eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
827 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
3.4هزار ویدیو
820 فایل
•| پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید/ رهبر |• 𑁍✨ #معاونت‌فرهنگی‌تبلیغی‌‌ #مدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌سمنان https://eitaa.com/whc_farhangi_semnan ارتباط با راهبر ← @Banoo_komshikamar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چرا مردم را موضوعی ارزشی می‌دانند نه واقعی؟! 🔻۴۰ سال دین را چطور معرفی کرده‌ایم؟ 🔻زشت است برای حوزه و دانشگاه که هنوز درباره حجاب بحث می‌کنیم 🎙 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜( عهد و پیمان صبحگاهی با امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) 🌹بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم 🤲اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸 🤲اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 🤲أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 🤲اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ 🤲اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، 🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷🍃🌾🍃🌷 فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ 🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣🍃🌾🍃❣ وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ 🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃🌸 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ 🍃💔🍃🌾🍃💔🍃🌾🍃💔🍃🌾🍃💔 🤲اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ 🍃🌼🍃🌾🍃🌼🍃🌾🍃🌼🍃🌾🍃🌼 🔴 آنگاه سه بار بر ران خود دست میزنى، و در هرمرتبه مى گويى: اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان 📌https://eitaa.com/farhangi_whc_semna
⚜ نکته آموزنده..... 🍃شیخ رجبعلی خیاط می فرمود: در بازار بودم... اندیشه مكروهی در ذهنم گذشت. بلافاصله استغفار كردم و به راهم ادامه دادم. قدری جلوتر شترهایی قطار وار از كنارم می‌گذشتند. ناگاه یكی از شترها لگدی انداخت كه اگر خود را كنار نمی‌كشیدم، خطرناك بود. به مسجد رفتم و فكر می‌كردم همه چیز حساب دارد. این لگد شتر چه بود...!؟ در عالم معنا گفتند: شیخ رجبعلی! آن لگد نتیجه آن فكری بود كه كردی! گفتم: اما من كه خطایی انجام ندادم... گفتند: لگد شتر هم كه به تو نخورد...! قانون کارما در کائنات جریان دارد... حتی یک تفکر منفی میتواند تاثیری منفی ایجاد کند...
💢 اولین نشست عمومی و زنده اینترنتی استاد عبدالحسین خسروپناه ❇️ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 📝 با موضوع حجاب 💢 🗓 دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 ⏰ ساعت 21 🌐 آدرس اینترنتی آپارات جهت حضور در نشست: https://eitaa.com/women92 http://aparat.com/sccr_ir/live 🌐 آدرس اینترنتی اسکای روم جهت حضور در نشست: https://eitaa.com/women92 http://sccr.ir/r/itvc
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
این صدارا برسانید به گوش دخترانی که بازهم بی حجابی را آزادی میدانند. اشک‌های مادر شهید آمر به معروف
‌‌: 📝شهادت روی پیاده‌رو 🔺توصیف اولیه از غیرتمندی مردی اهل دیار سربداران؛ شهید مهندس حمیدرضا الداغی: بر اساس شنیده ها 🔸ساعت به نُه و نیم نزدیک می شود؛ حمید دارد می رود دنبال دخترش. آوا خانه رفیقش است. حمید رسیده به فلکه سه گوش. افتاده است توی خیابان ابوریحان. آن دور و برها ظاهرا خلوت است. پرنده یا هر چیز دیگری زیاد پر نمی زند. چراغ برق های خیابان نفس شان تازه نیست، خوب نمی دمند. کتاب فروشی و مغازه اِسنُوا و دیگر جاها تعطیل است. طبیعی ست؛ ساعت نه و نیم شب، آن هم جمعه چرا باز باشند؟! 🔸چشم تیز می کند. می بیند سه پسر افتاده اند به جان دو دختر. نزدیک شان شده اند. چنگ می اندازند سمت دختران. پسر دستش را چنگک می کند دور مچ دختر، می گیرد می کشدش حریصانه. حمید خیابان را رد می کند پا می گذارد توی پیاده رو. می رود که مثل همیشه مثل دفعه های پیش سد بزند جلوی آدم های نامردی که دنبال لذت طلبی اند. 🔸پسران می خواهند دو دختر را به زور ببرند توی ماشین. ماشین شان را آن طرف پیاده رو یا خیابان گذاشته اند. دختر خودش را می کشد عقب. نمی دانم داد می زند کمک می خواهد یا نه. پسر وحشیانه دختر را می کشد. حمید که می بیند از آن طرف خیابان می آید. داد می زند که ول کنید چه کارش دارید؟! 