eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اعمال ۲۲ بهمنو دیدی😂😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بروید ببینید امشب چه افرادی دارند الله‌اکبر می‌گویند 🔰 من از این طبقه که شما طبقه پایین می‌گویید منت می‌کشم، دست اینها را می‌بوسم https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇮🇷🍃 @woman_family 💫🍃🇮🇷🍃💫🍃 ✨💫🍃🇮🇷🍃💫🍃🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️به کوری چشم دشمن، نسل دختران کاپشن صورتی گوشواره قلبی ادامه دارد... ۲۲بهمن، جشن پیروزی انقلاب مبارک❤️✌🏼 @khoobkechee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توی مدرسه‌یی در اردن گفتن لباس قهرمانها رو بپوشید فرداش همه با لباس خبرنگارهای غزه ، مردم غزه و دکتر و گزارشگرهای غزه اومدن و فقط یک نفر لباس اسپایدر من پوشیده بود. توی دنیا امروزی قهرمانها در حال عوض شدن هستند @khoobkechee
الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي خَلَقَ الحُسَین هزار مرتبه شکرت؛ خدای عاشق‌ها که در میان خلائق به ما حسین دادی...❤️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیباست این ۳۰ ثانیه؛ در دین ما خیلی به روزی حلال تاکید شده است تاجاییکه پیامبر اسلام فرمودند: عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است؛ اَلْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ. فرمودند: طَلَبُ الحَلالِ جِهادٌ؛ آره کسب روزی حلال سخته مثل جهاد است. حضرت صادق فرمودند: آیا دیده‌ای مردی در خانه‌اش بنشیند و درهای کسب روزی را به روی خود ببندد و از آسمان برای او چیزی فرود بیاید؟ أَرَأَیتَ لَو أنَّ رَجُلاً دَخَلَ بَیتَهُ وَ أَغلَقَ بابَهُ أكانَ یَسقُطُ عَلَیهِ شیءٌ مِن السّماء؟! پیامبر رحمت فرمودند کسی که دنیای خود را با عفت نفس به دست بیاره در مقام شهدا است؛ مَن طَلَبَ الدُّنیا حَلالاً فی عَفافٍ كانَ فی دَرَجَةٍ الشّهداءِ. حضرت امیر فرمودند: اگر دنبال نورانی شدن قلبت هستی به مال حلال دقت کن؛ ضِیاءُ القَلبِ مِن أَكْلِ الحَلالِ. پیامبر فرمودند: فرزند خوب میخوای تربیت کنی باید مالت حلال باشد؛ إنَّ أَطیَبَ ما أَكَلَ الرَّجُلُ مِن كَسِبِهِ وَ إنَّ وَلدَهُ مِن كَسِبه. حضرت صادق فرمودند: کسی که دنبال کسب مال حلال است، مجاهد فی سبیل الله است؛ الشّاخِصُ فی طَلَبِ الرِّزقِ الحَلالِ كَالمُجاهِدِ فی‌سبیلِ الله. پیامبر فرمودند: عبادت با مال حرام مثل ساختن خانه روی آب است و فرمودند هیچ عمل واجب و مستحبی با مال حرام قبول نمیشود؛ اَلعِبادَةُ مَعَ اَكلَ الحرامِ كَالِبناءِ عَلَی الماء! من اَكَلَ حراماً مّالم یَقْبَلِ اللهُ مِنهُ صَرفاً و لا عدلاً. 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 ↯ شیخ فرهاد @sheikh_farhad_fathi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اجرای آیین چهل دف کردستان در برنامه حسینیه معلی سنّی‌ام، سنّی ولیکن حب آل مصطفی دین و آیین من و آباء و اجداد من است https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🌸🍃 @woman_family 💫🍃🌸🍃💫🍃 ✨💫🍃🌸🍃💫🍃🌸
