^ نـجـوا🌱 ^
ولی من حالم اصلا خوب نیست . . میشه سه تا الهی به رقیه واسم بگید ؟ لطفا💔 :)) ممنونم .
الهی به رقیه🤲
الهی به رقیه 🤲
الهی به رقیه 🤲
🙂💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینروزاکمی آهسته تر
ازکربلارفتنتان بگویید
شایدکسی قراراست این بارهم
جابماند🥺💔
نه سخت نیست!
چادرسر کردن سخت نیست!
_چادرراحت است!
_امن است !
_پناه است!
_زیباست!
آن که سخت است؛)
رنگ ولعابهای پوشالی است!
رنگ و لعابی که
تورااز خودت میگیرد!
وادارت میکندخودت نباشی!
توراغرق میکنددرهیاهوی دنیای پوشالی!
_چادرسخت نیست# بانو!!!
چادرخودواقعی توست!
اصلاخودتوست!
سرت کن،تاخودواقعیت باشی🙂
حضرت#مادرپناهت، بانو!🙂
#دلانه!
^_ @Whisper_313 _^
.میگفت:
مابچہهیئتیا،زیادبرامونمھمنیست بهمونبگندکتریامهندس...
همهیعشقموناینہکه:
بهمونبگن:
کَربَلایــ⛓️ــی💔
^_ @Whisper_313 _^
بایدگمنام باشی درروز!
پیداباشی درشب...!
بایددرتاریکی بِدَوی!
در روشنایی بنشینی !
بایدعاشق باشی!
محبوب شوی!
برزمین نرم بأیستی!
برزمین خاکی سجده کنی!
تاتورابطلبد,,,,!
تورابخواند،
دست بر شانه ات بگذارد!
لبخند مهتاب رامهمان چهره ات کند
تاشهیدشوی!
آری ؛
تاشهیدشوی!؛)
#شهادت
^_ @Whisper_313 _^
امام علی (ع)
**کسی که دیگری رابه آنچه نداردبستایددرواقع اورامسخره می کند.**
^_ @Whisper_313 _^
پیامبرگرامی ﷺ؛
هیچ گیاهی نمی رویدمگراینکه فرشته ای گماشته برآن ،ازآن حراست می کندتاآن رادروکند.پس، هرکس آن گیاه را لگدکوب کندآن فرشته اورالعنت می کند
_میزان الحکمه،ج۱
^_ @Whisper_313 _^
^ نـجـوا🌱 ^
)☜)گنــــج سخـــن «جرعہ اے نــــــــــَهج الْبـَـلاٰغهـ»🌺 ☜خطبه«اول»☞ بخش پنجم وششم خطبہ اول
🟢 )☜)گنــــج سخـــن)☞)☞
🟡 «جرعہ اے نــــــــــَهج الْبـَـلاٰغهـ»🌺
🟢☜خطبه«اول»☞
🔷 بخش هفتم وهشتم خطبہ اول
:
كِتَابَ رَبِّكُمْ فِيكُمْ مُبَيِّناً حَلَالَهُ وَ حَرَامَهُ وَ فَرَائِضَهُ وَ فَضَائِلَهُ وَ نَاسِخَهُ وَ مَنْسُوخَهُ وَ رُخَصَهُ وَ عَزَائِمَهُ وَ خَاصَّهُ وَ عَامَّهُ وَ عِبَرَهُ وَ أَمْثَالَهُ وَ مُرْسَلَهُ وَ مَحْدُودَهُ وَ مُحْكَمَهُ وَ مُتَشَابِهَهُ مُفَسِّراً [جُمَلَهُ] مُجْمَلَهُ وَ مُبَيِّناً غَوَامِضَهُ بَيْنَ مَأْخُوذٍ مِيثَاقُ عِلْمِهِ وَ مُوَسَّعٍ عَلَى الْعِبَادِ فِي جَهْلِهِ وَ بَيْنَ مُثْبَتٍ فِي الْكِتَابِ فَرْضُهُ وَ مَعْلُومٍ فِي السُّنَّةِ نَسْخُهُ وَ وَاجِبٍ فِي السُّنَّةِ أَخْذُهُ وَ مُرَخَّصٍ فِي الْكِتَابِ تَرْكُهُ وَ بَيْنَ وَاجِبٍ [لِوَقْتِهِ] بِوَقْتِهِ وَ زَائِلٍ فِي مُسْتَقْبَلِهِ وَ مُبَايَنٌ بَيْنَ مَحَارِمِهِ مِنْ كَبِيرٍ أَوْعَدَ عَلَيْهِ نِيرَانَهُ أَوْ صَغِيرٍ أَرْصَدَ لَهُ غُفْرَانَهُ وَ بَيْنَ مَقْبُولٍ فِي أَدْنَاهُ [وَ] مُوَسَّعٍ فِي أَقْصَاهُ.