🔸خودش را می رساند. توی دل دختران لرزه افتاده است. نمی دانم حمید آن لحظه دخترش آوا آمده بود جلوی چشمش یا نه. ولی هر چه بود رفته بود وسط معرکه که نجات دهد. پسر سیاه پوش، پیرهن می زند بالا چاقو را از کمرش می کشد بیرون. حمید با لگد می رود سمت پسر. پسر دوم می پیچد پشت حمید. حمید یک لگد دیگر می زند به پسر جلویی. پسر دوم از عقب چاقو را تند تند فرو می کند توی گُرده حمید. پسر دیگر از جلو چاقو را می زند توی سینه حمید. پسر سوم که لباس زرد پوشیده، ایستاده است نگاه می کند. دختری که ماسک زده چیزهایی می گوید. دختر دیگر که موهایش ریخته ست روی شانه اش بدون روسری چیزی نمی گوید. چاقوست که از جلو و عقب توی تن حمید می رود. حمید نمی توماند نفر عقب را بزند. فقط مشت هایش می رود به سوی جلو. نفر عقب تا جا دارد با سنگ دلی و تیرگی، تیغ تیز فرو می کند. دو مرد از آن طرف پیاده رو می آیند راه شان را کج می کنند می افتند توی سرازیری خیابان و ناپدید می شوند. نبوده اند انگار هیچ وقت. 🔸دو پسر حمید را ول می کنند می ایستند جلویش چیزهایی می گویند. حمید جواب می دهد دستش را می گیرد سمت شان. سه مرد از پشت حمید پیدای شان می شود. یکی از مردها که کچل است می رود دو پسر را دور می کند. 🔸خون دارد از از زیر پوست حمید می آید بالا بافت های لباسش را رد می کند می رسد روی پیراهن. پشتش خیسِ خون شده. روی سینه اش هم خون زده و درد می کند. از زیر ماسک سفید رنگش یک کله نفس می کشد. قلبش می زند. نمی دانم دارد به چه فکر می کند. آوا را یادش هست؟ آمده بود دنبالش؟ منتظر است. 🔸یک موتوری می رسد. حمید را که می بیند سوارش می کند. پیراهن حمید پرخون تر شده. نمی دانم موتور سوار به حمید چیزی می گوید یا نه. فقط گاز می دهد سمت چهار راه دادگستری. می رود بیمارستان. سر چهارراه یک نفر سرش را از پراید در آورده می گوید: «تلوتلو می خورد». موتورسوار تا می آید کاری کند حمید می افتد روی آسفالت. ترافیک می شود. مردم دوره می کنند. مغازه دارها سرک می کشند قاطی جمعیت می شوند. حمید دردش آمده چیزی می گوید: - کمک! 🔸یک نفر زنگ می زند 115. اورژانس زود می رسد. حمید را می برند تو. تا می رسد بیمارستان رفته ست توی کُما. آوا نشسته است ثانیه می شمارد پدر بیاید زود برود خانه ولی از حمید خبری نیست. آوا شماره خانه را می گیرد می گوید: -بابا نیومده! کجاست؟ 🔸یک ساعت بعد یعنی یازده شب از فرمانداری زنگ می زنند به همسر حمید. می گویند: «آقای شما با کسی خصومت دارد؟» همسر حمید می گوید: «نه! چرا می پرسید؟ یعنی دوباره به خاطر امر به معروف کاری کرده؟» ... 🔹شادی روحش صلوات🔹
محل شهادت: سمت ✅رهبر معظم انقلاب اسلامی:اگر این شهادتها نبود، اگر این فداکاری‌ها نبود، این نظام باقی نمیماند؛ این نهال نظام ، مورد تهاجم طوفانهای سخت بود ✅ ستاد کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان (کمیته طلاب و روحانیون)
دهہ‌هشتادۍ‌ها قـدر‌خودتون‌روبدونید...🖐🏽 راهۍ‌تاخیمۀ‌امام‌زمان«عج» نمونده!」 C᭄ •۰۰•🌱۰•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎اللهم عجل لولیک الفرج 📣 مجموعه‌ علمی فرهنگی طلیعه داران ظهور (تحت اشراف آیت الله شیخ محسن اراکی «زید عزه») برگزار می‌کند: ✅دوره آموزشی نظامات فکری تشیع در مساله ولایت فقیه بر اساس کتاب «نگرشی کلامی به مساله ولایت فقیه» ✳️ مدرس: فاضل ارجمند استاد علی محمدی هوشیار ♨️ گواهینامه پایان دوره به شرط قبولی در آزمون جامع، به امضاء آیت الله اراکی رسیده و در نهایت به صورت فیزیکی و رایگان برای دانش پژوه ارسال می شود. 📊امتیازات: 1️⃣رایگان 2️⃣غیر حضوری 3️⃣۱۲ جلسه آفلاین 4️⃣همراه با اعطاء مدرک معتبر ↔️مهلت ثبت نام: ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 📅 آغاز دوره: ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🖥 کانال دریافت محتوای دوره آموزشی در پیام رسان ایرانی ایتا: 🆔https://eitaa.com/rezvan_marefat 💻پیوند وبگاه ثبت‌نام در دوره: 🌐https://survey.porsline.ir/s/vkUPClR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دختر ها می فهمند غم از دست دادن مادر و پدر را ... 🔹 مراسم وداع با شهیدان شهرکی و همسرش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چه‌تکلیف‌سنگینۍاست‌،بلاتکلیفۍ وقتی‌ك‌نمیدانم‌منتظرت‌ماندم یافقط‌خودم‌رابہ‌انتظارزده‌ام‌آقا💔:)'! 🌱.