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 چطور در این شرایط، مردم را برای مشارکت در دعوت کنیم؟ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 💫 🍃🇮🇷🍃 @woman_family 💫🍃🇮🇷🍃💫🍃 ✨💫🍃🇮🇷🍃💫🍃🇮🇷
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدتون مبااارک😍 اینم عیدی من تو روز تولد آقا ابوالفضل ان شاالله امیرالمومنین دعاگوی همه مون باشند... 😍😍 تا آخر گوش بدید... خیلی قشنگه رزق بسیار با ارزشیه انتشار بدون ذکر منبع مجاز نمیباشد✅ https://eitaa.com/banosadeghy
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 و تصدق علینا😢 درود خدا بر آقای سلطانی گوینده خبر سراسری که اشک ما را با این خاطره قشنگش در آورد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
مگه سری قبل رأی دادم چیزی عوض شد؟ پاسخ های خوب مردم رو بخونید | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ولادت تو عيـد سيدالشـهداسـت دلم خوش است كه ميلاد اكبر ليلاست ستاره ها همه امشب به خاك مي ريزند و مـقصـد هـمـه پايـين پاي كرببـلاسـت ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باشه💞 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
44سال افتخار| مروری بر دستاوردهای انقلاب ایران https://farhangi.um.ac.ir/index.php/fa/2015-07-01-03-48-49/4156-44
نقض امنیت در نهاد علم نقض علم در نهاد علم، نقض امنیت در نهاد علم، نقض فرهنگ در نهاد علم، نقض جنسیت در نهاد علم، ... سلسله مقالاتی است که با رویکردی انتقادی به اقتضائات بیمارگونه بخشی از نهاد علم در ایران (خصوصا در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی) می‌پردازد. نهاد علم که قاعدتا در دانشگاه نهادینه شده و امتداد آسیب‌ها و اختلالات آن در بخش‌های از حوزه علمیه نیز به شکلی پیچیده‌تر، مسری‌تر و خطرناک‌تر بازتولید می‌گردد. حوزه مطالعات زنان و مطالعات اسلامی زن و خانواده در حوزه علمیه قم، به دلایلی که در آینده بدان خواهیم پرداخت در معرض بیشترین آسیب‌پذیری از این اختلالات است. در شماره اول مجله خردورزی 1401؛ موضوع «نقض علم در نهاد علم» را بررسی و مرور کردیم. در شماره سوم سال 1402، به موضوع «نقض امنیت در نهاد علم» پرداخته‌ایم. در این شماره مصاحبه دکتر آرش حیدری با روزنامه میهن در اوج آشوب‌های 1401 در مورد جنبش زن،زندگی، آزادی؛ موضوع نقد و ارزیابی قرار گرفته است. با این حال موضوع این مقاله اصالتا قابل انتزاع از این کاربست انضمامی است و از بیماری نهاد علم در ایران قبل از انقلاب و باقی ماندن برخی نشانگان بیماری در بعد از انقلاب و انتقال شکل خطرناک آن به حوزه علمیه حکایت دارد. در روزهای آینده طی چند پست به مباحث ارائه شده در این مقاله خواهیم پرداخت. برای آمادگی ذهنی نسبت به مطالب مقاله پیشنهاد می‌گردد مصاحبه روزنامه هم‌میهن با دکتر آرش حیدری را مطالعه و برخی کلیپ‌های وایرال شده ایشان را مرور نمایید. https://hammihanonline.ir/fa/tiny/news-1838 https://eitaa.com/c/11736677/255 بازنشر بلامانع است.
