eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برجسته فمینیسم 🌺 امواج فمینیستی 2️⃣ موج دوم (1960 ـ 1970م.)Second Wave Feminism1️⃣ رهبری این جریان را فمینیست­های انسان­گرا به رهبری در دست داشتند که با انتشار کتاب زمینه­ساز شکل­گیری گرایش­های رادیکال در جریان­های فمینیستی شد. از این­رو، برخی زن­پژوهان مهم­ترین تحولات در وضعیت زنان را بیشتر زاییدۀ این دوره می­دانند. 🔰 مهم­ترین رویدادهایی که منجر به بازسازی و موفقیت سریع فمینیسم در این دوره شد، عموماً در سه دسته ذکر می­شوند: 1️⃣ کاهش تضادهای اجتماعی زن و مرد: تأمین حقوق مدنی و سیاسی زنان، راهیابی به مراکز علمی، قانونی شدن روش­های کنترل موالید و طرح مطالبات جدید مانند حضور زنان در مدیریت­های کلان. 2️⃣ تحولات اقتصادی: اختلاف در دستمزد، تمرکز در مشاغل سطح پائین و عدم ارتقای شغلی، اخراج در شرایط خاص اقتصادی و کار مضاعف زنان نسبت به مردان، موجب نارضایتی زنان شاغل و انجام امور خانه با ماشین و سهولت یا حذف کارهای خانگی نیز موجب احساس بیهودگی در زنان خانه­دارِ طبقۀ متوسط و مرفه گردید. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 2️⃣ موج دوم (1960 ـ 1970م.)2️⃣ 3️⃣ تحولات سیاسی و اجتماعی: نوسازی ایدئولوژی­های سوسیال ـ مارکسیسم و لیبرالیسم، ظهور نئومارکسیسم و نئولیبرالیسم با رویکردی انتقادی و ظهور جنبش­های اجتماعی به­ویژه جنبش حقوق مدنی و جنبش دانشجویی، فعالیت دوبارۀ جریان­های فمینیستی را برانگیخت و باعث تشکیل سازمان­های مستقل فمینیستی نظیر سازمان ملی زنان «NOW»، جنبش آزادی زنان سیاه­پوست و ... شد. در این دوره، فمینیست­ها کوشیدند با بازخوانی نظریه­ های و ­کاوی در پرتو تجارب شخصی، دربارۀ مسائل مهم زنان نظریه­ پردازی کنند: 👈 نظریۀ «پدرسالاری» (تسلط مردان در حیطۀ عمومی و خصوصی بر زنان)؛ 👈 «جنس» و «جنسیت»؛ 👈 «هم­جنس­خواهی» (ترجیح صفات زنان و شعار زنان بدون مردان)؛ 👈 «خویشتن مالکی» (آزادی کامل زنان در امور جنسی) و 👈 شعار «شخصی سیاسی است»(از بین بردن حیطۀ خصوصی و ترس زنان در طرح مشکلات و استفاده از تجارب و ابتکار زنان در حل مسائل). https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
🌺 امواج فمینیستی 2⃣ موج دوم فمینیسم Second Wave Feminism3⃣ 📍فمینیست‌های موج دوم تفاوت و تمایز میان مردان و زنان را تمایزات جنسی می دانند که و مولود است. “برای فمینیست های موج دوم فرودستی زنان مسئله اصلی است و نظریه آنان در جهت برملا کردن و از میان برداشتن این فرودستی است. این گروه می گویند مردان در همه قلمرو زندگی زنان را اعمال می کنند و تمام روابط میان زنان و مردان روابطی سلسله مراتبی بر اساس است و به همین دلیل می تواند موضوع مناسبی برای تحلیل سیاسی باشد. بر این اساس هدف فمینیست های موج دوم آشکار کردن شیوه های اعمال مردانه در تمام حوزه های زندگی است. آنها معتقدند که فرهنگ زنان، دانش و درک ذهنی آنان همگی از سوی مردان انکار شده است. 📚 پاملا آبوت و کلر والاس (۱۳۸۵)، فرهنگ واژه‌ها و اصطلاحات، جامعه‌شناسی زنان، ص۲۹۴. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 مرحوم علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه در کلام حضرت امام خامنه ای روحی له الفدا🥀 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🖤 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 ۲۳ ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام السلام علیک یا علی بن موسی الرضا🌸🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌸 🍂🌸🍃 @woman_family 