لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال
📗جلسه نوزدهم
#دولت_کریمه
🎷 استاد احسان عبادی
🔮شراکت در ثواب نشر
موارد مطرح شده در این جلسه 👇
1⃣ حیله دوم فرعون علیه حضرت موسی(ع)
2⃣ لزوم درخواست سند از مدعیان
و...
علمی عرفانی👇
@wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته
مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇
#عرفان_عملی_اسلامی(#مهدی_طیب)
#ضرورت_دین_نبوت_امامت
#حجاب
#دولت_کریمه(استاد عبادی)
#محامین(استاد عبادی)
و من الله توفیق🌻
سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹
👇
@wittj2
پاسخ شایعه
آخرین بروزرسانی: 1396/01/19
1. حداقل تا ۷ قرن، از روایت منسوب به امیرالمومنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی شیعه، هیچ مطلبی وجود ندارد!
2. اولین کتابی که این حدیث را آورده، کتاب مصباح مرحوم کفعمی است که آن هم این روایت را بدون ذکر سند نقل کرده است!
3. مراجع عظام شیعه، حرز شرف الشمس را بی اعتبار دانسته و تنها برخی عمل به آن را با حسن نظر و از باب رجاء و امید ثواب، بی اشکال دانسته اند!
4. حتی با فرض اثبات چنین حدیثی در منابع روایی شیعه، محققین علم نجوم معتقدند شرف الشمس زمانیست که شمس در ۱۹ درجه برج حمل قرار گیرد و منظور روز ۱۹ فروردین نیست!
5. همچنین با فرض یاد شده، در ترسیم و نوشتن شرف الشمس های موجود در بازار اختلاف شدیدی وجود دارد! برای تاثیر حکاکی مورد نظر، آداب خاصی باید رعایت شود که انجام آن برای همه مشتریان در یک نصف روز ممکن نیست!
6. به جای استفاده از انگشتری غیر معتبری مثل شرف شمس، می توان از انگشتر های عقیق سرخ یمانی، فیروزه، حدید صینی و ... استفاده کرد که هم فضیلت بیشتری دارند و هم خواص آنها با احادیث معتبر نقل شده است!
7. پرهیز از امور خرافی، توکل بر خداوند متعال و توجه به هدایت و ارشادات حضرات معصوم(ع) از جمله مسائلی هستند که ما را از توسل به مسائل غیر واقعی بینیاز میکنند .
http://yon.ir/shfshs1
http://yon.ir/shfshs2
علمی عرفانی👇
@wittj2
4_5785341404641232318.mp3
4.17M
🎷استاد علامه مروجی سبزواری
⭐️آدمی چیست برزخی جامع
صورت خلق و حق در او واقع⭐️
علمی عرفانی👇
@wittj2
محل نور تجلیست
رای انور شاه
چو قرب او طلبی در صفای نیت کوش
#لسان_الغیب_حافظ🌻👌⭐️
👇
@wittj2
ما را نمیتوان یافت بیرون از این دو عبرت
یا ناقص الکمالیم، یا کامل القصوریم
بیدل دهلوی🌻👌⭐️
👇
@wittj2
ماهی تویی و
آب من و تنگ روزگار...
من در حصار تُنگ
و تو در مشت من اسیر...
فاضل نظری🌻
👇
@wittj2
ای شاه تو مات گشته را مات مکن
افتادهٔ توست جز مراعات مکن
گر غرقهٔ جرم است مجازات مکن
از بهر خدا قصد مکافات مکن
مولانای جان🌻
👇
@wittj2
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیهالسلام (1)
1⃣ از بحثهای مهمی که در طلیعهی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیهالسلام، جهان فکری اهلسنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسألهی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهلسنت شد.
2⃣ #اهل_حدیث قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و #معتزله معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند.
3⃣ اهمیت این بحث کلامی از آنرو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود.
4⃣ معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شِرک میدانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر میشمردند.
5⃣ از آنجا که مسألهی خلق قرآن از مباحث جدلانگیز زمان امام هادی علیهالسلام بود، در کنار مباحث ریشهشناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/Uqp7SU
علمی عرفانی👇
@wittj2
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیهالسلام (2)
1⃣ مناقشه درباره مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفتوگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نشده است. این اختلاف ناشی از این بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند.
2⃣ در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و بهوجود آمدن شیء است، پس از آنکه نبوده است. اصطلاح «قِدَم زمانی» نیز عبارت از بودن شیء است، بهنحوی که ابتدایی برای زمانِ وجود آن نباشد.
3⃣ مطرحکنندهی نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود. بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود.
4⃣ ذهبی، وهب بن منبّه را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از #اسرائیلیات و صحیفههاى #اهل_کتاب بود. بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که 92 کتاب خوانده است که همهی آنها از آسمان نازل شدهاند. 72 تا از آنها در #کنیسهها و دست مردم هستند و از 20 تاى آنها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد!
5⃣ وهب مىگفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اَعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اَعلم اهل زمان خویش. آیا مىدانید چه کسى دانش هردوى آنها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود!! یاقوت حموی نیز در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتابهاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مىکرده است.
6⃣ در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی بهنام ابان بن سمعان نیز نام برده شده که خود استادی #یهودی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلقِ #تورات بوده است.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/Uqp7SU
علمی عرفانی👇
@wittj2