نقض امنیت در نهاد علم 2: نامسئله اول: سلطه جریان فروکاست‌گرای پوزیتویسم در دانشگاه یا تن‌آسایی شبه‌هرمونتیکی مصاحبه‌شونده، معتقد است جریان غالب دانشگاه به فروکاست‌گرایی پوزیتویستی مبتلاست. شاید بتوان بخشی از این ادعا را پذیرفت که اجمالا بخشی از دانشگاه و برخی از دانشگاه‌ها (و البته نه جریان غالب و نه سلطه این جریان بر دانشگاه) به نوعی از بیماری «فروکاست‌گرایی پوزیتویستی» مبتلاست. لکن نامسئله اول نگارنده اینجاست که آیا نقد بر فروکاست‌گرایی پوزیتویستی بهانه مناسبی برای افتادن در وادی افراط هرمونتیکی و خیال‌پردازی‌های شبه‌تفسیرگرایی است؟ چگونه برای یک پژوهشگر نهاد علم امکان دارد یک کلان موضوع اجتماعی یا به اصطلاح موضوعی ماکروسوسیولوژیک مثل اغتشاشات 1401 را در شرایطی که کمتر از یک ماه از حیات آن نگذشته است، با این سرعت و با این میزان از جزمیت توصیف و تحلیل و تبیین کند؟ براساس چه اطلاعات میدانی و داده‌های تجربی؟ آیا جز این است که پدیده‌های اجتماعی همان‌قدر که در پیشینه تاریخی خود ریشه دارند دارای ابعاد و عوامل موقعیت‌مند و به شدت متحول و به سرعت نوشنونده نیز هستند؟ این ابعاد و عوامل موقعیت‌مند و متحول و نوشونده در عاملیت عامل و مولفه‌های ساختارهای خرد و کلان اجتماعی چگونه با این سرعت کشف و اکتشاف می‌شود و پژوهشگر را به این جزمیت در توصیف و تبیین می‌رساند تا دستاوردهای خود را رسانه‌ای کند و باشتراک شبکه‌های مختلف رسانه‌ای قرار دهد؟! قاعدتا یک پژوهشگر با پشتوانه نظریه‌های علمی در هرکدام از پارادایم‌های سه گانه علوم اجتماعی و ضمن جمع‌آوری داده‌های میدانی به «تشخیص مسئله اجتماعی» می‌رسد. متعاقب گردآوری اطلاعات و انجام رصد و پیمایش و پژوهش کمی یا کیفی، به تحلیل و تبیین پرداخته و متناسب با سنخ‌های مختلف عوامل موثر بر پدیده مسئله‌مند و با توجه به همان پارادایم‌های موجود در علوم اجتماعی عوامل مسلط و بنیادین را از عوامل غیر اصلی و پیرامونی تفکیک می‌کند. متعاقبا اصول و سیاست‌ها و راهبردها و راهکارهایی را برای مواجهه و حل مسئله ارائه می‌دهند. سئوال اصلی از این مصاحبه شونده از نهاد دانشگاه اینجاست، که بر اساس کدام منطق و با الهام از چه منبع معرفتی، پدیده هزارلایه و چندوجهی و متکثر اغتشاشات 1401 را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت عنوان «جریان طبیعی زندگی» و پیکار برای یک «زندگی معمولی» تشخیص دادید؟ با کدام دستگاه علت‌سنج، عوامل پرشمار روانشناختی، زیست‌بوم شناختی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، نظامی، امنیتی، بین المللی، فرهنگی، دینی، تربیتی، رسانه‌ای، فنآورانه و حتی معنوی، پدیده موقعیت‌مند اغتشاشات 1401 را سنجش نمودید؟ با چه سازوکاری به این نتیجه رسیدید که «استبداد حکومت» و «ارتجاع حاکمیت» عامل بنیادین و مسلط و ام‌الفساد این مسئله اجتماعی است؟ آیا رسیدن به این تحلیل‌ها و تفسیرهای سریع جز با نسخه‌های پیش آماده «شبه هرمونتیکی» و «شبه شالوده‌شکن» امکان‌پذیر است؟ آیا بنظر نمی‌رسد که اتکا و استناد به این نسخه‌های رایج بدون بررسی میدان و طی مسیر پرپیچ و خم تعریف و تحلیل و تبیین مسئله، چیزی جز یک مکانیسم دفاعی برای سرپوش گذاشتن بر کهتری و تن‌آسایی علمی یا به تعبیر دریدا «تنبلی هرمونوتیکی» نیست؟ همان ابتلائی که مصاحبه‌شونده در فراری رو به جلو با عبارت «سربریدن تجربه در هزارتوی تفسیر» از آن یاد کرده است. هشدار به نهاد حوزه علمیه: مراقب انتقال و نفوذ این پدیده (فروکاست‌گرای پوزیتویستی و تن‌آسایی شبه‌هرمونتیکی) در نهادهای علمی حوزه علمیه خصوصا در مراکز دوزیست حوزوی باشیم. این نامسئله دانشگاهی، برای ساحت حوزه علمیه، مسئله‌ای جدی است! ادامه دارد ... بازنشر بلامانع است (کدخدایی).