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 ✨🍃🍂🌸🍃🍂🌸✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با هر نفسی سلام کردن عشق است آقا به تو احترام کردن عشق است اسم قشنگت به میان چون آید از روی ادب قیام کردن عشق است💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)1️⃣ سیمون دوبووآر فیلسوف، نویسنده¬ی و فمینیست در سال 1908 در خانواده¬ای بورژوا در پاریس زاده شد. او در دانشگاه سوربن به تحصیل پرداخت و ارتباط نزدیکی با داشت. او به علت اندیشه¬های آزادی¬بخش خود در حوزه¬ی جنسیت و ترکیب آن با کنشگری اجتماعی، از سال 1968 به عنوان شناخته می¬شود. او نویسنده¬ی مانیفست 343 بود. این بیانیه زنان فرانسوی به سقط جنین –که در آن زمان در فرانسه غیرقانونی بود- اقرار کرده و خواستار واگذاری حق تصمیم¬گیری به خودشان شده بودند (بیر، 1990). کتاب مهم او با نام "" (1949) بدون شک از مهمترین و ماندگارترین متون فمینسیتی است چراکه بسیاری، فصل بندی مفهوم جنسیت را مدیون این اثر دانسته¬اند. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)2️⃣ بحث¬های دوبوار، راه¬هایی که از طریق آنها منجر به ایجاد میان زنان و مردان می-شود را آشکار می¬کند. او تلاش می کند نشان دهد که چگونه قواعد همواره "" تلقی شده و کارها و مسائل زنانه به مثابه اموری حاشیه¬ای و متعلق به "" تعریف می¬شود. 👈 دوبوآر استدلال می‌کند که زنان، همواره دیگری مردان به حساب آورده شده‌اند، و چنین ادراکی را در هویت خود درونی ساخته‌اند. بنابراین مردان ، و زنان هستند. به زعم دوبوار زنانگی در فرهنگ غربی چیزی میان "مردانگی و اختگی " معنا می¬شود. بنابراین چنین تمدنی تا اعماق خود است و زنان نسبت به آن صرفا موجوداتی خارجی می¬باشند (دوبوار، 1380). 👈 دوبوآر به‌عنوان یک اگزیستانسیالیست باور دارد که ، مقدم بر است. وی به‌همین منوال استنباط می‌کند که "انسان زن زاده نمی‌شود، بلکه می‌شود"، چرا دختران از اوان کودکی، نقش‌های فرهنگی معینی را می‌پذیرند. تز کلی او، نشان دادن آن است که چگونه زنان به وسیله‌ی تاریخ و افسانه‌هایی تعریف و محدود شده‌اند که آن‌ها را در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌دهد. 👈 به باور دوبوآر، مانع از آن شده‌است که زنان آزادی خود را درک و بر اساس آن عمل کنند، اما آن‌ها می‌توانند با نفی این افسانه‌های فرهنگی، خود را کنند. در مقابل، تا زمانی که زنان به مردان و سنت‌های فرهنگی اجازه دهند تا چیستی آنان را تعریف کنند، آزاد نخواهند بود. 👈 دوبوآر استدلال‌های زیست‌شناختی، روانشناختی، و ماده‌گرایانه را، برای تبیین دسته‌ای از ویژگی‌های رفتاری زنان که از کنترل فرهنگ خارج است، نفی می‌کند. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
برجسته فمینیسم 👩‍🎤 (زاده 1908 و فوت شده در 1986)3️⃣ دوبوآر بر این باور است که با وجود ساختارهای فرهنگی موجود (همچون ازدواج، مادری، روابط زن-مرد) زنان، بختی برای آزادی یا برابری ندارند. با این وجود، دوبوآر خوش‌بین بود و عقیده داشت زنان می‌توانند زمینه¬ی آزادی خود را فراهم کنند. آن‌ها می‌توانند را به چالش بکشند، می‌توانند استقلال اقتصادی بیشتری را تجربه کنند و بر تصور اشتباه پایین‌دست بودنشان در هنر و ادبیات فائق آیند. قرائت دوبوآر از جنسیت به مثابه امری ، محور کلیدی نظریات فمینسیتی در دهه¬ی 1970 بود و تا حدی به تاثیر گذاری سیاسی نیز انجامید تا آنجا که فرهنگ عامه¬ی جوانان نیز به این مسئله صحه گذاشت و علاقه برای پوشیدن لباس های "مربوط به دو جنس " از همین منظر معنا می¬یابد. 📚 پیلچر، 2004، 57. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