eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
413 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر فریدون صحافی
🔮🎷برابر نبودن مقدار تاریکیها و نور جهان ✍رامین فخاری - شنبه، ۱٦ خرداد ۱۳٩٤ یکی از جنبه های زیبای اعجاز قرآن کریم،به کار بردن دقیق واژگان و کلمات در کنار هم است،مثلا در سوره الرعد آیه 16 نوشته شده است : بگو چه کسی پروردگار آسمانها و زمین است ؟ بگو الله!بگو آیا اولیا غیر از او برای خود برگزیدهاید که مالک سود و زیان خود نیستند  بگو آیا نابینا و بینا یکسان است ؟ یا تاریکیها و نور برابرند؟ آیا آنها شریکانی برای خدا قرار دادند بخاطر اینکه آنان همانند خدا آفرینشی داشتند و این آفرینشها بر آنها مشتبه شد؟! بگو خدا خالق همه چیز است و او است یکتا و پیروز!  در این آیه خداوند از تاریکی یاد نکرده است،و تاریکی را جمع بسته ولی از نور بعنوان نور به عنوان یک کلمه مفرد استفاده کرده است،حال دلیل این ترکیب بندی چیست؟ 73 درصد از تمام جرم و انرژی کیهان از چیزی که انرژی تاریک از آن نامبرده می شود تشکیل شده است و 23 درصد آن از ماده تاریک تشکیل شده است و کل جهان قابل مشاهده 4 درصد است،و از همه نورهای گاما و اشعه ایکس و مادون قرمز و فروسرخ و نور مرئی تنها طیف نور مرئی برای چشم بشر قابل مشاهده است.و همانطور که قرآن اشاره کرده است مقدار نور وتاریکی در جهان برابر نیستند،واصلا مقدار نور در قابل با تاریکی ها که انواع مختلفی از جمله ماده تاریک و انرژی تاریک را دارند،قابل مقایسه نیست. [1]انرژی تاریک از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد :کیهان‌شناسی، انرژی تاریکنوعی انرژی فرضی است که همه ی فضا را در بر می گیرد و سرعت انبساط جهان را می‌افزاید.[۱] انرژی تاریک مقبولترین فرضیه برای توضیح‌دادن مشاهدات اخیر است که می‌گویند جهان با آهنگ رو به افزایشی (با شتاب) منبسط می‌شود. در مدل استاندارد کیهان‌شناسی بنابر هم ارزی جرم-انرژی، جهان شامل حدود 26.8% ماده تاریک،68.3% انرژی تاریک (در مجموع 95.1%) و 4.9% ماده ی معمولی است [2]ماده تاریک از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد :ماده تاریک(به انگلیسی: Dark Matter)، نوعی از ماده است که فرضیه وجود آن دراخترشناسی و کیهان‌شناسی ارائه شده‌است تا پدیده‌هایی را توضیح دهد که به نظر می‌رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده‌شده درجهان بیشتر است. ماده تاریک به طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست. @wittj2
ای محو راه گشته از محو هم سفر کن چشمی ز دل بر آور در عین دل نظر کن دانم که برشکستی، تو محو دل شدستی در عین نیست هستی یک حمله دگر کن مولانای جان🌻 @wittj2
من می عشق نوشم کان ببرد هوشم تو جلوه گری کردی زان دگر مدهوشم آذر عشقت کرده دلم را راهگشای حق ای نور هدایتگر بردی هوس و شورم اسماء🌻 اردیبهشت۹۷ @wittj2
تو جان جان ماستی، مغز همه جانهاستی ازعین جان برخاستی،ما راسوی ما می‌کشی ماییم چون لاسرنگون وز لا تومان آری برون تا صدر الا کشکشان، لا را بالا می‌کشی مولانای جان🌻 @wittj2
👌🍂خوشیها و لذتها بر سه درجه است؛ ⭐️اول آنکه پست تر است مثل شکم و زیر شکم، خلق بیشتر آن بدانند و بدان مشغول باشند و دلیل پستی این است که همه حیوانات با وی در این امر شریک بلکه غالبند! همچون مگس و مور و کرم. ⭐️دوم لذت غلبه و ریاست است که بعضی حیوانات با وی شریکند، همچون شیر و پلنگ. ⭐️سوم لذت علم و حکمت و معرفت حق تعالی که این را هیچ جانوری ندارد. امام محمد غزالی🌻 @wittj2