ویژگے هاے قرآن و احڪام اسلام:
كتاب پروردگار ميان شماست، كہ بيان كنندہ حلال و حرام، واجب و مستحب، ناسخ و منسوخ، مباح و ممنوع، خاصّ و عام، پندها و مثل ها، مطلق و مقيّد، محكم و متشابہ مى باشد، عبارات مجمل خود را تفسير، و نكات پيچيدہ خود را روشن مى كند، از واجباتى كہ پيمان شناسايى آن را گرفت و مستحبّاتى كہ آگاهى از آنها لازم نيست.
قسمتى از احكام دينى در قرآن واجب شمردہ شد كہ ناسخ آن در سنّت پيامبر صلّى اللّہ عليہ و آلہ و سلّم آمدہ، و بعضى از آن، در سنّت پيامبر صلّى اللّہ عليہ و آلہ و سلّم واجب شدہ كہ در كتاب خدا ترك آن مجاز بودہ است، بعضى از واجبات، وقت محدودى داشتہ كہ در آيندہ از بين رفتہ است.
محرّمات الهى از هم جدا مى باشند، برخى از آنها، گناهان بزرگ است كہ وعدہ آتش دارد و بعضى كوچك كہ وعدہ بخشش دادہ است، و برخى از اعمال كہ اندكش مقبول و در انجام بيشتر آن آزادند.
ذڪرُ الحجّ:
وَ فَرَضَ عَلَيْكُمْ حَجَّ بَيْتِهِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلَهُ قِبْلَةً لِلْأَنَامِ يَرِدُونَهُ وُرُودَ الْأَنْعَامِ وَ [يَوْلَهُونَ] يَأْلَهُونَ إِلَيْهِ [وَلَهَ] وُلُوهَ الْحَمَامِ وَ جَعَلَهُ سُبْحَانَهُ عَلَامَةً لِتَوَاضُعِهِمْ لِعَظَمَتِهِ وَ إِذْعَانِهِمْ لِعِزَّتِهِ وَ اخْتَارَ مِنْ خَلْقِهِ سُمَّاعاً أَجَابُوا إِلَيْهِ دَعْوَتَهُ وَ صَدَّقُوا كَلِمَتَهُ وَ وَقَفُوا مَوَاقِفَ أَنْبِيَائِهِ وَ تَشَبَّهُوا بِمَلَائِكَتِهِ الْمُطِيفِينَ بِعَرْشِهِ يُحْرِزُونَ الْأَرْبَاحَ فِي مَتْجَرِ عِبَادَتِهِ وَ يَتَبَادَرُونَ عِنْدَهُ مَوْعِدَ مَغْفِرَتِهِ جَعَلَهُ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى لِلْإِسْلَامِ عَلَماً وَ لِلْعَائِذِينَ حَرَماً [وَ] فَرَضَ حَقَّهُ وَ أَوْجَبَ حَجَّهُ وَ كَتَبَ [عَلَيْهِ] عَلَيْكُمْ وِفَادَتَهُ فَقَالَ سُبْحَانَهُ وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِين.
فلسفہ و رهاورد حجّ:
خدا حجّ را خانہ محترم خود را بر شما واجب كرد، همان خانہ اى كہ آن را قبلہ گاہ انسان ها قرار دادہ كہ چونان تشنگان بہ سوى آن روى مى آورند، و همانند كبوتران بہ آن پناہ مى برند.
خداى سبحان، كعبہ را مظهر تواضع بندگان برابر عظمت خويش و نشانہ اعتراف آنان بہ بزرگى و قدرت خود قرار داد و در ميان انسان ها، شنوندگانى را برگزيد كہ دعوت او را براى حج، اجابت كنند و سخن او را تصديق نمايند و پاى بر جايگاہ پيامبران الهى نهند. همانند فرشتگانى كہ بر گرد عرش الهى طواف مى كنند، و سودهاى فراوان در اين عبادتگاہ و محل تجارت زائران بہ دست آورند و بہ سوى وعدہ گاہ آمرزش الهى بشتابند.
خداى سبحان، كعبہ را براى اسلام، نشانہ گويا، و براى پناهندگان، خانہ امن و امان قرار داد، اداى حق آن را واجب كرد و حج بيت اللّہ را واجب شمرد و بر همہ شما انسانها مقرّر داشت كہ بہ زيارت آن برويد، و فرمود: آن كس كہ توان رفتن بہ خانہ خدا را دارد، حج بر او واجب است و آن كس كہ انكار كند، خداوند از همہ جهانيان بى نياز است.
✳️پایان خطبہ اول✳️
اللهم عجل لولیڪ الفرج
^_ @Whisper_313 _^
^ نـجـوا🌱 ^
🔶دلایل بہ وجودآمدن فتنہ ها ۹-سواستفاده از فضای گزارواختلاف حق وباطل 🟢قسمت نهم 🎙️استادعلے اڪبررائف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶دلایل بہ وجودآمدن فتنہ ها
۱۰-فتنه گرازلحاظ زمانی جلوتراست
🟢قسمت دهم
🎙️استادعلے اڪبررائفے پور
#ظهور_نزدیڪ_است_مراقب_فتنہ_ها_باشیم
#جهادتبیین
^_ @Whisper_313 _^