کنند وستانیوز(فراخط)
✅ساختار شناسی جنگ ترکیبی   🔰تقریباً بسیاری از جنگ هایی که تاکنون در این چند سال اخیر مدتی کوتاه یا طولانی توانسته نظر بسیاری از جامعه شناسان و دکتری نظامی را به خود جلب کرده در مناطق و جغرافیای واقع گردیده که در گذشته تحت سلطه استعمارگران و حکومت‌های سلطه طلب بودند اند: به طور مثال جنگ ویتنام که با سلطه گری ایالات متحده آمریکا به جهت حمایت از ویتنام جنوبی رخ داد نمونه بسیار روشن است چنین منازعات منطقه‌ای در قاره کهن به شمار می‌رود. 🔰 این امر در رابطه با جنگ افغانستان نیز مصداق پیدا می کند، این کشور در یک قرن گذشته با توجه به نفوذ کنش ها و قدرت‌طلبی آمریکا گریبانگیر جنگ داخلی شد که به این دلیل بسیاری از زیرساخت‌های آن از بین رفت. 🔰در رابطه با محیط تهدید،نمونه‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند مبین این موضوع باشد که شکل گیری جنگ نیازمند "محیط و مکان" مناسب برای این اقدام غیر بشری است. 🔰باید توجه داشت که تهدید جدید موضوع پیچیده و غیر قابل حل نیست که نتوان آن را تشریح و برای آن راه‌حل منطقه ارائه داد بلکه باید گفت این گونه تهدیدات در گذشته نیز در بین منازعات بین المللی به وضوح دیده می‌شود و می‌توان به راهکارهای مقابله‌ای و پیشگیرانه از سوی دانشمندان و محققین  این حوزه  نیز توجه داشت. @amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌گویا سد آتاتورک ترکیه که غول پروژه گاپ ترکیه به حساب میاد براثر زلزله شدید از چند نقطه تَرَک برداشته است. این سد بزرگ ترین سد اروپا و پنجمین سد بزرگ جهان از لحاظ مصالح به کار رفته در سازه است سد آتاتورک نزدیک به 50 میلیارد متر مکعب آب از رودخانه فرات را نگهداری می کند این حجم از آب می تواند بخش قابل توجهی از عراق و سوریه را زیر آب ببرد و یک بحران دیگری را خلق کند اگر خطر جدی شود ممکن است مقامات ترک به رها سازی تدریجی آب متوسل شوند. ابوقاسم
هدایت شده از ابوقاسم
🔸‏سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: در ساعات آینده یک پرده گفته نشده از قدرت نیروی هوایی ارتش رسانه‌ای می‌شود وستانیوز(فراخط)
🚨زیرنویس شبکه خبر: منابع آگاه اعلام کردند نیروی هوایی ارتش قصد دارد از یکی از پایگاه‎های زیرزمینی‎ خود در دل کوه‎ها رونمایی کند. وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 ویدئو کامل پایگاه زیر زمینی نیرو هوایی عقاب 44 وستانیوز(فراخط)
🔸صدور حکم اعدام علیه دو شهروند شیعه در عربستان دادگاه جنایی عربستان سعودی حکم اعدام علیه «علی محمد آل ربیع» و « علی حسن الصفوانی» دو شهروند شیعه صادر کرد. وستانیوز
🔸فایننشال تایمز، چاپ لندن می‌گوید با شدت گرفتن تحریم روسیه پس از حمله به اوکراین، نفتکش‌های ایران هر چه بیشتر به حمل نفت برای روسیه روی آورده‌اند. این روزنامه می‌گوید تحقیقاتش نشان می‌دهد «حداقل ۱۶ نفتکش» در دو ماه گذشته شروع به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند. این روزنامه از قول کارشناسان نوشت اکنون به دلیل تحریم‌ها، تجارت با روسیه حداقل «پنجاه درصد» گرانتر از نرح معمول بازار است و به همین دلیل نفتکش‌های ایران هر چه بیشتر نفا برای روسیه حمل می‌کنند. دلیل این وضعیت، پرداخت های بیشتر از سوی روسیه در مقایسه با ایران عنوان شده است. وستانیوز(فراخط)
🔶 زمین شناس مطرح آمریکایی: زلزله قوی هفت ریشتر در انتظار باکوست وستانیوز(فراخط)
🔸آتش سوزی کارخانه پهپاد آمریکایی در لتونی خبرگزاری فرانسه خبر داد که آتش سوزی در کارخانه پهپاد آمریکایی در لتونی که برای ارتش اوکراین و متحدین ناتو پهپاد می‌سازد، اتفاق افتاده است. گفته می‌شود که این شرکت محصولات خود را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه ارسال کرده است. وستانیوز(فراخط)
🔸انتشار کاریکاتور موهن درباره زلزله ترکیه در مجله فرانسوی شارلی ابدو مجله فرانسوی «شارلی ابدو» که سابقه انتشار کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات مسلمانان و جوامع اسلامی را دارد، این بار با انتشار یک کاریکاتور در شبکه‌های اجتماعی با موضوع زلزله ترکیه، عمق نفرت خود را نشان داد. این رسانه در کاریکاتور خود که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، نوشت: «زلزله در ترکیه»، «نیازی به ارسال تانک نیست.» وستانیوز(فراخط)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کارخانه تولید پهپاد در لتونی آتش گرفت به گزارش شبکه رن تی وی از رسانه های محلی، این حادثه در شهر ماروپه لوتنی رخ داده است. گفته می شود که آتش به سرعت در حال گسترش است و حداقل 50 آتش نشان در محل حضور دارند. وستانیوز(فراخط)