⭕️ پویش "آماده شهادتم" آغاز به کار کرد 💢 در پی اقدامات کور و غیر انسانی روزهای اخیر علیه مردم، طلاب و روحانیون و خادمان دین، «پویش آماده شهادتم» آغاز به کار کرده است. 👈 برای شرکت در این پویش به صفحه نخست خبرگزاری حوزه مراجعه نموده و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایند. https://hawzahnews.com/xcdxG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شات بگیر ببین آقا امام زمان «صلوات الله وسلامه علیه به عدد علمه» بهت چی فرمودند..😍 💚صلی الله علیک یااباصالح المهدی ورحمت الله وبرکاته بعددعلمه
🔺شهید الداغی را چگونه روایت کنیم؟! ▫️خاستگاه اصلی تحقق امر به معروف در جامعه، زن و مرد جامعه است؛ هر طرحی که از آن ارتزاق نکند یا بدان نیانجامد، نه خودی است و نه شدنی! ولاء متقابل اجتماعی در اسلام دو رو دارد: 1️⃣ پناه دادن و حمایت از هم کردن (۷۲انفال) 2️⃣ امر به معروف و نهی از منکر کردن همگانی و متقابل (۷۱توبه) ▫️اگر برای بخشی از جامعه (مثلا بی حجابها) به هرعلت (ساخت سیاسی یا برساخت رسانه ای) این ذهنیت ساخته شد که: تو فقط امر و نهی میشوی اما نه حمایت میشوی! و نه حق امر و نهی متشرعان و حاکمان را داری، گسست و گسل اجتماعی شکل می گیرد؛ ولاء طرفینی از کار می افتد و نهی از بی حجابی هم به مقاومت مدنی آنها اصابت می کند! 🔹 تمثال زیبای روی دیگر سکه ولاء متقابل است، مصداق روشن "والذین آوَوْا ونصروا اولئک بعضهم اولیاء بعض" است. ➖او دختر کم حجاب را نهی از منکر نکرد، او را یاری داد و مأوای او شد، چاقو خورد اما دختر ایران را تنها نگذاشت! 🔸جامعه آسیب دیده از بی حجابی، به این روی سکه ولاء مومنانه نیازمند است؛ تا گاردش را بشکند و نصحیت برادرانه و خواهرانه را بپذیرد. ➖این شهید عزیز را اگر همین گونه -که بود- روایت کنیم، به امر به معروف هم کمک می کنیم. ▫️اما اگر بعکس، مسبب خونش را بی حجابی و کم حجابی خواندیم (که بی سبب هم نیست!) و مایه شعار مرگ بر بی حجابش ساختیم؛ باز بجای التیامِ گسل و موثر کردن روی دیگر سکه ولاء اجتماعی (امر و نهی)، بر شکاف و گسست افزوده، امر و نهی ها را بی اثرتر می کنیم./ حجت الاسلام قنبریان
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🔺شهید الداغی را چگونه روایت کنیم؟! ▫️خاستگاه اصلی تحقق امر به معروف در جامعه، #ولاء_طرفینی زن و مرد
شهید سبزواری شهید چه چیزی است؟ پیگیری مسائل زنان در بستر هویت و مطالبه‌ی پروژه‌ی الگوی سوم ضرورتاً و منطقاً ما را به طرح هویتی خاصی از مردان متوجه می‌کند؛ چرا که قرارگیری زن در جایگاه خودش دقیقاً به معنای این است که مرد هم در جای خودش بایستد تا هندسه‌ی رابطه‌ی زن و مرد در حرکت تاریخی بهینه شود؛ این منطق ‎ است. این مرد چه مختصاتی دارد؟ اولین مشخصه در این رابطه این است که او در نسبت با زنان بر اساس قاعده و سیاست مهمی به نام «تکریم» عمل می‌کند. او این تکریم را «حق» تمام زنان به حسب خود می‌داند. زن چون زن است باید مراقب کرامت او بود. اگر هم او به دلایلی از کرامت خود غافل است باز مرد اجازه ندارد از کرامت او غفلت کند. در شهید ‎ چه دیدیم؟ غیرت؟ من دیدم غالباً او را شهید غیرت نامیده‌اند اما باید مشخص کرد خاستگاه این غیرت چیست و چرا این مرد غیور است؟ ‏و دقیقاً کدام معنا از غیرت در «الگوی مرد شریف و مومن» یافت میشود؟ این غیرت و مردانگی را باید با همان «قاعده‌ی تکریم» فهمید. کرامت و شرافت زن _ ولو بدون حجاب کامل یا با هر نقص ظاهری دیگری _ هم به حسب خود باید خط قرمز باشد و شاید یک جنبه از تکریم او مثلاً در این مورد، یعنی محافظت از او در برابر مردان اوباش، یعنی اظهار برادری با او و حتی یعنی بالاجبار سپر بلای او شدن. او نه‌تنها در برابر مردان رذل ایستاد بلکه به مردان دگم که این ستم‌دیدگی و ناامنی را حق بدحجابان (به بیان خودشان فواحش) می‌دانند پشت کرد. من این شهید عزیز را به شهید گفتمان تکریم می‌شناسم. الگوی مرد مسلمان ایرانی که با پروژه‌ی تعادل‌بخش الگوی سوم همراهی می‌کند ضرورتا مردی است که بالاترین حق زن یعنی کرامت را فهمیده است. او مردانگی دارد و آن را برای رفع موانع از پیش پای زن به خدمت می‌گیرد. این مرد مرد تراز انقلاب اسلامی است. و من البته میدانم در سرتاسر این متن واژگان استفاده‌شده‌ی بسیاری پیش از این از معنا تهی شده‌اند!
🌷 بسم رب الشهداء و الصدیقین 🌺امام هادی علیه‌السلام فرموده‌اند: اَلعالِمُ وَ المُتَعَلِّمُ فی ‎الرُّشدِ، مأمورانِ بالنَّصیحَةِ، مَنهیّانِ عَنِ‌الغَشِّ؛ دانشمند و دانش آموزنده، در رشد و بالندگی شریکند، هر دو مأمور به خیرخواهی اند و هر دو از فریب نهی شده اند. بحارالانوار، ج75، ص 367. 🌺 شرح حدیث : بزرگ‌ترین بخل، «» است؛ یعنی آنچه را کسی می داند، به دیگران یاد ندهد.بدترین تکبّر هم، «» است؛ یعنی کسی که داناست، خود را برتر ببیند و کبرفروشی کند. و کسی که نادان است، از پرسیدن شرم کند، یا عار داشته باشد.تعامل میان معلّم و شاگرد، ‌باید به صورت «سؤال و جواب» باشد. نه شاگرد از پرسیدن دوری کند، نه عالم از یاد دادن. در سایه‌ی این «مشارکت» است. در این ، هم باید خیرخواهی و نصیحت وجود داشته باشد، هم صداقت و راستی، تا دانش بشری رشد یابد و در سطح علوم افزایش پدید آید. اگر دانشمند، در آموختن علم خود به دیگران بخل بورزد، رشد علمی متوقف می شود و اگر دانشجو در آموختن و فراگیری، جدیّت و شوق نداشته باشد، به مراتب عالی نمی رسد. ما امروز، ریزه‌خوار دانش گذشتگانیم که سخاوتمندانه حاصل عمر خویش را در قالب کتابها و تألیفات به آیندگان سپردند. هم احترام پیشینیان لازم است، هم بهره‌وری از ذخایر علمی آنان. فریب و بی‌صداقتی در عرصه‌ی دانش هم، نکوهیده است. چون هم مانع کمال علم می شود، هم دانش را در استخدام سودجویان بی تعهّد قرار میدهد. 📚منبع: حکمت‌های نقوی، ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی علیه السلام، جواد محدثی، ‌انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول،1391. ✍️بیانات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری دامت‌برکاته در مورد شهید مرتضی مطهری رحمة‌الله‌علیه و پشتوانه‌ای محکم برای حوزه‌های دینی و علمی و خدمتگذاری ‏سودمند برای ملت و کشور بود. ‏من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می کنم که کتاب‌های این استاد عزیز را نگذارند ‏با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود . در اندیشه اسلامی یک نقش بارزی بود. ‏تنها کسی که هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت خوبترین فرآورده را تقدیم محیط اندیشه ‏اسلامی کرده، آقای مطهری است. ‏مطهری یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بود. ، خط حساسیت در مقابل حرکات نفوذی در داخل اندیشه‌های اصیل اسلامی است. ✍️سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری رحمة الله علیه را گرامی داشته و روز استاد و معلم را محضر اساتید گرامی و همه خادمین به حوزه‌های علمیه تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. «اساتید گرانقدر، روزتان مبارک سایه‌تان مستدام و استاد‌پروریتان بادوام🌹»