⭐️مروارید درون تن آدمی چیزی است که خواهی نخواهی نابود خواهد شد، اما چیزی در این قالب هست که ماندنیست.. مرواریدی در این صدف است که خواستنی است.. هستی، طالب این مروارید است.. همین مروارید هست که میگوید : انا الحق این مرواید پاره ای ازخداست، نفخه الهی‌است.. غواصی که به این مروارید دست پیدا کند با اقیانوس هستی به وحدت میرسد.. آنگاه، او در هر حباب و موج، دریا را میبیند. 👌⭐️بگذار این ذکر مدام تو باشد: هرچه هست ،اوست من نیستم. هرچه هست اوست، من درمیان نیستم @wittj2
برگی از معرفت🍂 عطار نیشابوری در تذکرة الاولیاء نوشته است؛ شبلی گفت که شبی به سر تربت حلاج شدم و تا بامداد نماز کردم. سحرگاه مناجات کردم که؛ الهی! این بندۀ تو بود. مؤمن و عارف و موحّد. این بلا با او چرا کردی؟ خواب بر من غلبه کرد. قیامت را به خواب دیدم و خطاب از حق شنیدم که: این از آن با وی کردم که سرّ ما با غیر ما در میان نهاد. ⭐️حافظ با توجه و استفاده از همین سخن عطار است که چنین می سراید: گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد! @wittj2
🔮🎷حدیث رسول اکرم(ص) درباره عظمت جهان هستی ✍رامین فخاری - جمعه، ٥ تیر ۱۳٩٤ همانطور که می دانید بنا به فرضیه جهانهای موازی ممکن است بی نهایت جهان در موازات ما وجود داشته باشد،که فرضیه جهان های موازی نیز حالات مختلفی دارد که دو حالت از آن را در اینجا مطرح می کنیم: ⭐️در حالت اول:ممکن است جهان های موازی را بصورت حباب هایی در نظر گرفت که از سطح یک اقیانوس در یک فضای لایتناهی بی نهایت رها می شوند،و این جهان ها نیز گاهی با همدیگر برخورد می نمایند. ⭐️در حالت دوم،که دانشمندی بنام پروفسور نیکود پاپلاوسکی پیشنهاد کرده است،جهان ما در درون سیاهچاله یک جهان دیگر قرار گرفته است،و آن جهان نیز در درون یک سیاهچاله جهان دیگر قرار گرفته است و این سیر تا بینهایت ادامه دارد.ناگفته نماند که  جهان ما دارای تعداد میلیاردها کهکشان است که در داخل هر کهکشان تعداد زیادی سیاهچاله وجود دارد،حال تصور کنید که در درون هر سیاهچاله جهانی نهفته باشد.[1] ⭐️در حدیث شماره 310 از رسول اکرم (ص) را درباره عظمت جهان هستی نقل شده است: ..و آسمان دنیا و آنچه در آن و بر آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان خالی میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و این سوّمی با آنچه در آن و بر آن است در برابر آسمان چهارم همچون حلقه ای در فلات تهی است. به همین منوال تا آسمان هفتم. و این هفت آسمان با آنچه در آن و بر آن است در برابر دریایی که از ساکنان زمین پوشیده شده، همچون حلقه ای در بیابان تهی است . و هفت آسمان و دریای پوشیده در برابر کوه سرد چون حلقه ای در بیابان تهی است. - با اندکی دقت می توان دریافت که این حدیث مصداق بارز نظریه دوم است،و تنها کافی است که حلقه ها را بعنوان سیاهچاله های تو در تو در نظر بگیریم.و رسول اکرم (ص) در زمانی که فیزیک نظری و اختر شناسی همانند امروز پیشرفته نبود درک درستی از عظمت جهان هستی داشتند. -یک توصیه بنا به حدیث دیگری عرض بهشت به اندازه این هفت آسمان که ممکن است بینهایت بار از کائنات ما بزرگتر باشد،است که طول آن نیز بدون تردید حداقل دو برابر عرض آن است که اندازه آن تقریبا در ابعاد بی نهایت و غیر قابل تصور برای انسان باشد و حتی ممکن است بهشت در یک جهان موازی دیگر قرار داشته باشد،همه این جهان و هرچه در داخل آن است،ارزش از دست دادن وجبی از آن را ندارد،برادران و خواهران توجه داشته باشند بخاطر عمر محدود پنجاه شصت ساله دنیا که شاید زمان خوردن یک وعده غذا در آخرت هم نباشد،عذاب جهنم را بر خود نخرند.کل این جهان و اتفاقات بدی که در آن برای ما رخ می دهد شاید تنها یک کابوس باشد و روزی از خواب برخیزیم و ببینیم تنها یک کابوس بد دیده ایم که خودمان در قسمت هایی از آن مختار بوده ایم،بخاطر یک کابوس بد جهان آخرت را از دست ندهیم. @wittj2