نقض امنیت در نهاد علم3: نامسئله دوم: بداخلاقی انتقادی یا خود میان‌بینی و استبداد علمی مصاحبه شونده در بخشی از مصاحبه رسانه‌ای خود، ضمن تاکید بر تحقیقات نظری پیشین خود که در رزومه (رزومه انتزاعی و نه میدانی) داشته است، نتیجه می‌گیرد تنها اوست که می‌تواند صدای زن زندگی آزادی، حقیقتا چیست! همو ضمن شرآفرین خطاب کردن جریان تفسیرگرا و نفی تقریبا همه کنشگران پارادایم پوزیتویستی و هرمونوتیکی در جریان مسلط دانشگاه، همه این جریانات را به سکوت امر می‌کند: «من مدت‌هاست علیه ژانر خلقیات حرف می‌زنم و اینجا مشخص می‌شود چرا این ژانر نمی‌تواند چیزی را توضیح دهد. وقتی در ژانر استبدادزدگی به جامعه نگاه می‌کنید، جامعه استبدادزده حرکت ندارد. متاسفانه این صورت‌بندی‌های گفتمانی سایه سنگینی بر فهم جامعه ایران دارند و زیرشاخه‌های گفتمان استبداد ایرانی هستند که در کتاب «واژه‌گون خوانی استبداد ایرانی» به آن‌ها پرداخته‌ام.تنها کسی می‌تواند بگوید این صدا (صدای زن زندگی آزادی) را پیش‌تر شنیده‌ام که با نظریه استبداد ایرانی، با ژانر خلقیات، با نظام‌های آسیب‌شناسی اجتماعی، با پوزتیویسم آمارزده پیش‌تر تعیین‌تکلیف کرده باشد. تنها کسی می‌تواند بگوید این صدا را پیش‌تر شنیده‌ام که در برابر این ایده که جامعه ایران جامعه در حال زوال است متن تولید کرده باشد. وقتی همواره درباره مدرنیته کژریخت، تضاد سنت-مدرنیته جامعه آنومیک، زوال و انحطاط حرف زده‌اید، نمی‌توانید از پیش این وضعیت را پیش‌بینی کرده باشید. وضعیتی که از دلش جریان زندگی بیرون بیاید نقض نظامات گفتاری شماست، نه تایید آن. کاش یاد بگیرند به‌جای پرحرفی و تفاسیر مداوم، کمی سکوت کنند و صدای جامعه را بشنوند شاید در نظم گفتاری‌شان بازاندیشی کنند؛ هم سیاست‌مداران و صاحب منصبان و هم عالِمان علوم‌انسانی در جریان غالب». فارغ از مضامین و تحلیل‌های غیرمنسجم و متناقض و شاخه‌به‌شاخه شدن‌ها و چنگ افکنی‌های مصاحبه شونده به سیاستمداران و صاحب منصبان و عالمان و اندیش‌ورزان... که اصلا مسئله و حتی نامسئله این نوشتار نیست، نکته اینجاست که توصیه به خفه‌شدن جامعه دانشگاهی با چه منطق و بر اساس کدام اخلاق علمی؟ مکتب انتقادی حتی در نسخه فحاش فایرابندی، به برخی چارچوب‌های اخلاق علم و پژوهش پایبند است. مکتب انتقادی حتی در قرائت ساختارشکن انتقادی، نتیجه‌اش تکثرگرایی در نهاد علم می‌شود نه پیشنهاد لال‌شدن به عالمان علوم انسانی در جریان غالب دانشگاهی. قاعدتا این منطق جز طرح انحصاری خویشتن و خودمیان‌بینی علمی چیزی بدنبال نخواهد داشت. استبداد علمی محصول چنین اخلاقی در نهاد علم است! هشدار به نهاد حوزه علمیه: مراقب انتقال و نفوذ این پدیده (بداخلاقی انتقادی یا خود میان‌بینی و استبداد علمی) در نهادهای علمی حوزه علمیه خصوصا در مراکز دوزیست حوزوی باشیم. این نامسئله دانشگاهی، برای ساحت حوزه علمیه، مسئله‌ای جدی است! ادامه دارد ... بازنشر بلامانع است (کدخدایی).